برای سفر به عراق کدام سیم کارت عراقی مناسب تر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

کربلا اسمی که برای شیعه ها بسیار مقدس است جایی که امام حسین و پیروانش در انجا شهید شدند و از آن روز به بعد کربلا بسیار مقدس شد.این روز ها بسیاری از مردم برای زیارت حرم امام حسین به کربلا می روند. این روز ها که ماه صفر شروع شده و مردم هم به رسم هر سال با پای پیاده به کربلا می روند تا در اربعین امام حسین شرکت کنند.از این رو اپراتور ها در این روز ها در حال تلاش هستند که خدمات بسیار ویژه ایی را به مردم دهند تا مردم در این سفر عتبات عالیات به مشکل نخورند و بتوانند که به راحتی با خانواده های خود و دوستان خود ارتباط برقرار کنند و مشکلی برای آنها پیش نیاید  و بسیار مقرون به صرفه هم باشد.به همین خاطر در این مطلب به طور کامل روش های ارتباطی در این سفر را مطرح کرده و با بررسی معایب و مزایای آن در پیدا کردن بهترین روش به شما کمک می کنیم.

انواع روش های ارتباطی در سفر به عراق

برقراری ارتباط در سفر به عراق مانند هر سفر خارجی دیگر، از طریق دو روش امکان پذیر است:

 

روش اول: فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل به عنوان یک روش آسان و بی دردسر این امکان را به مشترکین سیم کارت اعتباری و دائمی اپراتورهای مختلف می دهد تا بدون خروج ارز و دردسرهای خرید سیم کارت جدید، با شماره تلفن خود با دوستان و آشنایان در داخل و خارج از کشور در ارتباط باشند.

علاوه بر این در ایام محرم اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود، بسته ها و تخفیفات ویژه ای در نظر گرفتند که نه تنها از نظر حجم و اعتبار از تنوع خوبی برخوردار هستند بلکه از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد.

 

روش دوم : خرید سیم کارت عراقی

با توجه به این که حجم مسافرانی که در روزهای اربعین عازم عراق میشوند، بسیار زیاد است معمولا سرویس رومینگ در روزهای اربعین دچار مشکل می شود و خیلی از زائران ترجیح می دهند از سیم کارت های عراقی استفاده کنند. خرید سیم کارت عراقی تنها با ارائه پاسپورت در مبادی ورودی کشور عراق به راحتی امکان پذیر است و زائران می توانند به راحتی با خرید یک سیم کارت عراقی به صرفه و اقتصادی، هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند.

 

هزینه های رومینگ بین الملل در اپراتورهای مختلف در ایام محرم  1402

اپراتورهای فعال در کشور با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائرین بسته های ویژه ای جهت سفرهای زیارتی در عراق در نظر گرفتند که به شرح ذیل می باشد:

 

بسته های ویژه رومینگ عراق همراه اول در ایام محرم 1402

نوع بسته

هدیه

قیمت

مدت اعتبار

کد دستوری

15 دقیقه مکالمه

-

150،000 تومان

7 روزه

# 42 * 2913 * 10 *

اینترنت بین المللی نامحدود

15 دقیقه مکالمه

290،000 تومان

7 روزه

# 41 * 2913 * 10 *

 

بسته اینترنت نامحدود با 15 دقیقه مکالمه، اینترنت پرسرعت را در شبکه های کورک و آسیاسل ارائه می دهد که زائران عتبات عالیات در صورت تمایل می توانند از آن استفاده نمایند.

 

بسته های ویژه رومینگ عراق ایرانسل در ایام محرم 1402

حجم بسته های اینترنت

مدت اعتبار

قیمت

5 گیگابایت

14 روز

3،600،000 ريال

یک گیگابایت

7 روز

1،600،000 ريال

300 مگابایت

7 روز

600،000 ريال

مصرف آزاد اینترنت بدون فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل به ازاء هر مگابایت

20،000 ريال

 

بسته های ویژه رومینگ عراق رایتل در ایام محرم 1402

حجم بسته اینترنت

مدت زمان اعتبار

قیمت

100 مگابایت

7 روز

300،000 ريال

200 مگابایت

7 روز

550،000 ريال

500 مگابایت

7 روز

1،000،000 ريال

 

قیمت بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل بدون احتساب مبلغ مالیات بر ارزش افزوده می باشد و در هنگام فعال سازی 9% مالیات به قیمت اعلام شده، اضافه خواهد شد.

 

سیم کارت های عراقی

در حال حاضر در کشور عراق سه اپراتور آسیاسل، کورک وزین سیم کارت های مورد نیاز زائران را ارائه می دهند که از قیمت اقتصادی و تقریبا مشابه ای برخوردار می باشند، ولی از نظر هزینه خدمات مختلف مانند مکالمه، اینترنت و ارسال پیامک با هم متفاوت هستند. در ادامه به معرفی هر یک از این سیم کارت ها می پردازیم:

 

نام سیم کارت

هزینه تماس با ایران

هزینه پیام کوتاه

آسیا سل

280 دینار

150 دینار

کورک

260 دینار

150 دینار

زین

270 دینار

150 دینار

 

  لازم به ذکر است که هزینه تماس با سیم کارت های عراقی بر حسب دقیقه می باشد و تماس های کمتر از 60 ثانیه یک دقیقه در نظر گرفته می شود. البته احتمال دارد تعرفه های اعلامی در روزهای اربعین اندکی متفاوت باشد که توصیه می شود در هنگام خرید سیم کارت حتما در این خصوص اطلاعات لازم را کسب نمایید. زائران سفر به عراق می توانند سیم کارت های عراقی را به راحتی در پایانه های مرزی، فضای شهرهای زیارتی و فرودگاه ها تهیه کنند.

