عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

اگر به یادداشته باشید در گذشته برای خرید شارژ باید به مراکز و یا شعبات بانک ها مراجعه می کردید و ممکن بود در زمانی که شما نیازمند افزایش اعتبار سیم کارت خود بودید روز های تعطیل و یا ساعات تعطیلی و استراحت بود. اما ظهور تلفن های هوشمند باعث شد تا اپراتور ها تغییراتی را در سیم کارت ها ایجاد کنند، از جمله این تغییرات شامل خرید شارژ در هر زمان و مکان از طریق روش های گوناگون می باشد. از سوی دیگر سال های نخستین که تلفن های هوشمند در بازار ایران موجود شدند برای اقدام به خرید بسته اینترنت همراه کاربران باید شارژ خریداری کرده و با استفاده از کسر اعتبار سیم کارت می توانستید بسته اینترنت همراه خود را فعال کنید. اما در چند سال اخیر اپراتور ها موفق شدند تا با پرداخت مستقیم از طریق درگاه بانکی مشترکین بتوانند اقدام به فعال سازی بسته اینترنت کنند. حال ما با ارائه این مطلب قصد داریم تا توضیحات مختصری راجع به اپراتور رایتل و نحوه خرید شارژ و بسته اینترنت در این اپراتور را در اختیار شما مشترکین رایتل بگذاریم. 

چقدر اطلاعات در مورد اپراتور رایتل دارید؟

قبل از صحبت در مورد خرید شارژ و بسته اینترنت رایتل بهتر است اندکی درباره اپراتور رایتل صحبت کنیم. اپراتور رایتل شرکتی نیمه خصوصی است که از سال 1386 وارد بازار تولید و عرضه سیم کارت شد. اپراتور رایتل طی سال هایی که شروع به فعالیت کاری خود کرد با ارائه خدمات کاربردی برای مشترکین خود توانسته اعتبار و طرفداران زیادی را جذب کند و در حال حاضر به عنوان سومین اپراتور رایج کشور شناخته می شود.

این اپراتور از دو کلمه رای و تل تشکیل شده است که رای به معنای خرد، هوش، فکر و اندیشه است و تل دقیقا همان معنی را می دهد که در اولین تفکر به مغزتان خطور می کند.

لازم است بدانید اپراتور رایتل سیم کارت های خود را در 6 نوع مختلف به فروش می رساند که نام آنها را همراه با ویژگی هایشان در لیست پایین آورده ایم :

سیم کارت آبی : این سیم کارت با هدف حمایت از تیم فوتبال استقلال در نظر گرفته شده و امکان خرید آن با شماره دلخواه و بسته های اینترنت 100 گیگابایتی فراهم است. با خرید سیم کارت آبی دائمی و اعتباری رایتل میتوانید در باشگاه حمایت از این تیم عضو شده و از مزایای این محصول برخوردار شوید.

سیم کارت انرژی : به جز خرید شارژ رایتل، یکی دیگر از موضوعات جذابی که در گوگل زیاد جستجو می شود، مربوط به سیم کارت های انرژی رایتل می باشد. این محصول طرح های E20 و E40 را دارد و امکان بهره مندی از تعرفه های مقرون به صرفه ای را در اختیار تمام کاربران قرار می دهد.

سیم کارت جوان : یکی دیگر از سیم کارت هایی که اپراتور رایتل ایجاد کرده است سیم کارتی برای جوانان است. این نوع سیم کارت با قیمت 20 هزار تومان به فروش می رسد و به مدت یک سال در هر جمعه به آن سیم کارت 200 مگابایت اینترنت تعلق می گیرد. همچنین این سیم کارت در ابتدا شامل 25 گیگابایت اینترنت 90 روزه می باشد.

سیم کارت هدیه : سیم‌کارت اعتباری هدیه شامل بسته اینترنت و مکالمه و اعتبار اولیه می‌شود که این مورد، خود زیرمجموعه‌های متعددی دارد. برای اطلاع از آن‌ها، بهتر است به وب‌سایت رسمی رایتل مراجعه کنید.

سیم کارت های X40،X100 : کسانی که برای خرید سیم‌کارت X100 و X40 اقدام می‌کنند، می‌توانند از مزیت‌های زیادی از جمله 100 گیگابایت اینترنت همراه + سیم‌کارت هدیه بهره‌مند شوند.

رایکارت، رایکد و کارت هدیه رایکارت، رایکد و کارت هدیه : اگر می‌خواهید که با خرید سیم‌کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری، امکان بهره‌مندی از تخفیف 100 درصدی نصیب شما شود، باید سراغ رایکارت، رایکد و کارت هدیه رایتل بروید.

 

نحوه خرید شارژ و بسته اینترنت رایتل

اپراتور رایتل برای مشترکین خود روش های گوناگونی را ارائه کرده است که مالکین سیم کارت های رایتل با استفاده از تلفن همراه به صورت غیر حضوری شارژ و بسته اینترنتی خریداری کنند.

اپلیکیشن رایتل من : اپراتور رایتل نیز مانند دیگر اپراتور ها اپلیکیشنی کاربردی را در اختیار مشترکین خود گذاشته است که یکی از قابلیت های این اپلیکیشن خرید شارژ و بسته اینترنتی می باشد. مالکین سیم کارت های دائمی رایتل می توانند با مراجعه به رایتل من بسته های اینترنتی موجود را خریداری کنند همچنین مشترکین اعتباری رایتل می توانند با مراجعه به این اپلیکیشن سیم کارت خود را شارژ کرده و یا بسته اینترنت خریداری کنند.

وب سایت رایتل : یکی دیگر از روش های خرید شارژ و بسته اینترنتی مراجعه به وب سایت رایتل است. مشترکین با مراجعه به وب سایت رسمی رایتل شاهد بسته های اینترنت و شارژ با قیمت و حجم های مختلف خواهند بود.

کد دستوری : یکی از راه هایی که نیاز به اینترنت هم ندارد استفاده از کد دستوری می باشد. مشترکین اعتباری رایتل با شماره گیری کد دستوری #999*789* میتوانند سیم کارت خود را شارژ کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 25 فروردين 1403

پیشنهاد رند باز به شما دوستان عزیز این است که از سیم کارت های اپراتور ایرانسل بازدید کنند و از سیم کارت هایش خریداری کنند زیرا امروزه اپراتور ایرانسل مزایای زیادی در اختیار مشتریان عزیز گذاشته است که یکی از این مزایا قرعه کشی 200 میلیون تومانی است که شرایط برای ثبت نام و امتیاز اینگونه است که شما با خریداری هر یک سیم کارت به صورت کاملا اتوماتیک و مستقیم در قرعه کشی ثبت نام میشوند و شانسشان برای برد قرعه کشی امتحان میکنند و با خرید هر یک سیم کارت یک شانس جدید میگیرید.غیر از قرعه کشی شما با خرید سیم کارت ایرانسل با مزایای دیگری مواجه می شوید که این مزایا دارای 20 گیگابایت اینترنت به مدت شیش ماه 900 دقیقه مکالمه به مدت شیش ماه 900 عدد پیامک به مدت شیش ماه و غیر از این مسائل 900 دقیقه مکالمه نیم بها به مدت شیش ماه می شوید. اپراتور ایرانسل به عنوان دومین اپراتور رایج کشور در سعی و تلاش برای به سود رساندن مشتریان است.

قرعه کشی 200 میلیون تومانی ایرانسل

بر اساس این طرح خریداران سیم کارت دائمی ایرانسل با خرید یک سیم کارت با پیش شماره ویژه و خاطره انگیز 0935 و پیش شماره های دیگر نه تنها می توانند از بسته های متنوع این نوع سیم کارت ها لذت ببرند؛ بلکه امکان شرکت در قرعه کشی 200 میلیون تومانی ایرانسل را نیز داشته و می توانند یکی از برندگان خوش شانس این قرعه کشی باشند.

 

مزایای خرید سیم کارت دائمی ایرانسل

در حال حاضر این سیم کارت دائمی ایرانسل تنها با قیمت 60  هزار تومان قابل خریداری می باشد و از بسته خوش آمد زیر برخوردار است:

·        20 گیگابایت اینترنت هدیه با اعتبار 6 ماه

·        900 دقیقه مکالمه رایگان با تمام خطوط داخلی کشور به مدت 6 ماه

·        900 پیامک رایگان به تمام خطوط داخلی کشور با اعتبار  6 ماه

·        6 ماه مکالمه نیم بها به تمام خطوط داخلی کشور ( دقیقه ای 30 تومان )

البته بنا بر اعلام روابط عمومی اپراتور ایرانسل تمام خریداران سیم کارت دائمی ایرانسل، علاوه بر برخورداری از امکانات فوق در قرعه کشی 200 میلیون تومانی ایرانسل شرکت داده شده و می توانند یکی از 10 برنده خوش شانس این قرعه کشی باشند.

 

نحوه خرید سیم کارت دائمی ایرانسل

اگر تمایل دارید که سیم کارت دائمی ایرانسل را تهیه نموده و در جشنواره 2 میلیارد ریالی این اپراتور شرکت کنید و یکی از 10 برنده خوش شانس این قرعه کشی باشید؛ می توانید با استفاده از روش های زیر نسبت به خرید سیم کارت اقدام نمایید:

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانسل من

·        مراجعه به نمایندگی های فروش ایرانسل در سراسر کشور

·        تماس با شماره 600  از خطوط ایرانسل و شماره 09366000000 از سایر خطوط

 

نکات و شرایط مهم:

·        دریافت سیم کارت دائمی ایرانسل تنها برای متقاضیان بالای 18 سال امکان پذیر است.

·        آبونمان سیم کارت های دائمی ایرانسل برای روزهای فعال می باشد و این مبلغ در حال حاضر برای یک دوره کامل 15،000 ریال می باشد.

·        در حال حاضر دوره پرداخت صورت حساب سیم کارت های دائمی ایرانسل دو ماهه می باشد. ( دوره پرداخت از ابتدای ماه فرد تا انتهای ماه زوج بعدی محاسبه می شود )

·        در صورتی که مشترک به صورت اینترنتی و با استفاده از خدمات فروشگاه ایرانسل اقدام به خرید سیم کارت کرده باشد؛ باید توجه کند صحت و مسئولیت کلیه اطلاعات ثبت نامی و مدارک ارسالی و تطابق با مشخصات هویتی اشخاص کاملا بر عهده خود مشترک است و هر گونه پیامد احتمالی متوجه خود شخص می شود.

·        در صورتی که مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل بدهی خود را به مدت یک سال از زمان مسدودیت خط، پرداخت نکند، مطابق با شرایط ذکر شده در قرارداد مشترکین دائمی و مصوبه شماره 3 جلسه 207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تخلیه خط انجام شده و امتیاز سیم کارت سلب می گردد.

·        ارائه کد پستی 10 رقمی صحیح مطابق با نشانی در زمان ثبت نام الزامی می باشد.

 

در حال حاضر امکان ارسال عادی ( 7 روز کاری ) یا تحویل سریع سیم کارت وجود دارد که لازم است؛ مشترک در زمان ثبت نام نوع تحویل سیم کارت را انتخاب نماید. البته در هر صورت در هنگام مراجعه مامور تحویل سفارش، فردی که سیم کارت به نامش ثبت شده باید حضور داشته و یکی از مدارک شناسایی معتبر و یک نسخه کپی از فرم ثبت نام را به مامور ارائه کند.

با توجه به این که سیم کارت های دائمی ایرانسل به علت ارائه خدمات و سرویس های خاص از سیم کارت های پرطرفدار ایرانسل می باشد؛ در حال حاضر این سیم کارت ها تحت عناوین مختلف و با هدایای بخصوص در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. بنابراین اگر به وب سایت ایرانسل مراجعه نمایید؛ علاوه بر پیش شماره های فوق، سیم کارت دائمی 0900 ایرانسل تحت عناوین سیم کارت دائمی 0900 تک ستاره ، دو ستاره، سه ستاره، چهار ستاره، پنج ستاره و شش ستاره در دسترس علاقمندان می باشد و آنها در صورت تمایل می توانند بسته به نیاز و سلیقه خود از بین شماره های دائمی قابل ارائه، شماره ای متناسب با نیاز و بودجه خود تهیه نموده و از آن استفاده نماید.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 15 آبان 1402

بسیاری از دوستان تصمیم به فروش سیم کارت خود را دارند همانطور که میدانید برخی از سیم کارت ها قیمت آنچنانی ندارند

و میتوان گفت سیم کارت های 912 هستند که با قیمت های بالایی برخوردارند و خواهان زیادی حتی دست دوم این نوع سیم کارت دارد.خب یک سری از دوستان سیم کارت هایی دارند که با قیمت پایینی برخوردارند و خواهان ندارند رند باز این امکان را داده از سیم کارت هایی که قیمت کمی دارند تا سیم کارت هایی که قیمت های بالایی یا حتی قیمت های میلیاردی را به فروش بگذارید این کار با راحت ترین روش انجام میشود که شما باید وارد سایت rondbaz.com بشوید سپس روی ایجاد فروشگاه کلیک کنید اطلاعات خود را وارد کنید و سیم کارتتان را برای فروش بگذارید.یکسری از دوستان مخصوصا کسانی که سیم کارت 912 دارند عجله برای فروش سیم کارتشان دارند و گول دلالان را میخورند و قیمت پایین خطشان را میفروشند و باعث ضرر میشود ولی رند باز این امکان را به مشتریان عزیز داده است که شما با ایجاد فروشگاه به صورت فوری خطتان را برای فروش میگذارید با ایجاد فروشگاه به صورت فوری شماره سیم کارت شما جزو برترین سیم کارت ها در سایت نمایش داده میشود به بازدید سیم کارتتان بالا میرود و این موضوع باعث سریع تر به فروش رسیدن سیم کارتتان میشود.

چرا رندباز؟

البته بررسی سالها تجربه و سابقه درخشان رندباز در امر خرید و فروش سیم کارت نشان می دهد که رسیدن به چنین جایگاهی یک شبه کسب نشده و امکانات و خدمات منحصر به فردی که در این پلتفرم در اختیار کاربران قرار می گیرد؛ مهم ترین و اصلی ترین دلیل شاخص شدن این وب سایت از بین صدها مرکز خرید و فروش سیم کارت در کشور می باشد.

قطعا آنچه که سبب شده تا وب سایت رندباز از رقیبان پیشی گرفته و مورد اعتماد حرفه ای ها و فعالان حوزه خرید و فروش سیم کارت باشد؛ قابلیت ها و امکانات فوق العاده ای است که در این پلتفرم در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 برخی از شاخص ترین مزایای استفاده از وب سایت رندباز به شرح ذیل می باشد:

 

·        ساده اما کاربردی

شاید بتوان مهم ترین دلیل محبوبیت رندباز را در سادگی آن خلاصه کرد؛ زیرا این پلتفرم به گونه ای طراحی شده که هرکس با کم ترین دانش کامپیوتری می تواند از آن به راحتی استفاده نماید. البته سادگی وب سایت رندباز به معنای ناقص بودن آن نیست، بلکه به این معناست که در این وب سایت از بخش های غیر ضروری و زائد خبری نیست و افراد می توانند به راحتی در کمترین زمان ممکن از خدمات مورد نیاز خود بهره مند شوند.

 

·        حذف واسطه ها و دلالان

حذف واسطه ها و دلالان یکی از شاخص ترین ویژگی وب سایت رندباز است؛ زیرا رندباز به گونه ای طراحی شده که افراد می توانند برای فروش سیم کارت خود یک فروشگاه اختصاصی طراحی نموده و کالای خود را بدون واسطه در معرض دید هزاران بازدید کننده قرار دهند. بنابراین خریدار واقعی می تواند تنها با چند کلیک با فروشنده اصلی سیم کارت ارتباط برقرار کرده و بعد از مذاکره نسبت به خرید اقدام نماید.

 

·        قیمت گذاری اصولی و کارشناسی

اگر شما کمی در این حوزه فعالیت داشته باشید؛ قطعا می دانید که وب سایت رندباز به عنوان معتبرترین مرجع قیمت گذاری سیم کارت در بین حرفه ای های این حوزه شناخته می شود. زیرا این پلتفرم با کوتاه نمودن دست واسطه ها مورد اعتماد همگان بوده و تعداد سیم کارت هایی که در آن عرضه می گردد؛ بسیار بیشتر از سایت های رقیب می باشد؛ به همین خاطر فضای رقابتی موجود در این وب سایت باعث می شود تا قیمت ها واقعی بوده و کاملا بر اساس شرایط روز بازار باشد.

 

·        تعداد بازدید بالا

از آنجا که در وب سایت رندباز هرکس می تواند فروشگاه تخصصی برای فروش سیم کارت خود را ایجاد نماید، تعداد بازدید بالا از فروشگاه، شرایط و سرعت فروش را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد که این امر کمک می کند تا سیم کارت عرضه شده در زمان کمتر و با قیمتی مناسب تر به فروش برسد.

 

·        خرید آسان و بی دردسر

با توجه به این که خرید و فروش کالا به صورت آنلاین دردسرها و مشکلات بیشتری نسبت به خرید حضوری دارد؛ بسیاری از افراد هنوز ترجیح می دهند تا خریدهای خود را به شیوه های قدیمی و سنتی انجام دهند. ولی در وب سایت رندباز خبری از این دردسرها نیست و افراد می توانند بدون نگرانی در خانه یا محل کار خود بدون صرف وقت یا هزینه، از بزرگترین فروشگاه آنلاین عرضه سیم کارت در کشور بازدید کرده و بعد از مشورت با دوستان و آشنایان به راحتی یک خرید لذت بخش و راحت را تجربه کنند.

 

·        امکان فروش فوری سیم کارت

یکی از مهم ترین مزیت های خرید سیم کارت، خصوصا سیم کارت دائمی 0912 همراه اول این است که مانند طلا و سکه، پول نقد محسوب می گردد و معمولا خیلی زود بعد از عرضه به فروش می رسند. ولی اگر بنا به هر دلیلی قصد فروش سیم کارت خود را داشتید و می خواهید در کمترین زمان ممکن، سیم کارت خود را به مناسب ترین قیمت بفروشید، رندباز تنها پلتفرمی است که می توانید به آن اعتماد کنید. زیرا در این وب سایت یک بخش تخصصی برای فروش فوری سیم کارت وجود دارد که در آن سیم کارت های عرضه شده با شرایط خاص در معرض دید بازدیدکنندگان خاص قرار می گیرد و سیم کارت در زمانی کوتاهتر از زمان معمول به فروش می رسد.

برای این کار تنها کافی است بعد از مراجعه به وب سایت رندباز در بخش فروش فوری سیم کارت، اطلاعات سیم کارت خود را ثبت نمایند. بعد از ثبت آگهی، اطلاعات مورد نظر بلافاصله برای تعداد مشخصی از فروشندگان حرفه ای خرید و فروش سیم کارت فرستاده می شود و سیم کارت شما برای بازه ای مشخص در ویترین ویژه این پلتفرم قرار می گیرد. به همین خاطر سیم کارت های عرضه شده در این بخش معمولا بسیار سریعتر و زودتر از سیم کارت های دیگر به فروش می رسند.

 

·        تنوع سیم کارت

یکی از مهم ترین مزیت های وب سایت رندباز، گسترده بودن آن است که به افراد این امکان را می دهد تا به عنوان فروشنده، هر نوع سیم کارت اعم از دائمی یا اعتباری به هر تعداد که بخواهد را آگهی کند. ضمن این که در وب سایت رندباز هیچ محدودیتی برای عرضه سیم کارت وجود ندارد و فرقی نمی کند که سیم کارت شما متعلق به کدام اپراتور باشد. به طور کلی در رندباز امکان خرید یا فروش همه سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا و ... وجود داشته و این پلتفرم به اندازه تمام ایران گسترده و متنوع می باشد.

 

·        استعلام قیمت سیم کارت

اگر به عنوان خریدار یا فروشنده سیم کارت فعال باشید؛ به خوبی می دانید که استعلام قیمت سیم کارت، یکی از مهم ترین کارها قبل از اقدام به خرید یا فروش می باشد؛ زیرا حضور دلالان یا کلاهبرداران در این بازار بسیار زیاد است و در صورتی که متوجه شوند شما نسبت به قیمت سیم کارت خود ناآگاه هستید؛ قطعا با شیوه های مختلف سیم کارت شما را ارزانتر از قیمت بازار می خرند و یا سیم کارتی را با قیمتی به مراتب بالاتر به شما می فروشند.

بنابراین حتما قبل از انجام هر کاری نسبت به استعلام قیمت سیم کارت خود اقدام نمایید. برای این کار بهترین و معتبرترین مرکز، وب سایت رندباز است که روزانه با عرضه هزاران سیم کارت، واقعی ترین قیمت را برای سیم کارت شما مشخص می کند. البته برای خرید سیم کارت نیز می توانید با مراجعه به این وب سایت و مشاهده قیمت های سیم کارت هایی مشابه سیم کارت مدنظر شما، از میزان بودجه ای که باید برای خرید سیم کارت در نظر بگیرید؛ مطلع شوید.

 

امکان فروش اقساطی سیم کارت

فروش اقساطی کالا یکی از مهمترین خدماتی است که معمولا فروشگاه های بزرگ و معتبر در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می دهند. در سال های اخیر وب سایت رندباز این امکان را برای خرید و فروش کلیه سیم کارت های دائمی خود ارائه نموده و خریداران می توانند در صورت تمایل از این شرایط فوق العاده بهره مند گردند.

در بخش فروش اقساطی سیم کارت، امکان خرید سیم کارت تنها با پرداخت سی درصد از کل مبلغ سیم کارت وجود دارد و خریداران می توانند مابقی مبلغ را در اقساط کوتاه مدت یا بلند مدت پرداخت نمایند. البته مهم ترین ویژگی فروش اقساطی سیم کارت در رندباز این است که این امکان بدون پرداخت چک یا سفته صورت می گیرد و بعد از پرداخت سی درصد قیمت سیم کارت و امضای قرارداد بین خریدار و فروشنده، سیم کارت در اختیار خریدار قرار می گیرد. بدیهی است بعد از اتمام پرداخت اقساط، سند سیم کارت نیز به نام خریدار تنظیم می گردد.

از آنجا که این شرایط استثنایی برای کلیه سیم کارت های دائمی اعم از سیم کارت دائمی 0912 همراه اول نیز وجود دارد، علاقمندان می توانند با مراجعه به این وب سایت و انتخاب شماره مورد نظر به صورت مستقیم با فروشنده تماس گرفته و بعد از توافق در مورد تعداد اقساط و نحوه پرداخت، نسبت به عقد قرارداد اقدام نموده و صاحب یک سیم کارت با ارزش و گران قیمت سیم کارت 0912 شوند.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 14 آبان 1402

همانطور که میدانید سیم کارت دائمی 912 یک بحث بزرگ در بازار سیم کارت 912 است و میتواند برای سرمایه گذاری گزینه مناسب و عالی باشد ولی ممکن است کسانی که میخواهند بر روی سیم کارت سرمایه گذاری کنند از بحث سیم کارت اطلاعات کافی نداشته باشند و دچار ضرر و زیان های فراوانی بشوند.یکی از بحث های مهم در خرید و فروش سیم کارت دائمی 912 این است که خط برای تهران است یا شهرستان خب این موضوع بسیار موضوع مهمی در بازار سیم کارت 912 است چون قیمت های سیم کارت 912 تهران با قیمت های 912 شهرستان در قیمت بسیار تفاوت دارند و ممکن است مشتریانی که در تهران هستند یا میخواهند بر روی سیم کارت 912 سرمایه گذاری کنند دچار کلاهبرداران در بازار بشوند و ضرر کنند ولی اصلا نگران نباشید چون ما در ادامه این مطلب توضیح دادیم که چگونه خط 912 شهرستان را تشخیص بدهند و یک بحث بسیار ساده است که هرکسی میتواند به راحتی این موضوع را درک کند.

دلایل محبوبیت سیم کارت دائمی 0912

 با وجود آن که بیش از سه دهه از عرضه اولین سیم کارت های دائمی کشور توسط اپراتور همراه اول می گذرد، سیم کارت 0912 این اپراتور، گران ترین و پرفروش ترین سیم کارت موجود در بازار به شمار می آید که به دلایل گوناگون مورد توجه خاص و عام می باشد.

برخی از مهم ترین دلایل محبوبیت سیم کارت دائمی 0912 همراه اول به شرح ذیل می باشد:

·        تاکید بر فعالیت در پایتخت

·        مناسب برای سرمایه گذاری

·        افزایش اعتبار و جایگاه برند کسب و کار یا برند شخصی

·        استفاده از مزایای تجملاتی این خطوط

·        حفظ ارزش مالی سیم کارت

با توجه به این که در این فهرست برخی از مهم ترین دلایل محبوبیت سیم کارت دائمی 0912، تنها مختص شماره هایی است که متعلق به شهر تهران می باشد؛ اگر قصد خرید سیم کارت دائمی 0912 همراه اول را دارید، لازم است حتما قبل از خرید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

 

فرمول تشخیص سیم کارت دائمی 0912 تهران از شهرستان

از آنجا که در حال حاضر تمام پیش شماره های همراه اول از سوی این اپراتور عرضه شدند؛ از سوی فعالان این حوزه یک فرمول کلی برای تشخیص انواع پیش شماره ها ارائه شده که کمک می کند تا به راحتی بفهمید سیم کارتتان متعلق به کدام استان می باشد.

در جدول زیر پیش شماره های استانی سیم کارت دائمی 0912 همراه اول ذکر شده است که بر اساس آن به راحتی می توان سیم کارت دائمی 0912 تهران را از سایر استان ها جدا کرد. بدیهی است اگر شماره مورد نظر شما بر اساس الگوی زیر نباشد؛ سیم کارت متعلق به شهر تهران می باشد.

پیش شماره های استانی سیم کارت دائمی 0912 همراه اول

نوع پیش شماره

نام استان

0912131

سمنان

0912141 – 0912142

زنجان

0912151- 0912153 – 0912152

قم

0912155 – 0912156

مرکزی

0912160 الی 0912169

البرز

0912173 – 0912174

سمنان

0912181 - 0912182

قزوین

 

به همین راحتی با تعمیم دادن این فرمول می توانید کدهای یک تا 8 همه شماره های 0912 را بررسی کنید و متوجه شوید سیم کارت مورد نظر شما متعلق به تهران است یا شهرستان؟ مثلا شماره های 0912231 – 0912331 – 0912431 – 0912531 – 0912631 – 0912731 – 0912831 متعلق به استان سمنان می باشد.

البته این قانون شامل شماره های دائمی 0912 که با کدهای صفر و نه آغاز می شوند؛ نمی گردد و سیم کارت هایی که از این پیش شماره برخوردارند؛ در این رده بندی قرار نمی گیرند. زیرا این شماره ها که در سال های اخیر عرضه شدند به صورت سراسری در کشور توزیع شدند و متعلق به استان یا محدوده جغرافیایی خاصی نمی باشند.

 

چرا تشخیص کد سیم کارت دائمی 0912 همراه اول مهم است؟

به طور کلی سیم کارت دائمی 0912 همراه اول به خودی خود، باارزش ترین و معتبرترین سیم کارت موجود در بازار ایران می باشد که هم از نظر ریالی و هم از نظر اعتبار و جایگاه از شرایط ویژه و استثنایی برخوردار است؛ حال چرا دانستن این که یک شماره متعلق به تهران است یا شهرستان، یک نکته مهم محسوب می شود؟

درست است که سیم کارت دائمی 0912 همراه اول با ارزش ترین و گران ترین سیم کارت در کشور به شمار می آید؛ ولی در بین سیم کارت های دائمی 0912 همراه اول نیز رده بندی هایی وجود دارد که آنها را از جهات مختلف در جایگاه های متفاوتی قرار می دهد. مثلا یکی از مهم ترین دسته بندی های انجام شده، قرار دادن آنها در دو گروه سیم کارت رند و معمولی می باشد.

البته در این مطلب منظور، فقط شماره های معمولی 0912 می باشد که در صورتی که متعلق به شهر تهران باشند؛ از مزایای زیر برخوردار خواهند شد:

 

·        مناسب برای سرمایه گذاری

یکی از مهم ترین ویژگی های سیم کارت دائمی 0912 همراه اول، مناسب بودن آنها برای سرمایه گذاری می باشد. البته خرید یا فروش سیم کارت دائمی 0912 به عنوان یک کالای سرمایه ای از قاعده و قانون های خاصی برخوردار است؛ بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید و به دنبال یک معامله برد – برد هستید؛ خرید یک شماره متعلق به استان تهران یک انتخاب هوشمندانه محسوب می گردد. زیرا بررسی ها نشان می دهد؛ بیشترین صعود قیمت سیم کارت در بازار کشور متعلق به شماره های دائمی 0912 همراه اول متعلق به شهر تهران می باشد.

 

·        مناسب برای پرستیژ و جایگاه اجتماعی

یک نکته مهم دیگر که توجه به آن بسیار ضروری است، نوع استفاده از سیم کارت میباشد، سیم کارت هایی که معمولا  مورد استفاده افراد عادی و شهروندان معمولی قرار می گیرد، تنها کارکرد ارتباطی دارد. ولی افرادی که از شماره  انتظارات  خاص و منحصر بفرد دارند؛ به دنبال شماره هایی می گردند که به نوعی بیانگر جایگاه اجتماعی آنها باشد. به همین خاطر  برخی از افراد مانند پزشکان، وکلا، مدیران، صاحبان مشاغل و افرادی که به دنبال پرستیژ خاص هستند؛ ترجیح می دهند که از شماره هایی استفاده کنند که نشان دهنده پایتخت نشینی آنها باشد.

این افراد که از سیم کارت چیزی فراتر از برقراری ارتباط ساده توقع دارند و از آن برای بالا بردن جایگاه اجتماعی و پرستیژ  استفاده می کنند؛ سیم کارت دائمی 0912 همراه اول که متعلق به شهر تهران باشد را ترجیح می دهند.

 

·        مناسب برای برند سازی

به نظر می رسد آنچه که باعث شده تا سیم کارت های دائمی 0912 همراه اول به یک کالای تجاری تبدیل شوند، معتبر بودن این شماره ها در بین مردم می باشد که ناخودآگاه به دارنده شماره، جایگاه اجتماعی و پرستیژ بالاتری می بخشد. استفاده از این شماره ها برای برقراری ارتباط تجاری و حس اعتماد، روشی متداول در بین صاحبان کسب و کارها می باشد و آنها تلاش می کنند در شرایط رقابتی، با استفاده از این تکنیک های کوچک اما کاربردی خود را با مجرب تر و معتبر تر جلوه داده و برنده میدان رقابت باشند.

نوع شماره به عنوان یک آیتم اساسی نقش پررنگی در تعیین اعتبار ایفا می کند؛ به همین خاطر برخی از شماره های موجود در بازار، بیشتر مورد توجه قشر خاصی از افراد جامعه که به دنبال برند سازی و پرستیژ شخصی هستند؛ می باشد. علاوه بر این شماره سیم کارت برای این افراد بخشی از هویت آنها بوده که حس اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و کمک می کند تا بهتر بتوانند خود و برند خود را معرفی و تبلیغ کنند.

از آنجا که در حال حاضر شماره های سیم کارت دائمی 0912 همراه اول که متعلق به شهر تهران هستند، گران تر و معتبرتر از سیم کارت های دائمی 0912 متعلق به شهرستان می باشند؛ توصیه می شود در هنگام خرید و فروش سیم کارت دائمی 0912 همراه اول حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید و با در نظر داشتن نیاز خود سیم کارتی کاملا مطابق با علاقمندی خود تهیه کنید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 9 آبان 1402

همانطور که در گذشته ام گفتیم در معامله سیم کارت قیمت گذاری سیم کارت هم برای فروشنده هم برای خریدار از نکات مهم معامله است یعنی اگر راحت بخواهیم توضیح بدهیم قبل از معامله سیم کارت باید حتما توسط یک متخصص قیمت گذاری شده باشد که فروشنده و خریدار هیچکدام ضرر نکنند البته این بحث بیشتر برای سیم کارت های گران قیمت مخصوصا سیم کارت دائمی 912 است که با قیمت بسیار بالایی برخوردارند.برای یکسری از دوستان سوال پیش می آید که قیمت گذاری های سیم کارت چگونه انجام میشود قیمت گذاری سیم کارت یک بحث کاملا تخصصی است که توسط کارشناسان قیمت گذاری انجام میشود و بر اساس قیمت های مشابه سیم کارت و کارکرده و کارنکرده و یک سری مسائل دیگر انجام میشود.برخی از عزیزان میگویند سیم کارت اعتباری من بسیار رند است ولی قیمت پایینی دارد و برایش سوال میشود که چرا قیمت پایین است دوستان توجه داشته باشید در بازار سیم کارت خط های اعتباری هر سه نوع اپراتور خواهان زیادی ندارند و قیمت های آنچنانی دارند لازم به ذکر است بگویم اگر سیم کارت دائمی 912 دارید می توانید قیمت های بالایی از متخصصان قیمت گذاری دریافت کنید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت

همانطور که بیان شد؛ قیمت گذاری سیم کارت یک کار کاملا تخصصی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا اگر سیم کارت خود را با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی عرضه کنید، احتمالا مشتریان خود را از دست میدهند؛ در حالی که قیمت گذاری پایین سود شما را پایین می آورد و شما را متضرر می سازد. پس لازم است با در نظر گرفتن عوامل زیر، معامله ای لذت بخش را تجربه کنید:

 

نوع اپراتور

با توجه به این که اپراتورها می توانند با عرضه خدمات و سرویس های مختلف میزان استقبال از یک سیم کارت را کاهش یا افزایش دهند؛ این آیتم برای بسیاری از افراد به عنوان یک عامل تعیین کننده در زمان انتخاب نوع سیم کارت در نظر گرفته می شود.

در بازار سیم کارت ایران، سیم کارت های دائمی و اعتباری اپراتور همراه اول محبوب ترین و گران ترین سیم کارت موجود در بازار محسوب می شوند. در این بازار، سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتور ایرانسل در جایگاه دوم و سیم کارت های اپراتور رایتل در جایگاه سوم قرار دارند.

 

میزان کارکرد سیم کارت

به طور کلی سیم کارت ها از نظر میزان کارکرد به سه دسته کارکرده، کم کارکرد و صفر مخابراتی تقسیم می شوند که همواره قیمت سیم کارت صفر در بازار، بیست درصد گرانتر از سیم کارت های کارکرده می باشد. علاوه بر این میزان استقبال از این نوع سیم کارت ها هم به علت آکبند بودن و عدم دردسرهای تماس های مالک قبلی بسیار بیشتر است.

البته در این خصوص استثنائاتی وجود دارد؛ مثلا همه سیم کارت های دائمی 0912 همراه اول که از باارزش ترین و گران ترین سیم کارت های موجود در بازار هستند؛ کارکرده هستند. زیرا چند سالی از عرضه آخرین پیش شماره های این سیم کارت گران از سوی مخابرات می گذرد و تقریبا همه شماره هایی که امروزه در بازار موجود هستند؛ کارکرده هستند. به همین خاطر در مورد سیم کارت دائمی 0912 همراه اول، هر چقدر سیم کارت کم کارکرد تر باشد؛ گران تر است.

 

میزان رندی شماره

میزان رندی یک سیم کارت همیشه بیشترین تاثیر را بر تعیین قیمت سیم کارت دارد؛ به طوری که در برخی شرایط این آیتم می تواند قیمت یک سیم کارت را تا صدها میلیون جابجا نماید.

از آنجا که در شماره های رند به علت تکرار اعداد، به خاطر سپردن شماره بسیار آسان تر خواهد بود؛ این شماره ها مورد توجه خاص صاحبان برندها و مدیران می باشند و از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. البته این ویژگی برای همه افراد یک آیتم مثبت در نظر گرفته نمی شود و برخی از افراد برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از تعقیب ترجیح می دهند تا یک شماره معمولی داشته باشند.

در هر صورت در بازار سیم کارت ایران، شماره های رند و معمولی هر کدام به صورت جداگانه دسته بندی های مختلفی دارند که بر اساس آنها باید قیمت نهایی یک سیم کارت مشخص شود.

 

میزان عرضه و تقاضا

قطعا در بازار سیم کارت ایران عرضه و تقاضا از عوامل تاثیر گذار بر قیمت گذاری می باشند و نقش تعیین کننده ای در تعیین قیمت نهایی سیم کارت خواهند داشت. به همین خاطر در این بازار هر چقدر میزان عرضه کمتر باشد؛ قیمت سیم کارت نیز بیشتر خواهد بود.

 

بررسی قیمت دیگر سیم کارت ها

در نهایت بهترین گزینه برای تعیین قیمت سیم کارت، بررسی قیمت دیگر سیم کارت های موجود در بازار می باشد که از شرایطی مشابه سیم کارت مورد نظر ما برخوردار است. استعلام قیمت سیم کارت یک روش مطمئن برای تعیین قیمت نهایی می باشد، زیرا به شما یک دید کلی از قیمت سیم کارت هایی که از شرایط و ویژگی های مشابه سیم کارت شما برخوردار هستند؛ می دهد و کمک می کند تا ارزش گذاری سیم کارت خود را بر اساس واقعیت های روز بازار انجام دهید.

 

گام نهایی

از آنجا که در حال حاضر وب سایت های زیادی به صورت کاملا تخصصی در زمینه خرید و فروش سیم کارت مشغول هستند؛ در این مراکز قیمت گذاری به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به آنها به راحتی از قیمت سیم کارت خود مطلع شوید. البته توجه داشته باشید که در سال های اخیر به دلیل استقبال از این بازار، حضور دلالان بسیار پر رنگ تر از قبل شده است که توصیه می شود؛ برای استعلام قیمت حتما به وب سایت های معتبر و با سابقه ای مانند رندباز مراجعه کنید. ضمن این که رندباز در طول سالها فعالیت مستمر خود به عنوان یک مرجع معتبر قیمت گذاری سیم کارت در بین حرفه ایها شناخته می شود و قیمت گذاری سیم کارت در آن به صورت کاملا کارشناسانه و تخصصی صورت می گیرد.

 استعلام قیمت سیم کارت به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های افراد، در پلتفرم رندباز بسیار سریع و آسان صورت می پذیرد. قطعا اگر از قیمت سیم کارت خود مطلع نباشید، نمی توانید خریدار خوبی برای آن پیدا کنید و از فروش خود لذت ببرید. به همین خاطر پیشنهاد می شود؛ با مراجعه وب سایت رندباز ابتدا از قیمت سیم کارت خود مطلع شوید و سپس نسبت به فروش آن اقدام نمایید.

البته امکان دارد شما یک قیمت نسبی از سیم کارتتان داشته باشید و با مقایسه قیمت ها بتوانید قیمت آن را حدس بزنید. ولی در شرایط کنونی که عوامل بسیار زیادی بر تعیین قیمت نهایی سیم کارت موثر است؛ این کار اصلا توصیه نمی شود. زیرا از یک طرف قیمت گذاری در رندباز بر اساس پارامترهای موثر بر قیمت سیم کارت انجام می شود و از طرف دیگر قیمت اعلامی در رندباز کاملا کارشناسانه و به روز بوده و بدور از هرگونه حدس و گمان است.

