سرویس تماس تصویری همراه اول برای کدام مشترکین فعال شده است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

این روز ها همراه اول که جز قدیمی ترین اپراتور های سیم کارت در داخل کشور است و اکثر مردم از سیم کارت های این اپراتور استفاده می کنند.این روز ها اپراتور همراه اول در تلاش است که بتواند سرویس های جذاب خود را در بست های مختلف قرار دهند.این روز ها همراه اول سرویس های بسیار جذابی را در اختیار مردم قرار می دهد یکی از این سرویس های جذاب VoLTE است.این سرویس مخصوص سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول است ولی بیشتر گوشی هوشمند ها  هم از این قابلیت استفاده می کنند و بیش تر مردم از این سرویس می توانند استفاده می کنند .ولی اگر حافظه خوبی داشته باشید؛ قطعا فراموش نکرده اید که این سرویس قرار بود؛ سالها پیش توسط اپراتور نسل سوم یعنی رایتل ارائه گردد؛ که به خاطر مخالفت برخی دلواپسان این طرح به طور کامل متوقف شد.

اگر چه بعد از آن رایتل همواره مدعی بود که در زمینه های فرهنگی تدابیر خاصی اندیشیده و تلاش نموده تا مثلا با انتخاب اختیاری مکالمه توسط افراد به صورت صوتی یا تصویری، نگرانی های مطرح شده را کاهش دهد؛ ولی در عمل هیچ اتفاق فوق العاده ای نیفتاد و مردم مجبور شدند در طول این سال ها برای حل مشکلات خود و برقراری تماس تصویری به شبکه های اجتماعی و نرم افزار های مختلف روی بیاورند.

 

سرویس  VoLTE  یا تماس تصویری چیست؟

سرویس Video over LTE یا همان  VoLTE  یک قابلیت بر بستر LTE  است که به مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول این امکان را می دهد؛ تا بدون نیاز به نصب اپلیکیشن یا نرم افزار خاص با سایر مخاطبین خود تماس ویدیویی برقرار کنند.

 

سرویس تماس تصویری همراه اول چیست؟

در زمستان سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که سرویس تماس تصویری همراه اول به صورت آزمایشی بر روی برخی گوشی های هوشمند راه اندازی شده است؛ اما بررسی ها نشان می دهد این قابلیت دوره آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و در حال حاضر کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند در صورت داشتن شرایط مناسب از آن استفاده نمایند.

چه کسانی می توانند از این سرویس استفاده نمایند:

در حال حاضر تنها مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول که شرایط ذیل را داشته باشند؛ می توانند از این سرویس استفاده نمایند و امکان برقراری مکالمه تصویری ان مشترکین با کاربران سیم کارت های دیگر اپراتورها وجود ندارد.

شرایط خاص برای برقراری تماس تصویری در اپراتور همراه اول به شرح ذیل می باشد:

·        تنها مشترکینی می توانند از این سرویس استفاده نمایند که هر دو طرف تماس از سیم کارت  USIM  استفاده کنند.

·        گوشی هوشمند هر دو طرف تماس باید از  قابلیت VoLTE پشتیبانی کند.

·        در زمان برقراری مکالمه تصویری، هر دو طرف تماس باید تحت پوشش شبکه LTE  باشند.

·        قبل از برقراری مکالمه تصویری، هر دو طرف مکالمه باید نسبت به فعال سازی سرویس VoLTE اقدام نموده باشند.

 

روش فعال سازی سرویس تماس تصویری همراه اول

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، تمام مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول که از تلفن های هوشمندی که از قابلیت VoLTE پشتیبانی می کنند، استفاده می کنند؛ می توانند به روش های زیر این سرویس را فعال نموده و از آن استفاده نمایند:

1.      مراجعه به اپلیکیشن همراه من

2.      شماره گیری کد دستوری # 2431 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 2431 مربع )

البته مشترکین توجه داشته باشند؛ برای استفاده از این سرویس، مشترک دریافت کننده و برقرار کننده تماس نیاز به نصب هیچ نوع نرم افزار بخصوصی ندارد و تنها بعد از فعال سازی سرویس و هنگام قرار گرفتن در پوشش شبکه LTE می توانند از آن استفاده نمایند. برای این کار هم باید ابتدا به صورت معمول تماس صوتی را برقرار کرده و سپس بر روی آیکون دوربین یا گزینه تماس تصویری کلیک کند تا درخواست ایجاد مکالمه تصویری برای مخاطب مورد نظر ارسال گردد.

در صورتی که مشترکین بنا به هر دلیلی بخواهند؛ این سرویس را غیر فعال سازند، باید کد دستوری # 2432 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2432 مربع ) را شماره گیری نمایند.

 

تعرفه تماس تصویری در اپراتور همراه اول:

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، سقف تعرفه مکالمه ویدئویی دقیقه ای 150 تومان می باشد، که در ماده 2 این مصوبه به دارندگان پروانه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه اجازه داده شده تا با رعایت مفاد این مصوبه و دیگر مقررات و شرایط مربوط، بسته های مختلف تعرفه ای را متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارائه کنند. البته برقراری تماس تصویری همراه اول، برای دریافت کننده تماس هزینه ای نخواهد داشت.

 

کدام گوشی های هوشمند از قابلیت تماس تصویری همراه اول پشتیبانی می کنند؟

بررسی ها نشان می دهد که این قابلیت در حال حاضر تنها برای مشترکین برخی از گوشی های شیائومی و هواوی قابل استفاده می باشد و هنوز امکان استفاده از این قابلیت برای مشترکینی که از گوشی های هوشمند اندروید و آیفون استفاده می کنند، وجود ندارد.

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول علاقمند به این تکنولوژی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره پشتیبانی همراه اول یعنی 9990 تماس برقرار کنند و یا به آدرس https://mci.ir/volte-vilte مراجعه نمایند.

شایان ذکر است سرویس VoLTE یا تماس صوتی بر بستر نسل چهارم (Voice over LTE )، تجربه مکالمه ای متفاوت با بهترین کیفیت صدا را در اختیار مشترکین قرار می دهد که هزینه آن با مکالمه عادی برابر بوده و کلیه دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید Android 19 و بالاتر، سیستم عامل ios 13 و بالاتر و اکثر گوشی های هوشمند تولید شده بعد از سال 2019 از این سرویس پشتیبانی می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : پنج شنبه 15 تير 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');