توصیه پلیس فتا: پیامک تبلیغاتی از شماره های شخصی را باز نکنید.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

شاید از زمانی که اینترنت وارد جامعه شد و گوشی های هوشمند هم جایگزین بسیاری از وسایل شدند تبلیغات هم به صورت گسترده ایی تغییر پیدا کرد و افراد  جامعه هر روز با پیامک های تبلیغاتی روبرو شده اند. این روز ها معاون پلیس فتا با مصاحبه با رادیویی بیان کرده است که به سازمان ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است که برای تبلیغات  از شماره های شخصی استفاده نکنند که بعضی از شرکت های زیر بار نرفته اند. استفاده  از شماره های شخصی برای استفاده از پیامک های تبلیغاتی کاملا جرم بوده  است و ارسال کننده هم مجرم است. سازمان تنظیم و مقررات هم اعلام کرده است که در صورتی که شرکت های تبلیغاتی از شماره شخصی استفاده کنند  تنها راهی که برای نوع شرکت ها می ماند  آخرین راه حل مسدود سازی شماره های شخصی ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی است.

البته مساله استفاده تبلیغاتی از سیم کارت های شخصی، موضوع بسیار پیچیده ایست که با وجود نارضایتی مشترکین، هشدارهای پلیس فتا و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی همچنان پابرجاست و هر چند وقت یکبار خبرساز می شود.

 

سرهنگ پاشایی ضمن اشاره به کلاهبرداری های پیامکی انجام شده، اظهار داشتند:" دو نهاد وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات باید روی این شماره های انبوه نظارت داشته باشند."

ایشان با اشاره به برخی شماره های باور پذیر برای مردم که کلاهبرداری می کنند، بیان داشتند: " از شماره تلفن ها سوء استفاده می شود که به دلیل سهل انگاری و عدم مدیریت صحیح از جانب مدیران صورت می گیرد. " معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا با بیان این که برای مرتکبین این نوع جرایم، پرونده قضایی تشکیل شده، اظهار کردند: " مرتکبین باید جوابگو باشند."

در ادامه ایشان افزودند:" مردم باید بدانند؛ پیامک از شماره های شخصی، آلوده است و نباید آن را باز کنند. پیامک هایی که به جای شماره، عبارت دارند؛ قابل اعتماد است و همچنین به شماره هایی که شخصی نیست؛ نیز توجه نکنید، تا متن شماره خود را فعال کنند. لذا لینک پیامک های تبلیغاتی را کلیک نکنید تا متن خود را فعال کنند. همچنین در صورت ابهام در مورد شماره ای مردم می توانند با شماره 096380 تماس گرفته و با اتصال به نزدیک ترین اپراتور، مشکل خود را در میان بگذارند. "

 

فروش سیم کارت زندانیان حبس ابد

سرهنگ پاشایی در خصوص فروش سیم کارت های زندانیان حبس ابد، اظهار کردند: "شبکه های اجتماعی محفل مناسبی برای این گونه دروغ هاست و تبلیغات این شبکه ها به جز سایت ها، تا 50 درصد کلاهبرداری است."

ایشان ضمن تاکید بر ضابطه مند بودن کسب و کارها برای حفظ امنیت بهتر هموطنان، بیان داشتند: " با همکاری دستگاه های مربوطه حجم سیم کارت های بی نام ونشان پایین آمد و بسیاری از آنها باطل شد. "

در پایان ایشان تصریح کردند:" گاهی اوقات مجرمان، سیم کارت های اشخاص را می گیرند و به نام آنها کلاهبرداری می کنند. بیش از 10 روش علمی و فنی وجود دارد که این کلاهبرداری شناسایی می شوند."

به موجب قانون، مالک سیم کارت موظف است از سیم کارت اعتباری یا سیم کارت دائمی خود به خوبی مراقبت نماید و در این مورد هیچ گونه سهل انگاری مورد قبول نمی باشد. زیرا در صورت سوء استفاده از سیم کارت و بروز هرگونه جرم یا تخلف، تنها مالک سیم کارت مسئول قانونی بوده و باید در محاکم قضایی حضور پیدا کرده و پاسخگو باشد. به همین خاطر اگر سیم کارتی دارید که از سرنوشت آن بی اطلاعید، بهتر است؛ هر چه سریعتر با مراجعه به دفاتر امور مشترکین نسبت به استعلام تعداد خطوطی که به نامتان است؛ اقدام کرده و در صورت لزوم، نسبت به غیر فعال سازی یا مسدود کردن خطوطی که از آنها استفاده نمی کنند، اقدام نمایند.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 20 فروردين 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');