علاوه بر این رندباز به عنوان معتبرترین پلتفرم تخصصی خرید سیم کارت و فروش سیم کارت به صورت آنلاین این امکان را به فروشندگان حرفه ای و عادی سیم کارت می دهد تا در خانه یا محل کار خود به راحتی و در کسری از زمان از قیمت سیم کارت خود مطلع شده و در صورت تمایل نسبت به فروش آن اقدام نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 9 آبان 1402

اپراتور رایتل دوباره با یک قرعه کشی جذاب همه مشتریان را شگفت زده کرد این قرعه کشی مختص به 150 نفر است که  شرایطش بدینگونه است هکسی سیم کارت طرح جوان خریداری کند به صورت خودکار اسمش در قرعه کشی 100 گیگابایت یکساله رایتل ثبت میگردد خیلی از دوستان به علت نداشتن اطلاع کافی به دفتر پیشخوان ها مراجعه میکنند ولی در خرید سیم کارت طرح جوان ناموفق هستند و این موضوع یک دلیل بیشتر ندارد و این دلیل این است که اینگونه افراد شرایط سنی را ندارند حداقل سن برای خرید سیم کارت طرح جوان 18 سال است و حداکثر سن 29 سال است . ما سه روش را میتوانیم برای خرید این سیم کارت به شما معرفی کنیم اولی مراجعه به یکی از نمایندگان رایتل است دومین موردمراجعه به فروشگاه های رایتل است و سومین مرود که یکی از راحت ترین روش هاست مراجعه به سایت اصلی رایتل است که ما سومین روش را به مشتریانی که وقت خرید حضوری دارند یا به یکسری علت ها نمیتوانند به صورت حضوری برای خرید مراجعه کنند بسیار پیشنهاد میکنیم.

در حال حاضر این شرایط خاص و ویژه در خصوص سیم کارت اعتباری طرح جوان می باشد که نه تنها از قیمت استثنایی برخوردار است؛ بلکه کلیه خریداران این سیم کارت در قرعه کشی هیجان انگیز 100 گیگابایت اینترنت یکساله شرکت داده خواهند شد.

 

قرعه کشی 100 گیگابایت اینترنت یکساله رایتل چیست؟

با فرا رسیدن فصل پاییز، اپراتور رایتل یکی از هیجان انگیزترین و جذاب ترین قرعه کشی های خود را اجرا می کند. بر اساس این طرح کلیه کسانی که از اول مهرماه 1402 تا پایان این ماه نسبت به خرید سیم کارت اعتباری جوان این اپراتور اقدام نمایند؛ علاوه بر قیمت استثنایی این سیم کارت در قرعه کشی 150 بسته اینترنت 100 گیگابایتی یکساله رایتل شرکت داده خواهند شد و می توانند یکی از برندگان خوش شانس این قرعه کشی باشند.

 

 شرایط شرکت در قرعه کشی 100 گیگابایت اینترنت یکساله

بر اساس اعلام اپراتور رایتل متقاضیان شرکت در این قرعه کشی هیجان انگیز می توانند از یکم تا 30 مهرماه 1402 با خرید سیم کارت اعتباری جوان، یکی از 150 برنده خوش شانس 100 گیگابایت اینترنت رایگان یکساله این اپراتور شوند.

 

چه کسانی می توانند در طرح جوان اپراتور رایتل شرکت کنند؟

به طور کلی تمامی جوانان 18 تا 29 ساله، دانشجویان، طلاب و فراگیران علوم دینی در صورت تمایل می توانند در طرح سیم کارت اعتباری جوان رایتل شرکت نمایند و تنها با پرداخت 20 هزار تومان این سیم کارت فوق العاده را دریافت نمایند.

 

ویژگی سیم کارت طرح جوان رایتل

سیم کارت اعتباری طرح جوان رایتل علاوه بر قیمت تخفیفی  20 هزار تومانی، از بسته آغازین به شرح ذیل برخوردار است:

·        25 گیگابایت اینترنت پرسرعت 3 ماهه

·        به مدت یک سال هر جمعه 200 مگابایت اینترنت هدیه

·        3000 دقیقه مکالمه درون شبکه به مدت سه ماه

·        پیامک درون شبکه نامحدود به مدت سه ماه

البته این سیم کارت علاوه بر بسته آغازین فوق، از هدایای سه ماهه ( سه دوره 30 روزه ) نیز برخوردار است که به شرح ذیل می باشد:

·        دوره اول: 2+15 گیگابایت اینترنت شبانه

·        دوره دوم و سوم : 2 گیگابایت اینترنت 7 روزه + 2 گیگابایت شبانه

 

نکات و شرایط مهم:

·        مهلت استفاده از 2 گیگابایت اینترنت ساعت های عادی مصرف هر یک از هدایای 30 روزه دوم و سوم در طرح جوان، 7 روز ابتدای هر دوره می باشد و با اتمام این مهلت 7 روزه، مصرف اینترنت مشترک به صورت تعرفه عادی یا در صورت خرید بسته های مصرفی اینترنت، مطابق تعرفه بسته خریداری شده، محاسبه می شود.

·        در صورتی که مصرف هر یک از سرویس ها در طول سی روز به سقف مورد نظر نرسد؛ میزان حجم باقیمانده قابل انتقال به دوره بعد نخواهد بود.

·        در حال حاضر ساعت های افت مصرف در اپراتور رایتل از 2 الی 7 صبح می باشد. البته امکان دارد این ساعت به منظور تأمین بهترین کیفیت قابل ارائه در شبکه رایتل تغییر یابد که در آن صورت به مشترکین اطلاع رسانی خواهد شد.

·        مدت اعتبار بسته آغازین، از زمان ثبت نام سیم کارت شروع و محاسبه خواهد شد. شایان ذکر است پس از اتمام مدت اعتبار، هدایای مذکور قابل استفاده نخواهد بود.

·        قیمت سیم کارت در این طرح با احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        مشترکین رایتل می توانند با نصب اپلیکیشن رایتل من، از حجم و مدت زمان اعتبار هدایا مطلع گردند.

·        تمامی مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل، مشمول دریافت یک عدد سیم کارت اعتباری هدیه خواهند شد که برای کسب اطلاعات در خصوص فرایند دریافت سیم کارت هدیه، می توانند به صفحه طرح سیم کارت هدیه رایتل مراجعه فرمایند.

·        بسته های هدیه و بسته های آغازین به ترتیب دارای بالاترین اولویت استفاده نسبت به سایر بسته ها هستند. به همین خاطر در صورت تمایل به خرید بسته جدید به تاریخ انقضای بسته مصرفی خود توجه داشته باشید.

 

نحوه خرید سیم کارت اعتباری طرح جوان رایتل

در صورتی که تمایل دارید با خرید سیم کارت اعتباری طرح جوان رایتل، شانس خود را برای شرکت در قرعه کشی 100 گیگابایت اینترنت رایگان امتحان کنید، روش های دریافت این سیم کارت به شرح ذیل می باشد:

·        مراجعه حضوری به یکی از نمایندگان فروش و خدمات رایتل

·        مراجعه حضوری به فروشگاه های رایتل

·        خرید غیر حضوری از طریق وب سایت رایتل به آدرس Rightel.ir

البته مشترکین توجه داشته باشند؛ در صورت خرید غیر حضوری، هزینه ارسال سیم کارت 364،000 ریال می باشد.

 

نحوه دریافت سیم کارت جوان برای مشتریان تجاری

در صورتی که سازمان ها و دانشگاه ها تمایل داشته باشند که سیم کارت اعتباری جوان را تهیه کنند؛ می توانند از روش های زیر جهت خرید آن اقدام نمایند:

1.      ارسال درخواست کتبی به نشانی پستی، دورنما یا نشانی پست الکترونیک: خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، خیابان استاد نجف دریابندری ( ارمغان غربی )، تقاطع مهرداد، پلاک 8

دورنما: 26214696-021

کد پستی: 1967863131

پست الکترونیک: b2b sales@rightel.ir

2.      مراجعه به فروشگاه مرکزی، با به همراه داشتن نامه درخواست خرید و نامه معرفی نماینده

البته بهتر است متقاضیان قبل از مراجعه حضوری، با برقراری تماس با مرکز خدمات مشتریان رایتل از مدارک و شرایط خرید به طور کامل اطلاع پیدا کنند.

کلیه علاقمندان شرکت در طرح قرعه کشی 100 گیگابایت اینترنت رایگان یکساله برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از خطوط رایتلی با شماره 200 و از سایر خطوط با شماره 09202000000 تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند. به طور کلی مشخصات و ویژگی های خدمات و جشنواره های منحصر بفرد و جذاب با هدایای خاص و ویژه رایتل در سایت این اپراتور موجود می باشد و علاقمندان می توانند در صورت تمایل با مراجعه به وب سایت رایتل به ادرس rightel.ir  نسبت به کسب اطلاعات و شرکت در آن اقدام نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 7 آبان 1402

امروزه سیم کارت های رند خواهان زیادی دارند و بسیار جذابند ولی برای یک عده از دوستان سوا پیش میاد که چرا انقدر سیم کارت های رند جذابند خوب از نظر خیلی از دوستان همکاران و کارشناسان سیم کارت سیم کارت های رند باعث جلب توجه میشود و یکی دیگر از علت های این موضوع می تواند این باشد که به راحتی در ذهن میماند و میتوان خیلی راحت این نوع سیم کارت ها را حفظ کرد به دلایلی که همه ما میدانیم سیم کارت های 912 همراه اول قیمت های بالا و باور نکردنی دارند طوری که قیمت این نوع سیم کارت به میلیارد ها تومن رسیده و در بازار سیم کارت حتی معاوضه با خانه ماشین و ابزار های گران قیمتی معامله می شود. امروزه دغدغه بسیاری از دوستانی که توان خرید سیم کارت های رند 912 دارند ولی بخاطر شرایط شغلشان و یا هرچیز دیگری نیاز به یک خط ارزان قیمت و بسیار رندی دارند که اپراتور های ایرانسل رایتل و حتی خوده همراه اول این امکان را به مشتریان داده اند که از خط های رندشان استفاده کنیم و به صورت دستی  با چند کلیک ساده سیم کارت اعتباری رند خود را به دائمی تبدیل کنیم

قیمت یک سیم کارت دائمی 0912 همراه اول با کد یک در برخی شرایط دهها میلیون با یک شماره دائمی 0912 معمولی با کد 4 فرق دارد؛ حتی این نوع سیم کارت ها از شرایط فروش بسیار بهتری در بازار برخوردار هستند. البته در مورد شماره های رند شرایط بسیار پیچیده تر و غیر قابل پیش بینی تر خواهد بود؛ چون شماره های رند به خودی خود قیمت بالایی دارند؛ حال اگر متعلق به کدهای پایین سیم کارت دائمی 0912 همراه اول باشند؛ به قدری پرطرفدار و محبوب خواهند شد که ارزش گذاری بر روی آنها کار آسانی نخواهد بود.

ولی در بین سیم کارت های رند، برخی شماره های رند مثل رند آینه ای قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به بقیه شماره های رند داشته و می توانند برای شروع یک کسب و کار مناسب باشند. بنابراین اگر به عنوان مدیر یا صاحب یک کسب و کار به دنبال یک شماره رند با قیمت مناسب می گردید؛ می توانید در این مطلب همه ویژگی های شماره های رند آینه ای را بخوانید و سپس نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

 

چرا شماره های رند جذابند؟

به طور کلی اعداد و ارقام رند در ذهن افراد واکنش های مثبت ایجاد می کنند و باعث جلب نظر می شود؛ به همین خاطر داشتن یک شماره رند تقریبا برای همگان جذاب و دوست داشتنی می باشد. البته داشتن شماره رند از آن جهت که به راحتی حفظ می شوند و تقریبا در حافظه ی همه افراد تا مدت ها باقی می مانند نیز مهم هستند. زیرا کسانی که خصوصا به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اند و قصد دارند که به کسب و کارشان رونق بخشند، به دنبال شماره هایی هستند که نیاز به یادداشت نداشته و تنها با یک بار شنیدن برای همیشه در ذهن ها حک  شوند.

تاثیر سیم کارت رند بر تصویر سازی از شخصیت یا برند شما در ذهن مخاطب نیز بسیار زیاد است؛ زیرا یک شماره ی رند نه تنها نشان می دهد که شما به کوچکترین جزئیات مانند شماره تلفن همراه اهمیت می دهید؛ بلکه برایتان متمایز بودن هم مهم است و می خواهید همیشه خاص و منحصر بفرد باشید.

 

سیم کارت رند آینه ای چیست؟

به شماره ای که در آن علاوه بر تکرار اعداد، ساختار اعداد به صورت آینه ای عمل می کند؛ سیم کارت رند آینه ای می گویند. مثلا اگر دو عدد 23 و 32 در شماره های یک عدد تکرار شوند، به آن سیم کارت رند آینه ای گفته می شود. بنابراین در این نوع شماره اعداد مانند آینه به صورت وارونه تکرار می شوند.

البته در این نوع شماره ها، در صورتی که تکرار اعداد به صورت وارونه در ابتدای شماره باشد به آن رند آینه ای از ابتدا گفته می شود؛ مانند 09128558111 و در صورتی که این تکرار در انتهای شماره اتفاق بیفتد؛ به آن رند آینه ای از انتها می گوییم. مانند 09121115885.

 

مزایای خرید سیم کارت رند آینه ای

خرید سیم کارت رند آینه ای که از مهم ترین دسته بندی های شماره های رند محسوب می شود؛ از مزایای زیر برخوردار است:

·        به یاد سپاری آسان

با توجه به این که مهم ترین ویژگی سیم کارت رند آینه ای تکرار اعداد به صورت وارونه می باشد؛ با به خاطر سپردن تنها دو عدد امکان حفظ شماره وجود دارد؛ مثلا شماره 09125995111 به راحتی به خاطر سپرده می شود. البته در این نوع شماره هر چقدر تکرار اعداد به صورت آینه ای بیشتر باشد؛ سیم کارت محبوب تر و گران تر خواهد شد.

·        قیمت میان رده

به طور کلی در بازار خرید و فروش سیم کارت ایران، سیم کارت رند آینه ای در ردیف سیم کارت های اقتصادی قرار می گیرد که از قیمت مقرون به صرفه و مناسب تری نسبت به سایر شماره های رند برخوردار است.

·        مناسب برای برند سازی

با توجه به این که در این نوع سیم کارت، اعداد به صورت وارونه تکرار می شوند؛ این شماره ها بسیار برای برند سازی مناسب هستند. زیرا به راحتی در خاطره ها می مانند و می توانند خیلی زود باعث رونق کسب و کار شما شوند. پس اگر به تازگی کار خود را شروع کرده اید، می توانید با خرید یک سیم کارت رند آینه ای که از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است؛ کسب و کار خود را گسترش دهید.

·        سرمایه گذاری مناسب

قطعا خرید یک سیم کارت رند در هر شرایطی می تواند به صرفه باشد؛ زیرا تجربه نشان داده که خرید سیم کارت 0912 همراه اول در طول سی سال فعالیت این اپراتور، همواره روند صعودی داشته و برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

·        شرایط فروش آسان

در بازار سیم کارت ایران، سیم کارت رند دائمی همراه اول محبوب ترین و پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در بازار می باشند که به محض عرضه به فروش می رسند. قطعا چنین شرایطی برای سیم کارت رند آینه ای که به راحتی به خاطر سپرده می شوند؛ نیز وجود دارد.

 

معایب خرید سیم کارت رند آینه ای

یکی از مهم ترین معایب سیم کارت رند آینه ای این است که نوع رندی در نوشتار مشخص می شود و شما باید نوع رندی را با نوشتن در معرض دید مخاطب قرار دهید. به همین خاطر به این سیم کارت ها در اصطلاح رند پنهان می گویند.

قطعا هر چقدر تکرار عدد در این نوع شماره بیشتر باشد؛ این مشکل کمرنگ تر خواهد شود.

 

سیم کارت رند آینه ای مناسب چه کسانی است؟

به طور کلی سیم کارت رند یا Memorable sim card در دنیا با قابلیت ماندگاری در ذهن شناخته می شوند که این امر به تنهایی یک مزیت بزرگ و ویژه برای صاحبان مشاغل، وکلا، پزشکان و مدیران به حساب می آید. با توجه به این که مهم ترین مزیت سیم کارت رند آینه ای به خاطر سپاری آسان آن می باشد؛ استفاده از این نوع سیم کارت در کارت های ویزیت بسیار هوشمندانه است. زیرا القای چنین نکته مثبتی تنها با ارائه ی یک کارت ویزیت، تصویری مثبت و قابل اعتماد از شما می سازد که می تواند تا مدت ها شما و برندتان را در ذهن کارفرمایان حک کند.

ضمن این که قیمت میان رده سیم کارت آینه ای، یک ویژگی منحصر بفرد برای این شماره محسوب می گردد و این امکان را به متقاضیان می دهد تا با پرداخت یک قیمت اقتصادی صاحب یک سیم کارت رند و استثنایی شوند.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 30 مهر 1402

همانطور که قبلا هم گفتیم قطع به یقین نرو بازار جزو بهترین فروشگاه ها است که با امکانات فروشگاهش کار برای کاسبان و مشتریان عزیزمان بسیار راحت کرده است. نرو بازار سعی دارد در آینده نه چندان دور تصمیماتی برای بزرگتر کردن فروشگاه و ایجاد امکانات بیشتر برای مشتریان عزیز است یکی از این امکاناتی که هم اکنون به فروشگاه اضافه شده این است که یکسری اسباب بازی هایی اضافه کرده که شما را به یاده قدیم میندازد.همانطور که اولیای عزیز در جریانند این روزه گوشی تبلت و… جای اسباب بازی ها را گرفته اند که این موضوع ذهن بسیاری از پدر مادر ها را مشغول کرده و سعی دارند به گونه ای فرزندان خود را از فضای مجازی و بازی با گوشی دور کنند که نرو بازار اسباب بازی های قدیمی و سرگرم کننده این امکان را به دوستان داده تا بتوانند فرزندان خود را از فضای مجازی دور کنند. بعد از فروش این محصولات برخی از مشتریانی که این اسباب بازی ها را برای کودکان خود تهیه کردند بعد از استفاده به ما اطلاع داده اند که بسیار راضی بودند و تا حدودی فرزندانشان از گوشی موبایل کناره گیری کرده اند.

نقش تربیتی اسباب بازی برای کودکان؟

نقش مهم اسباب بازی تو تربیت کودکان بر هیچ کس پوشیده نیست و تقریبا همه می دونیم که بازی با اسباب بازی های مختلف برای کودکان تو برخی موارد می تونه به اندازه غذا و پوشاک مهم باشه. لازم نیست حتما مادر یا پدر باشین تا به این نتیجه برسین که به راحتی میشه، مهارت های مختلف را از طریق اسباب بازی به بچه ها یاد داد و کمکشون کرد تا نقش های مختلف رو بپذیرن. فقط کافیه یه کم فک کنین تا یادتون بیاد؛ چقد با اسباب بازی های دوران کودکیتون خاطره دارین و چه چیزایی رو از طریق بازی کردن با اون اسباب بازی های ساده اما دوست داشتنی یاد گرفتین.

هر چند که این دوره زمونه کلی با دوران بچگی خیلی از ماها فرق داره و نوع بازی ها و سرگرمیهایی که معمولا بچه ها ازشون استفاده می کنن، کاملا با اون روزها فرق کرده؛ ولی حتی تو این دوران هم ذره ای از اهمیت اسباب بازی ها کم نشده.

اهمیت اسباب بازیای دهه شصت:

 البته از نظر خیلیا بازی های دهه شصت یه چیز دیگه بودن و عملکردی بسیار بهتر از بازی های متنوع و پرزرق و برق امروزی دارن. اسبای بازی هایی که علاوه بر سرگرمی تو بالا بردن قدرت تمرکز بچه ها هم بی تاثیر نبودن و به بچه ها کمک می کرد تا میون اون همه موشک و جنگ، دقت و توجهشون بالا بره.

شاید به همین خاطره که تو دورهمی ها و یادآوری خاطرات گذشته، همیشه یادی از اسباب بازی های نوستالژی و قدیمی می کنیم و دلمون می خواد تا به اون دوران برگردیم و یه بار دیگه با اون اسباب بازی ها سرگرم بشیم. قطعا همه ما می دونیم که چنین چیزی خیلی سخته و این آرزو از اون چیزاییه که برآورده شدنش تقریبا غیر ممکنه. البته با این حال رسیدن به این موضوع محال نیست.

به همین خاطر از افرادی که چنین دغدغه ای داشتن و یه عالمه خاطره با اسباب بازی های نوستالژی دهه شصت داشتن، امکانی تحت عنوان” نروبازار ” ایجاد کردن که یه فرصت استثنایی در اختیار همه علاقمندان قرار میده تا با خریدن اسباب بازیای قدیمی دوران کودکی، حال و هواشون عوض بشه.

تو وب سایت نروبازار چه خبره؟

این وب سایت با یه طراحی ساده، برای همه قابل استفاده است و تو قسمت دسته بندی اسباب بازی محصولاتی عرضه می کنه که نه تنها یه قیمت استثنایی و ارزان دارن، بلکه از نظر شکل و شمایل هم کاملا شبیه اسباب بازیای دهه شصته. تو وب سایت” نروبازار ” به راحتی می تونین اسباب بازیای دوران کودکیتون مثل تیرکمان دستی مدل چوبی، تیرکمان توپ انداز پلاستیکی، تفنگ آب پاش، تفنگ ترقه ای جیمبو، اسباب بازی ارگ، توپ شیطونک، انواع عروسک ها و دهها اسباب بازی دیگه رو پیدا کنین و به راحتی خرید کنین.

امکانات وب سایت ” نروبازار”  چیه؟

البته خرید از ” نروبازار” به عنوان یه وب سایت متفاوت، امکان خرید غیر حضوری رو هم برای شما فراهم می کنه که نه تنها دردسرهای خرید حضوری، ترافیک و شلوغی مراکز خرید رو نداره بلکه از نظر هزینه هم می تونه بسیار به صرفه تر و اقتصادی تر باشه. هر چند که اگه قصد خرید عمده از این وب سایت رو داشته باشین، شرایط استثنایی با تخفیفات ویژه براتون در نظر گرفته شده که شرایط خرید رو به کلی تغییر میده و از همه نظر بهتر و صرفه تره.

تیم” نروبازار” به عنوان یه تیم حرفه ای که علاوه بر شناخت نیاز بازار به دنبال رفع دردسرها و مشکلات خرید حضوری هم هست؛ وب سایت” نروبازار” رو با دسته بندی های مختلف و دسترسی آسان به گونه ای طراحی کرده که پاسخگوی هر نوع سلیقه ای باشه. محصولات و کالاهای این وب سایت اعم از اسباب بازی های جدید و نوستالژی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارن و قیمت مناسب و اقتصادی اونها، فقط به خاطر حذف واسطه ها و دلالان فعال تو این حوزه ست. پس با اطمینان از یه خرید ارزان و فوق العاده، بعد از مراجعه به وب سایت” نروبازار” اسباب بازی نوستالژی و دوست داشتنی خودتون رو انتخاب کنین و با زنده کردن خاطرات دوران کودکی، برای لحظاتی همچون اون دوران شاد و سرزنده باشین.

با توجه به این که فروشگاه” نروبازار ” حساسیت لازم در خصوص تحویل سفارشات در اسرع وقت و با بهترین دسته بندی رو هم داره؛ تلاش می کنه تا با ایجاد یه شرایط آسان و راحت برای خرید، مشکلات خرید غیر حضوری رو کاهش بده و تجربه ای خاص و متفاوت را برای خریداراش رقم بزنه.

 وب سایت ” نروبازار ” از اون جاهاییه که وقتی به عنوان یه دهه شصتی واسه بار اول بهش مراجعه کنین؛ ساعتها مشغول دیدن محصولات قدیمی و نوستالژیشون میشین و با دیدن هر کدومشون کلی ذوق می کنین و دفتر خاطراتتون یه بار دیگه باز میشه. واسه همین پیشنهاد می کنم اگه دلتون میخواد یه بار دیگه به اون دوران سفر کنین؛ یه سر به” نروبازار ” بزنین و همه اون چیزایی که باهاشون خاطره دارین رو با کلی ذق و شوق بخرین و از داشتنشون لذت ببرین.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 22 مهر 1402

ارتباطات همیشه برای مردم مهم بوده است و مردم با ابزار های مختلف از حال هم دیگر خبر داشتند .اما این روز ها افراد جامعه با پیشرفت تکنولوژی و آمدن  گوشی های هوشمند ارتباطات هم به کلی تغییر کرد. این روز ها برای ارتباطات هم سیم کارت ها نقش پر رنگ مهمی را دارند که بسیار مهم است .همراه اول این روز ها به عنوان محبوب ترین برندی است که در بازار سیم کارت فعالیت می کند و اکثر مردم هم خواهان سیم کارت ها از این اپراتور هستند. همراه اول که این روز ها در تلاش سرویس های بسیار جذاب و جالبی را به مردم بدهند.از طرفی هم این روز ها همراه اول در تلاش است که بتواند در بازار سیم کارت خود را از بقیه اپراتور ها جدا کند و می خواهد تغییراتی ایجاد کند که برای مشترکان سیم کارت خود بسیار جذاب باشد و بتوانند که راحت تر نسبت به بقیه اپراتور ها فعالیت کنند

بنا به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور همراه اول در 19 مردادماه 1402 رسما 29 ساله شد. این اپراتور که فعالیت خود را در 19 مرداد ماه 1373 با واگذاری چهار سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، آغاز کرد، اکنون نه تنها بزرگترین اپراتور فعال در کشور می باشد بلکه در بسیاری از عرصه ها پیشتاز و یکه تاز نیز می باشد.

 

ره آورد 29 ساله همراه اول

اپراتور همراه اول در مرداد ماه 1373 با 24 ایستگاه رادیویی و با ظرفیت 9200 شماره، نخستین فاز شبکه تلفن همراه کشور را کلید زد. در پی استقبال مردم، پوشش شبکه از تهران به کل کشور گسترش پیدا کرد و هیات وزیران با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2000 میلیارد ریال تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران را به " شرکت ارتباطات سیار ایران" واگذار کرد.

آنچه در این 29 سال اتفاق افتاد؛ ثبت رکوردها در شبکه ارتباطی کشور است که برگرفته از توسعه زیر ساخت ها در نقاط دور و نزدیک کشور می باشد. به گونه ای که نه تنها در حال حاضر در حدود 45 هزار روستای کشور تحت پوشش شبکه ارتباطی همراه اول می باشد؛ بلکه فرکانس شبکه اپراتور همراه اول راه های مواصلاتی شهری و استانی را نیز در بر گرفته و مردم در حدود 83 هزار کیلومتر از جاده های کشور را می توانند بدون نگرانی با امکان برقراری ارتباط با تلفن همراه طی کنند.

برخی دیگر از دستاوردهای 29 ساله اپراتور اول تلفن همراه در کشور به شرح ذیل می باشد:

·        سهم 67 درصدی اپراتور همراه اول از مکالمه در بازار رقابتی با اپراتورهای دیگر ( حجم مکالمات شبکه سیار در بازه زمانی فصل بهار 1402 در حدود 82 میلیارد می رسد. )

·        سهم 92 درصدی اپراتور همراه اول از پیامک در بازار رقابتی با سایر اپراتور ها ( تعداد کل پیامک ها از 116 میلیارد می گذرد. )

با توجه به این که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به 173 درصد رسیده است، بر اساس شاخص های آماری بخش ICT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همراه اول در سال 1402 با در اختیار داشتن بیش از 53 درصد از سهم بازار رقابتی به عنوان اپراتور غالب در کشور شناخته می شود.

 

دستاوردهای اپراتور همراه اول در زمینه اینترنت

اپراتور همراه اول در طول این سالها با توسعه نسل های نوین ارتباطی و بسط دامنه سرویس دهی نسل های  3G و 4G  به شهرها و روستاهای کشور با احتساب خدمات پایه در مجموع توانست به پوشش جمعیتی 97 درصدی دست پیدا کند. علاوه بر این اپراتور همراه اول با در اختیار داشتن بیش از نیمی از سایت های فیزیکی فعال شبکه 4G توانسته حدود 57 میلیون مشترک پهن باند سیار را در شبکه خود میزبانی کند که این تعداد مشترک نشان می دهد این اپراتور در حدود 54 درصد از سهم بازار مشترکان پهن باند سیار را از آن خود کرده است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بالاترین میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده 3G و 4G با نرخ بیش از 99.5 درصد در سه ماهه نخست سال 1402 متعلق به همراه اول بوده است. هم چنین نخستین و بزرگترین تلفن همراه کشور، در زمینه سرعت اینترنت 5G   نیز در کشور رکورددار می باشد.

اپراتور همراه اول به عنوان عرضه کننده اولین سیم کارت در ایران، پیشتاز این تکنولوژی در منطقه نیز بوده است و در حال حاضر با برقراری سرویس رومینگ بین الملل و عقد قرارداد با 167 اپراتور خارجی در 112 کشور جهان این خدمات را در سطح بین الملل در اختیار مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول قرار می دهد.

به طور کلی اپراتور همراه اول در طول سه دهه فعالیت همواره تلاش نموده تا با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این فناوری، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری های جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه کشور داشته باشد. به همین خاطر این اپراتور در بیست و نهمین سالروز عرضه نخستین سیم کارت در کشور، به پاس همراهی 29 ساله مشترکین، هدایایی را برای کاربران سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول خود در نظر گرفته است که به شرح ذیل می باشد:

 

1.     طرح سالروز همراهی همراه اول

اپراتور همراه اول در بیست و نهمین سالروز عرضه نخستین سیم کارت، آماری از فعالیت یک سال اخیر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود آماده نموده است که به راحتی در سامانه همراه من قابل مشاهده میباشد؛ این آمار شامل تعداد تماس های ورودی و خروجی، تعداد پیامک های ارسالی و میزان مکالمه و مصرف اینترنت هر کاربر می باشد که در صورت اشتراک گذاری تصویر تاریخچه، منشن صفحه همراه اول و یک کاربر دیگر با سایر دوستان و آشنایان شرایط شرکت در قرعه کشی هیجان انگیز گوشی هوشمند سامسونگ S23 Ultra  برای مشترکین فراهم می شود.

 

2.     بسته های هدیه همراهی در طرح سالروز همراهی

بسته های هدیه دیگری که اپراتور همراه اول برای مشترکین خود در نظر گرفته است؛ شامل هدایای تلکامی و هدایای دیجیتال می باشد که هر کدام از آنها برای گروه خاصی از مشترکین ارائه شده است و مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند بسته به سلیقه و نیاز خود از آن استفاده نمایند. ارزش هر یک از بسته های همراه اول معادل 5 میلیون ریال ( پانصد هزار تومان ) می باشد که بر اساس انتخاب مشترک برای او فعال می شود.

 

بسته هدیه ماجراجویان

·        100 هزار تومان تخفیف فلای تو دی

·        200 هزار تومان تخفیف جاجیگا

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه سفر )

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه گوشی )

·        یک گیگابایت اینترنت داخلی هدیه با اعتبار 24 ساعت بعد از فعال سازی

 

بسته هدیه فیلم بازها

·        150 هزار تومان تخفیف فیلم نت

·        100 هزار تومان تخفیف گپ فیلم

·        150 هزار تومان تخفیف نت باکس

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه گوشی )

·        یک گیگابایت اینترنت داخلی هدیه با اعتبار 24 ساعت بعد از فعال سازی

 

بسته هدیه پیشگامان

·        100 هزار تومان تخفیف آچاره

·        100 هزار تومان تخفیف سیب اپ

·        200 هزار تومان تخفیف نبض سلامت

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه گوشی )

·        یک گیگابایت اینترنت داخلی هدیه با اعتبار 24 ساعت بعد از فعال سازی

 

بسته هدیه قهرمانان علم

·        200 هزار تومان تخفیف همراه آکادمی

·        100 هزار تومان تخفیف آلا

·        100 هزار تومان تخفیف شنوتو

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه گوشی )

·        یک گیگابایت اینترنت داخلی هدیه با اعتبار 24 ساعت بعد از فعال سازی

 

3.     هدیه 29 سالگی همراه اول برای مشترکین

یکی دیگر از هدایای همراه اول در سالروز عرضه نخستین سیم کارت در ایران و به پاس همراهی 29 ساله مشترکین با همراه اول، برگزاری مسابقه ای در شبکه های اجتماعی با جایزه یک خط دائمی جذاب به شماره ***09120029 می باشد که علاقمندان می توانند در صورت تمایل در آن شرکت نمایند.

مشترکین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مسابقه می توانند به وب سایت یا شبکه های اجتماعی همراه اول مراجعه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 6 شهريور 1402

شاید این روز ها اگر مردم گوشی های هوشمند را نداشتند زندگی برای خود و جامعه بسیار سخت بود اما پیشرفت تکنولوژی این روز ها بسیار نمایان بوده است و خیلی از کارها توسط همین گوشی های هوشمند انجام می شوند.این روز ها سیم کارت ها نقش ویژه ایی را در گوشی ها انجام می دهند و اگر سیم کارت ها نبودند شاید ارتباط بسیار سخت بود.. همراه اول یکی از اپراتور های قدیمی فعال در کشور است که بسیار بین مردم محبوب بوده است.این روز ها همراه اول در تلاش است که بتواند با دادن بسته های متفاوت و پر کاربرد در بازار سیم کارت موفق تر از قبل شود.این روز ها کسانی که سیم کارت های همراه اول را دارند بسیار متفاوت تر هستند و همراه در زندگی آنها تغییر بسیار بزرگی را ایجاد کرده و به راحتی هم در بازار سیم کارت هم در تلاش است که محبوبیت خود را افزایش دهد

بنا به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور همراه اول در 19 مردادماه 1402 رسما 29 ساله شد. این اپراتور که فعالیت خود را در 19 مرداد ماه 1373 با واگذاری چهار سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، آغاز کرد، اکنون نه تنها بزرگترین اپراتور فعال در کشور می باشد بلکه در بسیاری از عرصه ها پیشتاز و یکه تاز نیز می باشد.

 

ره آورد 29 ساله همراه اول

اپراتور همراه اول در مرداد ماه 1373 با 24 ایستگاه رادیویی و با ظرفیت 9200 شماره، نخستین فاز شبکه تلفن همراه کشور را کلید زد. در پی استقبال مردم، پوشش شبکه از تهران به کل کشور گسترش پیدا کرد و هیات وزیران با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2000 میلیارد ریال تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران را به " شرکت ارتباطات سیار ایران" واگذار کرد.

آنچه در این 29 سال اتفاق افتاد؛ ثبت رکوردها در شبکه ارتباطی کشور است که برگرفته از توسعه زیر ساخت ها در نقاط دور و نزدیک کشور می باشد. به گونه ای که نه تنها در حال حاضر در حدود 45 هزار روستای کشور تحت پوشش شبکه ارتباطی همراه اول می باشد؛ بلکه فرکانس شبکه اپراتور همراه اول راه های مواصلاتی شهری و استانی را نیز در بر گرفته و مردم در حدود 83 هزار کیلومتر از جاده های کشور را می توانند بدون نگرانی با امکان برقراری ارتباط با تلفن همراه طی کنند.

برخی دیگر از دستاوردهای 29 ساله اپراتور اول تلفن همراه در کشور به شرح ذیل می باشد:

·        سهم 67 درصدی اپراتور همراه اول از مکالمه در بازار رقابتی با اپراتورهای دیگر ( حجم مکالمات شبکه سیار در بازه زمانی فصل بهار 1402 در حدود 82 میلیارد می رسد. )

·        سهم 92 درصدی اپراتور همراه اول از پیامک در بازار رقابتی با سایر اپراتور ها ( تعداد کل پیامک ها از 116 میلیارد می گذرد. )

با توجه به این که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به 173 درصد رسیده است، بر اساس شاخص های آماری بخش ICT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همراه اول در سال 1402 با در اختیار داشتن بیش از 53 درصد از سهم بازار رقابتی به عنوان اپراتور غالب در کشور شناخته می شود.

 

دستاوردهای اپراتور همراه اول در زمینه اینترنت

اپراتور همراه اول در طول این سالها با توسعه نسل های نوین ارتباطی و بسط دامنه سرویس دهی نسل های  3G و 4G  به شهرها و روستاهای کشور با احتساب خدمات پایه در مجموع توانست به پوشش جمعیتی 97 درصدی دست پیدا کند. علاوه بر این اپراتور همراه اول با در اختیار داشتن بیش از نیمی از سایت های فیزیکی فعال شبکه 4G توانسته حدود 57 میلیون مشترک پهن باند سیار را در شبکه خود میزبانی کند که این تعداد مشترک نشان می دهد این اپراتور در حدود 54 درصد از سهم بازار مشترکان پهن باند سیار را از آن خود کرده است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بالاترین میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده 3G و 4G با نرخ بیش از 99.5 درصد در سه ماهه نخست سال 1402 متعلق به همراه اول بوده است. هم چنین نخستین و بزرگترین تلفن همراه کشور، در زمینه سرعت اینترنت 5G   نیز در کشور رکورددار می باشد.

اپراتور همراه اول به عنوان عرضه کننده اولین سیم کارت در ایران، پیشتاز این تکنولوژی در منطقه نیز بوده است و در حال حاضر با برقراری سرویس رومینگ بین الملل و عقد قرارداد با 167 اپراتور خارجی در 112 کشور جهان این خدمات را در سطح بین الملل در اختیار مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول قرار می دهد.

به طور کلی اپراتور همراه اول در طول سه دهه فعالیت همواره تلاش نموده تا با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این فناوری، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری های جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه کشور داشته باشد. به همین خاطر این اپراتور در بیست و نهمین سالروز عرضه نخستین سیم کارت در کشور، به پاس همراهی 29 ساله مشترکین، هدایایی را برای کاربران سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول خود در نظر گرفته است که به شرح ذیل می باشد:

 

1.     طرح سالروز همراهی همراه اول

اپراتور همراه اول در بیست و نهمین سالروز عرضه نخستین سیم کارت، آماری از فعالیت یک سال اخیر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود آماده نموده است که به راحتی در سامانه همراه من قابل مشاهده میباشد؛ این آمار شامل تعداد تماس های ورودی و خروجی، تعداد پیامک های ارسالی و میزان مکالمه و مصرف اینترنت هر کاربر می باشد که در صورت اشتراک گذاری تصویر تاریخچه، منشن صفحه همراه اول و یک کاربر دیگر با سایر دوستان و آشنایان شرایط شرکت در قرعه کشی هیجان انگیز گوشی هوشمند سامسونگ S23 Ultra  برای مشترکین فراهم می شود.

 

2.     بسته های هدیه همراهی در طرح سالروز همراهی

بسته های هدیه دیگری که اپراتور همراه اول برای مشترکین خود در نظر گرفته است؛ شامل هدایای تلکامی و هدایای دیجیتال می باشد که هر کدام از آنها برای گروه خاصی از مشترکین ارائه شده است و مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند بسته به سلیقه و نیاز خود از آن استفاده نمایند. ارزش هر یک از بسته های همراه اول معادل 5 میلیون ریال ( پانصد هزار تومان ) می باشد که بر اساس انتخاب مشترک برای او فعال می شود.