 

مزایای استفاده از سیم کارت عراقی

·        اغلب اوقات زائران به صورت گروهی سفر می کنند که استفاده از سیم کارت های عراقی برای ارتباطات داخلی بین اعضای کاروان بسیار هزینه کمتری خواهد داشت.

·        سرویس رومینگ بین الملل در روزهای اربعین که تعداد زائران در عراق بسیار زیاد می باشد؛ پاسخگوی مسافران نخواهد بود و معمولا با اختلال مواجه می شود.

·        سیم کارت های عراقی به دلیل تخفیفات ویژه ای که برای ارتباطات درون شبکه در نظر میگیرند، به صرفه تر و ارزان تر از سرویس رومینگ بین الملل هستند.

·         اگر زائران به صورت گروهی مسافرت می کنند؛ می توانند یک سیم کارت بخرند و با هات اسپات کردن اینترنت به صورت گروهی از آن استفاده نمایند که در این صورت هزینه بسیار ارزان تر و اقتصادی تر خواهد شد.

 

مزایای فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

·        تنوع زمانی بسته ها از لحاظ نوع مصرف

·        عدم نیاز به خروج ارز و خرید ریالی

·        صرفه جویی در ارز و وقت

·        دسترسی به وب سایت ها، بانک ها و انجام عملیات بانکی

·        قیمت ترجیحی برای زوار و قابل رقابت با سیم کارت های عراقی

·        قابلیت خرید برای دیگران از هر جای دنیا با ارائه فاکتور

·        امکان خرید شارژ و پرداخت قبوض به صورت رایگان

 

کدهای دستوری مورد نیاز سیم کارت های عراقی

اگر قصد سفر به عراق دارید و ترجیح می دهید تا از سیم کارت زائر کشور عراق استفاده نمایید؛ کدهای دستوری زیر برای انجام دستورهای مختلف مفید و کاربردی می باشد:

 

نام سیم کارت

نحوه شارژ کردن

باقی مانده شارژ

لیست بسته های اینترنتی

آسیا سل

# رمز شارژ * 133 *

# 133 *

# 299 *

کورک

# رمز شارژ * 221 *

# 211 *

# 250 *

زین

# رمز شارژ * 101*

# 100 *

# 321 *

 

نحوه فعال سازی بسته های رومینگ بین الملل در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل

اگر قصد استفاده از سیم کارت خود و فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل را دارید، می توانید از روش های زیر برای این کار استفاده نمایید.

 

اپراتور همراه اول:

بعد از فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول برای خرید و فعال سازی بسته های رومینگ ویژه عراق از روش های زیر استفاده کنید:

·        شماره گیری کد دستوری # 2913 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2913 مربع )

·        خرید آنلاین از فروشگاه آنلاین همراه اول

 

اپراتور ایرانسل:

با توجه به این که در صورت فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، مسافران می توانند بدون تغییر شماره به راحتی با دوستان و آشنایان خود در داخل کشور در ارتباط باشند؛ پیشنهاد می شود زوار ایرانسلی قبل از شروع سفر نسبت به انتخاب نوع بسته اقدام نموده و با استفاده از روش های زیر نسبت به فعال سازی آنها اقدام نمایند:

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 1 * 3 * 111 *  ( ستاره 1111 ستاره 3 ستاره 1 مربع )

 

اپراتور رایتل:

مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل که قصد استفاده از بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل را دارند؛ باید ابتدا نسبت به انتخاب نوع بسته اقدام نموده و سپس با استفاده از روش های زیر نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند:

·        مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

·        مراجعه به وب سایت رایتل من

·        شماره گیری کد دستوری # 228 *  ( ستاره 228 مربع )

البته توصیه می شود حتما با مراجعه به وب سایت هر اپراتور در روزهای قبل از سفر نسبت به تعرفه خدمات رومینگ و بسته های ویژه آن اطلاع کافی پیدا کنید.

همان طور که بیان شد؛ هر دو روش خرید سیم کارت عراقی یا فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل برای سفر به عراق از مزایا و معایبی برخوردار هستند که مشترک باید قبل از سفر با در نظر گرفتن مدت زمان سفر و نوع نیاز خود بهترین و کم هزینه ترین روش را برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود انتخاب کند.

ضمن این که در طول مسیر پیاده روی سرویس اینترنت وای فای رایگان در برخی موکب ها فراهم است و زائران می توانند تا حدی نیاز خود را برطرف کنند. ولی توصیه می شود؛ حتما قبل از سفر نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشید و با انتخاب یک روش مناسب از سفر زیارتی خود لذت ببرید.





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 5 شهريور 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');