راه های تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

در بازار کنونی ایران، عوامل زیادی بر تعیین قیمت سیم کارت موثر است که یکی از مهم ترین آنها میزان کارکرد سیم کارت می باشد. آگاهی از نوع سیم کارت های عرضه شده؛ به خریداران کمک می کند تا در این آشفته بازار از سوء استفاده دلالان به دور باشند و با دانش کامل نسبت به خرید سیم کارت مورد نظر خود اقدام نمایند.

به همین خاطر در ادامه به مهم ترین دسته بندی های سیم کارت های موجود در بازار ایران اشاره می کنیم:

 

1.     سیم کارت صفر

این سیم کارت که در بازار به سیم کارت صفر خشک یا صفر مخابرات هم معروف می باشند، سیم کارتی است که تا کنون فعال سازی نشده و هیچ استفاده ای از آن نشده است. این نوع سیم کارت در زمان فعال سازی دارای کد فعال سازی می باشد.

 

2.     سیم کارت سلبی

سیم کارت سلبی یا سیم کارت تخلیه شده همان سیم کارت های کارکرده ای هستند که توسط اپراتور به علت بدهی یا تخلف، از مالک سلب امتیاز شده و بعد از طی مدت زمان مشخصی تخلیه و دوباره به بازار عرضه شده و به فروش می رسند. این نوع سیم کارت ها هم مانند سیم کارت های صفر مخابراتی، دارای کد فعال سازی می باشند.

 

3.     سیم کارت در حد صفر

به سیم کارتی که زمانی فعال بوده و از آن استفاده می شده؛ ولی بعد از آن برای چند ماه یا چند سال خاموش بوده و زنگ خورهای آن به صفر یا نزدیک به صفر می باشد؛ سیم کارت در حد صفر می گویند.

 

4.     سیم کارت کارکرده

به سیم کارتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد و فعال می باشد، سیم کارت کارکرده می گویند.

با توجه به آنچه که بیان شد سیم کارت های در حد صفر که مدت ها خاموش بودند، سیم کارت صفر محسوب نمی شوند، سیم کارت هایی هم که عنوان می شود فقط برای اینترنت در مودم سیم کارتی استفاده می شوند نیز سیم کارت صفر نمی باشند. به همین خاطر لازم است؛ راه های تشخیص سیم کارت های صفر از کارکرده را نیز بیاموزید تا در مواقع ضروری بتوانید با استفاده از آنها با خیال راحت سیم کارت مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

نحوه تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده

حال برای این که بتوانید صفر بودن شماره ای را تشخیص دهید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

 

·        تماس با شماره مورد نظر

این روش که تقریبا قابل اطمینان می باشد، به عنوان یکی از راحت ترین و ابتدایی ترین روش های تشخیص سیم کارت صفر شناخته می شود. در این شیوه، در صورت تماس با شماره خط، با پیام" شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نیست" روبرو می شوید که می تواند به معنای عدم فعال سازی سیم کارت در شبکه باشد.

البته باید توجه داشت که اپراتورها هر چند وقت یک بار برخی از سیم کارت های سلب امتیاز شده را مجددا به بازار سیم کارت عرضه می کنند و در اختیار خریداران قرار می دهند که در صورت تماس با چنین شماره هایی نیز پیام فوق اعلام می شود. بنابراین در این روش امکان شناسایی دقیق سیم کارت های صفر مخابراتی وجود ندارد.

 

·        استعلام شماره از 9990

یکی از روش های مطمئن تشخیص سیم کارت صفر، تماس با شماره 9990 و استعلام میزان کارکرد خط می باشد.

 

·        استعلام کارکرد خط

این روش به عنوان بهترین روش تشخیص سیم کارت صفر، می تواند خیال شما را از نوع کارکرد سیم کارت راحت سازد. در این روش صاحب اصلی خط می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک شناسایی معتبر، درخواست استعلام کارکرد خط را ثبت نموده و از صفر بودن شماره اطمینان حاصل نماید.

 

تفاوت قیمت سیم کارت های صفر با سایر سیم کارت ها

به طور کلی قیمت سیم کارت صفر مخابراتی و صفر سلبی یکسان نیست و سیم کارت های صفر مخابراتی گران تر می باشند. با توجه به این که عرضه سیم کارت 0912 همراه اول با پیش شماره های یک تا 8 به پایان رسیده، سیم کارت هایی که تحت عنوان صفر در بازار به فروش می رسند، معمولا سیم کارت های صفر سلبی می باشند که قیمت پایین تری نسبت به سیم کارت های صفر خشک دارند.

تفاوت قیمت سیم کارت صفر با سیم کارت های کارکرده هم حداقل 40% می باشد، یعنی سیم کارت های صفر بیش از 40 درصد از سیم کارت های کارکرده گران تر هستند. دلیل اصلی این اختلاف قیمت هم به خاطر تماس های دریافتی سیم کارت های کارکرده می باشد که می تواند آزار دهنده و خسته کننده باشند. البته این مشکل با گذشت زمان برطرف میگردد، ولی احتیاج به کمی صبوری دارد.

در هر صورت فرق نمی کند چه سیم کارتی از چه اپراتوری ( همراه اول، ایرانسل، رایتل) تهیه کنید، فقط لازم است برای جلوگیری از بروز مشکلات و دردسرهای ناخوشایند، بلافاصله بعد از تکمیل نمودن مراحل خرید سیم کارت، نسبت به انتقال مالکیت آن اقدام نمایید. مالکیت سیم کارت نه تنها خیال شما را از جانب تخلفات و دردسرهای احتمالی که می تواند به خاطر مالکیت قبلی ایجاد شود؛ راحت می سازد، بلکه امکان برخورداری از کلیه مزایا و خدمات ارائه شده از سوی اپراتورها را نیز مقدور می سازد.





:: برچسب‌ها: قیمت گذاری سیم کارت ، قیمت سیم کارت ، سیم کارت صفر ، سیم کارت 0912 ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 19 دی 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');