 

بسته هدیه ماجراجویان

·        100 هزار تومان تخفیف فلای تو دی

·        200 هزار تومان تخفیف جاجیگا

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه سفر )

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه گوشی )

·        یک گیگابایت اینترنت داخلی هدیه با اعتبار 24 ساعت بعد از فعال سازی

 

بسته هدیه فیلم بازها

·        150 هزار تومان تخفیف فیلم نت

·        100 هزار تومان تخفیف گپ فیلم

·        150 هزار تومان تخفیف نت باکس

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه گوشی )

·        یک گیگابایت اینترنت داخلی هدیه با اعتبار 24 ساعت بعد از فعال سازی

 

بسته هدیه پیشگامان

·        100 هزار تومان تخفیف آچاره

·        100 هزار تومان تخفیف سیب اپ

·        200 هزار تومان تخفیف نبض سلامت

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه گوشی )

·        یک گیگابایت اینترنت داخلی هدیه با اعتبار 24 ساعت بعد از فعال سازی

 

بسته هدیه قهرمانان علم

·        200 هزار تومان تخفیف همراه آکادمی

·        100 هزار تومان تخفیف آلا

·        100 هزار تومان تخفیف شنوتو

·        100 هزار تومان تخفیف آی بیمه ( بیمه گوشی )

·        یک گیگابایت اینترنت داخلی هدیه با اعتبار 24 ساعت بعد از فعال سازی

 

3.     هدیه 29 سالگی همراه اول برای مشترکین

یکی دیگر از هدایای همراه اول در سالروز عرضه نخستین سیم کارت در ایران و به پاس همراهی 29 ساله مشترکین با همراه اول، برگزاری مسابقه ای در شبکه های اجتماعی با جایزه یک خط دائمی جذاب به شماره ***09120029 می باشد که علاقمندان می توانند در صورت تمایل در آن شرکت نمایند.

مشترکین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مسابقه می توانند به وب سایت یا شبکه های اجتماعی همراه اول مراجعه کنند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 6 شهريور 1402

کربلا اسمی که برای شیعه ها بسیار مقدس است جایی که امام حسین و پیروانش در انجا شهید شدند و از آن روز به بعد کربلا بسیار مقدس شد.این روز ها بسیاری از مردم برای زیارت حرم امام حسین به کربلا می روند. این روز ها که ماه صفر شروع شده و مردم هم به رسم هر سال با پای پیاده به کربلا می روند تا در اربعین امام حسین شرکت کنند.از این رو اپراتور ها در این روز ها در حال تلاش هستند که خدمات بسیار ویژه ایی را به مردم دهند تا مردم در این سفر عتبات عالیات به مشکل نخورند و بتوانند که به راحتی با خانواده های خود و دوستان خود ارتباط برقرار کنند و مشکلی برای آنها پیش نیاید  و بسیار مقرون به صرفه هم باشد.به همین خاطر در این مطلب به طور کامل روش های ارتباطی در این سفر را مطرح کرده و با بررسی معایب و مزایای آن در پیدا کردن بهترین روش به شما کمک می کنیم.

انواع روش های ارتباطی در سفر به عراق

برقراری ارتباط در سفر به عراق مانند هر سفر خارجی دیگر، از طریق دو روش امکان پذیر است:

 

روش اول: فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل به عنوان یک روش آسان و بی دردسر این امکان را به مشترکین سیم کارت اعتباری و دائمی اپراتورهای مختلف می دهد تا بدون خروج ارز و دردسرهای خرید سیم کارت جدید، با شماره تلفن خود با دوستان و آشنایان در داخل و خارج از کشور در ارتباط باشند.

علاوه بر این در ایام محرم اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود، بسته ها و تخفیفات ویژه ای در نظر گرفتند که نه تنها از نظر حجم و اعتبار از تنوع خوبی برخوردار هستند بلکه از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد.

 

روش دوم : خرید سیم کارت عراقی

با توجه به این که حجم مسافرانی که در روزهای اربعین عازم عراق میشوند، بسیار زیاد است معمولا سرویس رومینگ در روزهای اربعین دچار مشکل می شود و خیلی از زائران ترجیح می دهند از سیم کارت های عراقی استفاده کنند. خرید سیم کارت عراقی تنها با ارائه پاسپورت در مبادی ورودی کشور عراق به راحتی امکان پذیر است و زائران می توانند به راحتی با خرید یک سیم کارت عراقی به صرفه و اقتصادی، هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند.

 

هزینه های رومینگ بین الملل در اپراتورهای مختلف در ایام محرم  1402

اپراتورهای فعال در کشور با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائرین بسته های ویژه ای جهت سفرهای زیارتی در عراق در نظر گرفتند که به شرح ذیل می باشد:

 

بسته های ویژه رومینگ عراق همراه اول در ایام محرم 1402

نوع بسته

هدیه

قیمت

مدت اعتبار

کد دستوری

15 دقیقه مکالمه

-

150،000 تومان

7 روزه

# 42 * 2913 * 10 *

اینترنت بین المللی نامحدود

15 دقیقه مکالمه

290،000 تومان

7 روزه

# 41 * 2913 * 10 *

 

بسته اینترنت نامحدود با 15 دقیقه مکالمه، اینترنت پرسرعت را در شبکه های کورک و آسیاسل ارائه می دهد که زائران عتبات عالیات در صورت تمایل می توانند از آن استفاده نمایند.

 

بسته های ویژه رومینگ عراق ایرانسل در ایام محرم 1402

حجم بسته های اینترنت

مدت اعتبار

قیمت

5 گیگابایت

14 روز

3،600،000 ريال

یک گیگابایت

7 روز

1،600،000 ريال

300 مگابایت

7 روز

600،000 ريال

مصرف آزاد اینترنت بدون فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل به ازاء هر مگابایت

20،000 ريال

 

بسته های ویژه رومینگ عراق رایتل در ایام محرم 1402

حجم بسته اینترنت

مدت زمان اعتبار

قیمت

100 مگابایت

7 روز

300،000 ريال

200 مگابایت

7 روز

550،000 ريال

500 مگابایت

7 روز

1،000،000 ريال

 

قیمت بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل بدون احتساب مبلغ مالیات بر ارزش افزوده می باشد و در هنگام فعال سازی 9% مالیات به قیمت اعلام شده، اضافه خواهد شد.

 

سیم کارت های عراقی

در حال حاضر در کشور عراق سه اپراتور آسیاسل، کورک وزین سیم کارت های مورد نیاز زائران را ارائه می دهند که از قیمت اقتصادی و تقریبا مشابه ای برخوردار می باشند، ولی از نظر هزینه خدمات مختلف مانند مکالمه، اینترنت و ارسال پیامک با هم متفاوت هستند. در ادامه به معرفی هر یک از این سیم کارت ها می پردازیم:

 

نام سیم کارت

هزینه تماس با ایران

هزینه پیام کوتاه

آسیا سل

280 دینار

150 دینار

کورک

260 دینار

150 دینار

زین

270 دینار

150 دینار

 

  لازم به ذکر است که هزینه تماس با سیم کارت های عراقی بر حسب دقیقه می باشد و تماس های کمتر از 60 ثانیه یک دقیقه در نظر گرفته می شود. البته احتمال دارد تعرفه های اعلامی در روزهای اربعین اندکی متفاوت باشد که توصیه می شود در هنگام خرید سیم کارت حتما در این خصوص اطلاعات لازم را کسب نمایید. زائران سفر به عراق می توانند سیم کارت های عراقی را به راحتی در پایانه های مرزی، فضای شهرهای زیارتی و فرودگاه ها تهیه کنند.

 

مزایای استفاده از سیم کارت عراقی

·        اغلب اوقات زائران به صورت گروهی سفر می کنند که استفاده از سیم کارت های عراقی برای ارتباطات داخلی بین اعضای کاروان بسیار هزینه کمتری خواهد داشت.

·        سرویس رومینگ بین الملل در روزهای اربعین که تعداد زائران در عراق بسیار زیاد می باشد؛ پاسخگوی مسافران نخواهد بود و معمولا با اختلال مواجه می شود.

·        سیم کارت های عراقی به دلیل تخفیفات ویژه ای که برای ارتباطات درون شبکه در نظر میگیرند، به صرفه تر و ارزان تر از سرویس رومینگ بین الملل هستند.

·         اگر زائران به صورت گروهی مسافرت می کنند؛ می توانند یک سیم کارت بخرند و با هات اسپات کردن اینترنت به صورت گروهی از آن استفاده نمایند که در این صورت هزینه بسیار ارزان تر و اقتصادی تر خواهد شد.

 

مزایای فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

·        تنوع زمانی بسته ها از لحاظ نوع مصرف

·        عدم نیاز به خروج ارز و خرید ریالی

·        صرفه جویی در ارز و وقت

·        دسترسی به وب سایت ها، بانک ها و انجام عملیات بانکی

·        قیمت ترجیحی برای زوار و قابل رقابت با سیم کارت های عراقی

·        قابلیت خرید برای دیگران از هر جای دنیا با ارائه فاکتور

·        امکان خرید شارژ و پرداخت قبوض به صورت رایگان

 

کدهای دستوری مورد نیاز سیم کارت های عراقی

اگر قصد سفر به عراق دارید و ترجیح می دهید تا از سیم کارت زائر کشور عراق استفاده نمایید؛ کدهای دستوری زیر برای انجام دستورهای مختلف مفید و کاربردی می باشد:

 

نام سیم کارت

نحوه شارژ کردن

باقی مانده شارژ

لیست بسته های اینترنتی

آسیا سل

# رمز شارژ * 133 *

# 133 *

# 299 *

کورک

# رمز شارژ * 221 *

# 211 *

# 250 *

زین

# رمز شارژ * 101*

# 100 *

# 321 *

 

نحوه فعال سازی بسته های رومینگ بین الملل در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل

اگر قصد استفاده از سیم کارت خود و فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل را دارید، می توانید از روش های زیر برای این کار استفاده نمایید.

 

اپراتور همراه اول:

بعد از فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول برای خرید و فعال سازی بسته های رومینگ ویژه عراق از روش های زیر استفاده کنید:

·        شماره گیری کد دستوری # 2913 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2913 مربع )

·        خرید آنلاین از فروشگاه آنلاین همراه اول

 

اپراتور ایرانسل:

با توجه به این که در صورت فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، مسافران می توانند بدون تغییر شماره به راحتی با دوستان و آشنایان خود در داخل کشور در ارتباط باشند؛ پیشنهاد می شود زوار ایرانسلی قبل از شروع سفر نسبت به انتخاب نوع بسته اقدام نموده و با استفاده از روش های زیر نسبت به فعال سازی آنها اقدام نمایند:

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 1 * 3 * 111 *  ( ستاره 1111 ستاره 3 ستاره 1 مربع )

 

اپراتور رایتل:

مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل که قصد استفاده از بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل را دارند؛ باید ابتدا نسبت به انتخاب نوع بسته اقدام نموده و سپس با استفاده از روش های زیر نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند:

·        مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

·        مراجعه به وب سایت رایتل من

·        شماره گیری کد دستوری # 228 *  ( ستاره 228 مربع )

البته توصیه می شود حتما با مراجعه به وب سایت هر اپراتور در روزهای قبل از سفر نسبت به تعرفه خدمات رومینگ و بسته های ویژه آن اطلاع کافی پیدا کنید.

همان طور که بیان شد؛ هر دو روش خرید سیم کارت عراقی یا فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل برای سفر به عراق از مزایا و معایبی برخوردار هستند که مشترک باید قبل از سفر با در نظر گرفتن مدت زمان سفر و نوع نیاز خود بهترین و کم هزینه ترین روش را برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود انتخاب کند.

ضمن این که در طول مسیر پیاده روی سرویس اینترنت وای فای رایگان در برخی موکب ها فراهم است و زائران می توانند تا حدی نیاز خود را برطرف کنند. ولی توصیه می شود؛ حتما قبل از سفر نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشید و با انتخاب یک روش مناسب از سفر زیارتی خود لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 5 شهريور 1402

این روز ها مردم در حال آماده شدن برای عزاداری سید سالار شهیدان در ماه صفر هستند و خیلی از مردم علاقه دارند که در این ماه و ماه محرم به کربلا بروند. این روزها بسیاری از مردم در حال آماده شدن برای پیاده روی اربعین هستند و می خواهند با پای پیاده به کربلا بروند.از این رو برای بعضی از مردمی که می خواهند در راه با خانواده های خود در ارتباط باشند که در این سفر معنوی خانواده هایشان همراه باشند. از این رو اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که بتوانند که سرویس های بسیار مناسبی را به مردم دهند.شاید در این زیارت بزرگ ترین چالش برای هر فرد این است که به سختی می تواند ارتباط برقرار کند با دوستان و خویشان خود در راه کربلا. به همین خاطر در این مطلب به طور کامل روش های ارتباطی در این سفر را مطرح کرده و با بررسی معایب و مزایای آن در پیدا کردن بهترین روش به شما کمک می کنیم.

انواع روش های ارتباطی در سفر به عراق

برقراری ارتباط در سفر به عراق مانند هر سفر خارجی دیگر، از طریق دو روش امکان پذیر است:

 

روش اول: فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل به عنوان یک روش آسان و بی دردسر این امکان را به مشترکین سیم کارت اعتباری و دائمی اپراتورهای مختلف می دهد تا بدون خروج ارز و دردسرهای خرید سیم کارت جدید، با شماره تلفن خود با دوستان و آشنایان در داخل و خارج از کشور در ارتباط باشند.

علاوه بر این در ایام محرم اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود، بسته ها و تخفیفات ویژه ای در نظر گرفتند که نه تنها از نظر حجم و اعتبار از تنوع خوبی برخوردار هستند بلکه از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد.

 

روش دوم : خرید سیم کارت عراقی

با توجه به این که حجم مسافرانی که در روزهای اربعین عازم عراق میشوند، بسیار زیاد است معمولا سرویس رومینگ در روزهای اربعین دچار مشکل می شود و خیلی از زائران ترجیح می دهند از سیم کارت های عراقی استفاده کنند. خرید سیم کارت عراقی تنها با ارائه پاسپورت در مبادی ورودی کشور عراق به راحتی امکان پذیر است و زائران می توانند به راحتی با خرید یک سیم کارت عراقی به صرفه و اقتصادی، هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند.

 

هزینه های رومینگ بین الملل در اپراتورهای مختلف در ایام محرم  1402

اپراتورهای فعال در کشور با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائرین بسته های ویژه ای جهت سفرهای زیارتی در عراق در نظر گرفتند که به شرح ذیل می باشد:

 

بسته های ویژه رومینگ عراق همراه اول در ایام محرم 1402

نوع بسته

هدیه

قیمت

مدت اعتبار

کد دستوری

15 دقیقه مکالمه

-

150،000 تومان

7 روزه

# 42 * 2913 * 10 *

اینترنت بین المللی نامحدود

15 دقیقه مکالمه

290،000 تومان

7 روزه

# 41 * 2913 * 10 *

 

بسته اینترنت نامحدود با 15 دقیقه مکالمه، اینترنت پرسرعت را در شبکه های کورک و آسیاسل ارائه می دهد که زائران عتبات عالیات در صورت تمایل می توانند از آن استفاده نمایند.

 

بسته های ویژه رومینگ عراق ایرانسل در ایام محرم 1402

حجم بسته های اینترنت

مدت اعتبار

قیمت

5 گیگابایت

14 روز

3،600،000 ريال

یک گیگابایت

7 روز

1،600،000 ريال

300 مگابایت

7 روز

600،000 ريال

مصرف آزاد اینترنت بدون فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل به ازاء هر مگابایت

20،000 ريال

 

بسته های ویژه رومینگ عراق رایتل در ایام محرم 1402

حجم بسته اینترنت

مدت زمان اعتبار

قیمت

100 مگابایت

7 روز

300،000 ريال

200 مگابایت

7 روز

550،000 ريال

500 مگابایت

7 روز

1،000،000 ريال

 

قیمت بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل بدون احتساب مبلغ مالیات بر ارزش افزوده می باشد و در هنگام فعال سازی 9% مالیات به قیمت اعلام شده، اضافه خواهد شد.

 

سیم کارت های عراقی

در حال حاضر در کشور عراق سه اپراتور آسیاسل، کورک وزین سیم کارت های مورد نیاز زائران را ارائه می دهند که از قیمت اقتصادی و تقریبا مشابه ای برخوردار می باشند، ولی از نظر هزینه خدمات مختلف مانند مکالمه، اینترنت و ارسال پیامک با هم متفاوت هستند. در ادامه به معرفی هر یک از این سیم کارت ها می پردازیم:

 

نام سیم کارت

هزینه تماس با ایران

هزینه پیام کوتاه

آسیا سل

280 دینار

150 دینار

کورک

260 دینار

150 دینار

زین

270 دینار

150 دینار

 

  لازم به ذکر است که هزینه تماس با سیم کارت های عراقی بر حسب دقیقه می باشد و تماس های کمتر از 60 ثانیه یک دقیقه در نظر گرفته می شود. البته احتمال دارد تعرفه های اعلامی در روزهای اربعین اندکی متفاوت باشد که توصیه می شود در هنگام خرید سیم کارت حتما در این خصوص اطلاعات لازم را کسب نمایید. زائران سفر به عراق می توانند سیم کارت های عراقی را به راحتی در پایانه های مرزی، فضای شهرهای زیارتی و فرودگاه ها تهیه کنند.

 

مزایای استفاده از سیم کارت عراقی

·        اغلب اوقات زائران به صورت گروهی سفر می کنند که استفاده از سیم کارت های عراقی برای ارتباطات داخلی بین اعضای کاروان بسیار هزینه کمتری خواهد داشت.

·        سرویس رومینگ بین الملل در روزهای اربعین که تعداد زائران در عراق بسیار زیاد می باشد؛ پاسخگوی مسافران نخواهد بود و معمولا با اختلال مواجه می شود.

·        سیم کارت های عراقی به دلیل تخفیفات ویژه ای که برای ارتباطات درون شبکه در نظر میگیرند، به صرفه تر و ارزان تر از سرویس رومینگ بین الملل هستند.

·         اگر زائران به صورت گروهی مسافرت می کنند؛ می توانند یک سیم کارت بخرند و با هات اسپات کردن اینترنت به صورت گروهی از آن استفاده نمایند که در این صورت هزینه بسیار ارزان تر و اقتصادی تر خواهد شد.

 

مزایای فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

·        تنوع زمانی بسته ها از لحاظ نوع مصرف

·        عدم نیاز به خروج ارز و خرید ریالی

·        صرفه جویی در ارز و وقت

·        دسترسی به وب سایت ها، بانک ها و انجام عملیات بانکی

·        قیمت ترجیحی برای زوار و قابل رقابت با سیم کارت های عراقی

·        قابلیت خرید برای دیگران از هر جای دنیا با ارائه فاکتور

·        امکان خرید شارژ و پرداخت قبوض به صورت رایگان

 

کدهای دستوری مورد نیاز سیم کارت های عراقی

اگر قصد سفر به عراق دارید و ترجیح می دهید تا از سیم کارت زائر کشور عراق استفاده نمایید؛ کدهای دستوری زیر برای انجام دستورهای مختلف مفید و کاربردی می باشد:

 

نام سیم کارت

نحوه شارژ کردن

باقی مانده شارژ

لیست بسته های اینترنتی

آسیا سل

# رمز شارژ * 133 *

# 133 *

# 299 *

کورک

# رمز شارژ * 221 *

# 211 *

# 250 *

زین

# رمز شارژ * 101*

# 100 *

# 321 *

 

نحوه فعال سازی بسته های رومینگ بین الملل در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل

اگر قصد استفاده از سیم کارت خود و فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل را دارید، می توانید از روش های زیر برای این کار استفاده نمایید.

 

اپراتور همراه اول:

بعد از فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول برای خرید و فعال سازی بسته های رومینگ ویژه عراق از روش های زیر استفاده کنید:

·        شماره گیری کد دستوری # 2913 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2913 مربع )

·        خرید آنلاین از فروشگاه آنلاین همراه اول

 

اپراتور ایرانسل:

با توجه به این که در صورت فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، مسافران می توانند بدون تغییر شماره به راحتی با دوستان و آشنایان خود در داخل کشور در ارتباط باشند؛ پیشنهاد می شود زوار ایرانسلی قبل از شروع سفر نسبت به انتخاب نوع بسته اقدام نموده و با استفاده از روش های زیر نسبت به فعال سازی آنها اقدام نمایند:

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 1 * 3 * 111 *  ( ستاره 1111 ستاره 3 ستاره 1 مربع )

 

اپراتور رایتل:

مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل که قصد استفاده از بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل را دارند؛ باید ابتدا نسبت به انتخاب نوع بسته اقدام نموده و سپس با استفاده از روش های زیر نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند:

·        مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

·        مراجعه به وب سایت رایتل من

·        شماره گیری کد دستوری # 228 *  ( ستاره 228 مربع )

البته توصیه می شود حتما با مراجعه به وب سایت هر اپراتور در روزهای قبل از سفر نسبت به تعرفه خدمات رومینگ و بسته های ویژه آن اطلاع کافی پیدا کنید.

همان طور که بیان شد؛ هر دو روش خرید سیم کارت عراقی یا فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل برای سفر به عراق از مزایا و معایبی برخوردار هستند که مشترک باید قبل از سفر با در نظر گرفتن مدت زمان سفر و نوع نیاز خود بهترین و کم هزینه ترین روش را برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود انتخاب کند.

ضمن این که در طول مسیر پیاده روی سرویس اینترنت وای فای رایگان در برخی موکب ها فراهم است و زائران می توانند تا حدی نیاز خود را برطرف کنند. ولی توصیه می شود؛ حتما قبل از سفر نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشید و با انتخاب یک روش مناسب از سفر زیارتی خود لذت ببرید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 5 شهريور 1402

همراه اول دیگری کسی در ایران نیست که با این برند معروف سیم کارت نا اشنا باشد و در بازار سیم کارت هم این برند بسیار محبوب تر نسبت به سیم کارت های دیگر است و در بازار سیم کارت های دائمی این اپراتور با قیمت ها بسیار عجیبی معامله می شوند.اما بسیاری از مردم هم از سیم کارت های  اعتباری این برند استفاده می کنند .اما بزرگ ترین مشکلی که برای کسانی که سیم کارت های اعتباری دارند و بزرگ ترین معضل همیشه برای آنها بوده است اتمام شارژ بوده است که هر از گاهی برای مشترکان بسیار گران تمام می شود.از این رو اپراتور ایرانسل در تلاش است که بتواند که این مشکل را به نحوی حل کند مردم دیگر دچار مشکل نشوند.علاوه بر خرید مستقیم شارژ توسط خود کاربر، روش هایی را نیز برای انتقال اعتبار از یک مشترک دیگر در نظر گرفته است که این امکان را برای مشترکین سیم کارت اعتباری فراهم می کند تا در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 سرویس انتقال شارژ در اپراتور همراه اول

سرویس انتقال اعتبار ریالی سرویسی است که به مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری همراه اول این امکان را می دهد تا در زمانی کوتاه به یک سیم کارت اعتباری همراه اول شارژ یا اعتبار ریالی منتقل کنند.

 

روش های انتقال شارژ در اپراتور همراه اول

 در حال حاضر مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند علاوه بر روش های مرسوم خرید شارژ، به دو روش دیگر نیز شارژ یا اعتبار ریالی خود را افزایش دهند:

روش اول: سیم کارت دائمی به اعتباری

روش دوم: سیم کارت اعتباری به اعتباری

 

1.     انتقال اعتبار از سیم کارت دائمی همراه اول به سیم کارت اعتباری همراه اول

در گذشته فقط مشترکین اعتباری همراه اول امکان انتقال شارژ به یک سیم کارت اعتباری دیگر داشتند؛ ولی در حال حاضر کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول نیز می توانند در صورت تمایل با استفاده از روش های انتقال شارژ، برای خطوط اعتباری همراه اول انتقال شارژ را انجام دهند.

 هزینه هر انتقال در این سرویس 40 تومان بعلاوه 9% مالیات بر ارزش افزوده می باشد که در پایان دوره به همراه مبلغ منتقل شده بر روی قبض مشترک سیم کارت دائمی محاسبه خواهد شد.

 

روش های انتقال اعتبار از سیم کارت دائمی همراه اول به سیم کارت اعتباری همراه اول

سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول به صورت پیش فرض برای کلیه مشترکین فعال می باشد و کاربران سیم کارت دائمی همراه اول در صورت تمایل می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به انتقال اعتبار اقدام نمایند:

1.     شماره گیری کد دستوری # 141 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 141 مربع )

2.     استفاده از اپلیکیشن همراه من ( آیکون خدمات شارژ،  انتقال اعتبار )

3.     استفاده از وب سایت همراه من ( منو صورتحساب من ، انتقال اعتبار )

شرایط و قوانین سرویس انتقال اعتبار برای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول :

·        این سرویس مخصوص مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول بوده و امکان انتقال شارژ از این طریق به سیم کارت های اعتباری سایر اپراتورها وجود ندارد.

·        در زمان استفاده از این سرویس، اگر سیم کارت مقصد در شبکه وجود نداشته باشد و یا بنا به هر دلیلی غیر فعال نامیده شود، امکان انتقال شارژ وجود ندارد.

·        مبلغ شارژ باید به ریال وارد شود.

·        مبلغ انتقالی در این سرویس باید مضربی از 10،000 ریال و  بین 10،000 ريال تا 100،000 ريال باشد.

·        فارغ از مبلغ انتقال داده شده، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده حداکثر 90 روز می باشد.

·        سقف انتقال از سیم کارت دائمی همراه اول به اعتباری در هر ماه 500،000 ريال می باشد.

·        پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید برای مشترک انتقال دهنده و دریافت کننده اعتبار ارسال می گردد.

·        برای انتقال اعتبار نیاز به رمز نبوده و مشترکین سیم کارت دائمی می توانند بدون رمز انتقال، از این سرویس استفاده نمایند.

·        مشترکین دائمی همراه اول با شرایط غیر نرمال، امکان استفاده از این سرویس را ندارند.

·        مشترکین دائمی همراه اول با رسیدن بدهی به 60 درصد ودیعه شان، امکان بهره مندی از این سرویس را تا زمان وصول بدهی از دست می دهند.

·        برای مشترکین دائمی همراه اول مبلغ انتقال اعتبار به علاوه کارمزد باید کمتر از میزان 60 درصد سقف بدهی مجاز مشترک انتقال دهنده اعتبار باشد. 

 

2.     انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری همراه اول به یک سیم کارت اعتباری دیگر

انتقال اعتبار از یک سیم کارت اعتباری همراه اول به یک سیم کارت دیگر یکی از رایج ترین روش های انتقال شارژ در بین کاربران همراه اول می باشد. این سرویس که به صورت پیش فرض برای کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول فعال می باشد به راحتی امکان پذیر است.

هزینه هر انتقال اعتبار 400 ریال بعلاوه 9% مالیات بر ارزش افزوده میباشد که مبلغ انتقال داده شده در این سرویس، در لحظه انتقال از حساب مشترک اعتباری انتقال دهنده کسر می گردد.

 

روش های انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری همراه اول به سیم کارت اعتباری همراه اول

روش های انتقال اعتبار برای مشترکین اعتباری همراه اول بسیار شبیه مشترکین سیم کارت دائمی بوده و به روش های زیر انجام می گیرد:

1.     شماره گیری کد دستوری # 142 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 142 مربع )

2.     استفاده از اپلیکیشن همراه من ( آیکون خدمات شارژ،  انتقال اعتبار )

3.     استفاده از وب سایت همراه من ( منو  شارژ من ، انتقال اعتبار )

پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید برای مشترک انتقال دهنده و دریافت کننده اعتبار ارسال می گردد.

شرایط و قوانین سرویس انتقال اعتبار برای مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول :

·        این سرویس مخصوص مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول بوده و امکان انتقال شارژ از این طریق به سیم کارت های اعتباری سایر اپراتورها وجود ندارد.

·        در زمان استفاده از این سرویس، اگر سیم کارت مقصد در شبکه وجود نداشته باشد و یا بنا به هر دلیلی غیر فعال نامیده شود، امکان انتقال شارژ وجود ندارد.

·        مبلغ شارژ باید به ریال وارد شود و مقدار اعتبار انتقال داده شده باید ضریبی از 10،000 ریال و بین 10،000 تا 100،00 ريال باشد.

·        بعد از انتقال اعتبار، باید حداقل 5،000 ریال ( 500 تومان ) در اعتبار مشترکین اعتباری باقی مانده باشد.

·        فارغ از مبلغ اعتبار انتقالی، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده، 90 روز است.

·        حداکثر مبلغ انتقال در طول یک ماه 500،000 ریال ( 50،000 تومان ) می باشد.

·        برای انتقال اعتبار نیاز به رمز نبوده و مشترکین سیم کارت اعتباری می توانند بدون رمز انتقال، از این سرویس استفاده نمایند.

از آنجا که بر اساس قوانین، مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط دیگران، بر عهده ارسال کننده اعتبار می باشد، لذا توصیه می گردد در حفظ و نگهداری از تلفن همراه خود نهایت دقت را به عمل آورید.

 



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 21 مرداد 1402

این روز ها شاید مهم ترین نقطه زمین برای مردم مسلمان و شیعه یک جا باشد و ان هم کربلا باشد و همه مردم آماده می شوند تا در عزاداری سیدالشهدا شرکت کنند.بسیاری از مردم هم این روز ها دارند آماده می شوند تا خود را به کربلا برسند تا در آنجا به عزاداری بپردازند. در این ماه اپراتور های سیم کارت هم در تلاش هستند که خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه دهند. یکی از این اپراتور هایی که در تلاش است اپراتور رایتل می باشد.اپراتور رایتل برای کسانی دوست دارند در کربلا باشند و همچنین سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل را دارند در تلاش است سرویس های بسیار جذاب را بدهد. در راستای تسهیل ارتباط برقراری زائران امام حسین راحت بتوانند با دوستان آشنایان ارتباط برقرار کنند.سرویس رومینگ ویژه ایی را برای زائران امام حسین در نظر گرفته است.

طرح ویژه اربعین رایتل

به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و آغاز سفرهای زیارتی به کشور عراق، اپراتور رایتل خدمات و محصولات متنوعی برای مشترکین و زائران عتبات و عالیات در نظر گرفته که آنها می توانند در صورت تمایل از این امکانات مقرون به صرفه استفاده نمایند.

خدمات اپراتور رایتل در محرم 1402 به شرح ذیل می باشد:

1.      سیم کارت اعتباری ویژه اربعین

2.      بسته های اینترنت ویژه اربعین

 

1.     سیم کارت اعتباری ویژه اربعین رایتل چیست؟

بر اساس اعلام اپراتور رایتل سیم کارت اعتباری ویژه اربعین رایتل جهت استفاده زائران در کشور عراق در نظر گرفته شده که این سیم کارت اعتباری رایتل با اعتبار اولیه 400،000 ریال ( معادل چهل هزار تومان ) از بسته آغازین با مشخصات زیر تشکیل شده است:

·        3 گیگابایت اینترنت قابل استفاده در ایران

·        100 مگابایت اینترنت قابل استفاده در کشور عراق

·        30 دقیقه مکالمه درون شبکه و برون شبکه در ایران به مدت 3 ماه

·        30 پیامک درون و برون شبکه در ایران 

نکات مهم:

·        قیمت سیم کارت اعتباری ویژه اربعین رایتل با احتساب مبلغ مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        سرویس اینترنت و پیامک بین الملل رایتل در کشور عراق در شبکه اپراتورهای آسیاسل، کورک و زین قابل استفاده می باشد.

 

روش های خرید سیم کارت اعتباری ویژه اربعین

متقاضیان علاقمند به استفاده از سیم کارت اعتباری ویژه اربعین رایتل می توانند با استفاده از روش های زیر نسبت به خرید این سیم کارت اقدام نمایند:

·        مراجعه حضوری به فروشگاه های رایتل

·        مراجعه حضوری به یکی از نمایندگان فروش و خدمات رایتل

 

2.     بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل چیست؟

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل که در ایام اربعین قصد سفر به کشور عراق را دارند؛ می توانند با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل در صورت تمایل از بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل که امکان اتصال به سه اپراتور آسیاسل، کورک و زین را دارد؛ استفاده نمایند.

مشخصات بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل به شرح ذیل می باشد:

حجم بسته اینترنت

مدت زمان اعتبار

قیمت

100 مگابایت

7 روز

300،000 ريال

200 مگابایت

7 روز

550،000 ريال

500 مگابایت

7 روز

1،000،000 ريال

 

قیمت بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل بدون احتساب مبلغ مالیات بر ارزش افزوده می باشد و در هنگام فعال سازی 9% مالیات به قیمت اعلام شده، اضافه خواهد شد.

 

روش های خرید بسته های اینترنت ویژه اربعین

مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و اعتباری رایتل که قصد استفاده از بسته های اینترنت ویژه اربعین رایتل را دارند؛ باید ابتدا نسبت به انتخاب نوع بسته اقدام نموده و سپس با استفاده از روش های زیر نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند:

·        مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

·        مراجعه به وب سایت رایتل من

·        شماره گیری کد دستوری # 228 *  ( ستاره 228 مربع )

 

تعرفه خدمات رومینگ بین الملل در اپراتور رایتل در کشور عراق

در صورتی که مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری رایتل تمایل داشته باشد تا از سیم کارت خود در کشور عراق استفاده نمایند، باید سرویس رومینگ بین الملل خود را فعال نموده و هزینه های ارتباطی خود را بر اساس تعرفه های رومینگ بین الملل پرداخت نماید.

از آنجا که فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل دردسرهای خرید سیم کارت عراقی را نداشته و مشترک می تواند به راحتی با شماره خود با دوستان و آشنایان در داخل ایران در ارتباط باشد، اپراتور رایتل برای زائرانی که در ایام محرم قصد سفر به کشور عراق را دارند؛ این خدمات را با تخفیف ویژه ارائه می کند که به شرح ذیل می باشد:

 

نوع سرویس

پیامک

مکالمه

اینترنت  ( به ازاء هر مگابایت )

ارسال

دریافت

تماس با ایران

دریافت تماس

تماس داخلی

استفاده از سرویس دیتا

3G/4G

23،000 ريال

رایگان

160،000 ريال

128،000 ريال

50،000 ريال

4.882 ريال

 

نکات و شرایط مهم:

·        قیمت تعرفه های بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        امکان تغییر تعرفه های اعلامی  بر اساس نرخ ارز وجود دارد، بنابراین بهتر است مشترکین پیش از سفر نسبت به بررسی آخرین وضعیت تعرفه ها اقدام کنند.

·        تعرفه مکالمه در حالت رومینگ بین الملل به ازاء هر دقیقه می باشد و برای تماس های کمتر از 60 ثانیه، هزینه یک دقیقه تماس در نظر گرفته می شود.

·        روشن کردن گوشی در حالت رومینگ در صورتی که مشترک از سرویس های تماس، ارسال پیامک و اینترنت همراه استفاده نکند، هزینه ای برای مشترک در نظر گرفته نمی شود.

·        سرویس و خدمات ارائه شده ویژه اربعین رایتل امکان اتصال به سه اپراتور آسیاسل، کورک و زین را خواهد داشت.

 

نحوه شماره گیری در زمان رومینگ بین الملل

زائرانی که در کشور عراق قصد تماس با شماره های داخل ایران را دارند، باید برای شماره گیری از روش زیر استفاده نمایند:

·        نحوه تماس با شماره های همراه در ایران: 00 + کد ایران + شماره موبایل بدون صفر ابتدایی

مثلا شماره موبایل 09121111111 در حالت رومینگ بدین صورت خواهد بود: 009891211111111

·        نحوه تماس با شماره ثابت در ایران: 00 + کد ایران + کد شهر + شماره ثابت

مثلا نحوه تماس با شماره ثابت 22222222 در شهر تهران بدین صورت خواهد بود: 00982122222222

با توجه به این که سرویس رومینگ بین الملل از سوی اپراتور رایتل برای سیم کارت های اعتباری، دائمی و دیتا به صورت پیش فرض فعال است، به محض ورود به محدوده آنتن دهی کشور عراق این سرویس به صورت خودکار برای مشترک فعال می شود. در صورت عدم فعال سازی خودکار، بهتر است مشترک گوشی هوشمند خود را یک بار خاموش و دوباره روشن نماید.

 مشترکین سیم کارت اعتباری، دائمی و دیتای رایتل در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی در خصوص سرویس رومینگ بین الملل می توانند با کارشناسان پشتیبانی خدمات رایتل یعنی با شماره 00989202000000 تماس حاصل فرمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : چهار شنبه 18 مرداد 1402

 اپراتور ایرانسل دیگر بر کسی پوشیده نیست که در بازار یکی از موفق ترین برند های سیم کارت است و در بازار سیم کارت اعتباری پیشتاز است. این روز ها ایرانسل در تلاش است که سرویس های کاربردی را به مردم دهد تا کسانی که سیم کارت ها ایرانسل را دارند به راحتی استفاده کنند.اما این روز ها اتفاق بسیار ویژه ایی توسط ایرانسل رخ داده است که بسیار برای کسانی که سیم کارت های دائمی و اعتباری را دارند بسیار جذاب است. ان هم برگزاری جشنواره ایی است که مخصوص خود ایرانسل است و جوایز بسیار جذابی می دهد.این جشنواره به منظور قدردانی و تشکر از مشتریانش می باشد که از سوی ایرانسل طراحی شده است و در حال اجرا می باشد. ایرانسل در تلاش است که بتواند رضایت کسانی که سیم کارت های این اپراتور را دارند کسب کند و در بازار بتواند محبوب تر شود.

تقریبا تمام جشنواره های پیشنهادی ایرانسل در راستای رفاه حال مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری این اپراتور بوده که علاوه بر تسهیل شرایط دسترسی به خدمات و سرویس ها، امکان برخورداری از جوایز و هدایای مختلف را نیز برای مشترک مهیا می سازد.

 

جشنواره " بشکن و ببر " در اپراتور ایرانسل

شرکت در جشنواره هیجان انگیز " بشکن و ببر " که از سوی بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، برای مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل در نظر گرفته شده به راحتی و با استفاده از قابلیت تکان شگفت انگیز در دسترس علاقمندان خواهد بود.

بنابراین برای شرکت در این جشنواره مشترک باید ابتدا اپلیکیشن پرکاربرد ایرانسل من و یا نسخه تحت وب آن را نصب کند و سپس در بخش بشکن و ببر در قرعه کشی شرکت نماید.

 

نحوه شرکت در جشنواره " بشکن و ببر "  ایرانسل

اگر مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل هستید و تمایل دارید در جشنواره " بشکن و ببر ایرانسل " شرکت کنید؛ باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

·        ابتدا وارد سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و یا نسخه تحت وب ایرانسل من شوید.

·        اگر از نسخه اندروید سوپر اپلیکیشن ایرانسل من استفاده می کنید، تنها کافی است گوشی خود را تکان دهید.

·        اگر از نسخه تحت وب ایرانسل من استفاده می کنید؛ روی تخم مرغ ضربه بزنید.

 

جوایز جشنواره " بشکن و ببر"  ایرانسل

مشترکینی که تا پایان آذر ماه 1402 در این جشنواره شرکت نمایند؛ می توانند در قرعه کشی هیجان انگیز جشنواره " بشکن و ببر" ایرانسل  شرکت کرده و شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنند. جوایز هیجان انگیز این قرعه کشی که در پایان هر ماه اعلام می شود؛ شامل 10 جایزه ده میلیون تومانی می باشد که به ده نفر تعلق می گیرد.

در پایان جشنواره یعنی در پایان آذر ماره 1402 نیز از میان تمام شرکت کنندگان در جشنواره، قرعه کشی به عمل آمده و به 5 برنده خوش شانس، پلی استیشن 5 جایزه داده خواهد شد.

نکات مهم:

·        هر مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می تواند روزانه یک بار از این ویژگی استفاده نموده و کسب امتیاز نماید.

