نحوه استعلام تعداد سیم کارت برای هر مشترک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

پیشرفت تکنولوژی در این سال های اخیر باعث شده است که بسیاری از مردم در این سال ها گوشی های هوشمندی را خریداری کنند که جایگزین بسیاری از وسایل شود و دیگر همه یک گوشی هوشمند را در دستان خود دارند و به یکی از کاربردی ترین وسایلی تبدیل شده است که مردم همه کار های روزمره خود را تقریبا با این گوشی های هوشمند انجام می دهند.اما باید برای استفاده از این گوشی های هوشمند سیم کارت دائمی یا اعتباری را داشته باشند تا بتوانند از این نوع گوشی های هوشمند استفاده کنیم . از آنجایی که اگر سیم کارت  برای استفاده کردن نداشته باشیم نمی توانیم از گوشی های هوشمند خودمان به نحو احسنت استفاده کنیم و عملا گوشی های برای ما خاصیتی ندارد. داشتن سیم کارت  که وسیله ایی کوچک ولی بسیار مهم است و می توان نقش بسیار بزرگی را برای گوشی ها انجام دهد

حتی بررسی های انجام شده نیز نشان می دهد که تقریبا برای هر ایرانی بالاتر از 18 سال بیش از یک سیم کارت ثبت شده است.

 

چرا باید از سیم کارت محافظت کرد؟

بر اساس قانون سیم کارت های موجود در داخل هر گوشی هوشمند، جزء حریم و اموال شخصی افراد می باشد که لازم است؛ مشترکین برای حفظ و نگهداری آن ها دقت و توجه کافی، مبذول دارند. چرا که  غفلت و اهمال در مراقبت از سیم کارت ها نه تنها می تواند باعث بروز صدمات مالی گردد،  بلکه می تواند با آبرو و اعتبار اشخاص نیز بازی کند. مطابق قانون در صورت بروز هرگونه اعمال مجرمانه، فقط و فقط مالک سیم کارت مسئول بوده و شخصا باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد.

با توجه به این که در صورت سوء استفاده از سیم کارت و وقوع هرگونه جرم، ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای مالکان اصلی سیم کارت ها ایجاد شود، همواره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش شده تا اهمیت این موضوع با روش های مختلف به مشترکین گوشزد شده تا با آگاهی و اطلاع رسانی به موقع از بروز مشکلات و هزینه های ناخواسته بعدی جلوگیری گردد.

 

طرح ساماندهی سیم کارت چیست؟

در سال های گذشته بعد از فراوانی تخلفات انجام شده با سیم کارت های بدون هویت، "طرح احراز هویت و ساماندهی سیم کارت ها "  برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی راه اندازی شد. این طرح با ایجاد ساز و کار آسانتر، امکان دسترسی افراد به برخی اطلاعات مانند تعداد و شماره سیم کارت های ثبت شده به نام اشخاص را فراهم کرده و در تلاش است تا از این طریق از حجم عمده این نوع تخلفات بکاهد.

در گذشته هر فرد مجاز بود که از هر اپراتور 10 سیم کارت به نام خودش و با کد ملی خود ثبت نماید، ولی در سال های گذشته این قانون تغییر کرده و بر اساس آخرین اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ هر فرد ایرانی می تواند در مجموع 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. این قانون بدین معناست که افراد می توانند در مجموع از هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، 10 سیم کارت تحت مالکیت خود داشته باشد.

با توجه به این که مسئولیت هر خط یا سرویس ارتباطی که به نام مشترک می باشد، شخصا با خود او بوده و عواقب ناشی از سوء استفاده از آن با مالک قانونی سیم کارت است، لازم است کاربران ضمن دقت در حفظ و نگهداری سرویس های ارتباطی، نسبت به استعلام تعداد خطوطی که به نام آنهاست، اقدام کرده و در صورت لزوم نسبت به غیر فعال سازی خطوطی که از آنها استفاده نمی کنند، اقدام نمایند.

 

روش های استعلام سیم کارت:

·        ارسال کد ملی به سرشماره های 3000150 و 3000504901

·        مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس mobilecount.cra.ir

·        مراجعه به اپلیکیشن هر یک از اپراتورها در بخش مدیریت حساب ( در اپلیکیشن همراه من (my mci ) در اپراتور همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell) در اپراتور ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در اپراتور رایتل)

·        مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین و مراکز ارتباطی اپراتورها

در هر کدام از این روش ها، تنها با ارائه کد ملی، مشترک می تواند از تعداد سیم کارتی که به نامش می باشد، آگاهی پیدا کند.

 

نکات مهم:

·        خدمات گفته شده فقط به افراد حقیقی ارائه می شود که حداقل یک سیم کارت دائمی یا اعتباری در یکی از اپراتورهای فعال در کشور داشته باشند.

·        هر مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری در هر دوره 10 روزه فقط یک بار می تواند از سامانه رگولاتوری تعداد خطوط را استعلام کند.

·        در صورتی که از آخرین استعلام بیش از 10 روز گذشته ولی موفق به استعلام نشده باشد، می توان موضوع را با مدیریت سامانه در میان گذاشت که در این صورت با وارد کردن اطلاعات اولیه، کد رهگیری به فرد داده خواهد شد و پس از آن پیامکی با محتوای تعداد سیم کارت ها در هر اپراتور برایش ارسال می شود.

·        اتباع غیر ایرانی نیز با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت اقامت، کارت پناهندگی، کارت هویت و کارت سبز می توانند به صورت همزمان از مجموع تمام اپراتورهای فعال در کشور سه سیم کارت فعال به نام خود داشته باشند.

·        اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و سازمان ها برای تعداد سیم کارت های فعال؛ از هیچ محدودیتی برخوردار نیستند.

 

نحوه استعلام از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

با توجه به پدیده سیم کارت های جعلی و یا استفاده مجرمین و متخلفین از سیم کارت های بدون هویت و یا سیم کارت هایی که به نام دیگران می باشد، لازم است مشترکین به هیچ وجه سیم کارت روشن و فعال خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. زیرا بسیاری از جرائم و کلاهبرداری های اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیم کارت های تلفن همراه سایر افراد انجام می شود که همین امر لزوم استعلام از سایت رگولاتوری را بیشتر می کند. برای این کار کاربران می توانند با ارسال کد ملی به سامانه 3000150 یا مراجعه به سایت رگولاتوری نسبت به استعلام تعداد سیم کارت خود اقدام نمایند.

برای استعلام از سایت نیز، مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل باید بعد از مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir  منوی حقوق کاربران، گزینه استعلام سرویس های مشترکین می توانند از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است مطلع شده و سپس با مراجعه به دفاتر امور مشترکین نسبت به مسدود سازی سیم کارت هایی که با نام آنها فعال شده و از آن مطلع نیستید، اقدام کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');