·        هر چه میزان تکان های هر کاربر در یک ماه بیشتر باشد؛ امتیاز کسب شده مشترک بیشتر بوده و شانس برنده شدن کاربر افزایش پیدا می کند.

·        در پایان هر ماه همه امتیازهای کسب شده از سوی مشترک صفر شده و مشترک می تواند در صورت تمایل برای ماه جدید امتیاز کسب کند.

·        برای شرکت در قرعه کشی پلی استیشن 5، لازم است مشترک در طول مدت جشنواره هر ماه حداقل یک بار از تکان شگفت انگیز استفاده کرده باشد.

 

نحوه نصب سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن پرکاربرد ایرانسل من به عنوان یک سوپر اپ فوق العاده، امکانات و خدمات گسترده ای را در اختیار کاربران ایرانسل قرار می دهد که نه تنها انجام امور را برای آنها تسهیل و تسریع می بخشد، بلکه آنها را از نصب اپلیکیشن های مختلف دیگر بی نیاز می سازد.

برای نصب این سوپر اپلیکیشن کاربردی، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل باید با توجه به نوع سیستم عامل گوشی هوشمند خود اقدام نمایند.

v    کاربرانی که از گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند؛ می توانند سوپر اپلیکیشن ایرانسل من را از  گوگل پلی، اپ گالری، مایکت و یا چارخونه دانلود کنند.

v    کاربران گوشی های هوشمند آیفون نیز که از سیستم عامل ios استفاده می کنند؛ می توانند از نسخه تحت وب بهره مند گردند.

با توجه به این که امکانات و خدمات این سوپر اپلیکیشن روز به روز پیشرفته تر و کاربردی تر خواهد شد، کاربران ایرانسل می توانند با نصب آن، فرصت بهره مندی از خدمات بی نظیر و فوق العاده ای را در شرایط ایده آل و آسان تجربه کنند. انجام خدماتی مانند پرداخت قبض، خرید شارژ و شارژ شگفت انگیز از طریق درگاه های بانکی، اهدای بسته های اینترنت، پرداخت امن و آسان هزینه های ایرانسلی با کیف پول جیب جت بدون نیاز به رمز دوم پویا، دسترسی به محصولات و خدمات متنوع دیجیتالی، خرید انواع مودم های ثابت و مکالمه، خرید بسته های متنوع  اینترنت و مکالمه، ساخت و خرید بسته های چند کاربره و دهها خدمات و سرویس دیگر که به راحتی به صورت غیر حضوری و با صرفه جویی در وقت و هزینه قابل دسترسی می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 17 مرداد 1402

این روز ها اپراتورهای سیم کارت در تلاش هستند که بتوانند با دادن بسته های بسیار و بسیار جذاب بتوانند که کسانی که سیم کارت های دائمی و اعتباری اپراتور ها دارند راضی کنند.این روز ها اپراتور ایرانسل که دومین اپراتور برتر در کل کشور است و تلاش می کند که سرویس های بسیار جذابی رو به مردم بدهد.این روز ها ایرانسل در حال تدارک یک جشنواره دیگر است تا بتواند که کسانی که سیم کارت های دائمی و اعتباری این شرکت را دارند جوایز بسیار جذابی را بدهند.ایرانسل برای کسانی که سیم کارت های ایرانسل را دارند جشنواره برای تشویق کاربران استفاده کرده است و ایرانسل برای استفاده خدمات نوین ارائه شده است از سوی ایرانسل است.ایرانسل در تلاش با انجام این جشنواره و قرار دادن سرویس های بسیار مخصوص  و جذاب مردم بتوانند که  از این جشنواره ها و سرویس ها استفاده کنند

کسب امتیاز نموده و در قرعه کشی شرکت داده می شود.

تقریبا تمام جشنواره های پیشنهادی ایرانسل در راستای رفاه حال مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری این اپراتور بوده که علاوه بر تسهیل شرایط دسترسی به خدمات و سرویس ها، امکان برخورداری از جوایز و هدایای مختلف را نیز برای مشترک مهیا می سازد.

 

جشنواره " بشکن و ببر " در اپراتور ایرانسل

شرکت در جشنواره هیجان انگیز " بشکن و ببر " که از سوی بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، برای مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل در نظر گرفته شده به راحتی و با استفاده از قابلیت تکان شگفت انگیز در دسترس علاقمندان خواهد بود.

بنابراین برای شرکت در این جشنواره مشترک باید ابتدا اپلیکیشن پرکاربرد ایرانسل من و یا نسخه تحت وب آن را نصب کند و سپس در بخش بشکن و ببر در قرعه کشی شرکت نماید.

 

نحوه شرکت در جشنواره " بشکن و ببر "  ایرانسل

اگر مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل هستید و تمایل دارید در جشنواره " بشکن و ببر ایرانسل " شرکت کنید؛ باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

·        ابتدا وارد سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و یا نسخه تحت وب ایرانسل من شوید.

·        اگر از نسخه اندروید سوپر اپلیکیشن ایرانسل من استفاده می کنید، تنها کافی است گوشی خود را تکان دهید.

·        اگر از نسخه تحت وب ایرانسل من استفاده می کنید؛ روی تخم مرغ ضربه بزنید.

 

جوایز جشنواره " بشکن و ببر"  ایرانسل

مشترکینی که تا پایان آذر ماه 1402 در این جشنواره شرکت نمایند؛ می توانند در قرعه کشی هیجان انگیز جشنواره " بشکن و ببر" ایرانسل  شرکت کرده و شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنند. جوایز هیجان انگیز این قرعه کشی که در پایان هر ماه اعلام می شود؛ شامل 10 جایزه ده میلیون تومانی می باشد که به ده نفر تعلق می گیرد.

در پایان جشنواره یعنی در پایان آذر ماره 1402 نیز از میان تمام شرکت کنندگان در جشنواره، قرعه کشی به عمل آمده و به 5 برنده خوش شانس، پلی استیشن 5 جایزه داده خواهد شد.

نکات مهم:

·        هر مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می تواند روزانه یک بار از این ویژگی استفاده نموده و کسب امتیاز نماید.

·        هر چه میزان تکان های هر کاربر در یک ماه بیشتر باشد؛ امتیاز کسب شده مشترک بیشتر بوده و شانس برنده شدن کاربر افزایش پیدا می کند.

·        در پایان هر ماه همه امتیازهای کسب شده از سوی مشترک صفر شده و مشترک می تواند در صورت تمایل برای ماه جدید امتیاز کسب کند.

·        برای شرکت در قرعه کشی پلی استیشن 5، لازم است مشترک در طول مدت جشنواره هر ماه حداقل یک بار از تکان شگفت انگیز استفاده کرده باشد.

 

نحوه نصب سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن پرکاربرد ایرانسل من به عنوان یک سوپر اپ فوق العاده، امکانات و خدمات گسترده ای را در اختیار کاربران ایرانسل قرار می دهد که نه تنها انجام امور را برای آنها تسهیل و تسریع می بخشد، بلکه آنها را از نصب اپلیکیشن های مختلف دیگر بی نیاز می سازد.

برای نصب این سوپر اپلیکیشن کاربردی، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل باید با توجه به نوع سیستم عامل گوشی هوشمند خود اقدام نمایند.

v    کاربرانی که از گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند؛ می توانند سوپر اپلیکیشن ایرانسل من را از  گوگل پلی، اپ گالری، مایکت و یا چارخونه دانلود کنند.

v    کاربران گوشی های هوشمند آیفون نیز که از سیستم عامل ios استفاده می کنند؛ می توانند از نسخه تحت وب بهره مند گردند.

با توجه به این که امکانات و خدمات این سوپر اپلیکیشن روز به روز پیشرفته تر و کاربردی تر خواهد شد، کاربران ایرانسل می توانند با نصب آن، فرصت بهره مندی از خدمات بی نظیر و فوق العاده ای را در شرایط ایده آل و آسان تجربه کنند. انجام خدماتی مانند پرداخت قبض، خرید شارژ و شارژ شگفت انگیز از طریق درگاه های بانکی، اهدای بسته های اینترنت، پرداخت امن و آسان هزینه های ایرانسلی با کیف پول جیب جت بدون نیاز به رمز دوم پویا، دسترسی به محصولات و خدمات متنوع دیجیتالی، خرید انواع مودم های ثابت و مکالمه، خرید بسته های متنوع  اینترنت و مکالمه، ساخت و خرید بسته های چند کاربره و دهها خدمات و سرویس دیگر که به راحتی به صورت غیر حضوری و با صرفه جویی در وقت و هزینه قابل دسترسی می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 17 مرداد 1402

این روز ها دوباره در همه ایران بوی ماه محرم پیچیده است و همه در حال تدارک ماه محرم هستند به هر نحوی می خواهند در عزای ماه محرم شرکت کنند و بسیاری از مردم هم در تب و تاب حضور در کربلا برای عزاداری سیدالشهدا را دارند و دوست دارند که در محرم به کربلا بروند. این روز ها علاوه بر مردم هم اپراتور های سیم کارت هم در تلاش هستند که خدمات خود را در این ماه به مردم دهند. یکی از این اپراتور های سیم کارت که در تلاش است در این ماه هم سرویس بسیار خوبی را به مردم دهد اپراتور ایرانسل است.ایرانسل این روز ها در تلاش است برای کسانی که قصد سفر به کربلا را دارند و سیم کارت دائمی و اعتباری این اپراتور را دارند سرویس ویژه رومینگ بین الملل را برای افراد جامعه در نظر گرفته است  که می خواهند در ایام محرم به کربلا سفر کنند

سرویس ویژه رومینگ بین الملل ایرانسل در ایام محرم 1402

بر اساس اعلام روابط عمومی اپراتور ایرانسل، مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل که قصد سفر به کشور عراق را دارند؛ می توانند در ایام محرم از تخفیف ویژه این اپراتور در سرویس رومینگ بین الملل استفاده نمایند.

این طرح که با هدف رفاه و آسایش بیشتر زائران ایرانسلی و کاهش هزینه های ارتباطی مشترکین، با تخفیف های استثنایی در بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک برای سفرهای زیارتی ماه محرم 1402 تدارک دیده شده، می تواند نقش مهمی در مدیریت هزینه های ارتباطی کاربران ایفا نماید.

 

بسته های اینترنت ویژه رومینگ عراق در ایام محرم 1402

اپراتور ایرانسل خدمات رومینگ خود را در کشور عراق از طریق سه اپراتور آسیاسل، زین و کورک ارائه می دهد که زائران ایرانسلی می توانند با خرید بسته های ویژه اینترنت که از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار هستند؛ به شبکه های این اپراتورها متصل شده و از خدمات منحصر بفرد آنها برخوردار گردند.

حجم بسته های اینترنت

مدت اعتبار

قیمت

5 گیگا بایت

14 روز

3،600،000 ريال

یک گیگابایت

7 روز

1،600،000 ريال

300 مگا بایت

7 روز

600،000 ريال

مصرف آزاد اینترنت بدون فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل به ازاء هر مگابایت

20،000 ريال

بر اساس جدول فوق در صورتی که مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل در سفر به عراق، بسته اینترنت خریداری نکند و از اینترنت آزاد برای انجام امور مختلف استفاده نماید؛ باید به ازاء هر مگابایت اینترنت، دو هزار تومان پرداخت نماید.

 

نحوه فعال سازی بسته های اینترنت ویژه رومینگ عراق در ایام محرم 1402

با توجه به این که در صورت فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، مسافران می توانند بدون تغییر شماره به راحتی با دوستان و آشنایان خود در داخل کشور در ارتباط باشند؛ پیشنهاد می شود زوار ایرانسلی قبل از شروع سفر نسبت به انتخاب نوع بسته اقدام نموده و با استفاده از روش های زیر نسبت به فعال سازی آنها اقدام نمایند:

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 1 * 3 * 111 *  ( ستاره 1111 ستاره 3 ستاره 1 مربع )

 

تعرفه مکالمه و پیامک برای زوار ایرانسلی در سفر به عراق

در صورتی که مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل در سفر به کشور عراق، نیاز به استفاده از مکالمه و پیامک داشته باشند؛ تعرفه های مکالمه و پیامک در سرویس رومینگ بین الملل ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمات

قیمت

تماس داخلی

79،000 ريال

تماس با ایران

185،000 ريال

تماس دریافتی

115،000 ريال

ارسال پیامک

25،000 ريال

دریافت پیامک

رایگان

 

نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل در اپراتور ایرانسل

اگر مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل هستید و قصد سفر به عتبات و عالیات را دارید، باید حتما قبل از خروج از ایران با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل خود اقدام نمایید:

·        شماره گیری کد دستوری # 1 * 1111 * ( ستاره 1111 ستاره 1 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من ( در صفحه اصلی گزینه سایر را انتخاب نموده و در قسمت پرونده گزینه خدمات رومینگ را فعال سازید )

نکات و شرایط مهم:

·        روش نمودن تلفن همراه در حالت سرویس رومینگ بین الملل هیچ هزینه ای برای زائر نخواهد داشت.

·        با توجه به این که با روشن کردن اینترنت رومینگ، همه دیتا ها و اپلیکیشن های تلفن همراه با هزینه رومینگ محاسبه خواهند شد، بهتر است برای کاهش هزینه ها از غیر فعال بودن اپلیکیشن ها مطمئن شوید.

·        مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 7 * ( ستاره 7 مربع ) و یا از طریق "اپلیکیشن ایرانسل من" سیم کارت خود را شارژ نمایند.

·        مشترکین ایرانسل توجه داشته باشند که بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال در شبکه ایران، هنگام حضور در کشور عراق قابل استفاده نخواهد بود.

·        هزینه تماس ورودی و خروجی در حالت رومینگ بین الملل، بر مبنای دقیقه بوده و به محض شروع مکالمه محاسبه خواهد شد.

·        در صورتی که مشترک به تماس وارده پاسخی ندهد؛ هزینه ای بابت آن در نظر گرفته نخواهد شد.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند با مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و یا شماره گیری کد دستوری # 6 * 1111 *  ( ستاره 1111 ستاره 6 مربع ) باقیمانده اعتبار بسته ها را بررسی کنند.

·        پس از بازگشت به ایران امکان ادامه استفاده از بسته های رومینگ وجود ندارد و باقی مانده حجم آنها منقضی می شود.

·        تاریخ شروع استفاده از هر بسته معادل تاریخ خرید بسته خواهد بود، بنابراین بهتر است؛ مشترکین در روز خروج از کشور نسبت به خرید بسته مورد نظر اقدام نمایند.

 

نحوه تماس با ایران در زمان فعال بودن سرویس رومینگ بین الملل

مسافرانی که در خارج از کشور تمایل به تماس با شماره های داخل ایران را دارند؛ باید توجه داشته باشند که پیش از شماره مورد نظر لازم است؛ کد 0098 ( کد ایران ) را به ابتدای شماره اضافه نمایند. مثلا:

·        تماس با شماره 09355555555 در حالت رومینگ بین الملل اینگونه خواهد بود: 00989355555555

·        تماس با شماره ثابت 55555555 با کد تهران در حالت رومینگ بین الملل اینگونه خواهد بود: 00982155555555

پیشنهاد می شود مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل قبل از سفر به عراق سیم کارت خود را حداقل صد هزار تومان شارژ نمایند تا در صورت بروز مشکل بتوانند اعتبار ریالی کافی داشته باشند. مشترکین دائمی ایرانسل نیز بهتر است؛ قبل از سفر سقف مصرف مجاز سیم کارت خود را افزایش دهند.

به نظر می رسد امسال با وجود اعلام تعرفه های تخفیفی سرویس رومینگ ایرانسل، خرید سیم کارت کشور عراق، نه تنها باعث اتلاف  وقت و انرژی خواهد شد، بلکه هزینه های ارتباطی زائران را نیز به میزان قابل توجهی بالا می برد. به همین خاطر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند بدون نیاز به خروج ارز و خرید ریالی، تنها با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل و خرید بسته، با استفاده از سیم کارت خود با دوستان و آشنایان خود در داخل کشور در ارتباط باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 16 مرداد 1402

شاید این روز ها دیگر بر کسی پوشیده نیست که سیم کارت های دائمی همراه اول جز گران ترین و محبوب ترین  سیم کارت در بازار است و خواهان بسیاری در بازار سیم کارت دارد. این روز ها همراه اول در تلاش است که بتواند سرویس ها و خدمات بسیار ویژه ایی به مردم بدهد و باعث هیجان بین مردم شود. همراه اول این روز ها روی طرح بسیار جذابی کار می کند و در تلاش است که بتواند به هر نحوی شده است این طرح را مورد اجرا قرار دهد تا مردم بتوانند از این طرح مانند طرح های گذشته استقبال گسترده و بسیار خوبی را  از این طرح انجام دهند.طرح خرید اقساطی مودم و موبایل نیز یکی دیگر از خدمات خاص همراه اول برای مشترکین سیم کارت منحصر بفرد دائمی همراه اول می باشد که تا 15 میلیون تومان اعتبار خرید اقساطی موبایل و مودم را شامل می شود.

طرح خرید اقساطی همراه اول چیست؟

بر اساس این طرح کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول می توانند بدون نیاز به ضامن، چک یا سفته تنها با اعتبار ارزش ریالی سیم کارت خود، به صورت اقساطی موبایل و مودم خریداری کنند. در حال حاضر سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای هر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول، پانزده میلیون تومان می باشد که ممکن است در آینده افزایش یابد.

 

نحوه شرکت در طرح خرید اقساطی همراه اول

متقاضیان علاقمند به این طرح می توانند با مراجعه به فروشگاه های منتخب همراه اول و اعتبار سنجی سیم کارت دائمی خود توسط متصدیان، نسبت به این کار اقدام نمایند. بعد از اعتبارسنجی، مشترک سیم کارت دائمی همراه اول می تواند با توجه به میزان اعتبار خود، از بین محصولاتی که به او پیشنهاد می شود، کالای مورد نظر خود را بدون پرداخت چک یا سفته، تنها با اعتبار ریالی سیم کارت خود خریداری نماید. البته قیمت محصولی که به مشترک پیشنهاد می شود؛ پس از کسر مبلغ پیش پرداخت کمتر از مقدار اعتبار مشترک می باشد. برای ثبت نهایی خرید لازم است؛ مالک سیم کارت دائمی همراه اول فرم قرارداد توثیق سیم کارت را امضا نموده و مبلغ اقساط را به صورت ماهانه و از طریق قبض همراه اول پرداخت نمایند.

علاوه بر این در زمان ثبت خرید، برای مشترک یک رمز یکبار مصرف ( OTP ) ارسال می شود که لازم است مشترک، سیم کارت دائمی فعال خود را به همراه داشته باشد. بعد از پرداخت مبلغ پیش پرداخت و امضای قرارداد، محصول منتخب مشترک فورا به او تحویل داده خواهد شد.

 

مزایای طرح خرید اقساطی سیم کارت

با توجه به این که در این طرح تلاش شده تا نیازهای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول با شرایطی آسان و راحت پاسخ داده شود؛ مزایای خرید اقساطی مودم و موبایل همراه اول به شرح ذیل می باشد:

·        باز پرداخت آسان و به صورت آنلاین

·        بدون نیاز به ضامن، چک یا سفته و تنها به اعتبار ریالی سیم کارت دائمی همراه اول

·        تخصیص فوری اعتبار تنها با مراجعه به فروشگاه های منتخب

 

نحوه پرداخت اقساط

در این طرح میزان سود دریافتی 18 درصد بوده و مدت بازپرداخت بستگی به انتخاب نوع محصول دارد و تعداد اقساط می تواند از 6 تا 12 ماه باشد. گزینه های پیش پرداخت به میزان 15%، 25%، 35%، 45%، و 55% در نظر گرفته شده که این موضوع نیز به قیمت محصول انتخابی بستگی دارد که متقاضیان می توانید با مراجعه به مراکز منتخب از این شرایط مطلع شوند.

مشترکین توجه داشته باشند؛ بعد از امضای قرارداد، تعداد پرداخت ها ثابت بوده و امکان تغییر بازه زمانی اقساط وجود ندارد. اولین قسط نیز یک ماه پس از تاریخ ثبت و دریافت مبلغ پیش پرداخت می باشد.

 

محصولات طرح خرید اقساطی

در حال حاضر مودم هایی که در نمایندگی ها عرضه می گردند از شرایط زیر برخوردارند که قرار است در آینده نزدیک، تنوع محصولات افزایش یابند:

محصول

قیمت

مودم روتر 4*4 4.5 G MIMO مدل HA 6400 پاندل 300 گیگابایت

27،050،000 ريال

مودم روتر4*4 4.5 G MIMO مدل HA 6400 پاندل 70 گیگابایت

24،110،000 ريال

مودم روتر Utel- L443 پاندل 300 گیگابایت

23،980،000 ريال

مودم روتر Utel- L443 پاندل 70 گیگابایت

18،900،000 ريال

 

در مورد گوشی های هوشمند با توجه به شرایط بازار، برای اطلاع از قیمت دقیق و محصولات موجود بهتر است؛ متقاضیان به فروشگاه های منتخب که اطلاعات آنها در وب سایت همراه اول موجود می باشد، مراجعه نموده و با آنها تماس بگیرند. در حال حاضر این فروشگاه ها در سطح شهر تهران و مراکز استان ها در خدمت متقاضیان این طرح می باشد.

نکات و شرایط مهم:

·        در هنگام خرید اقساطی مودم و موبایل، حضور مالک سیم کارت شماره موبایل به همراه کارت ملی هوشمند یا کارت ملی قدیمی به همراه رسید درخواست کارت ملی جدید، الزامی است.

·        در حال حاضر تنها مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول امکان استفاده از این طرح را دارند.

·        وثیقه دریافت اعتبار از همراه اول، سیم کارت دائمی مشترک می باشد و تا پایان زمان پرداخت اقساط و تسویه حساب کامل امکان تغییر نام سیم کارت وجود ندارد.

·        سیم کارت دائمی ارائه شده نباید به هیچ وجه در رهن و وثیقه باشد.

·        سیم کارت دائمی باید فعال باشد و نباید در وضعیت قطع قرار داشته باشد.

·        مشترکینی که به اپراتور همراه اول ترابرد نموده اند، امکان استفاده از این طرح را ندارند.

·        امکان بازپرداخت اقساط زودتر از موعد تعیین شده وجود داشته و در صورتی که مشترک قبل از تاریخ پایان زمان بندی شده، تمامی اقساط را به طور کامل تسویه نماید؛ نقل و انتقال سیم کارت وثیقه معرفی شده دوباره امکان پذیر خواهد بود.

·        در حال حاضر جریمه دیرکرد برای بازپرداخت اقساط در نظر گرفته نشده است.

·        امکان انتقال طرح اقساط به فرد دیگر وجود ندارد.

·        امکان تغییر محصول انتخاب شده بعد از امضای قرارداد وجود ندارد. 

·        امکان پس دادن محصول و حذف اقساط پس از امضای قرارداد وجود ندارد.

·        در حال حاضر با استفاده از این طرح، مشترک می تواند تنها یک محصول خریداری نماید و امکان خرید چند محصول وجود ندارد.

·        مشترکین سیم کارت دائمی شرکت کننده در این طرح می توانند با تماس با بخش " خدمات مشتریان ما، " از باقیمانده اقساط و برنامه پرداخت خود مطلع شوند.

تمام محصولات ارائه شده در این طرح تحت پوشش گارانتی تامین کننده محصول قرار دارند ( تامین کننده مودم ها، همراه اول و تامین کننده گوشی ها، روی پاکت گوشی مندرج شده است) و مدت گارانتی به نوع محصول بستگی داشته و ممکن است؛ متغیر باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 14 مرداد 1402

در زمونه ایی که تکنولوژی دارد روز به روز پیشرفت می کند و هر روز وسایل به روز و عالی تولید می شود که به انسان ها کمک می کند.این روز ها گوشی های هوشمند که با پیشرفت تکنولوژی باعث شده اند که بسیاری از کار ها را از طریق گوشی های هوشمند  انجام می شود این روز ها اما اپراتور ایرانسل که در تلاش سرویس های بسیار خوبی را به مردم دهد در تلاش است که برای سیم کارت های دائمی و اعتباری کار بسیار  جالبی را  انجام دهد.این هم قابلیت دایورت کردن می باشد که یکی از پرکاربرد کار ها است. قابلیت دایورت کردن  یعنی این که مکالمات را  از گوشی  به گوشی دیگر انتقال دهیم که هر از گاهی لازم می شود و مفید است.این کار هر از گاهی بسیار خوب و مفید در زمانی که گوشی خود را در جایی گذاشته و فراموش کرده ایم که آن را برداریم و زنگ می خورد از طریق قابلیت دایورت می توانیم جواب دهیم

قابلیت دایورت کردن در اپراتور ایرانسل

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل مانند کاربران تمام سیم کارت های کشور می توانند در صرت تمایل در زمان ضرورت از قابلیت دایورت یا انتقال تماس استفاده نمایند و تماس های خود را به یک شماره دیگر منتقل کنند. با این کار آنها می توانند در هر مکانی که تمایل دارند؛ تماس های دایورت شده خود را دریافت نموده و هیچ مکالمه ای را از دست ندهند.

 

نحوه دایورت کردن از شماره های همراه

برای انتقال شماره خود به یک شماره دیگر باید در گام نخست این سرویس را بر روی گوشی هوشمند خود فعال کنید. نحوه فعال کردن سرویس در همه اپراتور ها یکسان بوده و به یک روش صورت می گیرد. تنها نکته در زمان دایورت کردن شماره های همراه، فعال بودن شماره موبایل می باشد.

در صورت فعال بودن شماره، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتور ایرانسل می توانند با استفاده از روش های ذیل سرویس انتقال مکالمه را بر روی گوشی هوشمند خود فعال نماید:

1.      شماره گیری کد دستوری # 2422 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2422 مربع )

2.      ارسال عدد 243 به سرشماره 00981

بعد از فعال سازی سرویس، مشترک می تواند با شماره گیری کد دستوری # شماره مقصد * 21 * ( ستاره 21 ستاره شماره مقصد مربع )، مکالمات خود را بر روی شماره مورد نظر دایورت نماید. بعد از این مرحله پیامی برای مشترک ارسال می گردد و در آن نوتیفیکیشن هدایت تماس برای مشترک در قسمت بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد که هر بار تلفن همراه مشترک زنگ بخورد، تنها با گذشت 5 ثانیه تماس منتقل می شود.

 

نحوه لغو سرویس دایورت تماس در ایرانسل

اگر بنا به هر دلیلی تصمیم گرفته اید که دیگر از سرویس انتقال مکالمه استفاده نکنید؛ می توانید از روش های زیر برای لغو سرویس در اپراتور ایرانسل استفاده کنید:

 

نحوه لغو سرویس دایورت تماس با استفاده از کد دستوری در ایرانسل

ابتدا گوشی را برداشته و با شنیدن همان صدای دایورت، کد دستوری # 21 # ( مربع 21 مربع ) را شماره گیری کنید. بعد از این کار سرویس انتقال مکالمه غیر فعال می شود؛ و پیغام Service has been disabled برای مشترک ارسال می گردد و علامت فعال بودن دایورت شماره از روی صفحه نمایش مشترک حذف می گردد.

ولی اگر بعد از شماره گیری کد دستوری، هم چنان صدای بوق مخصوص شنیده می شود؛ لازم است گوشی را قطع کنید و یا تلفن را خاموش و روشن کنید تا خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده و دوباره همان صدای سابق بوق تلفن شنیده شود.

 

نحوه لغو سرویس دایورت تماس به صورت دستی در ایرانسل

با توجه به این که سیستم عامل برخی گوشی های هوشمند امکان لغو سرویس دایورت تماس را برای مشترکین فراهم نمی کند، لازم است مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری ایرانسل این کار را به صورت دستی انجام داده و از طریق بخش تنظیمات گوشی هوشمند آن را غیر فعال سازند.

امروزه بیشتر گوشی های هوشمند مجهز به قابلیت Call Forwarding می باشند که به آنها این امکان را می دهد تا به راحتی تماس های خود را به خط دیگر انتقال دهند.

 

·        نحوه لغو سرویس دایورت در گوشی هوشمند اندروید

اگر به عنوان مشترک ایرانسل از گوشی های هوشمند اندروید استفاده می کنید، لازم است؛ ابتدا به بخش تنظیمات یا Settings گوشی هوشمند خود رفته و گزینه تماس یا Call را انتخاب نمایید. سپس در صفحه جدیدی که برای شما باز می گردد؛ گزینه انتقال تماس یا Call Forwarding را انتخاب کنید. سپس باید گزینه تماس صوتی یا Voice Call را انتخاب کنید و در بین گزینه هایی که برایتان به نمایش در خواهد آمد؛ سرویس انتقال تماس را غیر فعال کنید.

در این مرحله گزینه هایی که برای مشترک نمایش داده می شود؛ به شرح ذیل می باشد:

همیشه دایورت شود. ( Always forward )

هنگام مشغول بودن خط، دایورت شود. ( Forward when busy )

در صورت پاسخ ندادن، دایورت شود. ( Forward when unanswered )

در صورت در دسترس نبودن، دایورت شود. ( Forward when unreachable )

بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، مشترک با کلیک بر روی هر کدام و یا انتخاب گزینه خاموش یا Off می تواند خط خود را از حالت دایورت خارج نماید.

 

·        نحوه لغو دایورت در گوشی های هوشمند با سیستم عامل ios

اگر از کاربران گوشی های هوشمند آیفون هستید و میخواهید سرویس انتقال تماس را به صورت دستی غیر فعال سازید؛ لازم است؛ ابتدا به بخش تنظیمات یا Settings گوشی هوشمندتان رفته و با انتخاب گزینه تلفن یا Phone گزینه انتقال تماس یا Call Forwarding را انتخاب کنید. در صورتی که کلید کنار گزینه انتقال تماس یا Call Forwarding سبز بود آن را از سمت راست به چپ بکشید؛ تا سرویس به طور کامل غیر فعال گردد.

 

هزینه سرویس انتقال مکالمه

در این سرویس، خط انتقال دهنده تماس باید هزینه دایورت نمودن مکالمه را پرداخت نماید که مقدار آن مطابق تعرفه تماس های معمولی آن خط می باشد. یعنی تعرفه تماس با توجه به نوع سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری ایرانسل محاسبه می گردد. بنابراین اگر کسی با خطی که شما روی یک شماره دیگر دایورت کرده اید تماس بگیرد؛ او تعرفه تماس معمولی را می پردازد و شما ما به التفاوت آن را با شماره ای که دایورت کرده اید؛ پرداخت می کنید.

علاوه بر این سرویس های ویژه ای که هم اکنون مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل در زمینه مکالمه می توانند از آن استفاده کنند؛ شامل بسته های مکالمه، میزبان تماس، لطفا با من تماس بگیرید، اعلام تماس های ناموفق، پیام گیر صوتی، اعلام بازگشت به شبکه، تماس از طریق VOLTE و ارتباط بین المللی می باشد که آنها می توانند در صورت تمایل نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 9 مرداد 1402

شاید در این زمان مهم ترین وسیله ایی که مردم دارند و از آن به راحتی همه کارها را استفاده می کنند اینترنت باشد که این روز ها بسیار مهم است.شاید در گذشته ارتباطات بسیار سخت اما امروزه با وجود اینترنت ارتباط هم بسیار آسون شده است و افراد جامعه به راحتی این کار را انجام میدهند. اما این روزها در داخل کشور اینترنت دچار فیلترینگ شده است و افراد جامعه برای اینکه بتوانند از اینترنت استفاده کنند باید فیلترشکن داشته باشند که بسیار هزینه های گزافی را به روی جامعه می گذارد که اصلا مناسب نیست. اما این روز ها خبر بسیار جذاب و جالبی به میان امده است که افراد جامعه بسیار خوش حال شوند آن هم سیم کارت  های بین المللی است که جایگزین فیلتر شکن ها می شود.البته برای این که بدانید آیا استفاده از سیم کارت های بین المللی در ایران مفید خواهد بود یا نه؟ بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید:

فیلترینگ در ایران

درست است که بعد از اتفاقات شهریور 1401 وضعیت فیلترینگ در ایران روند رو به رشدی را تجربه کرد؛ ولی فیلترینگ در ایران قدمت طولانی دارد و تقریبا با ظهور اینترنت هر چند وقت یکبار به گونه ای خود را نشان داده است.

تاریخچه فیلترینگ اپلیکیشن های مختلف در ایران

در ایران فیلترینگ یک روش کاملا شناخته شده برای همه کاربران می باشد و تقریبا از اوایل دهه 90 به طور رسمی خود را نشان داده است. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به این موضوع داشته باشیم؛ فیلترینگ اپلیکیشن های مختلف در ایران به صورت زیر اجرا گردید:

 

·        فیلترینگ اپلیکیشن لاین

در اوایل دهه 90 اپلیکیشن ژاپنی لاین مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفت و کاربران زیادی برای انجام امور مختلف از آن استفاده می کردند، اما طولی نکشید که در روز 22 بهمن 93 اختلالاتی در این اپلیکیشن مشاهده شد که عملا استارت فیلترینگ اپلیکیشن لاین بود و آن را برای همیشه فیلتر کرد.

 

·        فیلترینگ اپلیکیشن وایبر

بعد از فیلترینگ اپلیکیشن لاین، کاربران ایرانی به اجبار به سمت اپلیکیشن رقیب یعنی وایبر حرکت کردند؛ ولی همزمان با ورد کاربران ایرانی، این اپلیکیشن با اختلالات جدی مواجه شد. کاهش پهنای باند به طور مداوم مشکلاتی را برای کاربران ایرانی ایجاد می کرد، ولی همچنان کاربران از آن استفاده می کردند تا این که در مهر ماه 1401 به طور رسمی این اپلیکیشن برای همیشه فیلتر شد.

البته شایان ذکر است به دلیل افت کیفیت خدمات این پیام رسان در ایران، در اواسط دهه 90 کاربران ایرانی به سمت اپلیکیشن تلگرام حرکت کردند.

 

·        فیلترینگ اپلیکیشن تلگرام

تلگرام به نوعی پرطرفدارترین و پرکاربردترین اپلیکیشن در ایران بود که در اواخر سال 96 دسترسی به آن برای یک هفته مسدود شد. البته دوباره دسترسی به آن برقرار شد. در تاریخ 10 اردیبهشت 97 دوباره دسترسی به تلگرام مسدود شد و این بار فیلترینگ ادامه دار گردید. هر چند که این فیلترینگ کاربران را به سمت اپلیکیشن دیگر رهسپار نکرد و آنها با استفاده از فیلتر شکن تا اواخر دهه 90 به استفاده از تلگرام ادامه دادند. تا این که از سوی دولت محدودیت های سخت تری بر روی فیلتر شکن ها اعمال شد و سبب گردید تا کاربران ایرانی به سمت اپلیکیشن رقیب یعنی واتس اپ کوچ کردند.

 در نظر سنجی که در مهر 1397، توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران انجام شد، ( حدود 6 ماه بعد از فیلترینگ تلگرام ) اکثریت کاربران ایرانی هم چنان مشتاق استفاده از تلگرام بودند و در این مورد از فیلتر شکن کمک می گرفتند.

 

·        فیلترینگ اپلیکیشن واتس اپ

در اواخر دهه 90 استفاده از واتس اپ در بین کاربران ایرانی بسیار رایج شد؛ استفاده از اپ واتس اپ تا مهر ماه 1401 توسط کاربران ایرانی ادامه داشت تا اینکه این اپلیکیشن نیز مانند اینستاگرام در مسیر فیلترینگ قرار گرفت.

 

هزینه فیلترشکن در ایران

روند فیلترینگ در ایران، بازار خرید و فروش فیلتر شکن را در کشور، به بازاری بی در و پیکر تبدیل کرد که از یک طرف هزینه های کاربران را به میزان قابل توجهی بالا می برد و از سوی دیگر بعد از مدتی دیگر پاسخگوی نیاز مشترکین سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری اپراتورها نمی باشد. زیرا فیلترینگ اینترنت در ایران هر روز سخت تر و پیچیده تر می شود که نیاز به سرورهای قویتری برای فیلتر شکن ها را ایجاد می کند و هزینه های کاربران را روز به روز بالاتر می برد.

البته یکی از مهم ترین دلیل این عدم توازن، کمبود سرورهای VPN  می باشد؛ زیرا در بازار استفاده از VPN به یکباره افزایش ده برابری داشته و نیاز شدید کسب و کارها به  VPN و  VPS باعث افزایش قیمت فیلتر شکن ها هم گردید. بررسی ها نشان می دهد؛ در گذشته اکانت دو ماهه یک فیلتر شکن130 هزار تومان و سه ماهه 200 هزار تومان بود؛ ولی در حال حاضر اکانت یک ماهه آن به 200 هزار تومان می رسد.

 

موانع پیش روی کسب و کارهای جهانی در ایران چیست؟

علاوه بر سابقه طولانی فیلترینگ در ایران که تقریبا برای همه اپ های کاربردی و مفید اتفاق افتاد؛ بسیاری از تریدرها و صرافی های آنلاین با مشکلات تحریم جهانی نیز مواجه هستند. این بدان معناست که کاربران ایرانی که در حوزه تجارت جهانی کار می کنند؛ از یک طرف باید با خود تحریمی ( فیلترینگ در ایران ) مبارزه کنند و از سوی دیگر با مشکلات تحریم های آمریکا دست و پنجه نرم كنند. زیرا بسیاری از سایت ها و اپلیکیشن های کارآمد به محض این که متوجه هویت ایرانی کاربر گردند؛ حساب آنها را مسدود کرده و مانع فعالیت آنها می شوند.

 

آیا فیلتر شکن ها کارآمد هستند؟

با توجه به پیچیدگی روند فیلترینگ اینترنت در ایران، حتی فیلتر شکن های گران هم در برخی موارد پاسخگو نبوده و قطع و وصل های آن ها خطر جدی برای کسب و کارها و تجار محسوب می گردد. به همین خاطر در این روزها گزینه دیگری معرفی شده است که مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است. در حال حاضر گزینه روی میز، سیم کارت های بین المللی می باشد که به عنوان یکی از گزینه های دور زدن فیلترینگ در ایران مطرح می شود.

 

سیم کارت بین المللی چیست؟

سیم کارت های بین المللی، سیم کارت فیزیکی هستند که به گفته فروشندگان این محصول در ایران و همه کشورهای جهان به غیر از کره شمالی قابلیت آنتن دهی و استفاده دارد. این سیم کارت برای تایید هویت ( verifying  ) در سایت هایی که کاربران ایرانی را تحریم کرده اند، مانند صرافی های ارز دیجیتال و برخی وب سایت ها و یا استفاده از چت بات های هوش مصنوعی استفاده می شود.

البته استفاده اصلی از سیم کارت های بین المللی در سفر های خارجی است؛ ولی در ایران از آن برای دور زدن فیلترینگ و تحریم ها استفاده می شود؛ چرا که می توان با تغییر IP  اینترنتی که از آن استفاده می شود؛ فیلترینگ را دور زد.

 

هزینه سیم کارت بین المللی چقدر است؟

سیم کارت های بین المللی در ایران مانند هر کالای دیگر شرایط پیچیده ای دارند و در حال حاضر از قیمت نجومی 10 تا 90 میلیون تومان برخوردار است. علاوه بر این شارژ این سیم کارت ها هم به نوبه خود هزینه هنگفتی به کاربران تحمیل می کند؛ زیرا مبلغ پرداختی برای شارژ سیم کارت بین المللی شامل قیمت دلار حواله، کارمزد درگاه آنلاین و مالیات در اروپا می شود.

 

فیلترینگ، خوب یا بد؟

با توجه به این که فیلترینگ هزینه دسترسی به اینترنت را به میزان قابل توجهی بالا می برد؛ به نوعی شکاف دیجیتال در کشور را بیشتر می کند. زیرا به خاطر فیلترینگ، نابرابری درآمد و نابرابری در فرصت ها بدتر می شود و باعث می شود که گروه های محروم و افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند؛ دسترسی محدود تری به اینترنت داشته باشند.

علاوه بر این تحقیقات کارکنان صندوق بین المللی پول نشان می دهد که افزایش یک درصدی در سهم کاربران اینترنت در جمعیت، رشد سرانه را از 0.1 به  0.4 درصد در جنوب صحرای آفریقا افزایش می دهد. بنابراین در رقابت بین کشوها، فیلترینگ تاثیر بسزایی دارد؛ به طوری که دسترسی نسبتا کم به اینترنت ممکن است؛ بهره وری در کشورهای نوظهور و در حال توسعه را کاهش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 7 مرداد 1402

شاید در جامعه امروزی  موسیقی مهم ترین و جز لاینفک زندگی و ابزار برای بیان احساسات می باشد و افراد جامعه بسیار برایشان بعضی از موسیقی ها خاص هستند و شاید خاطرات بسیار جذاب و جالبی برایشان زنده شود. از این رو اپراتور های سیم کارت برای اینکه مردم از بوق های ممتد خلاص شود  بسیاری از آهنگ های را تبدیل به اهنگ های پیشواز کردند که مردم بتوانند این اهنگ و موسیقی ها را به عنوان اهنگ پیشواز استفاده کنند. شاید این کار جذاب و جالب برای مردم باشد و همین طور برای اپراتور ها سیم کارت هم طرح بسیار جالب و جذابی باشد که به مردم ارائه داده اند تا از این طرح مردم به خوبی  استفاده کنند و حتی برای بعضی از افراد  موسیقی و نوا های بسیار جالبی باشد.استقبال فوق العاده و بی نظیر از این سرویس سبب گردید تا در حال حاضر همه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری کلیه اپراتورها بتوانند از این قابلیت فوق العاده استفاده کنند.

سرویس آوای انتظار در اپراتور همراه اول

اپراتور همراه اول که از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری در کشور برخوردار است و خدمات مختلف را با بهترین کیفیت در اختیار مشترکین قرار می دهد؛ با در نظر گرفتن نیاز کاربران و سلایق مختلف آنها، سرویس آوای انتظار را طراحی نموده و در دسترس مشترکین خود قرار داد. به همین خاطر آنها می توانند در صورت تمایل سرویس آوای انتظار خود را فعال نمایند تا کسی که با مشترک تماس می گیرد؛ به جای صدای بوق انتظار، آهنگ انتخابی مورد نظر مشترک را بشنود.

 

امکانات سرویس آوای انتظار

سرویس آوای انتظار همراه اول به عنوان یک سرویس هیجان انگیز، کاملا بر اساس سلیقه و نیاز مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول طراحی شده است و از امکانات و قابلیت های بی نظیری برخوردار است. در حال حاضر در وب سایت آوای انتظار بیش از هزاران موسیقی در دسته بندی های سنتی، مذهبی، پاپ، ورزشی، کلاسیک، موسیقی فیلم، کلاسیک و ...  موجود می باشد که کاربر باید از بین آنها، آهنگ پیشواز دلخواه خود را پیدا کرده و کد مربوط به آن را مشاهده نماید.

علاوه بر این مشترک می تواند با کلیک روی هر آهنگ پیشواز،  ابتدا موسیقی را گوش کرده و در صورت تمایل آن را انتخاب نماید. البته با کلیک بر روی اثر نام صاحب اثر، دسته بندی و قیمت آن نیز برای مشترک به نمایش در خواهد آمد.

نحوه فعال سازی سرویس آوای انتظار

 

1.     روش اول: ارسال پیامک یا SMS

فعال سازی سرویس آوای انتظار همراه اول با استفاده از پیامک، به عنوان یکی از راحت ترین و ابتدایی ترین روش های پیشنهادی، به صورتی که در زیر آمده، قابل اجرا می باشد:

·        نحوه فعال سازی سرویس آوای انتظار:

برای فعال سازی این سرویس لازم است؛ مشترک کد آوای مورد نظر خود را به سر شماره 8989 ارسال نماید. سپس پیامکی مبنی بر فعال سازی و مدت زمان اعتبار برای مشترک از سوی اپراتور ارسال می گردد.

·        نحوه تغییر آهنگ سرویس آوای انتظار:

اگر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول تمایل به تغییر اهنگ سرویس آوای انتظار خود را داشته باشد، تنها کافی است تا کد آوای جدید را به سر شماره 8989 ارسال نمایید تا این تغییر صورت پذیرد.

·        نحوه غیر فعال سازی سرویس:

در صورتی که مشترک تمایل داشته باشد تا سرویس آوای انتظار را حذف کند؛ باید عدد 5 را به سر شماره 8989 ارسال نماید.

 

2.     روش دوم: استفاده از تلفن گویا یا IVR

یکی دیگر از روش های مورد استفاده مشترکین همراه اول برای ثبت درخواست های مختلف سرویس آوای انتظار، استفاده از تلفن گویا می باشد که به روش های ذیل قابل اجرا می باشد:

·        نحوه فعال سازی سرویس آوای انتظار:

در این روش مشترک لازم است؛ ابتدا با شماره 9990 تماس گرفته و سپس کلیدهای زیر را به ترتیب فشار دهد: ابتدا کلید 2، سپس 2، بعد 1، سپس 2، بعد 2، سپس 1 و در انتها کد آوای مورد نظر و کلید مربع را فشار دهد. ( 2،2،1،2،2،1، کد آوا، مربع )

·        نحوه تغییر آهنگ سرویس آوای انتظار:

در این روش نیز مشترک باید با استفاده از تلفن همراه خود، ابتدا با شماره 9990 تماس گرفته و سپس کلیدهای زیر را به ترتیب فشار دهد: ابتدا کلید 2، سپس 2، بعد 1، سپس 2  و بعد 1 و در انتها کد آوای جدید مورد نظر و کلید مربع را فشار دهد. (2،2،1،2،1، کد آوای جدید، مربع )

·        نحوه غیر فعال سازی سرویس آوای انتظار:

برای این کار نیز مشترک باید از طریق تلفن همراه خود با شماره 9990 را تماس گرفته و ابتدا کلید 2، سپس 2، بعد 2 و سپس 2 را شماره گیری نماید.

 

3.     روش سوم: با استفاده از کدهای دستوری یا USSD

 استفاده از کدهای دستوری یکی از متداول ترین و پرطرفدارترین روش اجرای درخواست های مختلف می باشد که برای سرویس آوای انتظار به روش زیر اجرایی می گردد:

·        نحوه فعال سازی سرویس آوای انتظار:

مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول برای اجرای این درخواست تنها کافی است؛ کد دستوری # کد آهنگ * 221 * 10 * را شماره گیری نمایند. سپس پیامکی مبنی بر فعال سازی آهنگ پیشواز و مدت زمان آن برایتان ارسال می گردد.

·        نحوه تغییر آهنگ سرویس آوای انتظار:

در صورت تمایل مشترک به تغییر آهنگ، کاربر باید، درخواست خود را این گونه ارسال نماید:

# کد آهنگ جدید * 222 * 10 *

·        نحوه غیر فعال سازی سرویس آوای انتظار:

برای غیر فعال سازی این سرویس نیز، مشترکین باید کد دستوری مقابل را شماره گیری نمایند: # 223 * 10 * ( ستاره 10ستاره 223 مربع )

 

4.     مراجعه به اپلیکیشن همراه من

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با مراجعه به اپلیکیشن یا نسخه وب همراه من نسبت به فعال سازی آهنگ پیشواز خود اقدام نمایند. برای این کار باید پس از مراجعه به اپ همراه من، گزینه" خدمات" را انتخاب نموده و در صفحه جدید بر روی" آوای انتظار" کلیک نمایند. در این بخش از فهرست نمایش داده شده یا بخش جستجو، آهنگ پیشواز مورد نظر خود را انتخاب نموده و گزینه فعال سازی را کلیک نمایند. 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 3 مرداد 1402

موسیقی شاید بیان احساسات برای هر کس باشد و در هر حالتی بخواهد موسیقی مورد علاقه اش را بشنود و از آن لذت ببرد و شاید بخواهد که در جمع دوستان آن موسیقی را بشنود. این روز ها اپراتورهای سیم کارت کاری کردند که بسیار خوب و جالب است و از صدای بوق های ممتد هم خلاص می شوند.شاید برای افراد بسیار این کار هیجان انگیز باشد و شاید بعضی از افراد با بعضی از موسیقی  ها خاطرها بسیار زیبا داشته باشند. از این رو اپراتور های سیم کارت در طرحی این موسیقی ها را به صورت اهنگ های پیشواز به مردم می دهند که هر کس علاقه داشت بتواند از آن به عنوان اهنگ پیشواز استفاده کند و جایگزین بوق های آزار دهنده شوند.استقبال فوق العاده و بی نظیر از این سرویس سبب گردید تا در حال حاضر همه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری کلیه اپراتورها بتوانند از این قابلیت فوق العاده استفاده کنند.

سرویس آوای انتظار در اپراتور همراه اول

اپراتور همراه اول که از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری در کشور برخوردار است و خدمات مختلف را با بهترین کیفیت در اختیار مشترکین قرار می دهد؛ با در نظر گرفتن نیاز کاربران و سلایق مختلف آنها، سرویس آوای انتظار را طراحی نموده و در دسترس مشترکین خود قرار داد. به همین خاطر آنها می توانند در صورت تمایل سرویس آوای انتظار خود را فعال نمایند تا کسی که با مشترک تماس می گیرد؛ به جای صدای بوق انتظار، آهنگ انتخابی مورد نظر مشترک را بشنود.

 

امکانات سرویس آوای انتظار

سرویس آوای انتظار همراه اول به عنوان یک سرویس هیجان انگیز، کاملا بر اساس سلیقه و نیاز مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول طراحی شده است و از امکانات و قابلیت های بی نظیری برخوردار است. در حال حاضر در وب سایت آوای انتظار بیش از هزاران موسیقی در دسته بندی های سنتی، مذهبی، پاپ، ورزشی، کلاسیک، موسیقی فیلم، کلاسیک و ...  موجود می باشد که کاربر باید از بین آنها، آهنگ پیشواز دلخواه خود را پیدا کرده و کد مربوط به آن را مشاهده نماید.

علاوه بر این مشترک می تواند با کلیک روی هر آهنگ پیشواز،  ابتدا موسیقی را گوش کرده و در صورت تمایل آن را انتخاب نماید. البته با کلیک بر روی اثر نام صاحب اثر، دسته بندی و قیمت آن نیز برای مشترک به نمایش در خواهد آمد.

نحوه فعال سازی سرویس آوای انتظار

 

1.     روش اول: ارسال پیامک یا SMS

فعال سازی سرویس آوای انتظار همراه اول با استفاده از پیامک، به عنوان یکی از راحت ترین و ابتدایی ترین روش های پیشنهادی، به صورتی که در زیر آمده، قابل اجرا می باشد:

·        نحوه فعال سازی سرویس آوای انتظار:

برای فعال سازی این سرویس لازم است؛ مشترک کد آوای مورد نظر خود را به سر شماره 8989 ارسال نماید. سپس پیامکی مبنی بر فعال سازی و مدت زمان اعتبار برای مشترک از سوی اپراتور ارسال می گردد.

·        نحوه تغییر آهنگ سرویس آوای انتظار:

اگر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول تمایل به تغییر اهنگ سرویس آوای انتظار خود را داشته باشد، تنها کافی است تا کد آوای جدید را به سر شماره 8989 ارسال نمایید تا این تغییر صورت پذیرد.

·        نحوه غیر فعال سازی سرویس:

در صورتی که مشترک تمایل داشته باشد تا سرویس آوای انتظار را حذف کند؛ باید عدد 5 را به سر شماره 8989 ارسال نماید.

 

2.     روش دوم: استفاده از تلفن گویا یا IVR

یکی دیگر از روش های مورد استفاده مشترکین همراه اول برای ثبت درخواست های مختلف سرویس آوای انتظار، استفاده از تلفن گویا می باشد که به روش های ذیل قابل اجرا می باشد:

·        نحوه فعال سازی سرویس آوای انتظار:

در این روش مشترک لازم است؛ ابتدا با شماره 9990 تماس گرفته و سپس کلیدهای زیر را به ترتیب فشار دهد: ابتدا کلید 2، سپس 2، بعد 1، سپس 2، بعد 2، سپس 1 و در انتها کد آوای مورد نظر و کلید مربع را فشار دهد. ( 2،2،1،2،2،1، کد آوا، مربع )

·        نحوه تغییر آهنگ سرویس آوای انتظار:

در این روش نیز مشترک باید با استفاده از تلفن همراه خود، ابتدا با شماره 9990 تماس گرفته و سپس کلیدهای زیر را به ترتیب فشار دهد: ابتدا کلید 2، سپس 2، بعد 1، سپس 2  و بعد 1 و در انتها کد آوای جدید مورد نظر و کلید مربع را فشار دهد. (2،2،1،2،1، کد آوای جدید، مربع )

·        نحوه غیر فعال سازی سرویس آوای انتظار:

برای این کار نیز مشترک باید از طریق تلفن همراه خود با شماره 9990 را تماس گرفته و ابتدا کلید 2، سپس 2، بعد 2 و سپس 2 را شماره گیری نماید.

 

3.     روش سوم: با استفاده از کدهای دستوری یا USSD

 استفاده از کدهای دستوری یکی از متداول ترین و پرطرفدارترین روش اجرای درخواست های مختلف می باشد که برای سرویس آوای انتظار به روش زیر اجرایی می گردد:

·        نحوه فعال سازی سرویس آوای انتظار:

مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول برای اجرای این درخواست تنها کافی است؛ کد دستوری # کد آهنگ * 221 * 10 * را شماره گیری نمایند. سپس پیامکی مبنی بر فعال سازی آهنگ پیشواز و مدت زمان آن برایتان ارسال می گردد.

·        نحوه تغییر آهنگ سرویس آوای انتظار:

در صورت تمایل مشترک به تغییر آهنگ، کاربر باید، درخواست خود را این گونه ارسال نماید:

# کد آهنگ جدید * 222 * 10 *

·        نحوه غیر فعال سازی سرویس آوای انتظار:

برای غیر فعال سازی این سرویس نیز، مشترکین باید کد دستوری مقابل را شماره گیری نمایند: # 223 * 10 * ( ستاره 10ستاره 223 مربع )

 

4.     مراجعه به اپلیکیشن همراه من

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با مراجعه به اپلیکیشن یا نسخه وب همراه من نسبت به فعال سازی آهنگ پیشواز خود اقدام نمایند. برای این کار باید پس از مراجعه به اپ همراه من، گزینه" خدمات" را انتخاب نموده و در صفحه جدید بر روی" آوای انتظار" کلیک نمایند. در این بخش از فهرست نمایش داده شده یا بخش جستجو، آهنگ پیشواز مورد نظر خود را انتخاب نموده و گزینه فعال سازی را کلیک نمایند. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 3 مرداد 1402

شاید این روز ها تکنولوژی از همه چیز در زندگی های بشر تاثیر گذار بوده است و از طریق همین تکنولوژی گوشی های هوشمند و بسیار جذاب به وجود آمده است که در زندگی های امروزی بسیاری از کار ها را از طریق گوشی های هوشمند انجام می دهیم.اما همین گوشی ها برای ارتباطات و انجام دادن کار ها نیاز به سیم کارت های دائمی یا اعتباری وجود دارد. این سیم کارت ها که بسیار کوچک هستند ولی بسیار مهم هستند و همه گوشی ها نیاز به این سیم کارت ها دارند و بسیاری از اپ های داخل گوشی هم به سیم کارت ها نیاز پیدا می کنند و اگر نباشد تقریبا گوشی های و گجت های هوشمند وسیله ایی برای بازی و فیلم می شوند . به همین خاطر حفظ و نگهداری از سیم کارت ها بسیار مهم است و اگر نباشند می تواند که ارتباط آدم ها را بسیار محدود کند و حتی در زندگی آنها اختلال ایجاد کند

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از خدمات و امکانات به صورت مجازی در اختیار افراد قرار می گیرد، حتی امکان برخورداری از برخی خدمات تنها به افرادی تعلق می گیرد که کد ملی و شماره تلفن آنها با هم مطابقت داشته باشد. به همین خاطر لازم است؛ نسبت به استعلام سیم کارتی که از آن استفاده می کنید؛ اقدام نمایید تا مطمئن شوید سیم کارت به نامتان است.

 

قوانین مربوط به تعیین مالکیت خط

فرقی نمی کند سیم کارتتان دائمی باشد یا اعتباری، متعلق به اپراتور همراه اول باشد یا رایتل، در هر صورت مالک سیم کارت باید همواره در حفظ و نگهداری آن کوشا باشد. زیرا کوچکترین بی دقتی می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

البته در قانون نیز به طور خاص به این موضوع تاکید شده و از افراد خواسته شده تا به هیچ وجه اجازه ندهند از اطلاعات هویتی آنها سوء استفاده گردد. برخی از این قوانین مهم به شرح ذیل می باشد:

·        قابل توجه است که مالکیت سیم کارت یک امر محرمانه است و اطلاعات مربوط به آن نیز محرمانه است. به همین خاطر نمی توانید از اپراتورها درخواست دریافت اطلاعات مالک را نمایید.

·        قطعا تمامی اپراتورهای تلفن همراه از جمله همراه اول و ایرانسل قادر به تعیین مالکیت سیم کارت می باشند؛ ولی در تمامی روش های موجود شما می بایست سیم کارت فعال را نزد خود داشته باشید.

·        برای تغییر مالکیت سیم کارت راه های گوناگونی وجود دارد؛ به گونه ای که شما می توانید سیم کارتی که مدت زیادی از آن استفاده می کنید و به نامتان نیست را به نام خود کنید. پس اگر مالک سیم کارتتان نیستید و خط شما هنوز فعال است؛ می توانید با مراجعه به اپراتورها خدمات مربوطه را برای تغییر مالکیت دریافت کنید.

·        گاهی اوقات ممکن است؛ افرادی برای شما مزاحمت به وجود آورند. تنها راه فهمیدن مالک سیم کارتی که مزاحمتان می شود؛ این است که شکایت قضایی انجام دهید. توجه داشته باشید اپراتورها بدون در دست داشتن دستور قضایی نمی توانند اطلاعات شخصی افراد را در اختیارتان قرار دهند.

 

نحوه استعلام سیم کارت

به طور کلی روش های متعددی برای استعلام صاحب سیم کارت وجود دارد؛ ولی یکی از راحت ترین و آسان ترین روش ها ارسال کد ملی خود به شماره 3000504901 می باشد. بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای جلوگیری از سوء استفاده و کاهش تخلفات از اطلاعات مشترکین، افراد می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره اعلام شده، از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ مطلع شوند.

علاوه بر این مشترکین می توانند با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین ارتباطات سیار، نسبت به تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ آگاهی پیدا کنند. این استعلام هر ده روز یکبار امکان پذیر بوده و تمامی سیم کارت های اپراتورهای گوناگون که به نام مشترک می باشد را مشخص می کند. در صورت بروز هرگونه مغایرت مشترک می تواند با ارائه کارت ملی به اپراتور مربوطه مراجعه نموده و نسبت به مسدود سازی شماره مورد نظر اقدام نماید.

 

تعیین مالکیت سیم کارت در اپراتور ایرانسل

اگر سیم کارت دائمی یا اعتباری در اختیار دارید که متعلق به اپراتور ایرانسل می باشد، اما نمی دانید مالک سیم کارت چه کسی است؛ می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

·        شماره گیری کد دستوری  # 80 * ( ستاره 80 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

پس از دریافت برنامه، مشترک باید وارد سایت ایرانسل من شده و شماره سیم کارت را وارد نماید. پس از دریافت کد و تایید صلاحیت ورود کاربر، نام و نام خانوادگی مالک سیم کارت قابل مشاهده خواهد بود.

·        مراجعه به نسخه تحت وب ایرانسل من

در این روش مشترک باید در نسخه تحت وب به بخش اطلاعات پرونده مراجعه نماید تا بتواند نام مالک سیم کارت را ببیند.

 

استعلام صاحب سیم کارت در اپراتور همراه اول

برای اطلاع از مالکیت سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارتاعتباری همراه اول که متعلق به اپراتور همراه اول می باشد، مشترکین باید از روش های ذیل استفاده نمایند:

·        اپلیکیشن همراه من

ابتدا باید مشترک برنامه همراه من را نصب نموده و به وب سایت مورد نظر مراجعه کند و ثبت نام اولیه را انجام دهد. بعد از ثبت نام و ورود به اپ همراه من، مشترک باید شماره مورد نظر را وارد نموده و سپس کدی ورودی که برای مشترک ارسال می شود را وارد کند. بعد از وارد کردن کد ورودی، مشترک باید یک رمز هشت کاراکتری که ترکیبی از اعداد و حروف می باشد را تعیین کند که بعد از تایید رمز، مشترک می تواند وارد صفحه اصلی برنامه می شود. در نوار بالایی اپلیکیشن اطلاعات مربوط به مالک سیم کارت قابل روئیت می باشد .

·        شماره گیری کد دستوری # 123 * ( ستاره 123 مربع )

 

استعلام صاحب سیم کارت در اپراتور رایتل

اگر سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل دارید و میخواهید اطلاعات مالک آن را مشاهده کنید از روش های زیر استفاده کنید:

·        مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

·        نسخه تحت وب رایتل من

برای این کار باید ابتدا داخل سایت ثبت نام کنید؛ سپس به محض ورود مشخصات کامل مالک سیم کارت را مشاهده نمایید.

·        شماره گیری کد دستوری  # 211 * ( ستاره 211 مربع )

 

اهمیت استعلام سیم کارت

اگر از مالکیت سیم کارت خود مطمئن نیستید، باید هر چه سریعتر نسبت به استعلام مالکیت سیم کارت اقدام نمایید. در صورتی که سیم کارت به نامتان نیست و از آن استفاده می کنید؛ توصیه می شود هر چه سریعتر با مالک اصلی سیم کارت تماس گرفته و با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر و سیم کارت روشن به اپراتور مربوطه مراجعه نموده و نسبت به تغییر مالکیت اقدام نمایید.

اگر در استعلامی که انجام دادید، اطلاعاتی مربوط به یک شماره ناشناس وجود دارد یا شماره ای دیده می شود که به نام شماست؛ ولی سیم کارت مورد نظر در دسترسمان نیست، بهتر است؛ هر چه سریعتر نسبت به مسدود سازی آنها اقدام نمایید. زیرا بر اساس قانون، شما مالک سیم کارت شناخته می شوید و در صورت وقوع جرم یا سوء استفاده از سیم کارت، شما مسئول بوده و باید خسارت های مالی یا جانی وارد شده را جبران نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 31 تير 1402

 

شاید این روز ها دیگر برای مردم اینترنت یک مسئله بسیار مهم است و خیلی از مردم به خاطر همین اینترنت از خانه هایشان کسب درآمد می کنند یا حتی دور کاری انجام می دهند.این روز ها بسیاری از مردم به دنبال اینترنت های پرسرعت هستند که بتوانند به راحتی به دهکده جهانی وصل شوند. این روز ها اپراتور های سیم کارت برای این که افراد به راحتی از اینترنت استفاده کنند و حتی در زمان مسافرت مشکلی برایشان پیش نیایید بسیار تلاش می کنند. اما اپراتور های سیم کارت این روز ها بسته بلند مدت خود را حذف کردند و مردم از این اتفاق بسیار ناراحت هستند. با وجود آن که برای کاربران بهتر است که از بسته های طولانی مدت و مقرون به صرفه استفاده کنند؛ ولی در حال حاضر دیگر این امکان مانند گذشته برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وجود ندارد.

بسته های بلند مدت اینترنت در اپراتور ایرانسل

در اپراتور ایرانسل نیز مانند اپراتور همراه اول دیگر بسته های طولانی مدت و یا نامحدود ارائه نمی شود و کاربران باید از بین گزینه های موجود، بهترین و باصرفه ترین بسته بلند مدت را انتخاب نمایند. البته در حال حاضر بسته های بلند مدت ایرانسل بسته های دو ماهه و سه ماهه هستند که با حساب مالیات بر ارزش افزوده به قیمت 39،240 هزار تومان و 67،580 هزار تومان در دسترس کاربران این اپراتور قرار می گیرد.

در ادامه برای آگاهی مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل، اطلاعات مربوط به بسته های طولانی مدت ایرانسل را در جدول زیر قرار دادیم تا کاربران بتوانند به راحتی بعد از آگاهی از مشخصات بسته ها، نسبت به خرید و فعال سازی بسته مورد نظر اقدام نمایند:

بسته های طولانی مدت ایرانسل برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری

نوع بسته

مدت اعتبار

قیمت با احتساب مالیات

کد فعال سازی

7 گیگا بایت

6 صبح تا 12 ظهر

8،175 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 10

10 گیگابایت

6 صبح تا 12 ظهر

9،810 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 11

30 گیگابایت

2 تا 7 صبح

9،810 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد  9

بک گیگابایت

یک ماهه

11،445 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 1

2 گیگا بایت

یک ماهه

15،2560 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 2

3 گیگا بایت

یک ماهه

20،710 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 3

4 گیگا بایت

یک ماهه

23،217 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 4

5 گیگا بایت

یک ماهه

25،724 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 5

7 گیگا بایت

یک ماهه

30،738 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری 6

10 گیگابایت

دو ماهه

39،240 تومان

# 4 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 1

15 گیگابایت

سه ماهه

67،580 تومان

# 4 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 6

 

نگاهی کوتاه به جدول فوق نشان می دهد هر چقدر حجم بسته خریداری شده از سوی مشترک بیشتر باشد، قیمت اینترنت به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود؛ بنابراین تنها راه مدیریت هزینه های این بخش، خرید بسته هایی با حجم بیشتر می باشد.

 

نحوه فعال سازی بسته های اینترنت ایرانسل

مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل که تمایل دارند؛ بسته های طولانی مدت ایرانسل را خریداری و فعال نمایند می توانند از روش های زیر برای این کار استفاده نمایند:

·        استفاده از کدهای دستوری که در جدول فوق آمده است

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        مراجعه به سایت ایرانسل در بخش خرید آنلاین اینترنت همراه

نکات و شرایط مهم

·        قیمت بسته های اینترنت برای سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل یکسان می باشد.

·        بسته هایی که از طریق وب سایت خریداری می شوند؛ قابلیت تمدید خودکار ندارد.

·        بسته های 500 مگابایت و بیشتر زمانی به صورت خودکار تمدید می شوند که باقیمانده حجم بسته به 50 مگابایت رسیده و یا زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد. 

·        در صورت خرید بیش از یک بسته تمدید خودکار در مورد آخرین بسته خریداری شده اتفاق می افتد.

·        تاریخ شروع استفاده از هر بسته خریداری شده، معادل تاریخ خرید بسته خواهد بود. حتی اگر بیش از یک بسته خریداری شود.

·        تعرفه مصرف آزاد و بسته اینترنت همراه، برای پیام رسان های داخلی به یک سوم کاهش یافته است.

·        پیام های خرید، حجم مانده و اتمام بسته از طریق سیستم برای مشترکین ارسال می گردد.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل برای بررسی جزئیات حجم بسته می توانند به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه نمایند و یا کد دستوری # 4 * 1 * 555 *  ( ستاره 555 ستاره 1 ستاره 4 مربع ) را شماره گیری نمایند.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل توجه داشته باشند؛ برای غیر فعال سازی بسته ای که با تمدید خودکار خریداری شده است، می توانند به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه نموده و یا کد دستوری  # 9 * 5 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 5 ستاره 9 مربع ) را از خط خود شماره گیری نمایند.

·        مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل می توانند پس از اتمام حجم بسته اینترنت ماهانه تا حجم 100 مگابایت از اینترنت مصرف آزاد ( با تعرفه 1/0 ريال به ازاء هر کیلو بایت ) استفاده کنند. پس از پایان حجم مذکور ضروریست برای دسترسی مجدد به شبکه اینترنت نسبت به خرید بسته جدید اقدام نمایند.

 

نحوه مدیریت اینترنت مصرف آزاد در اپراتور ایرانسل

مشترکین توجه داشته باشند؛ بسته های اینترنت همراه اپراتور ایرانسل دارای حجم و اعتباری زمانی مشخص هستند که وقتی به پایان برسند؛ به صورت پیش فرض مصرف اینترنت کاربر قطع نمی شود و مصرف اینترنت کاربر به صورت آزاد محاسبه می گردد که قطعا هزینه بیشتری خواهد داشت. در نتیجه برای صرفه جویی در هزینه های این بخش پیشنهاد می شود با استفاده از روش های زیر نسبت به غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت اقدام نمایید:

·        شماره گیری کد دستوری # 3 * 2 * 3 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من یا وب اپلیکیشن ایرانسل من ( نوار پایین صفحه / سایر / پرونده / تنظیمات / طرح کنترل مصرف آزاد )

البته مشترکین می توانند در مواقع ضروری که فرصت خرید و فعال کردن بسته های اینترنت را ندارند با شماره گیری کد دستوری  # 4 * 3 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 4 مربع ) مصرف اینترنت به صورت آزاد را دوباره فعال سازند. این کار از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من نیز مقدور است. 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 26 تير 1402

این روز ها دیگر زندگی نسبت به چندین سال گذشته بسیار متفاوت تر شده است و زندگی های بسیار راحت تر شده است . این روز ها آن هایی که گوشی های هوشمند دارند به دنبال راه هایی هستند که بتوانند از گوشی های خود بهره  لازم را ببرند و از کد های دستوری برای این کار استفاده می کنند. اپراتور های سیم کارت این روز ها برای اینکه افراد بتوانند از سیم کارت های خود بهره وری لازم را کنند .یکی از آن اپراتور هایی که این روز ها کد های دستوری را برای مشترکانش فراهم کرده است اپراتور رایتل است. رایتل در این سال ها در تلاش بوده است که همواره به مشترکان خود امکانات بسیار جذاب و جالبی دهد تا انها به راحتی استفاده کنند.استفاده از کدهای دستوری برای اجرای دستورات و خدمات مختلف یکی از راحت ترین و در دسترس ترین روش های اجرایی است که نه تنها کار را برای مشترکین آسان تر می سازد؛ بلکه آنها را از انجام دستورالعمل های پیچیده و خسته کننده بی نیاز می کند.

اگر مشترک سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل هستید، در این مطلب می توانید لیست کاملی از پرکاربردترین کدهای دستوری مورد نیاز خود را پیدا کنید:

 

·        کد دستوری خرید بسته و شارژ

کد دستوری # 200 * ( ستاره دویست مربع ) به عنوان یکی از پرکاربردترین کدهای دستوری رایتل است که این امکان را به مشترکین اعتباری رایتل می دهد تا نسبت به خرید شارژ و خرید بسته اینترنت اقدام نمایند. این کد دستوری همچنین امکان اعلام وضعیت بسته اینترنت، شارژ یا صورت حساب پیامک و مکالمه را نیز برای مشترک فراهم می کند.

 

·        کد دستوری شارژ شورانگیز

مشترکینی اعتباری رایتل که تمایل دارند تا 25 درصد شارژ بیشتر دریافت کنند؛ می توانند کدهای دستوری # 200 *  ( ستاره  200 مربع )، # 724 *  ( ستاره  724 مربع )،  # 780 * ( ستاره  780 مربع ) و  # 789 *  ( ستاره  789 مربع ) را شماره گیری نموده و از این شارژ بیشتر برای ارسال پیامک، مکالمه و اینترنت استفاده کنند.

 

·        کد دستوری بسته مکالمه نامحدود

بر اساس این طرح، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل می توانند از ساعت 12 ظهر پنج شنبه تا 12 ظهر روز جمعه به مدت 24 ساعت به صورت نامحدود با تمامی خطوط فعال در کشور مکالمه نامحدود داشته باشند. کد دستوری # 225 * ( ستاره 225 مربع ) کد مورد نیاز علاقمندان به این طرح می باشد که بعد از شماره گیری، تنها با پرداخت 5 هزار تومان فعال شده و تا 90 درصد هزینه مکالمات مشترکین را کاهش می دهد.

 

·        کد دستوری مدیریت سرویس تماس از دست رفته

شاید شما هم تمایل داشته باشید تا بدانید در زمانی که بنا به هر دلیلی گوشی تلفن همراهتان خاموش بوده و یا از دسترس خارج شده بود؛ چه کسانی با شما تماس گرفته اند. این امکان برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل با شماره گیری کد دستوری # 130 *  ( ستاره 130 مربع ) وجود دارد.

 

·        کد دستوری مدیریت گزارش تماس

 کد دستوری # 130 *  ( ستاره 130 مربع ) قابلیت جدیدی را در اختیار مشترکین اعتباری رایتل قرار می دهد و برای آنها این امکان را ایجاد می کند تا بعد از هر تماس پیامی مبنی بر هزینه تماس، مدت مکالمه و باقی مانده اعتبار خود را دریافت کنند. البته این سرویس به صورت پیش فرض برای کلیه مشترکین رایتل فعال می باشد، اما مشترک اعتباری با شماره گیری این کد دستوری امکان انجام تنظیمات مرتبط با این سرویس را خواهند داشت.

 

·        کد خرید بسته های پیشنهاد دست دوز

بسته های پیشنهادی مکالمه و اینترنت که بر اساس نیاز و الگوی مصرف مشترک به صورت کاملا تخصصی برای هر مشترک در نظر گرفته می شود؛ بسته دست دوز رایتل نامیده می شود.

 کد دستوری برای فعال سازی این سرویس مقرون به صرفه و هیجان انگیز # 222 *  ( ستاره 222 مربع ) می باشد که بعد از شماره گیری آن، هر مشترک می تواند بسته های پیشنهادی اپراتور رایتل که بر اساس الگوی مصرف کاربر می باشد را مشاهده نموده و با ارسال شماره مورد نظر نسبت به فعال سازی آن اقدام نماید.

 

·        کد دستوری رومینگ بین الملل

سرویس رومینگ بین الملل به عنوان یک سرویس پرکاربرد در سفرهای خارج از کشور، این امکان را برای مشترک ایجاد می کند تا بدون خرید سیم کارت کشور میزبان، سرویس رومینگ بین الملل را فعال کرده و با شماره خود با دوستان و آشنایان در ایران ارتباط برقرار کند.

امکان برقراری ارتباط و ارسال پیامک در بیش از 140 کشور دنیا در اپراتور رایتل به راحتی با شماره گیری کد دستوری # 210 * ( ستاره 210 مربع ) فراهم می شود.

 

·        کد دستوری اعلام وضعیت سیم کارت

با شماره گیری کد دستوری # 210 *  ( ستاره 210 مربع ) مشترکین رایتل می توانند از تعداد سیم کارت دائمی یا اعتباری که به نام آنها ثبت شده است، مطلع شده و شماره های آن را مشاهده نمایند. بعد از مشاهده شماره، مشترک می تواند در صورت تمایل سیم کارتی که از آن بی اطلاع است را سلب امتیاز کند.

 

·        کد دستوری سرویس راینواز

سرویس هیجان انگیز راینواز که به جای صدای خسته کننده بوق انتظار، موسیقی مورد نظر مشترک را برای مخاطبین پخش می کند با شماره گیری کد دستوری # 210 *  ( ستاره 210 مربع ) فعال می شود.

 

·          کد دستوری مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده

اگر به عنوان مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری رایتل تمایل دارید تا از سرویس خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده خود مطلع شوید؛ کد دستوری # 800 *  ( ستاره 800 مربع ) یا  # 195 *  ( ستاره 195 مربع ) را شماره گیری کنید. 

پس از شماره گیری این کد دستوری گزینه خدمات فعال، قطع تبلیغات، قطع خدمات محتوایی، تبلیغ از خط شخصی و هزینه خدمات ارزش افزوده برای مشترک به نمایش در خواهد آمد.

 

·        کد دستوری انتقال اعتبار

در اپراتور رایتل برای مشترکین دیتا و اعتباری رایتل این امکان وجود دارد تا با شماره گیری کد دستوری # 133 * ( ستاره 133 مربع ) از خط خود به مشترکین اعتباری دیگر اعتبار ریالی انتقال دهند.

 

·        کد دستوری صورت حساب

کد دستوری # 140 *  ( ستاره 140 مربع ) به مشترکین اعتباری این فرصت را می دهد تا از میزان اعتبار باقی مانده خود مطلع شوند. البته مشترکین سیم کارت دائمی رایتل نیز می توانند با شماره گیری این کد دستوری صورت حساب پایان دوره خود را مشاهده نمایند.

 

·        کد دستوری هدیه تولد

بر اساس اعلام اپراتور رایتل، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل می توانند در روز تولدشان با شماره گیری کد دستوری  # 232 * ( ستاره 232 مربع ) 2 گیگابایت اینترنت رایگان یا یک ساعت مکالمه رایتلی و غیر رایتلی هدیه بگیرند.

 

·        کد دستوری به جای من

اگر به عنوان مشترک رایتل در شرایط اضطراری قرار گرفتید و به شارژ احتیاج دارید اما موجودیتان کافی نمی باشد؛ می توانید با شماره گیری کد دستوری # 444 * ( ستاره 444 مربع ) از یک نفر دیگر بخواهید؛ هزینه مکالمه شما را پرداخت نماید.

 

·        کد دستوری سرویس کودک و نوجوان

در این سرویس اپراتور رایتل این امکان را برای والدین فراهم نموده است تا با اطمینان بیشتری دسترسی فرزندان خود را به اینترنت مدیریت کنند. برای این کار والدین می توانند کد دستوری # 456 * ( ستاره 456 مربع ) را شماره گیری نموده و گزینه فعال سازی اینترنت کودک و نوجوان را انتخاب نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 25 تير 1402

شاید این روز ها دیگر کسی نباشد که در دنیا مدرن از گوشی های هوشمند استفاده نمی کنند و همه مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند . شاید وجود این گوشی های هوشمند نیاز هر فرد باشد تا بتواند کوچک ترین کار های خود را انجام دهد.از این رو گوشی های هوشمند بسیار مهم هستند و حتی مردم بیش تر از طریق گوشی های هوشمند با دوستان و خویشان خود ارتباط می گیرند و حتی به دهکده جهانی هم وصل می شوند. اما هر از گاهی هم نداشتن سیم کارت های کشور های دیگر برای افرادی که در آنجا زندگی می کنند بسیار سخت و دشوار است. زیرا از یک طرف برای برقراری هر نوع ارتباط، با دوستان و عزیزان باید از این طریق اقدام کرد و از طرف دیگر انجام بسیاری از کارهای شخصی، اداری، فرهنگی،  اطلاع رسانی و... با استفاده از یک سیم کارت معتبر، آسان تر وسریع تر خواهد بود.

خرید سیم کارت در یک کشور خارجی قطعا یکی از اصلی ترین چالش های افراد مهاجر می باشد. افرادی که به کشور ایران مهاجرت کرده اند؛ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و قطعا برای خرید سیم کارت ایرانی، با چالش هایی روبرو هستند. در ایران بر اساس قانون، اتباع خارجی می توانند با ارائه مدارک قانونی مورد نیاز به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده و سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایند.

حال سوال اینجاست آیا اتباع غیر ایرانی که بنا به هر دلیلی در ایران زندگی می کنند؛ با طی کردن تمام مراحل قانونی، می توانند به همین راحتی که در قانون ذکر شده، یک سیم کارت ایرانی به نام خود تهیه کنند یا نه؟

 

خرید سیم کارت برای اتباع غیر ایرانی

همان طور که گفته شد همه اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در کشور اقامت دارند؛ می توانند به راحتی با ارائه مدارک مورد نیاز، هر سیم کارتی ( دائمی یا اعتباری ) که تمایل دارند را به نام خود خریداری نمایند. مطابق این قانون، اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در کشور اقامت دارند؛ محدودیتی در انتخاب نوع اپراتور و نوع سیم کارت نداشته و به راحتی می توانند با مراجعه به مراکز فروش سیم کارت یا دفاتر پیشخوان دولت، سیم کارت شخصی خود را خریداری نمایند.

 البته به نظر می رسد؛ آنچه در عمل اتفاق افتاده به همین راحتی که به نظر میرسد؛ نیست. زیرا حداقل بسیاری از افغان های ساکن در ایران برای آن که در خرید سیم کارت ایرانی به مشکل برنخورند؛ از یک ایرانی برای به نام زدن سیم کارت کمک می گیرند که در این صورت مالک حقیقی و استفاده کننده سیم کارت یک تبعه غیر ایرانی است؛ ولی سند مالکیت به نام یک فرد ایرانی است.

البته در این روش در صورت هرگونه سوء استفاده از سیم کارت، مالک ایرانی مسئول بوده و باید پاسخگو باشد. ضمن این که در صورت عدم دسترسی به مالک سیم کارت، امکان استفاده از برخی خدمات و سرویس ها برای کاربر خارجی سیم کارت وجود نخواهد داشت.

 

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی

اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در ایران زندگی می کنند؛ برای خرید سیم کارت دائمی و اعتباری هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به صورت حضوری به دفاتر فروش و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت ایرانی شامل:

·        گذرنامه معتبر

·        مدارک شناسایی معتبر

·        اجازه اقامت در ایران یا کارت پناهندگی

البته شایان ذکر است که اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت با محدودیت هایی مواجه هستند و برخلاف ایرانیان که می توانند در صورت تمایل تا 10 سیم کارت اعتباری یا دائمی را به نام خود سند بزنند؛ اتباع غیر ایرانی تنها می توانند مالکیت سه سیم کارت ایرانی را به نام خود ثبت نمایند. ولی با این وجود خیلی از این افراد غیر ایرانی از خرید حتی یک سیم کارت هم عاجز هستند؛ چه برسد به خرید سه سیم کارت؟

 

مشکلات پیش روی اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت ایرانی

اگر قانون به همین سادگی و صراحت، مراحل خرید سیم کارت را بیان نموده است، پس چرا بسیاری از اتباع حتی با اجازه اقامت هم امکان خرید سیم کارت ایرانی را ندارند؟

بررسی ها نشان می دهد؛ مهم ترین و اصلی ترین مشکلات اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت ایرانی در موارد ذیل خلاصه می شود:

 

·        عدم آگاهی از قوانین

فروش سیم کارت به اتباع خارجی یکی از بزرگترین چالش های کارکنان جدید و ناآشنا با قوانین دفاتر پیشخوان دولت می باشد که به دلیل عدم آگاهی از قوانین، ناخواسته مراحل خرید و ثبت سند سیم کارت را برای این افراد طولانی تر و پیچیده  تر می سازد.

 

·        عدم هماهنگی

با توجه به این که بعد از مراجعه اتباع غیر ایرانی به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک معتبر، به غیر از این تائید مدارک شناسایی توسط متصدی در این مراکز، بخش های دیگری هم برای تایید مدارک شناسایی دخیل هستند، لازم است هماهنگی و همکاری های لازم بین آنها به طور دقیق پیش بینی گردد.

ولی متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی این فرایند، روند خرید و ثبت مالکیت سیم کارت در یک چرخه معیوب و طولانی قرار می گیرد که در نهایت باعث می شود تا مراجعه کننده از خرید قانونی سیم کارت پشیمان گردد.

 

·        مشکلات سامانه ای

برای ثبت مالکیت و فعال سازی یک سیم کارت باید استعلامات لازم از سامانه پژواک ( استعلام کد فراگیر اتباع افغانستانی ساکن ایران ) و سامانه شاهکار ( شبکه احراز هویت کاربران) دریافت گردد که معمولا این فرایند با مشکل مواجه بوده و نتیجه استعلامات به درستی مشخص نمی گردد و در نهایت به دلیل منفی بودن این استعلامات، فرایند ثبت مالکیت سیم کارت تکمیل نمی گردد.

 

نحوه ثبت شکایات

با توجه به این که فرایند اعلام شده برای خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی، بر اساس مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و همه اپراتورها موظف به اجرای آن هستند؛ در صورت بروز هرگونه مشکل یا مواجهه با عملکرد سلیقه ای دفاتر پیشخوان دولت، فرد متقاضی می تواند از طریق روش های زیر شکایت خود را ثبت نماید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی گردد:

1.      تماس با شماره 195

2.      مراجعه به سامانه 195 به آدرس https://195

قطعا خرید قانونی سیم کارت ایرانی توسط اتباع غیر ایرانی، باعث ثبت اطلاعات هویتی کاربر سیم کارت شده که همین امر بروز تخلفات و مشکلات احتمالی را کاهش می دهد. ضمن این که در صورت بروز هر نوع مشکل به راحتی امکان پیگیری و اقدامات قانونی از سوی مراجع قانونی و قضایی وجود خواهد داشت. بنابراین با برنامه ریزی مناسب و تسهیل در روند اجرای قانون، گام اساسی در راستای ارائه خدمات شهروندی پایه به اتباع خارجی و ایجاد امنیت بیشتر در جامعه، صورت می پذیرد.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 19 تير 1402

این روز ها همراه اول که جز قدیمی ترین اپراتور های سیم کارت در داخل کشور است و اکثر مردم از سیم کارت های این اپراتور استفاده می کنند.این روز ها اپراتور همراه اول در تلاش است که بتواند سرویس های جذاب خود را در بست های مختلف قرار دهند.این روز ها همراه اول سرویس های بسیار جذابی را در اختیار مردم قرار می دهد یکی از این سرویس های جذاب VoLTE است.این سرویس مخصوص سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول است ولی بیشتر گوشی هوشمند ها  هم از این قابلیت استفاده می کنند و بیش تر مردم از این سرویس می توانند استفاده می کنند .ولی اگر حافظه خوبی داشته باشید؛ قطعا فراموش نکرده اید که این سرویس قرار بود؛ سالها پیش توسط اپراتور نسل سوم یعنی رایتل ارائه گردد؛ که به خاطر مخالفت برخی دلواپسان این طرح به طور کامل متوقف شد.

اگر چه بعد از آن رایتل همواره مدعی بود که در زمینه های فرهنگی تدابیر خاصی اندیشیده و تلاش نموده تا مثلا با انتخاب اختیاری مکالمه توسط افراد به صورت صوتی یا تصویری، نگرانی های مطرح شده را کاهش دهد؛ ولی در عمل هیچ اتفاق فوق العاده ای نیفتاد و مردم مجبور شدند در طول این سال ها برای حل مشکلات خود و برقراری تماس تصویری به شبکه های اجتماعی و نرم افزار های مختلف روی بیاورند.

 

سرویس  VoLTE  یا تماس تصویری چیست؟

سرویس Video over LTE یا همان  VoLTE  یک قابلیت بر بستر LTE  است که به مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول این امکان را می دهد؛ تا بدون نیاز به نصب اپلیکیشن یا نرم افزار خاص با سایر مخاطبین خود تماس ویدیویی برقرار کنند.

 

سرویس تماس تصویری همراه اول چیست؟

در زمستان سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که سرویس تماس تصویری همراه اول به صورت آزمایشی بر روی برخی گوشی های هوشمند راه اندازی شده است؛ اما بررسی ها نشان می دهد این قابلیت دوره آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و در حال حاضر کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند در صورت داشتن شرایط مناسب از آن استفاده نمایند.

چه کسانی می توانند از این سرویس استفاده نمایند:

در حال حاضر تنها مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول که شرایط ذیل را داشته باشند؛ می توانند از این سرویس استفاده نمایند و امکان برقراری مکالمه تصویری ان مشترکین با کاربران سیم کارت های دیگر اپراتورها وجود ندارد.

شرایط خاص برای برقراری تماس تصویری در اپراتور همراه اول به شرح ذیل می باشد:

·        تنها مشترکینی می توانند از این سرویس استفاده نمایند که هر دو طرف تماس از سیم کارت  USIM  استفاده کنند.

·        گوشی هوشمند هر دو طرف تماس باید از  قابلیت VoLTE پشتیبانی کند.

·        در زمان برقراری مکالمه تصویری، هر دو طرف تماس باید تحت پوشش شبکه LTE  باشند.

·        قبل از برقراری مکالمه تصویری، هر دو طرف مکالمه باید نسبت به فعال سازی سرویس VoLTE اقدام نموده باشند.

 

روش فعال سازی سرویس تماس تصویری همراه اول

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، تمام مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول که از تلفن های هوشمندی که از قابلیت VoLTE پشتیبانی می کنند، استفاده می کنند؛ می توانند به روش های زیر این سرویس را فعال نموده و از آن استفاده نمایند:

1.      مراجعه به اپلیکیشن همراه من

2.      شماره گیری کد دستوری # 2431 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 2431 مربع )

البته مشترکین توجه داشته باشند؛ برای استفاده از این سرویس، مشترک دریافت کننده و برقرار کننده تماس نیاز به نصب هیچ نوع نرم افزار بخصوصی ندارد و تنها بعد از فعال سازی سرویس و هنگام قرار گرفتن در پوشش شبکه LTE می توانند از آن استفاده نمایند. برای این کار هم باید ابتدا به صورت معمول تماس صوتی را برقرار کرده و سپس بر روی آیکون دوربین یا گزینه تماس تصویری کلیک کند تا درخواست ایجاد مکالمه تصویری برای مخاطب مورد نظر ارسال گردد.

در صورتی که مشترکین بنا به هر دلیلی بخواهند؛ این سرویس را غیر فعال سازند، باید کد دستوری # 2432 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2432 مربع ) را شماره گیری نمایند.

 

تعرفه تماس تصویری در اپراتور همراه اول:

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، سقف تعرفه مکالمه ویدئویی دقیقه ای 150 تومان می باشد، که در ماده 2 این مصوبه به دارندگان پروانه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه اجازه داده شده تا با رعایت مفاد این مصوبه و دیگر مقررات و شرایط مربوط، بسته های مختلف تعرفه ای را متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارائه کنند. البته برقراری تماس تصویری همراه اول، برای دریافت کننده تماس هزینه ای نخواهد داشت.

 

کدام گوشی های هوشمند از قابلیت تماس تصویری همراه اول پشتیبانی می کنند؟

بررسی ها نشان می دهد که این قابلیت در حال حاضر تنها برای مشترکین برخی از گوشی های شیائومی و هواوی قابل استفاده می باشد و هنوز امکان استفاده از این قابلیت برای مشترکینی که از گوشی های هوشمند اندروید و آیفون استفاده می کنند، وجود ندارد.

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول علاقمند به این تکنولوژی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره پشتیبانی همراه اول یعنی 9990 تماس برقرار کنند و یا به آدرس https://mci.ir/volte-vilte مراجعه نمایند.

شایان ذکر است سرویس VoLTE یا تماس صوتی بر بستر نسل چهارم (Voice over LTE )، تجربه مکالمه ای متفاوت با بهترین کیفیت صدا را در اختیار مشترکین قرار می دهد که هزینه آن با مکالمه عادی برابر بوده و کلیه دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید Android 19 و بالاتر، سیستم عامل ios 13 و بالاتر و اکثر گوشی های هوشمند تولید شده بعد از سال 2019 از این سرویس پشتیبانی می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : پنج شنبه 15 تير 1402

سیم کارت های اعتباری شاید بیش تر جامعه از ان ها استفاده می کنند و در بعضی از مواقع هم بسیار عالی هستند سیم کارت های اعتباری . از مهم ترین ویژگی سیم کارت های اعتباری می توان به  هزینه کم این سیم کارت ها نسبت به سیم کارت های دائمی اشاره کرد. از طرفی هم شاید خوبی این نوع سیم کارت ها در بازار این است که می توان مدیریت هزینه را انجام داد تا بتوان به خوبی از اینترنت و همچنین حرف زدن استفاده کرد. اما بعضی از مواقع ضروری هم هست که شارژ این سیم کارت ها تمام می شود و افراد نیاز به شارژ سیم کارت خود را دارند.این روز ها همراه اول طرح بسیار جالب و خوبی را برای کسانی که سیم کارت های اعتباری همراه اول را دارند گذاشته که میتوانند که سیم کارت های خود را از سیم کارت های اعتباری به سیم کارت های دائمی همراه اول تبدیل کنند

این طرح که با در نظر گرفتن نیازهای مشترکین و در راستای کاهش دردسرهای خرید سیم کارت جدید می باشد؛ به مشترکین اعتباری همراه اول این امکان را می دهد تا بدون خرید سیم کارت جدید و تغییر شماره، سیم کارت اعتباری فعلی خود را به سیم کارت دائمی تبدیل کنند.

 

نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی

اگر مشترک اعتباری همراه اول هستید و تمایل دارید سیم کارت فعلی خود را به یک سیم کارت با ارزش دائمی همراه اول تبدیل کنید می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

 

1.     مراجعه به اپلیکیشن همراه من

این روش به عنوان راحت ترین روش تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی شناخته می شود که بر اساس آن مشترکین دارای گوشی های هوشمند اندروید باید از آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من استفاده کنند. برای این کار مشترک باید بعد از وارد شدن به اپلیکیشن همراه من در بخش" خدمات" گزینه "خدمات سیم کارت" را انتخاب نمایند. سپس با انتخاب گزینه" تبدیل به دائمی،" مراحل تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را تکمیل نماید.

 

2.     فروشگاه آنلاین همراه اول

یکی دیگر از روش های آسان برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول می باشد که بر اساس آن مشترک اعتباری بعد از ورود به فروشگاه آنلاین همراه اول باید مراحل زیر را به ترتیب طی نماید:

·        انتخاب منوی تبدیل اعتباری به دائمی

·        وارد نمودن شماره تلفن اعتباری

·        ارسال رمز یکبار مصرف

·        مطالعه و تایید قوانین و شرایط

·        ارسال تاییدیه جهت کسر هزینه تبدیل از مبلغ اعتبار

 

3.     مراجعه به مراکز فروش و خدمات حضوری

در این روش لازم است؛ مالک اصلی سیم کارت اعتباری همراه اول با در دست داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال به یکی از مراکز فروش و خدمات حضوری همراه اول مراجعه نموده و با تکمیل فرم های مربوطه درخواست خود را ثبت نماید.

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی طبق رفتار مصرفی کاربر تعیین می گردد که حداکثر این مبلغ 1،000،000 ریال (صد هزار تومان ) می باشد که از این مبلغ 360،000 ریال ( سی و شش هزار تومان ) بابت تضمین پرداخت در نظر گرفته می شود.

 

بسته خوش آمد تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

اپراتور همراه اول برای تشویق مشترکین اعتباری برای استفاده از این طرح، یک بسته خوش آمد نیز در نظر گرفته است که شامل 30 گیگابایت اینترنت به مدت یک ماه از زمان فعال سازی می باشد.

شرایط و قوانین مهم :

v    مشترکین اعتباری همراه  اول که از سیم کارت های دیتا، درسا، انارستان، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی استفاده می کنند، امکان تبدیل سیم کارت اعتباری خود به دائمی را ندارند.

v    فقط امکان تبدیل شماره اعتباری فعال وجود دارد و سیم کارت هایی که هنوز فعال نشده اند یا دچار قطعی و مشکلاتی از این قبیل هستند را نمی توان به شماره دائم تبدیل کرد.

v    پس از تبدیل سیم کارت اعتباری، مشترک تا 6 ماه امکان فروش و یا نقل و انتقال سیم کارت دائم خود را نخواهد  داشت.

v    هزینه تبدیل شماره تلفن همراه اول از اعتبار مشترک کسر می گردد؛ بنابراین باید به صورت اعتبار اصلی در حساب مشترک باشد. در صورت داشتن اعتبار بیش از هزینه تبدیل شماره تلفن همراه، مبلغ مذکور در اولین دوره صورت حساب، به حساب بستانکاری مشترک انتقال خواهد یافت.

v    فقط صاحب امتیاز تلفن همراه که نام او در سیستم اطلاعات مشترکین ثبت شده باشد، مجاز به تبدیل شماره همراه از اعتباری به دائمی می باشد. در صورتی که شخصی غیر از مشترک نسبت به این امر اقدام نماید، شرکت ارتباطات سیار ایران موظف به بازگرداندن شماره به حالت اعتباری ( بدون پرداخت هزینه های تبدیل) بوده و شخص متخلف مسئولیت حقوقی و کیفری در خصوص تلفن همراهی که به طور غیر مجاز تبدیل وضعیت شده را خواهد داشت. بنابراین فرد خاطی باید ضمن جبران خسارت های مالی وارده به مشترک و همراه اول، در برابر شرکت ارتباطات سیار ایران، مراجع قانونی و به ویژه مشترک تلفن همراه راسا مسئول و پاسخگو باشد.

v    فقط سیم کارت هایی را می توان به سیم کارت دائم تبدیل کرد که حداقل 6 ماه از زمان فعال سازی آنها گذشته باشد.

v    پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، امکان تبدیل مجدد سیم کارت به حالت اعتباری وجود ندارد.

v    در صورتی که در زمان تبدیل، بسته مصرفی فعال با مدت زمان و حجم باقی مانده در سیم کارت اعتباری وجود داشته باشد و امکان ارائه بسته به شماره تلفن همراه دائمی مشترک وجود داشته باشد، انتقال بسته صورت می پذیرد. اعتبار هدیه انواع شارژ مانند شارژ جوانان، بانوان، شارژ فوق العاده و همچنین سرویس چتر اضطراری، جمعه های رویایی، بسته های دلخواه شامل این بخش نمی شود.

v    پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به سیم کارت دائمی همراه اول کلیه قوانین حاکم بر سیم کارت های دائمی مانند چرخه عمر سیم کارت ( سلب امتیاز، استرداد، ودیعه، قطع و ... ) برای این دسته از مشترکین نیز اجرایی می شود.

v    فرآیند تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، نیازمند زمان است و پایان یافتن این روند از طریق پیامک به اطلاع مشترک خواهد رسید. به همین خاطر در طول این دوره به دلیل عدم اتمام فرآیند تبدیل، هزینه های اینترنت مشترک به صورت آزاد حساب می شود. پس لازم است؛ تا زمان دریافت پیامک همراه اول، مشترک هزینه های خود را به درستی مدیریت نماید.

24 ساعت پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، امکان مشاهده و یا پرداخت صورت حساب و یا فعال سازی سرویس های مختلف از درگاه هایی مانند # 10 * ، # 1 * و همچنین سامانه 9990 وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 9 خرداد 1402

شاید بیشترین اثری که در دنیای امروزی می توانیم ببینیم وجود گوشی های هوشمند هستند که علاوه بر کارایی بسیار بالایی که دارند جایگزین بسیاری از وسایل شده اند.همین مسئله باعث اهمیت گوشی های هوشمند شده است. علاوه ب ان به خاطر اپ هایی که نیاز به شماره همراه دارند سیم کارت ها هم بسیار با اهمیت و مهم هستند. این روز ها در بازار سیم کارت اکثر مردم خواهان سیم کارت ها اپراتور همراه اول هستند .همراه اول که قدیمی ترین اپراتور داخل کشور است و محبوب ترین پیش شماره برای این اپراتور است.این روز سیم کارت های 0912 اپراتور همراه یکی از گزینه های سرمایه گذاری برای بعضی از افراد جامعه شده اند و بیش تر  کارشناسان هم برای سرمایه گذاری روی سیم کارت 0912 به مردم آگاهی می دهند که مردم سرمایه شان را تبدیل به سیم کارت های 0912 همراه اول کنند

با شروع سال نو به طور معمول هر سال قیمت همه کالاها در کشور افزایش می یابد، به همین خاطر افزایش قیمت سیم کارت خصوصا سیم کارت دائمی 0912 روند صعودی داشته، به طوری که به نقل از بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کد یک سیم کارت دائمی 0912 با قیمت 120 میلیارد تومان به فروش رسیده است!

قطعا شما هم مانند بسیاری از افراد با شنیدن چنین خبرهایی شوکه شده اید و از خود می پرسید؛ چگونه یک سیم کارت می تواند تا این حد با ارزش باشد؟ البته چنین قیمت های نجومی و شوکه کننده ای مربوط به شماره های خاص و منحصر بفرد همراه اول هستند که معمولا تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی رسد؛ ولی این بدان معنی نیست که سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 صحیح و پر سود نباشد.

 

مزایای سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912

از نظر کارشناسان مزایای سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 قابل مقایسه با سرمایه گذاری های معمول بر روی سکه و طلا نمی باشد و از بسیاری لحاظ با آنها متفاوت است.

به طور کلی مزایای سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

·        پیش شماره 0912 به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سیم کارت های موجود در بازار، در هر زمان متقاضی زیادی دارد. به طوری که هر وقت قصد فروش داشته باشید، به راحتی می توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید.

·        در طول سی سال ظهور سیم کارت دائمی 0912، قیمت این سیم کارت همواره روند صعودی داشته و با افزایش تورم، ارزش آن افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد؛ در شرایطی که قیمت سیم کارت دائمی 0912 بنا به دلایلی مانند افزایش قیمت دلار، بالا رفته باشد، بعد از پایین آمدن قیمت ارز، قیمت سیم کارت دائمی 0912 بدون هیچ تغییری حفظ خواهد شد.

·        با توجه به این که سیم کارت دائمی 0912 از تنوع قیمت زیادی برخوردار هستند، شما می توانید تقریبا با هر بودجه ای یک سیم کارت دائمی 0912 تهیه کنید.

·        یکی از مهم ترین تفاوت های سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 نسبت به سایر سرمایه گذاری ها، امکان استفاده از آن می باشد. مثلا سکه و طلای آب شده جزء سرمایه هایی هستند که قابل استفاده نبوده و باید از آنها نگهداری کرد.

·        با توجه به این که تقریبا تمام پیش شماره های سیم کارت دائمی 0912 عرضه شدند و شماره جدیدی با این پیش شماره عرضه نمی گردد، قطعا سرمایه گذاری بر روی این سیم کارت با پیش شماره های محدود یک سرمایه گذاری پر سود خواهد بود که نه تنها ارزش ریالی بالایی دارند، بلکه شرایط فروش آن نیز به راحتی امکان پذیر است.

·        سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 ریسک نگهداری ندارد، زیرا در صورت سرقت رفتن یا گم شدن به راحتی می توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، سیم کارت قبلی را سوزانده و یک خط جدید تهیه کنید.

 

قیمت های اعلامی سیم کارت دائمی 0912 در سال 1402

در هر صورت اگر تمایل دارید تا با خرید یک سیم کارت دائمی 0912 یک سرمایه گذاری پر سود را تجربه کنید؛ می توانید با بررسی شماره ها در مراکز خرید و فروش معتبر، نسبت به انتخاب شماره مناسب و اقتصادی اقدام نمایید.

به طور کلی نوسان قیمت سیم کارت دائمی 0912 در سال 1402 در بازار به شرح ذیل می باشد:

نوع کد

نوسان قیمت

کد یک

از 96 میلیون تومان تا 120 میلیارد تومان

کد دو

از 35 میلیون تومان تا 5 میلیارد تومان

کد سه

از 33 میلیون تومان تا 3 میلیارد  و 300 میلیون تومان

کد چهار

از 23 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان

کد پنج

از 21 میلیون تومان تا 45 میلیارد تومان

کد شش

از 17 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان

کد هفت

از 17 میلیون تومان تا یک میلیارد  و 500 میلیون تومان

کد هشت

از 15 میلیون تومان تا 9 میلیارد تومان

کد نه

از 10 میلیون تومان تا 344 میلیون تومان

کد صفر

از 33 میلیون تومان تا 1 میلیارد  و 200 میلیون تومان

 

علت نوسان قیمت سیم کارت دائمی 0912 چیست؟

علت نوسان قیمت و اختلاف فاحش میلیاردی در قیمت های اعلامی در جدول فوق، ارتباط مستقیم با عوامل تاثیرگذار بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 دارد. به طور کلی سیم کارت دائمی 0912 بر اساس نوع کد، میزان کارکرد و میزان رندی شماره قیمت گذاری می شوند که در یک کد مشخص هر چه شماره رند تر و میزان کارکرد کمتر باشد، قیمت بالاتر خواهد بود.

نوسان قیمت در کدهای مختلف نیز به میزان محبوبیت هر پیش شماره بر می گردد که در سیم کارت دائمی 0912 کد یک محبوب ترین و معتبرترین پیش شماره در بازار می باشد که بسیار مورد توجه پزشکان، وکلا، مدیران و افرادی که به نوعی به دنبال کسب اعتبار هستند؛ می باشد. هر چند که همه کدهای سیم کارت دائمی 0912 معتبر و با ارزش می باشند، ولی قطعا خرید شماره های رند، پرسودتر می باشد که در یک بازه زمانی کوتاه، افزایش قیمت بیشتری را تجربه می کند.

 

از کجا سیم کارت دائمی 0912 بخرم؟

به طور کلی قیمت های اعلامی در جدول فوق، کاملا تقریبی بوده و قطعا می توان سیم کارت هایی با قیمت هایی بیشتر یا کمتر پیدا کرد که برای این کار لازم است به مراکز و وب سایت های معتبر خرید و فروش سیم کارت مانند رندباز مراجعه کنید. زیرا این مراکز به علت قابل اعتماد بودن، به عنوان یک مرجع قیمت گذاری سیم کارت شناخته می شوند و روزانه هزاران بازدید کننده دارند؛ که همین امر تعداد سیم کارت هایی که در لیست فروش قرار می گیرد را بسیار زیاد و متنوع می سازد و به خریدار این فرصت را می دهد تا با بررسی دقیق، بهترین و مناسب ترین سیم کارت مربوط به خود را خریداری نمایید.

علاوه بر این با توجه به پرسود بودن این بازار، تعداد کلاهبرداری ها و تخلفاتی که توسط سودجویان انجام می شود، بسیار زیاد است که این موضوع نیز به نوعی اهمیت خرید از یک مرکز معتبر مانند رندباز را افزایش می دهد. قیمت گذاری اصولی و حرفه ای در وب سایت رندباز به خریداران این امکان را می دهد تا به راحتی و با صرف اندکی وقت، یک سیم کارت دائمی 0912 با قیمت مناسب و اقتصادی تهیه نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 7 خرداد 1402

در زمانه امروزی مهم ترین وسیله ایی که وجود دارد اینترنت است که همه کار ها با اینترنت گره خورده اند و شاید از جهاتی بسیار خوب باشد و از جهاتی هم بسیار بد. شاید مهم ترین اتفاقی که باعث شد که مردم بدانند اینترنت بسیار مهم است در زمان همه گیری کرونا بوده است که افراد جامعه از طریق اینترنت همه کارهای خود را انجام می دادند و حتی اموزش های عالی از طریق اینترنت انجام می گرفت. این روز ها اپراتور های سیم کارت بسیار روی اینترنت کار می کنند و در بسته های مختلف اینترنت را به مشترکان خود می دهند. این روز ها استقبال بسیار گسترده ای توسط مردم برای خرید بسته های اینترنت انجام شده است و مردم هم بسیار از بسته های اینترنت راضی هستند و اپراتور ها هم در تلاش هستند که بهترین خدمات را انجام دهند اما در این مطلب نگاهی اختصاصی به بسته های بلند مدت اپراتورها خواهیم داشت.

بسته های بلند مدت در اپراتورهای مختلف

بعد از فروردین 1401 که به یکباره قیمت اینترنت افزایش قابل توجهی داشت، بسیاری از بسته های بلند مدت اپراتورهای پرطرفدار مانند همراه اول و ایرانسل حذف گردید یا در برخی موارد هدیه های تخصیص داده شده به بسته ها لغو شد. به همین خاطر تغییرات اساسی در قیمت و نوع بسته های بلند مدت ایجاد شد.

در حال حاضر بسته های بلند مدت اپراتورها را می توان در گروه های زیر دسته بندی کرد:

 

1.     بسته های اینترنت یک ماهه

بسته های اینترنت یک ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

1 گیگا بایت

100 مگا بایت صبحانت

10،400 تومان

2 گیگا بایت

200 مگا بایت صبحانت

13،900 تومان

2 گیگا بایت (ویژه مشترکین جدید )

-

10،400 تومان

3 گیگا بایت

-

19،000 تومان

3 گیگا بایت (ویژه مشترکین جدید )

-

12،400 تومان

4 گیگا بایت

-

21،300 تومان

5 گیگا بایت

-

23،600 تومان

5 گیگا بایت (ویژه مشترکین جدید )

-

15،400 تومان

7 گیگا بایت

-

28،200 تومان

7 گیگابایت (ویژه مشترکین جدید )

-

18،400 تومان

12 گیگابایت صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

10،000 تومان

ایرانسل

1 گیگا بایت

-

10،500 تومان

2 گیگا بایت

-

14،000 تومان

3 گیگا بایت

-

19،000 تومان

4 گیگا بایت

-

21،300 تومان

5 گیگا بایت

-

23،600 تومان

7 گیگا بایت

-

28،200 تومان

7 گیگابایت( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

7،500 تومان

10 گیگابایت( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

9،000 تومان

30 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

-

9،000 تومان

رایتل

1 گیگا بایت

-

9،900 تومان

2 گیگا بایت

-

13،500 تومان

3 گیگا بایت

-

17،900 تومان

4 گیگا بایت

-

19،900 تومان

5 گیگا بایت

-

21،900 تومان

7 گیگا بایت

-

24،900 تومان

10 گیگابایت

-

28،900 تومان

15 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

39،900 تومان

20 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

49،900 تومان

شاتل موبایل

500 مگا بایت

-

5،500 تومان

850 مگا بایت

-

9،000 تومان

1 گیگا بایت

-

9،500 تومان

1 گیگا بایت

100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 100 پیامک شاتل موبایلی + 100دقیقه مکالمه برون شبکه + 100 پیامک برون شبکه

12،000 تومان

2 گیگا بایت

-

12،900 تومان

2 گیگا بایت

100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 100 پیامک شاتل موبایلی + 100دقیقه مکالمه برون شبکه + 100 پیامک برون شبکه

12،000 تومان

5/2 گیگابایت

مکالمه درون شبکه نامحدود

16،000 تومان

3 گیگا بایت

-

17،000 تومان

4 گیگا بایت

-

19،200 تومان

4 گیگا بایت

200 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 200 پیامک شاتل موبایلی + 200 دقیقه مکالمه برون شبکه + 200 پیامک برون شبکه

25،500 تومان

4 گیگابایت اینترنت همراه + 20گیگا بایت اینترنت ثابت

-

70،000 تومان

7 گیگا بایت

-

27،500 تومان

10 گیگابایت اینترنت همراه + 30 گیگابایت اینترنت ثابت

-

119،000 تومان

10 گیگابایت

-

33،000 تومان

20 گیگابایت

-

68،000 تومان

40 گیگابایت

-

98،000 تومان

50 گیگابایت همراه + 30 گیگابایت اینترنت ثابت

-

290،000 تومان

70 گیگابایت

-

210،000 تومان

 

 

نگاهی اجمالی به جدول فوق نشان می دهد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همه اپراتورها برای انتخاب بسته های یک ماهه حق انتخاب بسیار زیادی دارند که این امکان را به آنها می دهد تا با مقایسه قیمت ها، بهترین بسته مورد نیاز خود را فعال نمایند.

 

2.     بسته های اینترنت 2 ماهه

بسته های اینترنت 2 ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

12 گیگابایت

-

46،000 تومان

ایرانسل

10 گیگابایت

-

36،000 تومان

رایتل

12 گیگابایت

-

42،000 تومان

20 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

68،000 تومان

شاتل موبایل

20 گیگابایت

-

70،000 تومان

 

 

آنچه در جدول فوق قابل تامل است، عدم تنوع حجمی در بسته های ارائه شده؛ می باشد که به نوعی کاربر را مجبور می کند در صورت نیاز تنها از یک بسته استفاده نماید.

 

3.     بسته های اینترنت 3 ماهه

بسته های اینترنت 3 ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

اپراتور همراه اول بسته 3 ماهه ارائه نمی کند.

ایرانسل

اپراتور ایرانسل بسته سه ماهه ارائه نمی کند.

رایتل

15 گیگابایت

-

55،000 تومان

25 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

75،000 تومان

شاتل موبایل

3 گیگا بایت ماهیانه یک گیگا بایت

300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 300 پیامک شاتل موبایلی + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه + 300 پیامک برون شبکه

33،000 تومان

6 گیگا بایت

-

33،000 تومان

6 گیگابایت ماهانه 2 گیگابایت

300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 300 پیامک شاتل موبایلی + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه + 300 پیامک برون شبکه

39،900 تومان

6 گیگابایت اینترنت همراه

30 گیگا بایت ثابت + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه ماهی 100 دقیقه + 300 پیامک برون شبکه ماهی 100 عدد

112،000 تومان

8 گیگا بایت

-

33،500 تومان

10 گیگابایت

-

37،900 تومان

30 گیگابایت ثابت

-

119،000 تومان

12 گیگابایت

-

44،000 تومان

12 گیگابایت ( ماهیانه 4 گیگابایت )

300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 300 پیامک شاتل موبایلی + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه + 300 پیامک برون شبکه

59،000 تومان

17 گیگا بایت اینترنت همراه

40 گیگابایت اینترنت ثابت + 1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

170،000 تومان

20 گیگابایت

-

75،000 تومان

 

بررسی جدول فوق نشان می دهد که برعکس اپراتور همراه اول و ایرانسل که بسته سه ماهه ارائه نمی کنند، کاربران سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل و شاتل موبایل می توانند از بسته های ارائه شده ی این دو اپراتور استفاده نمایند. شایان ذکر است که بسته های سه ماهه ارائه شده از سوی شاتل موبایل هم از نظر حجم و هم از نظر قیمت، از تنوع بالایی برخوردارند.

 

4.     بسته های اینترنت 4 ماهه

بسته های اینترنت 4 ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

15 گیگابایت

-

62،000 تومان

ایرانسل

15 گیگابایت

-

62،000 تومان

رایتل

اپراتور رایتل بسته اینترنت 4 ماهه ارائه نمی کند.

شاتل موبایل

اپراتور شاتل موبایل بسته اینترنت 4 ماهه ارائه نمی کند.

نگاهی اجمالی به بسته های ارائه شده از سوی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نشان می دهد که این دو اپراتور بسته های با اعتبار زمانی بیشتر از 4 ماه نداشته و مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول و ایرانسل در صورتی که بخواهند از بسته های بلند مدت استفاده نمایند، حق انتخاب دیگری ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 6 خرداد 1402

این روز ها پیشرفت تکنولوژی شاید مهم ترین خوبی اش اینترنت  و گوشی های هوشمند بوده که توانسته آدم ها را به هم دیگر نزدیک تر کند.اینترنت در زمان کرونا هم بسیار به آدم ها کمک کرد و توانست که بسیاری از کارها رو از خانه انجام داد و همین مسئله باعث کمک کردن زود تمام شدن کرونا شد و همچنین باعث شد که در زمان کرونا اموزش دانش اموزان عقب نیافتد که بسیار مسئله مهمی برای خانواده ها بود.اما این روز ها اپراتور های سیم کارت برای اینکه هزینه های مردم کمتر شوند از بسته های اینترنتی استفاده می کنند که بسیار جذاب و جالب برای مردم می تواند باشد.استقبال بی نظیری که مردم از اپراتور های سیم کارت برای  خرید بسته های اینترنت بسیار بالا بوده. بنابراین اگر تمایل دارید تا با مقایسه دقیق بسته ها، بهترین و ارزان ترین بسته را انتخاب نمایید تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

بسته های اینترنتی ارائه شده از سوی اپراتورها

به طور کلی بسته های ارائه شده از سوی اپراتورها را از نظر مدت زمان اعتبار می توان در دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت قرار داد.

بسته های کوتاه مدت که شامل بسته های ساعتی روزانه یا هفتگی می باشند، در هر اپراتور با شرایط مختلفی ارائه می گردد. در این مطلب ما به طور خاص بسته های کوتاه مدت اپراتورهای فعال در کشور را در جداول مختلف قرار داده و آنها را با هم مقایسه کردیم که به شرح ذیل می باشد:

 

1.     بسته های اینترنت یک روزه

بسته های اینترنت یک روزه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

60 مگابایت

-

1،600 تومان

150 مگابایت

-

2،700 تومان

250 مگابایت

-

3،600 تومان

500 مگابایت

-

4،900 تومان

750 مگابایت

-

5،900 تومان

یک گیگابایت

-

6،400 تومان

3 گیگابایت

-

9،900 تومان

ایرانسل

60 مگابایت

-

1،600 تومان

100 مگابایت

-

2،200 تومان

200 مگابایت

-

3،200 تومان

300 مگابایت

-

3،900 تومان

400 مگابایت

-

4،500 تومان

500 مگابایت ( 2 تا 7 صبح )

-

5،000 تومان

750 مگابایت

-

5،700 تومان

5/1 گیگابایت

-

7،400 تومان

5/2 گیگابایت

-

9،400 تومان

رایتل

50 مگابایت

-

1،400 تومان

100 مگابایت

-

2،000 تومان

300 مگابایت

-

3،700 تومان

500 مگابایت

-

4،700 تومان

یک گیگابایت

-

6،200 تومان

3 گیگابایت

-

9،500 تومان

شاتل موبایل

4 گیگابایت 2 ساعته

-

9،000 تومان

100 مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

1،800 تومان

250مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

2،900 تومان

400 مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

3،900 تومان

650 مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

5،400 تومان

750 مگابایت

-

5،500 تومان

یک گیگابایت

-

5،800 تومان

5/2 گیگابایت

-

8،400 تومان

5 گیگابایت

-

17،000 تومان

7 گیگابایت

-

22،000 تومان

نگاهی اجمالی به این جدول نشان می دهد که تنوع حجم بسته های اعلامی زیاد بوده و تقریبا همه اپراتورها بسته های یک روزه با حجم و قیمت مناسب ارائه می کنند که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

2.     بسته های اینترنت سه روزه

بسته های اینترنت سه روزه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

اپراتور همراه اول بسته اینترنت سه روزه ارائه نمی کند.

ایرانسل

150 مگابایت

-

3،500 تومان

250مگابایت

-

4،400 تومان

400 مگابایت

-

5،300 تومان

750 مگابایت

-

6،700 تومان

5/1 گیگابایت

-

9،000 تومان

5/2 گیگابایت

-

11،000 تومان

رایتل

150 مگابایت

-

3،300 تومان

یک گیگابایت

-

8،200 تومان

3 گیگابایت

-

11،900 تومان

شاتل موبایل

750 مگابایت

-

5،800 تومان

یک گیگابایت

-

7،000 تومان

5/2 گیگابایت

-

10،500 تومان

 

بر اساس این جدول با وجود آن که اپراتور همراه اول هیچ بسته سه روزه ای ارائه نمی کند، تنوع این بسته ها برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل مناسب و کاربردی می باشد.

 

3.     بسته های اینترنت هفتگی

بسته های اینترنت هفتگی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

200 مگابایت

-

4،400 تومان

300 مگابایت

-

5،500 تومان

500 مگابایت

-

7،000 تومان

750 مگابایت

-

8،300 تومان

1/5 گیگابایت

-

10،900 تومان

2/5 گیگابایت

-

13،000 تومان

4 گیگابایت

-

16،000 تومان

6 گیگابایت

-

19،000 تومان

ایرانسل

200 مگابایت

-

4،400 تومان

300 مگابایت

-

5،500 تومان

500 مگابایت

-

7،000 تومان

750 مگابایت

-

8،300 تومان

5/1 گیگابایت

-

10،900 تومان

2 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح )

-

1،500 تومان

5/2 گیگابایت

-

13،000 تومان

4 گیگابایت ( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

4،500 تومان

5 گیگابایت( 2 تا 7 صبح )

-

2،500 تومان

5 گیگابایت

-

18،000 تومان

رایتل

500 مگابایت

-

6،900 تومان

یک گیگابایت

-

9،500 تومان

3 گیگابایت

-

13،500 تومان

6 گیگابایت

-

18،900 تومان

شاتل موبایل

100 مگابایت

-

2،000 تومان

200 مگابایت

-

3،900 تومان

300مگابایت

-

4،500 تومان

550 مگابایت

-

6،300 تومان

800 مگابایت

مکالمه نامحدود درون شبکه

7،500 تومان

800 مگابایت اینترنت همراه + 3 گیگابایت اینترنت ثابت

مکالمه نامحدود درون شبکه

14،300 تومان

5/1 گیگابایت

مکالمه نامحدود درون شبکه

9،900 تومان

5/2 گیگابایت

-

12،000 تومان

5/2 گیگابایت اینترنت همراه + 5 گیگابایت اینترنت ثابت

-

26،000 تومان

5 گیگابایت

امکان انتقال مانده بسته دیتا

17،500 تومان

20 گیگابایت

-

64،000 تومان

مطابق جدول فوق، تنوع بسته های هفتگی ارائه شده از سوی اپراتور شاتل موبایل بسیار زیاد می باشد و مشترکین سیم کارت های این اپراتور می توانند علاوه بر فعال سازی بسته ها از هدیه های تخصیص داده شده به این بسته ها نیز استفاده نمایند.

 

4.     بسته های اینترنت 15 روزه

بسته های اینترنت 15 روزه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

بسته 15 روزه از سوی اپراتور همراه اول ارائه نمی گردد.

ایرانسل

400 مگابایت

-

7،000 تومان

750 مگابایت

-

9،000 تومان

5/1 گیگابایت

-

11،500 تومان

5/2 گیگابایت

-

14،500 تومان

5/3 گیگابایت

-

16،500 تومان

5 گیگابایت

-

18،500 تومان

رایتل

5/1 گیگابایت

-

11،000 تومان

3 گیگابایت

-

15،900 تومان

5 گیگابایت

-

17،900 تومان

40 گیگابایت (ویژه رایتل من )

-

90،000 تومان

شاتل موبایل

750 مگابایت

-

8،000 تومان

5/1 گیگابایت

-

10،200 تومان

5/2 گیگابایت

-

13،000 تومان

5 گیگابایت

-

18،500 تومان

 

بررسی اجمالی جدول فوق نشان می دهد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، تنها مشترکینی هستند که نمی توانند از بسته های اینترنت 15 روزه استفاده نمایند. البته تنوع بسته ها در اپراتورها دیگر هم از نظر حجم و هم از نظر قیمت زیاد می باشد.

البته اپراتورها بسته های اینترنتی را به صورت بلند مدت هم ارائه می کنند که به علت تنوع بالا، در مطلبی دیگر به آن می پردازیم.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : پنج شنبه 4 خرداد 1402

 این روز ها گوشی های هوشمند بسیار تاثیر گذار در جامعه هستند و افراد جامعه اکثر کار های خود را از طریق همین گوشی های هوشمند انجام می دهند.اما برای راه اندازی این گوشی ها نیاز به سیم کارت هست تا افراد بتوانند که از این گوشی ها استفاده کنند. این روز ها بسیاری از افراد جامعه هستند که دنبال خرید و فروش سیم کارت هستند یا می خواهند سیم کارت را انتقال دهند به فرد دیگری. از همین رو انتقال مالکیت سیم کارت یکی از مهم ترین اقداماتی است که افراد جامعه در سیم کارت های اعتباری و دائمی است. اگر افراد جامعه سیم کارتی به نام خود نداشته باشد می تواند بعدها برای ان ها می تواند مشکل ساز شود و برای مثال نمی توانند که سیم کارت های خود را عوض کنند یا حتی از ریز مکالمات خود آگاهی داشته باشند .بهتر است هرچه سریعتر نسبت به ثبت مالکیت سیم کارت به نام خود اقدام نمایید، تا بتوانید از هر نوع خدماتی که تمایل دارید؛ بهره مند شوید.

نحوه انتقال مالکیت سیم کارت در اپراتورهای مختلف

در حال حاضر قوانین مربوط به انتقال مالکیت سیم کارت در اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد. حتی در برخی اپراتورها، این قوانین بسته به نوع سیم کارت هم فرق می کند و انتقال مالکیت سیم کارت های دائمی از ضوابط بیشتری برخوردار است. به همین خاطر در ادامه به بررسی قوانین نقل و انتقال مالکیت در اپراتورهای مختلف می پردازیم:

 

نحوه انتقال مالکیت در اپراتور همراه اول:

 مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول در صورت عدم منع قانونی برای انتقال مالکیت سیم کارت خود می توانند با در دست داشتن مدارکی که در ادامه ذکر خواهد شد، به دفاتر خدمات ارتباطی؛ مراجعه و نسبت به این امر اقدام نمایند:

·        اصل و تصویر کارت ملی انتقال دهنده و انتقال گیرنده

·        حضور هم زمان انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی آنها ( در صورت حضور وکیل، اصل و تصویر وکالت نامه قانونی ضروری است)

·        ارائه گذرنامه برای اتباع خارجی به جای کارت ملی

·        سیم کارت فعال

·        ارائه کد پستی ده رقمی انتقال گیرنده

·        ارائه صورت حساب میان دوره برای سیم کارت دائمی و تائید وصولی صورتحساب توسط دفتر خدمات ارتباطی

·        ثبت اثر انگشت و امضای انتقال دهنده و انتقال گیرنده

·        تکمیل و تنظیم سند نقل و انتقال

·        تکمیل فرم تعهدات از سوی انتقال گیرنده یا وکیل قانونی

البته مشترکین توجه داشته باشند، در زمان نقل و انتقال مالکیت، سیم کارت باید حتما فعال باشد. لازم به ذکر است؛ بر اساس قانون اگر فرد بیش از 10 سیم کارت فعال داشته باشد؛ سیم کارت وی به صورت خودکار غیر فعال می شود.

 

نکات و شرایط مهم انتقال مالکیت در اپراتور همراه اول:

·        بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها مجاز به فروش هر گونه سیم کارت تلفن همراه به افراد زیر 18 سال نمی باشند.

·        در صورتی که انتقال دهنده یا انتقال گیرنده سیم کارت به سن قانونی ( 18 سال ) نرسیده باشند، حضور ولی قهری ( پدر یا جد پدری) با ارائه اصل و تصویر کارت ملی ولی؛ به همراه تصویر شناسنامه مالک الزامی می باشد.

·        در صورتی که انتقال دهنده یا انتقال گیرنده به سن قانونی ( 18 سال ) نرسیده باشند؛ ولی از سوی دادگاه دارای حکم رشد باشند، ارائه حکم رشد نیز به همراه مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال الزامی می باشد.

·        در صورت مهجور یا غیر رشید بودن انتقال دهنده سیم کارت، ارائه قیم نامه ضروری است. اگر در قیم نامه نقل و انتقال اموال منوط به اجازه از اداره سرپرستی باشد، اخذ اجازه نامه و ارائه آن در زمان نقل و انتقال نیز ضروری می باشد.

·        در صورت تعویض سیم کارت، مشترک باید بعد از گذشت بیست روز نسبت به نقل و انتقال مالکیت اقدام نماید.

·        هزینه نقل و انتقال مالکیت سیم کارت، برای مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول 20 هزار ریال بوده که در زمان انتقال از اعتبار ریالی مشترک کسر می گردد. این هزینه برای مشترکین دائمی همراه اول 80 هزار ریال می باشد.

 

نحوه انتقال مالکیت سیم کارت در اپراتور ایرانسل:

اگر مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل یا سیم کارت اعتباری ایرانسل هستید و هنوز سیم کارت را به نام خود زده اید، می توانید با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به مراکز خدمات ایرانسل مراجعه نموده و مراحل انتقال مالکیت را تکمیل نمایید.

شرایط انتقال مالکیت برای مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

·        حضور فروشنده و خریدار و یا وکیل قانونی آنها در زمان انتقال سند الزامی است.

·        خریدار و فروشنده باید مدارک شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.

·        خریدار باید آدرس کامل محل سکونت و کد پستی خود را ارائه نماید.

·        فرد انتقال دهنده باید پوکه و خود سیم کارت را ارائه کند.

 

نحوه انتقال مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک

با توجه به این که در همه اپراتورها، انتقال مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک قبلی امکان پذیر نیست؛ پس در صورت فوت مالک قبلی یا مهاجرت یا مواردی از این دست، چگونه می توان مراحل انتقال مالکیت را تکمیل نمود؟

در بسیاری از موارد مشاهده می شود که افراد سال های سال از سیم کارتی استفاده می کنند که به نام آنها نیست و بعد از گذشت سالها هیچ آدرس و یا شماره تماسی از مالک ندارند. در چنین مواردی هر اپراتور قوانین خاصی تعیین کرده که با آن می توان مالکیت سیم کارت را بدون حضور مالک قبلی تغییر داد.

 

تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل بدون حضور مالک

اپراتور ایرانسل به مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود که برای مدت طولانی از یک سیم کارت استفاده می کنند و حالا قصد انتقال خط خود را دارند؛ اما اطلاعاتی از مالک ندارند، این اجازه را می دهد تا با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند سیم کارت فعال، کارت ملی، کد پستی، آدرس محل سکونت و .... به یکی از مراکز خدمات ایرانسل مراجعه نموده و نسبت به این کار اقدام نمایند.

 

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول بدون حضور مالک

انتقال مالکیت سیم کارت های همراه اول به راحتی اپراتور ایرانسل نیست. زیرا بر اساس قوانین این اپراتور؛ انتقال مالکیت سیم کارت دائمی همراه اول بدون حضور مالک به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.

البته در مورد سیم کارت اعتباری همراه اول، شرایط کمی بهتر است و کسانی که از سیم کارت اعتباری همراه اول به مدت طولانی استفاده می کنند و قصد انتقال خط را دارند؛ اما اطلاعاتی از مالک قبلی سیم کارت در دست ندارند؛ لازم است ابتدا با شماره پشتیبان همراه اول یعنی 9990 تماس گرفته و از انتقال مالکیت خط خود به صورت غیر حضوری مطمئن شوند. زیرا مالکیت برخی از سیم کارت های اعتباری همراه اول را مانند سیم کارت های دائمی همراه اول، نمی توان بدون حضور مالک تغییر داد؛ سپس با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند سیم کارت فعال، کارت ملی، کد پستی، آدرس محل سکونت و ... به مراکز ارتباطی همراه اول مراجعه نمایند و فرم درخواست را پر کنند تا در اسرع وقت انتقال مالکیت صورت پذیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : چهار شنبه 3 خرداد 1402

 

دیگر در جهان امروزی اکثر کارها روزمره افراد توسط گوشی های هوشمند انجام می شود. شاید وقتی اولین بار گوشی ها به بازار عرضه شدند کسی از  افراد جامعه فکر نمی کرد که این وسیله روزی به مهم ترین  شی در جهان برسد و جایگزین بسیاری از وسایل دیجیتال شود.این روز ها گوشی های هوشمند که بسیار خوب هستند  و باعث ارتباط ادم ها با همدیگر در سرتاسر جهان میشوند.این روز ها  افراد جامعه در تلاش هستند که گوشی های هوشمند داشته باشند که بسیار خوب است.این کالاهای لوکس و با ارزش  مورد توجه سارقان  و دزدان قرار گرفته است و آنقدر که  در کشور دزدی گوشی انجام می شود باعث شده تا این سرقت جز اولین ها در کشور باشد.. ولی اگر بنا به هر دلیلی تلفن همراهتان به سرقت رفت؛ می توانید از روش های ذیل برای ردیابی گوشی مسروقه خود استفاده کنید.

نحوه ردیابی گوشی مفقودی یا مسروقه در اپراتور رایتل

اگر مشترک سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل هستید؛ با استفاده از سرویس ردیابی گوشی مفقودی/ مسروقه می توانید سیم کارت مسروقه خود را ردیابی نمایید. استفاده از این سرویس در اپراتور رایتل از طریق شماره سریال گوش هوشمند یا  IMEI صورت می گیرد. هر گوشی تلفن همراه که ساخته و به بازار عرضه می شود؛ دارای یک شماره منحصر بفرد با نام اختصاری IMEI می باشد که مانند شماره بدنه یا شماره موتور در خودرو خاص و یکتا می باشد.

 

برای ردیابی گوشی مسروقه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل باید مراحل زیر را انجام دهند:

1.      ابتدا باید مشترک شماره 15 رقمی سریال گوشی یا  IMEI را که بر روی جعبه گوشی درج شده از طریق سیم کارت رایتل یا خطوط ترابرد شده به سرشماره 6101 پیامک نماید.

 

2.      در صورت ثبت موفق شماره سریال پیامکی با این مضمون از سوی اپراتور رایتل برای مشترک ارسال می شود:

"مشترک گرامی، اگر در زمان مفقودی گوشی از سیم کارت رایتل استفاده می کردید، خواهشمند است؛ شماره آن و در غیر این صورت عدد 0 را ارسال فرمایید."

 

3.      در مرحله بعدی، مشترک باید از بین بازه های زمانی ردیابی که از سوی اپراتور رایتل اعلام می شود؛ یکی از آنها را انتخاب نموده و شماره آن را ارسال نماید.

بازه های زمانی اعلام شده از سوی رایتل به شرح ذیل می باشد:

عدد 1: از ده روز گذشته تا ابتدای روز جاری

عدد 2: از ابتدای روز جاری تا 10 روز آینده

عدد 3: از 10 روز گذشته تا 10 روز آینده

در صورتی که مشترک عدد یک را انتخاب نماید؛ نتیجه ردیابی بعد از 24 ساعت برای مشترک ارسال می گردد. با انتخاب گزینه های 2 و 3 هر وقت که نتیجه ردیابی مثبت بود، به مشترک اطلاع رسانی می شود و در صورت منفی بودن حداکثر پس از 10 روز پاسخ اعلام خواهد شد.

 

4.      در نهایت پس از کسر هزینه سرویس، درخواست ردیابی در سیستم ثبت می شود.

نکات مهم:

·        هزینه پیامک های ارسالی به سرشماره 6101 مطابق تعرفه عادی هزینه پیامک ها ( فارسی/ انگلیسی ) محاسبه می گردد.

·        در صورت منفی بودن پاسخ، مشترک می تواند در صورت تمایل درخواست مجدد ردیابی گوشی را ثبت نماید.

·        مشترک می تواند با ارسال عدد 9 به سرشماره 6101 سوابق درخواست های خود را مشاهده نماید.

·        این سرویس تنها مثبت یا منفی بودن نتیجه ردیابی را مشخص می کند و ارائه اطلاعات هویتی مربوط به فرد استفاده کننده از گوشی، مستلزم دستور قضایی می باشد.

·        در صورت مثبت بودن نتیجه درخواست، مشترک باید در اسرع وقت با استفاده از کد رهگیری فرستاده شده از سوی اپراتور رایتل، به مراجع قضایی مراجعه نموده و برای انجام مراحل قانونی اقدام نماید.

·        تعرفه استفاده از سرویس ردیابی گوشی مفقودی/ مسروقه از اعتبار ریالی مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل کسر می گردد و برای مشترکین سیم کارت دائمی این مبلغ به صورت حساب پایان دوره اضافه خواهد شد.

 

مسدود سازی سیم کارت

با توجه به این که بر اساس قانون در صورت بروز هر گونه مزاحمت، تخلف و حتی کلاهبرداری از طریق سیم کارت، تنها مالک اصلی سیم کارت مسئول بوده و باید در مراجع قضایی حضور پیدا کرده و پاسخگوی ضررهای مالی و جانی به وجود آمده باشد، مسدود سازی سیم کارت گم شده یا دزدیده شده، به عنوان اولین اقدام اساسی باید در اسرع وقت صورت پذیرد.

روش های مسدود سازی سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل به شرح ذیل می باشد:

·        مراجعه به سامانه یا اپلیکیشن رایتل من

·        تماس با شماره 200 از خطوط رایتل یا شماره 0920200000 از سایر خطوط

·        مراجعه به فروشگاه های مجاز رایتل با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر

تجربه نشان داده همواره امکان سوء استفاده های احتمالی از سیم کارت های مسروقه و حتی مفقودی وجود دارد، به همین خاطر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل بهتر است؛ به هیچ وجه در این خصوص تعلل نکرده و در اسرع وقت نسبت به سوزاندن سیم کارت اقدام نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 2 خرداد 1402

شاید پیشرفت تکنولوژی و علم این روز ها دنیا را متحیر خود کرده است و هر روز چیز های جدیدی بیرون می آید. تکنولوژی این روز ها باعث شده که گوشی های هوشمند بیایند و دنیا را با اینترنت به هم دیگر وصل کند.این روز ها برای بعضی از افراد جامعه مشکلاتی به وجود می آید که هر از گاهی مشکلات بزرگی را به وجود می آورد و هر از گاهی هم انواع جرم ها و یا مزاحمت هایی رخ می دهد که افراد مجبور می شوند که پرینت تماس ها یا پیامک های خود را بگیرند. اما باید به این توجه داشته باشیم که سیم کارت حتما به نام خود فرد باشد تا بتوانند که پرینت تماس و پیامک ها را بگیرند. این کار برای همه کسانی که سیم کارت دائمی و اعتباری را دارند فرقی نمی دارند .در هر صورت اگر بنا به هر دلیلی تمایل به دریافت ریز مکالمات یا پیامک های خود یا دیگران را دارید؛ تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید:

نحوه دریافت پرینت پیامک

گاهی شرایطی پیش می آید که شما برای پیگیری شخصی یا اتفاقاتی مانند تهدید یا باج گیری نیاز دارید تا پرینت پیامک های ارسالی و دریافتی خود را ارائه کنید تا این امر را ثابت نمایید.

 حال اگر بنا به دلایل شخصی یا حتی اداری مجبورید که پرینت پیامک های تلفن همراهتان را داشته باشید؛ می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

 

روش اول: مراجعه حضوری به اپراتورها با اخذ اجازه قانونی

با توجه به این که بر اساس قانون، اپراتورها اجازه پرینت پیامک ها را ندارند؛ اگر می خواهید به این کار اقدام نمایید؛ باید ابتدا از لحاظ قانونی اقدام کرده باشید.

برای این کار می توانید درخواست خود را با بیان دلایل کافی در اپراتور مربوطه ثبت نموده و سپس به دادگاه قضایی مراجعه نمایید. ( اگر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول هستید؛ از خط سیم کارت خود با شماره 9990 تماس بگیرید و اگر مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل یا سیم کارت اعتباری ایرانسل هستید؛ با سیم کارت ایرانسلی خود با شماره 700 تماس بگیرید. )

سعی کنید دلایل موجهی برای درخواست خود مطرح کنید تا قاضی درخواست شما را تائید نموده و دستورات لازم را صادر نماید، زیرا در صورت رد درخواست امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد.

 

روش دوم: از طریق پنل های اس ام اس

صاحبین پنل های اس ام اس می توانند در صورت تمایل برای دریافت لیست و پرینت پیامک های ارسالی خود از طریق پنل مدیریتی سامانه پیامکی اقدام نمایند.

 

نحوه دریافت پرینت تماس ها

در گذشته افراد مجبور بودند؛ حتی به دلیل بالا بودن مبلغ قبض تلفن و دریافت ریز مکالمات به دفاتر مخابراتی مراجعه نمایند؛ ولی امروزه این کار نسبت به گذشته با سرعت و آسانی بیشتری صورت می پذیرد.

در حال حاضر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همه اپراتورها برای دریافت پرینت تماس های خود می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

روش اول: مراجعه به اپلیکیشن های معرفی شده از سوی اپراتورها

امروزه دریافت پرینت تماس ها چه به دلایل شخصی چه برای انجام کارهای قانونی و اداری، بسیار راحت تر نسبت به گذشته می باشد و لازم نیست برای دریافت آن ساعت ها وقت و هزینه صرف کنید.

برای این کار کلیه مشترکین می توانند با مراجعه به سایت ها و اپلیکیشن اپراتور مربوطه خود، پرینت تماس های خود را به راحتی دریافت نمایند. به این طریق که با مراجعه به سایت های مربوطه در بخش "دریافت خلاصه تماس ها در بازه های زمانی مشخص"  به راحتی به ریز مکالمات خود دسترسی داشته باشید.

 

روش دوم: مراجعه حضوری به مراکز خدماتی اپراتورها

اگر از آن دست افرادی هستید که کار با اپلیکیشن ها را به خوبی بلد نیستید؛ می توانید با در دست داشتن مدارک هویتی معتبر به مراکز خدماتی اپراتور سیم کارت خود مراجعه نموده و بعد از تشخیص هویت توسط متصدی، پرینت تماس های خود را دریافت نمایید.

برای تشخیص هویت، متصدی مربوطه ابتدا افزونه digits را نصب می کند که در صورت تائید هویت شما، نسبت به پرینت تماس ها اقدام می نماید. البته توجه داشته باشید که برای دریافت پرینت تماس ها به صورت حضوری، تنها باید مالک خط حضور داشته باشد و این اطلاعات به مالک اصلی خط داده می شود نه دارنده سیم کارت.

 

آیا امکان کپی تماس ها و پیامک های شخص دیگر وجود دارد؟

برخی از افراد تصور می کنند که در صوررت نیاز می توانند به تماس ها و پیامک های همسر، فرزندان و یا والدینشان دسترسی داشته باشند که این امر غیر ممکن است.

درست است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی تقریبا همه تماس ها و پیامک های ارسالی افراد قابل بازیابی می باشد؛ ولی بر اساس قانون این اطلاعات و جزئیات مربوط به آنها تنها به مالک سیم کارت داده خواهد شد و افراد دیگر امکان دریافت این اطلاعات را بدون حضور مالک اصلی سیم کارت نخواهند داشت. البته با توجه به قانون حفظ حریم شخصی، اطلاعاتی که در اختیار مالک قرار می گیرد؛ شامل: زمان دقیق تماس یا پیامک و شماره تلفن مخاطب می باشد و متن پیامک ها در اختیار مالک قرار نمی گیرد.

شایان ذکر است؛ امکان دریافت پرینت تلفن شخص دیگر در دو صورت بدون حضور مالک سیم کارت، وجود دارد:

1.      در صورتی که فرد مالک، فوت کرده باشد.

2.      در صورتی خود مالک، متهم باشد.

البته در موارد فوق هم تبصره های قانونی بسیاری وجود دارد که مراحل دریافت پرینت را سخت می سازد.

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402

این روز ها سیم کارت ها بسیار عضو مهمی از گوشی های هوشمند هستند و در زمانه ایی که عصر ارتباطات و تکنولوژی نام گرفته برای ارتباط با خویشان و دوستانمان باید حتما سیم کارت داشته باشیم تا بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و نداشتن آن می تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند. اگر در کشور های خارجی زندگی می کنیم  باید تلاش کنیم که بتوانیم که به سرعت سیم کارت آن کشور را بدست آوریم  تا بتوانیم کارهای شخصی خود را به بهترین نحو احسنت انجام دهیم. این روز ها در کشور خودمان هم بسیاری از اتباع خارجی در کشورمان زندگی می کنند.که در خرید سیم کارت هر از گاهی به مشکلاتی بر می خورند و نمی توانند که به راحتی سیم کارت های دائمی یا اعتباری را خریداری کنند. ولی در عمل برای خرید سیم کارت توسط این افراد مسائل و مشکلاتی وجود دارد که ما در این مطلب به آن می پردازیم.

نحوه خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی

بر اساس قانون در صورتی که فرد به صورت قانونی در ایران اقامت داشته باشد، به راحتی می تواند برای خرید هر سیم کارتی اقدام نماید.

مطابق این قانون اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در کشور اقامت دارند؛ محدودیتی در انتخاب نوع اپراتور و نوع سیم کارت نداشته و به راحتی می توانند با مراجعه به مراکز فروش سیم کارت یا دفاتر پیشخوان دولت، سیم کارت شخصی خود را خریداری نمایند. البته مهاجران بدون مدرک، پناهجویان و گروه های دارای مدرک اقامتی موقت حق برخورداری از سیم کارت را ندارند.

 

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی

برای خرید سیم کارت ایرانی، اتباع خارجی باید با در دست داشتن مدارک هویتی معتبر که شامل کارت پناهندگی، کارت اقامت ( آمایش ) کارت هویت و گذرنامه معتبر می شود؛ به صورت حضوری به دفاتر فروش و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.  

 

اقدامات لازم جهت ثبت سیم کارت برای اتباع خارجی

فرایند ثبت نام برای سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، رایتل و ایرانسل بدین صورت می باشد که متقاضی باید به صورت حضوری با دردست داشتن مدارک معتبر شناسایی که در بالا ذکر شد به یکی از دفاتر فروش و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده و پس از تایید مدارک شناسایی و تطبیق آن با فرد متقاضی توسط متصدیان، مشخصات هویتی و تصویر مدارک شناسایی در سامانه ثبت گردد.

برای فعال سازی سیم کارت نیز اطلاعات افراد باید در دو سامانه پژواک ( استعلام کد فراگیر اتباع افغانستانی ساکن ایران ) و سامانه شاهکار ( شبکه احراز هویت کاربران ) تایید گردد.

 

محدودیت های اتباع خارجی در خرید سیم کارت

بر اساس قانون هر ایرانی می تواند حداکثر تا سقف ده سیم کارت را خریداری و به نام خود فعال نماید. اما برای اتباع خارجی این تعداد کمتر بوده و هر فرد خارجی تنها می تواند سه سیم کارت شخصی داشته باشد.

نحوه ثبت شکایات

با توجه به این که فرایند اعلام شده، بر اساس مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و همه اپراتورها موظف به اجرای آن هستند؛ در صورت بروز هرگونه مشکل یا مواجهه با عملکرد سلیقه ای دفاتر پیشخوان دولت، فرد متقاضی می تواند از طریق روش های زیر شکایت خود را ثبت نماید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی گردد:

1.      تماس با شماره 195

2.      مراجعه به سامانه 195 به آدرس https://195

 

خرید سیم کارت اتباع غیر ایرانی با مالکیت فرد ایرانی

در حال حاضر بسیاری از اتباع غیر ایرانی خصوصا افغان ها برای این که در زمان خرید سیم کارت با مشکلی برخورد نکنند، سیم کارت خود را به نام یک ایرانی سند می زنند. این کار که قطعا غیر قانونی می باشد؛ می تواند مسائل و مشکلات زیادی برای مالک سیم کارت به وجود آورد.

 زیرا بر اساس قانون تنها مالک سیم کارت مسئول حفظ و نگهداری سیم کارت بوده و در صورت بروز هرگونه تخلف یا وقوع جرم، مالک سیم کارت باید در برابر قانون حاضر شده و پاسخگوی ضررهای جانی و مالی پیش آمده باشد. علاوه بر این امکان غیر فعال شدن سیم کارت نیز به دلیل این که مالک حقیقی سیم کارت یک تبعه خارجی است اما سند آن به نام یک فرد ایرانی است؛ وجود دارد.

 

مشکلات اتباع خارجی در هنگام خرید سیم کارت

بر اساس قانون هر تبعه خارجی که به صورت قانونی در کشور حضور دارد، با ارائه مدارک معتبر می تواند سه سیم کارت شخصی تهیه کند؛ ولی در عمل تهیه حتی یک سیم کارت هم برای خارجیهای ساکن در ایران کاری سخت و نشدنی است. این موضوع خصوصا در مورد افغان هایی که در ایران ساکن هستند؛ بیشتر مشهود و پر رنگ می باشد.

در واقع سوال مهم اینجاست که اگر قانون به روشنی چنین حقی را برای اتباع خارجی قائل شده است، مشکل از کجاست و چرا این افراد حتی از خرید یک سیم کارت عاجز هستند؟

بعد از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی، به طور کلی منشا مشکلات اتباع خارجی برای خرید سیم کارت را می توان در در گروه های زیر دسته بندی کرد:

 

·        عدم آگاهی از قوانین

یکی از رایج ترین مشکلات، عدم آگاهی کارکنان و نیروهای شاغل در دفاتر پیشخوان و مراکز فروش سیم کارت می باشد که به علت تازه کار بودن و یا عدم آشنایی با قوانین مشکلات عدیده ای را برای اتباع خارجی ایجاد می کنند.

 

·        مشکلات سامانه ها

با توجه به این که قبل از ثبت مالکیت سیم کارت اتباع خارجی، لازم است اطلاعات افراد در سامانه پژواک و شاهکار ثبت و تایید گردد؛ مشکلات روتین این سامانه ها سبب گردیده تا نتیجه استعلامات به درستی ارائه نشده و امکان ثبت مالکیت مقدور نباشد.

 

·        عدم هماهنگی

از آنجا که خرید سیم کارت اتباع خارجی مراحل چند گانه ای داشته و علاوه بر دفاتر پیشخوان دولت باید مراکز دیگری نسبت به تائید اطلاعات و استعلامات اقدام نمایند؛ لزوم هماهنگی بین این بخش ها بسیار ضروری است. زیرا عدم آگاهی کارکنان و یا عدم یکپارچگی همکاری این افراد با هم می تواند مشکلات این افراد را افزایش داده و روند فعال سازی سیم کارت را طولانی نماید.

به نظر می رسد با وجود آن که در جهان ارائه خدمات سیم کارت به مهاجران یا اتباع خارجی که به صورت قانونی در آن کشور حضور دارند؛ امری معمول و پذیرفتی است، اما در ایران تملک سیم کارت با موانع جدی برخوردار است و دستگاه های اجرایی نه تنها قانون را به درستی اجرا نمی کنند؛ بلکه در احقاق حق تملک سیم کارت برای اتباع خارجی مشکلاتی را نیز ایجاد می کنند. به همین خاطر لازم است؛ با برنامه ریزی مناسب و نظارت بر اجرای قانون در راستای ارائه خدمات شهروندی پایه به اتباع خارجی، اقدامات اساسی و شایسته صورت پذیرد.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 30 ارديبهشت 1402

در زمان های قدیم اگر  می گفتن بعدها دیگر لازم به تلگراف نیست و دنیا به سمتی می رود که بسیار راحت آدم ها خنده می کردند ولی این روز ها با وجود گوشی های هوشمندی که در دست مردم جهان است و جایگزین بسیاری از وسایل شده است .این روز ها اینترنت نقش پررنگی را در جامعه دارد و همین  مسئله باعث شده که بسیاری از کار های روزمره جامعه با اینترنت گره بخورد و مردم بیش تر کارشان را با اینترنت انجام میدهند. این روز ها اپراتور های سیم کار  برای کسانی که سیم کارت ها اعتباری و دائمی دارند بسته های اینترنت است.استقبالی که از این بسته های می شود به قدری بوده است که سرویس های جداگانه برای برای اینترنت ها جداگانه طراحی شده است و هر کسی می تواند با توجه به نیاز های خود از بسته های مختلف اینترنت استفاده کند و هر اپراتور تحت عنوان خاصی ارائه میدهد

بسته های پیشنهادی همراه اول

اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور با بهره گیری از هوش مصنوعی و بر اساس الگوی مصرف مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود به آنها بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک ویژه ای را پیشنهاد می دهد؛ که از لحاظ اقتصادی نیز ارزان تر از بسته های موجود در وب سایت می باشد.

 

1.     بسته اینترنت همراهی همراه اول

در طرح اینترنت همراهی، برای هر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول و یا سیم کارت اعتباری همراه اول یک بسته پیشنهادی متناسب با الگوی مصرف او پیشنهاد می گردد که کاملا مختص او بوده و تا 40% می تواند هزینه های ارتباطی مشترکین را کاهش دهد.

بسته اینترنت همراهی همراه اول شامل حال تمام مشترکین عادی ( کاربرن سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول ) به جز مشترکین انارستانی می گردد. البته مشترکینی که به همراه اول ترابرد داشته اند نیز می توانند، در صورت تمایل از این بسته های پیشنهادی استفاده نمایند.

 

نحوه فعال سازی اینترنت همراهی

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول که تمایل دارند از این پیشنهاد خاص و منحصر بفرد استفاده کنند و بسته اختصاصی خود را داشته باشند، باید مراحل ذیل را طی کنند:

·        ابتدا کد دستوری # 211 * 1000 * ( ستاره 1000 ستاره 211 مربع ) را شماره گیری نمایند.

·        بسته یا بسته های پیشنهادی طرح همراهی مختص به خود را مشاهده نموده و شماره بسته پیشنهادی خود را انتخاب کنند تا بسته برای آنها فعال گردد. ( در صورت داشتن بسته فعلی، این بسته رزرو خواهد شد )

 

نکات و شرایط مهم:

·        بسته اینترنت همراهی محدودیت مصرف در ماه نداشته و مشترک می تواند در صورت پایان یافتن حجم بسته، بسته جدید را در همان ماه خریداری و فعال سازی نماید.

·        بسته اینترنت همراهی قابلیت رزرو داشته و در صورتی که مشترک بسته فعال داشته باشد؛ می تواند از بسته اینترنت همراهی پس از پایان بسته فعلی خود استفاده نماید.

·        بسته پیشنهادی اینترنت همراهی با توجه به الگوی مصرف مشترک هر بار تغییر کرده و به روز می شوند.

·        مشترکینی که به شبکه همراه اول ترابرد کرده اند؛ نیز می توانند از بسته اینترنت همراهی استفاده نمایند.

 

درگاه های ارتباطی:

درگاه های ارتباطی مورد نیاز مشترکین برای استفاده از طرح اینترنت همراهی به شرح ذیل می باشد:

سرویس

روش اول

روش دوم

فعال سازی

# 211 * 1000 *

# 62 * 100 *

استعلام

# 210 * 1000 *

# 10 * 100 *

راهنما

# 9 * 1000 *

# 9 * 100 *

 

2.     بسته مکالمه همراهی همراه اول

مشترکین همراه اول که علاقمند به مکالمه تلفنی هستند؛ می توانند در طرح مکالمه همراهی برای گفتگوهای درون شبکه ( همراه اول و ثابت ) از این بسته استفاده کرده و بسته به الگوی مصرف خود، بسته های مکالمه مقرون به صرفه و ارزان دریافت کنند. مشترکین توجه داشته باشند؛ در صورت استفاده از این طرح، تعرفه مکالمه با مشترکین دیگر اپراتورها با نرخ عادی محاسبه می شود.

این بسته های پیشنهادی که توسط هوش مصنوعی ارائه می گردد تا 90% ارزانتر از بسته های عادی بوده و کمک می کند تا مشترکین به راحتی هزینه های مکالمه خود را کاهش دهند. البته بسته های مکالمه قابلیت رزرو نداشته و صرفا زمانی که مشترک بسته فعال نداشته باشد، می تواند از آن استفاده نماید.

 

نحوه فعال سازی

برای فعال سازی بسته مکالمه همراهی، مشترکین باید مراحل زیر را طی کنند:

·        ابتدا کد دستوری  # 11 * 1000 * ( ستاره 1000 ستاره 11 مربع ) را شماره گیری کنند.

·        سپس از بین بسته یا بسته های پیشنهادی شماره بسته را انتخاب نموده و بسته را فعال نمایند.

 

درگاه ارتباطی:

درگاه های ارتباطی مورد نیاز مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول برای شرکت در طرح مکالمه همراهی به شرح ذیل می باشد:

سرویس

کد دستوری

فعال سازی

# 11 * 1000 *

استعلام

# 10 * 1000 *

راهنما

# 9 * 1000 *

 

3.     پیامک همراهی همراه اول

این طرح که کاملا مشابه طرح های اینترنت همراهی و مکالمه همراهی می باشد، به هر یک از مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول با توجه به الگوی مصرف خود بسته ای مقرون به صرفه پیشنهاد می گردد که مختص به آنهاست.

برای فعال سازی این سرویس لازم است؛ مشترک کد دستوری  # 41 * 1000 * ( ستاره 1000 ستاره 41 مربع ) را شماره گیری نموده و بعد از مشاهده بسته، شماره مورد نظر را انتخاب نماید.

نکات مهم:

·        تنها مشترکینی می توانند از بسته های پیشنهادی پیامک همراهی استفاده کنند که حداقل 12 ماه از تاریخ فعال سازی سیم کارت آنها گذشته باشد.

·        هر مشترک در هر ماه حداکثر می تواند سه بسته پیامک همراهی را فعال کند.

·        بسته پیامک همراهی رزرو خودکار ندارد.

 

درگاه ارتباطی:

درگاه های ارتباطی مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول که تمایل دارند از این طرح استفاده کنند؛ به شرح ذیل است:

سرویس پیامک همراهی

کد دستوری

مشاهده و فعال سازی

# 41 * 1000 *

استعلام وضعیت

# 40 * 1000 *

راهنما

# 9 * 1000 *

 

بسته دست دوز اپراتور رایتل

بسته پیشنهادی اپراتور رایتل برای کاربرانی که تمایل دارند بسته ای مطابق نیاز خود داشته باشند، بسته دست دوز می باشد؛ که متناسب با الگوی مصرف مشترکین طراحی می گردد. بر اساس این طرح نیازهای ارتباطی مشترکین بررسی شده و با توجه به میزان استفاده مشترک از بسته اینترنت همراه و مکالمه یک بسته ترکیبی اینترنت و مکالمه به کاربر پیشنهاد می گردد.

با توجه به این که قیمت بسته اینترنت و مکالمه در پیشنهادهای دست دوز رایتل، همواره کمتر از سایر بسته ها و طرح پیشنهادی این اپراتور می باشد، بنابراین توصیه می شود؛ مشترکین سیم کارت های این اپراتور از این سرویس خاص و مقرون به صرفه استفاده نموده و هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند.

 

نحوه فعال سازی سرویس دست دوز

مشترکین رایتل می توانند هر هفته بسته دست دوز را به عنوان یک بسته مقرون به صرفه با روش های زیر فعال سازند:

·        مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

·        شماره گیری کد دستوری  # 222 * ( ستاره 222 مربع )

 

بسته اختصاصی ایرانسل

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز می توانند با مراجعه به وب سایت ایرانسل، بخش خرید بسته، گزینه بسته اختصاصی را انتخاب نموده و بسته ویژه ایرانسلی خود را که مطابق الگوی مصرف آنها می باشد؛ مشاهده نموده و در صورت تمایل فعال نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 30 ارديبهشت 1402

اینترنت شاید این روز ها برای همه مردم مهم ترین چیزی باشد که وجود دارد و همه چیز به آن بستگی دارد .در کنار اینترنت شاید وجود گوشی های هوشمند هم در کنار اینترنت باعث دگرگونی در ارتباطات شده است و خیلی از افراد جامعه با داشتن این گوشی ها راحت به همه در هر جای دنیا ارتباط می گیرند.وجود اینترنت این روز ها در زندگی همه ما مردم در هر جای دنیا مشهود است و همین مسئله باعث شده است که اینترنت بسیار مهم در زندگی روزمره ما شود. از طرفی اینترنت هم تاثیرات بسیار زیادی در زندگی افراد در جهان گذاشته است و باعث شده که هر کس که در مورد چیزی بخواهد بداند راحت می تواند در اینترنت جست و جو کند و جواب ان را پیدا کند. اینترنت باعث شده که افراد بسیاری از کار های روزمره خود  و کارهای شخصی خود را از طریق اینترنت انجام می دهند 

به همین خاطر هزینه های این بخش نیز به عنوان هزینه های ثابت ارتباطی افراد و خانوارها در نظر گرفته می شود. بنابراین لازم است برای جلوگیری از هزینه های اضافی، از تعرفه های هزینه های ارتباطی اپراتورهای مختلف در کشور اطلاع داشته باشید تا در صورت نیاز از بهترین و کم هزینه ترین اپراتور، امکانات مربوطه را دریافت کنید.

در همین راستا در این مطلب با نگاهی مقایسه ای به تعرفه خدمات مختلف در اپراتورها، تلاش می کنیم تا شما را در انتخاب بهترین اپراتور از نظر تعرفه های ارتباطی و اینترنت همراهی کنیم.

 

مقایسه تعرفه خدمات در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

به طور کلی هزینه خدمات و امکانات ارائه شده از سوی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل یکسان نمی باشد و مشترکین هر اپراتور بسته به نوع اشتراک خود ( دائمی، اعتباری و ... ) هر سرویسی را بر اساس قیمت مصوب و از پیش تعیین شده، دریافت می کنند.

به همین خاطر در ادامه تعرفه خدمات مختلف مانند مکالمه، پیامک و اینترنت با جزئیات و به صورت کاملا جداگانه بیان می شود؛

 

تعرفه مکالمه در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

تعرفه مکالمه در اپراتورها معمولا بر اساس مکالمات درون شبکه و برون شبکه محاسبه می گردد که هر کدام از آنها با توجه به نوع اشتراک کاربر یعنی مشترک دائمی یا اعتباری در هر اپراتور متفاوت می باشد.

 در جدول ذیل تعرفه مکالمه اپراتورها به صورت تفکیکی بیان شده است:

 

مقایسه تعرفه مکالمه در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نوع سیم کارت

تعرفه به ازای هر دقیقه

سیم کارت دائمی همراه اول

به تلفن ثابت، همراه اول و سایر اپراتورها 599 ريال

سیم کارت اعتباری همراه اول

به تلفن ثابت، همراه اول و سایر اپراتورها 899 ريال

سیم کارت دائمی ایرانسل

به تلفن ثابت، ایرانسل و سایر اپراتورها 599 ريال

سیم کارت اعتباری ایرانسل

به تلفن ثابت، ایرانسل و سایر اپراتورها 899 ريال

سیم کارت دائمی رایتل

مکالمه درون شبکه: 100 ريال

مکالمه برون شبکه: 555 ريال

سیم کارت اعتباری رایتل

مکالمه درون شبکه: 100 ريال

مکالمه برون شبکه: 888 ريال

سیم کارت شاتل موبایل

مکالمه درون شبکه و برون شبکه: 888 ريال

 

با توجه به جدول فوق، تعرفه مکالمه در رایتل در برخی موارد کمتر از اپراتور همراه اول و ایرانسل می باشد که این موضوع می تواند برای افرادی که مدت زمان زیادی از وقت خود را به مکالمه اختصاص می دهند، مفید باشد. علاوه بر این مدیران شرکت هایی که می خواهند برای کارکنان خود سیم کارت تهیه کنند؛ می توانند با استفاده از هزینه پایین مکالمات درون شبکه رایتلی، هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 

تعرفه ارسال پیامک در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

به طور کلی تعرفه پیامک در اپراتورها به صورت صفحه ای محاسبه می شود و بسته به این که فارسی باشد یا انگلیسی، تعرفه جداگانه ای خواهد داشت که در جدول ذیل به شکلی دقیق مورد بررسی قرار گرفته است:

 

مقایسه تعرفه پیامک در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نوع سیم کارت

تعرفه

سیم کارت دائمی همراه اول

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 89 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 222 ریال

سیم کارت اعتباری همراه اول

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 106 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 264ریال

سیم کارت دائمی ایرانسل

پیام کوتاه فارسی به خطوط همراه : 119 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به خطوط همراه : 252ریال

پیام کوتاه فارسی یا انگلیسی به خطوط ثابت: 150 ريال

سیم کارت اعتباری ایرانسل

پیام کوتاه فارسی به خطوط همراه : 136ریال

پیام کوتاه انگلیسی به خطوط همراه : 294ریال

پیام کوتاه فارسی یا انگلیسی به خطوط ثابت: 150 ريال

سیم کارت پیام رسان ایرانسل

پیام کوتاه فارسی و انگلیسی به خطوط همراه: 140 ريال

پیام کوتاه فارسی به خطوط همراه : 136ریال

پیام کوتاه انگلیسی به خطوط همراه : 294ریال

سیم کارت دائمی رایتل

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 88 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 220 ریال

سیم کارت اعتباری رایتل

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 105 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 262 ریال

سیم کارت شاتل موبایل

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 100 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 212 ریال

 

تعرفه اینترنت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

تعرفه اینترنت در اپراتورهای مختلف به دو صورت آزاد و خرید بسته محاسبه میگردد که طبیعتا نرخ متفاوتی دارند. جزئیات تعرفه اینترنت آزاد اپراتورها به شرح جدول ذیل می باشد:

 

مقایسه تعرفه اینترنت آزاد در اپراتورها همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نوع سیم کارت

تعرفه اینترنت

سیم کارت دائمی همراه اول

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 4/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 2/. ريال

سیم کارت اعتباری همراه اول

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 3/. ريال

سیم کارت دائمی ( عادی و پیام رسان ) ایرانسل

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 4/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 2/. ريال

سیم کارت اعتباری ( عادی و پیام رسان ) ایرانسل

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 3/. ريال

سیم کارت دائمی رایتل

به ازاء هر گیگابایت تبادل اطلاعات ( 3G / 4G ) : 40،000 ريال

سیم کارت اعتباری رایتل

به ازاء هر گیگابایت تبادل اطلاعات ( 3G / 4G ) : 40،000 ريال

سیم کارت شاتل موبایل

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

 

جدول فوق نشان می دهد، تعرفه اینترنت در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل کاملا یکسان سازی شده است و تنها تفاوت در تعرفه های سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل دیده می شود که به ازای هر گیگابایت 4 هزار تومان می باشد.

 

مقایسه بسته های اینترنت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

با توجه به این که خرید بسته، مقرون به صرفه ترین روش برای استفاده از اینترنت می باشد؛ بهتر است کاربران برای کاهش هزینه های خود با در نظر داشتن میزان نیاز، از بسته های کوتاه مدت و طولانی مدت که از سوی اپراتورها ارائه می گردد؛ استفاده کنند. به همین خاطر پیشنهاد می شود؛ قبل از خرید با مراجعه به وب سایت اپراتورها، نسبت به مدت زمان و حجم بسته ها آگاهی پیدا کنید.

با توجه به این که ارائه کامل این بسته ها در این مطلب مقدور نمی باشد، در ادامه بررسی های خود از بسته های اپراتورها را در اختیار شما قرار می دهیم:

·        بعد از فروردین 1401 که به یکباره هزینه های اینترنت افزایش قابل توجهی داشت، اپراتورها تعداد زیادی از بسته های بلند مدت خود را که برای کاربران به صرفه تر بود؛ حذف کردند. مثلا در حال حاضر خبری از بسته های 4 ماهه ایرانسل و همراه اول نیست.

·        بسته های اینترنت یک ساله تنها از سوی اپراتور رایتل ارائه می گردد و دو اپراتور بزرگ کشور یعنی ایرانسل و همراه اول، این بسته ها را نیز حذف نمودند.

·        به طور کلی قیمت اعلامی بسته ها در اپراتورها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بوده که این مبلغ در زمان فعال سازی از اعتبار ریالی مشترکین اعتباری کسر می گردد و یا به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه می گردد.

·        ترافیک مصرفی در صفحات منتخب داخلی که فهرست آنها در وب سایت اپراتورها موجود می باشد، با 50 درصد تخفیف محاسبه می گردد.

·        شاتل موبایل تنها اپراتوری است که بسته ساعتی ارائه نموده که بسته دو ساعته این اپراتور با حجم 4 گیگابایت به قیمت 9 هزار تومان می باشد.

·        همراه اول بسته ای تحت عنوان " بسته مشترکین جدید" ارائه نموده که مختص مشترکینی است که حداکثر 30 روز از تاریخ فعال سازی سیم کارتشان می گذرد.

·        بسته های کوتاه مدت و بلند مدت همراه اول قابلیت تمدید خودکار ندارند. اما بسته های ماهانه امکان رزرو خودکار داشته که پس از اتمام حجم یا زمان بسته تمدید می شوند.

·        طرح اینترنت همراهی همراه اول که بر اساس الگوی مصرف مشترک طراحی شده، به هر مشترک بسته ویژه ای را متناسب با نیاز کاربر پیشنهاد می دهد. این امکان در اپراتور ایرانسل تحت عنوان بسته های اختصاصی ارائه می گردد.

·        سرویس تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت در شاتل موبایل به کاربر این امکان را می دهد تا در هنگام تمام شدن بسته اینترنت و ورود به مصرف آزاد معادل یک نهم تعرفه سایر اپراتورها هزینه کند.

·        در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل مشترک می تواند مصرف اینترنت آزاد خود را غیر فعال کند تا از مصرف ناخواسته اینترنت جلوگیری نماید.

 

سخن پایانی

با نگاهی کلی به تعرفه ها می توان گفت: تعرفه های مکالمه همراه اول برای سیم کارت های دائمی و اعتباری متفاوت است، اما مکالمه داخل شبکه و برون شبکه برای مشترکین همراه اول قیمت یکسانی دارد. ایرانسل مکالمه داخل شبکه و خارج شبکه را یکسان محاسبه می کند و تفاوت تعرفه در نوع سیم کارت دائمی و اعتباری می باشد. در اپراتور رایتل تعرفه مکالمات درون شبکه و برون شبکه متفاوت است.

به طور کلی ارسال پیامک برای کاربران سیم کارت رایتل کمترین هزینه را خواهد داشت، ضمن این که اپراتور ایرانسل سیم کارت های مخصوص پیام رسانی دارد که تعرفه آن با سیم کارت های معمولی یکسان نیست.

در زمینه اینترنت بعد از فروردین 1401 تقریبا تعرفه اینترنت آزاد در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که از بیشترین تعداد مشترک برخوردارند، یکسان سازی شد و بسیاری از بسته های بلند مدت حذف گردید. حتی در بعضی موارد این دو اپراتور، هدیه هایی که همراه بسته ها بودند را حذف نمودند.

تنوع بسته و قیمت در اپراتور رایتل بسیار بهتر می باشد. ضمن این که قابلیت انتقال دیتا در شاتل موبایل این امکان را به کاربران می دهد تا در زمان تمدید بسته ( تا سقف 400 مگابایت ) دیتای باقی مانده از بسته قبلی را به دوره بعد انتقال دهند.

در نهایت توصیه می گردد کاربران با توجه به نوع نیاز خود از به صرفه ترین سیم کارت دائمی یا اعتباری استفاده نمایند تا بتوانند به راحتی هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402

اینترنت شاید این روز ها برای همه مردم مهم ترین چیزی باشد که وجود دارد و همه چیز به آن بستگی دارد .در کنار اینترنت شاید وجود گوشی های هوشمند هم در کنار اینترنت باعث دگرگونی در ارتباطات شده است و خیلی از افراد جامعه با داشتن این گوشی ها راحت به همه در هر جای دنیا ارتباط می گیرند.وجود اینترنت این روز ها در زندگی همه ما مردم در هر جای دنیا مشهود است و همین مسئله باعث شده است که اینترنت بسیار مهم در زندگی روزمره ما شود. از طرفی اینترنت هم تاثیرات بسیار زیادی در زندگی افراد در جهان گذاشته است و باعث شده که هر کس که در مورد چیزی بخواهد بداند راحت می تواند در اینترنت جست و جو کند و جواب ان را پیدا کند. اینترنت باعث شده که افراد بسیاری از کار های روزمره خود  و کارهای شخصی خود را از طریق اینترنت انجام می دهند 

به همین خاطر هزینه های این بخش نیز به عنوان هزینه های ثابت ارتباطی افراد و خانوارها در نظر گرفته می شود. بنابراین لازم است برای جلوگیری از هزینه های اضافی، از تعرفه های هزینه های ارتباطی اپراتورهای مختلف در کشور اطلاع داشته باشید تا در صورت نیاز از بهترین و کم هزینه ترین اپراتور، امکانات مربوطه را دریافت کنید.

در همین راستا در این مطلب با نگاهی مقایسه ای به تعرفه خدمات مختلف در اپراتورها، تلاش می کنیم تا شما را در انتخاب بهترین اپراتور از نظر تعرفه های ارتباطی و اینترنت همراهی کنیم.

 

مقایسه تعرفه خدمات در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

به طور کلی هزینه خدمات و امکانات ارائه شده از سوی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل یکسان نمی باشد و مشترکین هر اپراتور بسته به نوع اشتراک خود ( دائمی، اعتباری و ... ) هر سرویسی را بر اساس قیمت مصوب و از پیش تعیین شده، دریافت می کنند.

به همین خاطر در ادامه تعرفه خدمات مختلف مانند مکالمه، پیامک و اینترنت با جزئیات و به صورت کاملا جداگانه بیان می شود؛

 

تعرفه مکالمه در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

تعرفه مکالمه در اپراتورها معمولا بر اساس مکالمات درون شبکه و برون شبکه محاسبه می گردد که هر کدام از آنها با توجه به نوع اشتراک کاربر یعنی مشترک دائمی یا اعتباری در هر اپراتور متفاوت می باشد.

 در جدول ذیل تعرفه مکالمه اپراتورها به صورت تفکیکی بیان شده است:

 

مقایسه تعرفه مکالمه در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نوع سیم کارت

تعرفه به ازای هر دقیقه

سیم کارت دائمی همراه اول

به تلفن ثابت، همراه اول و سایر اپراتورها 599 ريال

سیم کارت اعتباری همراه اول

به تلفن ثابت، همراه اول و سایر اپراتورها 899 ريال

سیم کارت دائمی ایرانسل

به تلفن ثابت، ایرانسل و سایر اپراتورها 599 ريال

سیم کارت اعتباری ایرانسل

به تلفن ثابت، ایرانسل و سایر اپراتورها 899 ريال

سیم کارت دائمی رایتل

مکالمه درون شبکه: 100 ريال

مکالمه برون شبکه: 555 ريال

سیم کارت اعتباری رایتل

مکالمه درون شبکه: 100 ريال

مکالمه برون شبکه: 888 ريال

سیم کارت شاتل موبایل

مکالمه درون شبکه و برون شبکه: 888 ريال

 

با توجه به جدول فوق، تعرفه مکالمه در رایتل در برخی موارد کمتر از اپراتور همراه اول و ایرانسل می باشد که این موضوع می تواند برای افرادی که مدت زمان زیادی از وقت خود را به مکالمه اختصاص می دهند، مفید باشد. علاوه بر این مدیران شرکت هایی که می خواهند برای کارکنان خود سیم کارت تهیه کنند؛ می توانند با استفاده از هزینه پایین مکالمات درون شبکه رایتلی، هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 

تعرفه ارسال پیامک در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

به طور کلی تعرفه پیامک در اپراتورها به صورت صفحه ای محاسبه می شود و بسته به این که فارسی باشد یا انگلیسی، تعرفه جداگانه ای خواهد داشت که در جدول ذیل به شکلی دقیق مورد بررسی قرار گرفته است:

 

مقایسه تعرفه پیامک در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نوع سیم کارت

تعرفه

سیم کارت دائمی همراه اول

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 89 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 222 ریال

سیم کارت اعتباری همراه اول

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 106 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 264ریال

سیم کارت دائمی ایرانسل

پیام کوتاه فارسی به خطوط همراه : 119 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به خطوط همراه : 252ریال

پیام کوتاه فارسی یا انگلیسی به خطوط ثابت: 150 ريال

سیم کارت اعتباری ایرانسل

پیام کوتاه فارسی به خطوط همراه : 136ریال

پیام کوتاه انگلیسی به خطوط همراه : 294ریال

پیام کوتاه فارسی یا انگلیسی به خطوط ثابت: 150 ريال

سیم کارت پیام رسان ایرانسل

پیام کوتاه فارسی و انگلیسی به خطوط همراه: 140 ريال

پیام کوتاه فارسی به خطوط همراه : 136ریال

پیام کوتاه انگلیسی به خطوط همراه : 294ریال

سیم کارت دائمی رایتل

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 88 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 220 ریال

سیم کارت اعتباری رایتل

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 105 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 262 ریال

سیم کارت شاتل موبایل

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 100 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 212 ریال

 

تعرفه اینترنت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

تعرفه اینترنت در اپراتورهای مختلف به دو صورت آزاد و خرید بسته محاسبه میگردد که طبیعتا نرخ متفاوتی دارند. جزئیات تعرفه اینترنت آزاد اپراتورها به شرح جدول ذیل می باشد:

 

مقایسه تعرفه اینترنت آزاد در اپراتورها همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نوع سیم کارت

تعرفه اینترنت

سیم کارت دائمی همراه اول

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 4/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 2/. ريال

سیم کارت اعتباری همراه اول

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 3/. ريال

سیم کارت دائمی ( عادی و پیام رسان ) ایرانسل

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 4/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 2/. ريال

سیم کارت اعتباری ( عادی و پیام رسان ) ایرانسل

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 3/. ريال

سیم کارت دائمی رایتل

به ازاء هر گیگابایت تبادل اطلاعات ( 3G / 4G ) : 40،000 ريال

سیم کارت اعتباری رایتل

به ازاء هر گیگابایت تبادل اطلاعات ( 3G / 4G ) : 40،000 ريال

سیم کارت شاتل موبایل

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

 

جدول فوق نشان می دهد، تعرفه اینترنت در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل کاملا یکسان سازی شده است و تنها تفاوت در تعرفه های سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل دیده می شود که به ازای هر گیگابایت 4 هزار تومان می باشد.

 

مقایسه بسته های اینترنت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

با توجه به این که خرید بسته، مقرون به صرفه ترین روش برای استفاده از اینترنت می باشد؛ بهتر است کاربران برای کاهش هزینه های خود با در نظر داشتن میزان نیاز، از بسته های کوتاه مدت و طولانی مدت که از سوی اپراتورها ارائه می گردد؛ استفاده کنند. به همین خاطر پیشنهاد می شود؛ قبل از خرید با مراجعه به وب سایت اپراتورها، نسبت به مدت زمان و حجم بسته ها آگاهی پیدا کنید.

با توجه به این که ارائه کامل این بسته ها در این مطلب مقدور نمی باشد، در ادامه بررسی های خود از بسته های اپراتورها را در اختیار شما قرار می دهیم:

·        بعد از فروردین 1401 که به یکباره هزینه های اینترنت افزایش قابل توجهی داشت، اپراتورها تعداد زیادی از بسته های بلند مدت خود را که برای کاربران به صرفه تر بود؛ حذف کردند. مثلا در حال حاضر خبری از بسته های 4 ماهه ایرانسل و همراه اول نیست.

·        بسته های اینترنت یک ساله تنها از سوی اپراتور رایتل ارائه می گردد و دو اپراتور بزرگ کشور یعنی ایرانسل و همراه اول، این بسته ها را نیز حذف نمودند.

·        به طور کلی قیمت اعلامی بسته ها در اپراتورها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بوده که این مبلغ در زمان فعال سازی از اعتبار ریالی مشترکین اعتباری کسر می گردد و یا به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه می گردد.

·        ترافیک مصرفی در صفحات منتخب داخلی که فهرست آنها در وب سایت اپراتورها موجود می باشد، با 50 درصد تخفیف محاسبه می گردد.

·        شاتل موبایل تنها اپراتوری است که بسته ساعتی ارائه نموده که بسته دو ساعته این اپراتور با حجم 4 گیگابایت به قیمت 9 هزار تومان می باشد.

·        همراه اول بسته ای تحت عنوان " بسته مشترکین جدید" ارائه نموده که مختص مشترکینی است که حداکثر 30 روز از تاریخ فعال سازی سیم کارتشان می گذرد.

·        بسته های کوتاه مدت و بلند مدت همراه اول قابلیت تمدید خودکار ندارند. اما بسته های ماهانه امکان رزرو خودکار داشته که پس از اتمام حجم یا زمان بسته تمدید می شوند.

·        طرح اینترنت همراهی همراه اول که بر اساس الگوی مصرف مشترک طراحی شده، به هر مشترک بسته ویژه ای را متناسب با نیاز کاربر پیشنهاد می دهد. این امکان در اپراتور ایرانسل تحت عنوان بسته های اختصاصی ارائه می گردد.

·        سرویس تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت در شاتل موبایل به کاربر این امکان را می دهد تا در هنگام تمام شدن بسته اینترنت و ورود به مصرف آزاد معادل یک نهم تعرفه سایر اپراتورها هزینه کند.

·        در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل مشترک می تواند مصرف اینترنت آزاد خود را غیر فعال کند تا از مصرف ناخواسته اینترنت جلوگیری نماید.

 

سخن پایانی

با نگاهی کلی به تعرفه ها می توان گفت: تعرفه های مکالمه همراه اول برای سیم کارت های دائمی و اعتباری متفاوت است، اما مکالمه داخل شبکه و برون شبکه برای مشترکین همراه اول قیمت یکسانی دارد. ایرانسل مکالمه داخل شبکه و خارج شبکه را یکسان محاسبه می کند و تفاوت تعرفه در نوع سیم کارت دائمی و اعتباری می باشد. در اپراتور رایتل تعرفه مکالمات درون شبکه و برون شبکه متفاوت است.

به طور کلی ارسال پیامک برای کاربران سیم کارت رایتل کمترین هزینه را خواهد داشت، ضمن این که اپراتور ایرانسل سیم کارت های مخصوص پیام رسانی دارد که تعرفه آن با سیم کارت های معمولی یکسان نیست.

در زمینه اینترنت بعد از فروردین 1401 تقریبا تعرفه اینترنت آزاد در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که از بیشترین تعداد مشترک برخوردارند، یکسان سازی شد و بسیاری از بسته های بلند مدت حذف گردید. حتی در بعضی موارد این دو اپراتور، هدیه هایی که همراه بسته ها بودند را حذف نمودند.

تنوع بسته و قیمت در اپراتور رایتل بسیار بهتر می باشد. ضمن این که قابلیت انتقال دیتا در شاتل موبایل این امکان را به کاربران می دهد تا در زمان تمدید بسته ( تا سقف 400 مگابایت ) دیتای باقی مانده از بسته قبلی را به دوره بعد انتقال دهند.

در نهایت توصیه می گردد کاربران با توجه به نوع نیاز خود از به صرفه ترین سیم کارت دائمی یا اعتباری استفاده نمایند تا بتوانند به راحتی هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402

این روز ها افراد به دنبال این هستند که به خاطر وضع نابسامان به دنبال سرمایه گذاری در جامعه هستند که بتوانند سرمایه خود را به نحوی افزایش دهند. این روز ها که به شدت پول ملی کشورمان بسیار بی ارزش شده و هر روز قیمت ها تغییر پیدا می کند همین مسئله باعث شده است که افراد جامعه دنبال سرمایه گذار باشند تا بتوانند که سرمایه خود را چند برابر کنند. یکی از این سرمایه گذاری هایی که بسیار برای مردم هیجان انگیز بوده است و در این چند وقت هم بسیار سرمایه گذار پیدا کرده است سرمایه گذاری روی سیم کارت های موبایل بوده است.شاید بزرگ ترین ایرادی که وجود دارد این است که افراد جامعه نا آشنا هستند با این کار و ممکن است حتی ضرر های بزرگی هم دهند. پس بهتر است با یک جست و جوی بسیار ساده  آگاهی در مورد بازار سیم کارت پیدا کنیم  تا در آن بتوانیم سرمایه گذاری کنیم.

آیا سیم کارت سرمایه محسوب می شود؟

به راستی پرسیدن چنین سوالی نشان دهنده هوش سرشار شما خواهد بود؛ زیرا در هیچ کجای دنیا، سیم کارت به عنوان یک کالای سرمایه ای در نظر گرفته نمی شود. ولی به لطف سیاست غلط دولتمردان در ایران برخی سیم کارت های عرضه شده در کشور ما نه تنها کالای سرمایه ای محسوب شده، بلکه سود سرمایه گذاری بر روی آنها از بازار ارز و سکه بهتر و بیشتر می باشد.

 

کدام سیم کارت ها، سیم کارت سرمایه ای محسوب می شوند؟

در حال حاضر از بین سیم کارت های موجود در بازار، سیم کارت دائمی همراه اول پرطرفدارترین و محبوب ترین سیم کارت به شمار می آید که از بین پیش شماره های این اپراتور، پیش شماره 0912 به عنوان یک کالای سرمایه ای، از گران ترین قیمت در بازار برخوردار می باشد.

 

سرمایه گذاری بر کدام شماره های 0912 سود آور تر است؟

برای پاسخ به این سوال باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفت. زیرا برای یک سود خوب، در گام نخست باید یک خرید مقرون به صرفه و مناسب داشت. برای داشتن یک خرید خوب نیز باید بازار را به خوبی بشناسید؛ تا با در نظر داشتن میزان عرضه تقاضا، نوسان قیمت و .... شماره ای را خریداری کنید که از همه آیتم های مهم محبوبیت برخوردار بوده و البته قیمت مناسبی هم داشته باشد.

برای رسیدن به چنین آگاهی و شناختی نیز، پیشنهاد می شود؛ ابتدا اطلاعات خود را در مورد سیم کارت دائمی 0912 و عوامل تاثیر گذار بر قیمت این نوع سیم کارت کامل کنید تا بتوانید خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

سیم کارت دائمی همراه اول نخستین بار در سال 73  به صورت استانی عرضه گردید. به همین خاطر پیش شماره 0912 متعلق به استان های تهران، قزوین، البرز، قم، زنجان و سمنان می باشد. از آنجا که در آن زمان هنوز طرح رومینگ ملی اجرا نشده بود و هزینه های جابجایی در قبض های پایان دوره منظور می گردید، افراد معمولا ترجیح می دادند از پیش شماره استان خود استفاده کنند؛ ولی اکنون بعد از اجرا شدن طرح رومینگ ملی و حذف هزینه های جابجایی، استفاده از همه پیش شماره های همراه اول در هر جای کشور، هزینه های یکسان خواهد داشت.

 

عوامل تعیین کننده قیمت سیم کارت دائمی 0912

برای این که بتوانید شناخت خود از پیش شماره های 0912 را کامل کنید، باید بدانید همه کدهای این سیم کارت از محبوبیت و قیمت یکسانی برخوردار نیستند. نوسان قیمت در این بازار به قدری زیاد است که ارزش سیم کارت های پیش شماره 0912 بین 10 میلیون تا چند میلیارد می رسد. علاوه بر این برخی سیم کارت های این پیش شماره به محض عرضه، صفی از متقاضیان پیدا می کنند که حاضرند قیمت های نجومی برای خرید آن بپردازند.

برای آن که بدانید کدام سیم کارت 0912 چنین شرایطی دارد؛ ابتدا باید از زیر و بم های شرایط قیمت گذاری بر سیم کارت دائمی 0912 مطلع شوید که به شرح ذیل می باشد:

 

·        سیم کارت دائمی 0912 متعلق به تهران است یا شهرستان؟

با توجه به این که این پیش شماره نیز، مانند بقیه پیش شماره های سیم کارت دائمی همراه اول به صورت استانی عرضه شد، سیم کارتی گران تر و پرطرفدارتر است که کد آن مربوط به شهر تهران باشد. به همین خاطر توصیه می شود؛ برای سرمایه گذاری هیچ شماره ای را تنها به این خاطر که با 0912 شروع می شود، خریداری نکنید و قبل از خرید سیم کارت 0912 حتما از طریق شماره پرونده مطمئن شوید که سیم کارت متعلق به شهر تهران می باشد.

 

·        میزان کارکرد

سیم کارت ها نیز مانند ماشین، هرچه کم کارکرد و صفر باشند؛ با ارزش ترند. با این تفاوت که سی سالی از عرضه اولین سیم کارت دائمی همراه اول در کشور می گذرد و تقریبا عرضه تمامی کدهای پیش شماره 0912 به پایان رسیده است. به همین خاطر پیدا کردن کد صفر کاری سخت و دشوار می باشد. البته در کدهای صفر و کد 9 که کمتر از یک دهه از عرضه آنها می گذرد؛ می توان کد صفر و کارنکرده بیشتری پیدا کرد که با توجه به قیمت مناسب برای سرمایه گذاری گزینه مطمئنی می باشند.

ولی از بین پرطرفدارترین کدهای مربوط به پیش شماره 0912، پیدا کردن کد صفر تقریبا محال است. البته بعضی از شماره ها تحت عنوان شماره های کم کارکرد یا در حد صفر در بازار موجود هستند که برای سرمایه گذاری مناسب تر هستند. این شماره ها که برای مدت طولانی خاموش بوده و از زنگ خور پایینی برخوردارند؛ دردسرهای سیم کارت کارکرده را نداشته و هم از لحاظ قیمت و از لحاظ محبوبیت در جایگاه بالاتری نسبت به سیم کارت های کارکرده قرار می گیرند.

 

·        میزان رندی شماره

این بخش به عنوان جذاب ترین و تاثیر گذارترین آیتم، اهمیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاری شما دارد. با توجه به این که این بازار نیز مانند هر بازار سرمایه ای دیگری در ایران از فوت و فن های مخصوص به خود برخوردار است؛ اگر می خواهید سود خوبی نصیبتان شود؛ شش دانگ حواستان را به این بخش بدهید.

در تعریف، به تکرار شماره های عدد یک سیم کارت، رندی شماره می گویند که طبیعتا هر چه این تکرار بیشتر باشد و باعث ماندگاری بهتر در حافظه گردد؛ با ارزش تر و گران تر می باشد. ولی در عمل تشخیص نوع رندی و میزان رندی یک شماره بسیار کار پیچیده ای است. زیرا جذابیت این بخش سبب گردیده تا در طول این سالها، دسته بندی های زیادی از شماره های رند ارائه گردد که هر کدام به تنهایی مثنوی هفتاد من است.

درست است که شماره های رند 0912 گران ترین سیم کارت های موجود در بازار ایران هستند؛ ولی سرمایه گذاری بر روی آن نیز، بسیار مطمئن و ایمن می باشد. بررسی ها نشان می دهد در ماه های اخیر که قیمت ها در کشور صعودی بوده، همه شماره های سیم کارت دائمی 0912 افزایش قیمت داشتند؛ ولی بیشترین میزان این افزایش مربوط به شماره های رند 0912 بوده است.

البته این نوسان بالای قیمت را می توان به این خاطر دانست که از یک طرف تعداد شماره های سیم کارت رند محدود می باشد که همین محدودیت سبب محبوبیت می شود؛ علاوه بر این عرضه کم و تقاضای بالا هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت و نوسان بالای قیمت این سیم کارت ها می باشد. زیرا تجربه نشان داده که این شماره ها به محض عرضه، خریداران فراوانی پیدا می کنند که منجر به تشکیل یک فضای رقابتی شده که تا حد زیادی بر قیمت نهایی سیم کارت موثر است.

 

·        از کجا سیم کارت سرمایه ای بخریم؟

اگر شماره رند 0912 را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید، حتما از وب سایت های معتبری مانند رندباز که قابل اعتماد بوده و شرایط استعلام قیمت دارند؛ استفاده کنید و بعد از این که از قیمت واقعی سیم کارت مطمئن شدید نسبت به خرید اقدام نمایید.

علاوه بر این در پلتفرم های با سابقه ای مانند رندباز شرایط خرید اقساطی سیم کارت هم وجود دارد که این تسهیلات شامل همه شماره های موجود در این وب سایت می شود. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری را دارید، به راحتی می توانید با مراجعه به وب سایت رندباز و انتخاب یک شماره دائمی 0912، سیم کارت مورد نظر خود را به صورت اقساطی تهیه کنید و صاحب سیم کارت شوید.

این امکان ویژه فرصتی بسیار مناسب برای سرمایه گذاری بر روی یک سیم کارت دائمی 0912 است. زیرا از یک طرف شما تنها با پرداخت یک سوم مبلغ و تضمین الباقی قیمت سیم کارت به صورت اقساطی صاحب سیم کارت شده اید و از طرف دیگر در بازه زمانی پرداخت اقساط، قطعا قیمت سیم کارت افزایش پیدا کرده و در هنگام اتمام اقساط، شما با پرداخت کمترین هزینه، مالک یک سیم کارت 0912 شده اید که نه تنها سرمایه شما را افزایش داده بلکه معتبر و با ارزش نیز می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402

این روزها دیگر کسی نیست که گوشی هوشمند نداشته باشد گوشی هایی که در این روزگار بسیار کارآمد هستند. این روز ها در جامعه اکثریت مردم جامعه خواهان داشتن گوشی های آیفون هستند . شاید همین گوشی های آیفون برند اپل بود که بازار گوشی های هوشمند را تغییر داد و باعث شد که گوشی های هوشمند جدید تر و با امکانات بیش تر به جهان معرفی شوند. گوشی های آیفون که این روز ها بسیار جلوه خاصی دارد و باعث شده است که بسیاری از مردم خواهان گوشی از این برند باشند. سیستم عامل خاص این گوشی هم به زیبایی ها ش افزوده اما از طرفی همین سیستم عامل هر از گاهی برا کسانی که این گوشی ها را دارند مشکل ایجاد کرده است و آن هم این است که مشکل وصل نشدن اینترنت خط های سیم کارت های داخل کشور می باشد که باعث اذیت شدن مردم می شوند

اگر هنگام وصل شدن گوشی آیفون خود به اینترنت، پیغام " Could not activate Cellular Data Network" را دریافت می کنید؛ روش هایی برای حل مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ...  وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

روش اول: فعال سازی داده گوشی

اولین و مهم ترین گام برای حل مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... ، اطمینان از روشن بودن داده در گوشی آیفون است که برای فعال سازی آن باید مراحل ذیل را طی کنید:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی آیفون خود، گزینه Cellular Data  را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که برایتان باز می شود، وضعیت Cellular Data را به حالت  ON  تغییر دهید.

·        در صفحه  Cellular Data  برای تمام برنامه های ضروری، داده گوشی را روشن کنید.

·        بعد از انجام همه مراحل ذکر شده، دوباره سعی کنید تا به اینترنت وصل شوید.

کاربران گوشی هوشمند آیفون توجه داشته باشند که بهتر است؛ برای صرفه جویی در مصرف داده، اتصال داده را برای برنامه های غیر ضروری و یا برنامه هایی که از آنها استفاده نمی کنند؛ غیر فعال کنند.

 

روش دوم: آپدیت تنظیمات شبکه هنگام روشن نشدن داده تلفن همراه

گاهی وقتها امکان دارد که گوشی آیفون شما آپدیتی را منتشر کرده باشد و با آن مشکلات اتصال اینترنت را حل کند. انجام مراحل زیر می تواند به شما برای آپدیت کمک کند:

·        ابتدا در قسمت تنظیمات یا  Settings گوشی آیفون خود روی گزینه General  ضربه زده و گزینه  About  را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که برایتان باز می شود؛ امکان وجود آپدیت برای شبکه تان را بررسی کنید و در صورت وجود این امکان،بروز رسانی را انجام دهید.

 

روش سوم: ریست کردن تنظیمات شبکه

یک از روش های موثر برای برطرف نمودن مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... ریست کردن تنظیمات شبکه می باشد که به روش ذیل انجام می شود:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی هوشمند خود به قسمت  General  رفته و گزینه Reset را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که برایتان به نمایش درخواهد آمد؛ گزینه  Reset Network Setting را انتخاب کنید.

·        در این مرحله دوباره به صفحه  General بازگشته و در قسمت پایین صفحه گزینه Shut Down را انتخاب کنید.

·        10 ثانیه صبر کنید و گوشی آیفون خود را با فشردن دکمه Power  دوباره روشن کنید.

 

روش چهارم: پر کردن اطلاعات APN

پر کردن اطلاعات  APN به عنوان یک روش کاربردی کمک بسیار زیادی به حل شدن مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... می کند. بنابراین کاربران گوشی های هوشمند آیفون باید مراحل زیر را انجام دهند:

·        در بخش تنظیمات یا Settings گوشی هوشمند خود به قسمت Cellular رفته و گزینهCellular Data Option را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که باز می شود؛ بر روی گزینه Cellular Data Network  ضربه بزنید.

·        در صفحه Cellular Data Network بر روی گزینه Reset Setting کلیک کنید.

 

روش پنجم: پاک کردن پروفایل  VPNها

در شرایط کنونی جامعه، استفاده از  vpn برای دسترسی به بسیاری از اپ ها و شبکه های اجتماعی ضروری است. اگر از وی پی ان تلفن همراه خود استفاده می کنید و مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و...  را دارید؛ با استفاده از روش زیر می توانید مشکل را حل کنید:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی هوشمند خود به قسمت  General  رفته و گزینه  VPN  را انتخاب کنید.

·        در صفحه  VPN بر روی  Profiles ضربه زده و تمام موارد موجود در این قسمت لیست را پاک کنید.

·        گوشی آیفون خود را خاموش کرده و بعد از 10 ثانیه دو بار گوشی را ری استارت کنید.

 

روش ششم: ریست فکتوری کردن گوشی آیفون

اگر تمای روش های فوق را اجرا کردید؛ اما هنوز مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... هم چنان حل نشده باقی مانده، ریست فکتوری کردن گوشی آیفون می تواند به عنوان یک گزینه کمک کننده باشد. تنها نکته مهم در هنگام ریست کردن این است که قبل از انجام ریست فکتوری از اطلاعات موجود در گوشی هوشمند خود بک آپ بگیرید؛ زیرا در هنگام ریست فکتوری تمام اطلاعات و داده های گوشی شما پاک شده و تنظیمات گوشی هوشمند به حالت اولیه در روز راه اندازی گوشی بر می گردد.

از آنجا که تمامی اطلاعات موجود در گوشی اعم از فیلم ها و تصاویر، نرم افزار های مختلف، تنظیمات شخصی سازی شده و مهم تر از همه پسوردهای مختلفی که بر روی گوشی خود ذخیره شده اند؛ از بین خواهند رفت؛ ایجاد فایل بک آپ به روز، از نکات بسیار مهم قبل از ریست فکتوری گوشی هوشمند می باشد. نکته حایز اهمیت دیگر در ریست فکتوری، دسترسی داشتن به اپل آیدی و پسورد آن می باشد که در هنگام راه اندازی مجدد گوشی و بارگذاری دوباره فایل های بک آپ به آن نیاز خواهید داشت.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از کارت های اپل آیدی استفاده می کنید و در ساختن اپل آیدی از شماره های مجازی و اطلاعات عمومی استفاده کرده اید؛ در ریست فکتوری محتاطانه عمل کنید و قبل از اطمینان کامل از دسترسی به اطلاعات اپل ایدی و عدم مسدود بودن آن اقدام به این کار نکنید. 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 23 ارديبهشت 1402
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');