گرانی سیم کارت های دائمی هم تقصیر دلار است!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

سیم کارت دائمی همراه اول همیشه نسبت به سیم کارت های دیگر قیمت بالاتری را داشته است و بین مردم محبوبیت فراوانی دارد اما در طول سالها همیشه قیمت آن روند صعودی داشته و جالب است بدانید با نوسانات دلار قیمت سیم کارت ها هم تغییر میکنند 

ماجرای گران تر شدن سیم کارت دائمی همراه اول هیچ ربطی به مسائل همیشگی مطرح شده مانند رندی شماره و میزان کارکرد سیم کارت ندارد و به نظر می رسد با بی ارزش شدن پول ملی، هیچ کس حاضر نیست سرمایه خود را با ریال خرید و فروش کند و با نوسانات بازار دلار، سیر صعودی قیمت سیم کارت ها را پایانی نخواهد بود.

 

سرمایه ای به نام سیم کارت

در همه کشورهای پیشرفته دنیا، سیم کارت ها به عنوان یک کالای مصرفی از قیمت ثابتی برخوردار بوده و کاربران می توانند در صورت نیاز به راحتی با حضور در مراکز معتبر خرید و فروش با ارائه کارت شناسایی معتبر سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایند. ولی در این سر دنیا کاملا برعکس است و سیم کارت به عنوان یک کالای سرمایه ای از قوانین مربوط به آن پیروی می کند.

به لطف سیاست های غلط اقتصادی و هنر مسئولان، سیم کارت در کشور ما به عنوان کالای سرمایه ای خرید و فروش می گردد و گرانی های این روزهای این بازار به خاطر تورم و نرخ دلار در بازار می باشد. زیرا فروشندگان حاضر نیستند؛ سرمایه خود را در این روزهای سخت و پر تلاطم با پول کاغذی بی ارزش بدون پشتوانه معامله نمایند.

 

این نکته را از یکی از فروشندگان فعال در بازار سیم کارت پرسیدیم که این گونه پاسخ دادند: "سیم کارت از مدت ها پیش که تورم ترمز بریده؛ دیگر یک وسیله مصرفی نیست. مخصوصا سیم کارت های دائمی سری قدیمی همراه اول که تعداد آنها محدود است، این روزها کاملا به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده اند. کالاهای سرمایه ای هم این روزها در کشور ما با نرخ دلار نوسان می کنند و طبیعتا وقتی نرخ طلا و مسکن و خودرو با نرخ دلار نوسان می کنند، سیم کارت هم به همین روال قیمت گذاری می شود. "

 

قیمت های دلاری سیم کارت

اگر این روزها گذرتان به بازار خرید و فروش سیم کارت خورده باشد، وضعیت عجیب و غریبی را در این بازار خواهید دید. از سالها قبل خرید فروش سیم کارت های رند که از شماره های سلیس و روان تشکیل می شدند، به خاطر محدودیت در عرضه و کمیاب بودن این شماره ها، همیشه قیمت های نجومی و غیر قابل باوری داشتند که به علت لوکس بودن این شماره ها و ثروتمند بودن خریداران، رفته رفته به عنوان روتین بازار پذیرفته شد.

 

ولی وضعیت این روزهای بازار سیم کارت؛ ربط چندانی به شماره های رند ندارد و قیمت سیم کارت ها اعم از رند و معمولی رشد فزاینده ای داشته است که هوش از سر هر رهگذری می برد. اولین نکته قابل اهمیت در این بازار؛ بی ثباتی قیمت هاست که شرایط را بسیار پیچیده می سازد. زیرا در این بازار؛ قیمت های اعلامی هر نوع سیم کارت اعم از دائمی و اعتباری، رند و معمولی قیمت روز می باشد که قطعا فردا به همین مقدار نبوده و قیمتی بالاتر خواهد داشت. به طوری که هر فروشنده ای در سخنان خود به این موضوع اشاره می کند و خریدار را از روند صعودی بازار می ترساند. هرچند که این موضوع کاملا واقعی بوده و آنچه که در بازار سیم کارت ایران رخ می دهد، نشان می دهد؛ قیمت ها در این بازار با نرخ دلار هماهنگ شده و با این روند افسار گسیخته قیمت دلار، کاهش قیمت سیم کارت نیز بسیار بعید و دور از ذهن خواهد بود.

 

این شرایط برای سیم کارت دائمی 0912 بسیار سخت تر و پیچیده تر می باشد. این سیم کارت ها که همواره به علت تقاضای بالا بسیار پرطرفدار و محبوب بودند، این روزها قیمت هایی غیر قابل باور پیدا کردند. مثلا این روزها سیم کارت 0912 کد 1، قیمتشان از 30 میلیون شروع می شود، البته اگر این سیم کارت ها صفر باشند، شروع قیمت ها از 55 میلیون خواهد بود. حال اگر سیم کارت رند باشد، بسته به رندی شماره و خوش خوان بودن اعداد، قیمت ها از 300 میلیون تومان شروع شده و تا 5 میلیارد تومان قیمت گذاری می شوند.

البته این روند برای سایر پیش شماره ها هم به همین صورت ادامه خواهد داشت. هر چند که در قیمت گذاری سیم کارت، هر چه پیش شماره بالاتر باشد؛ قیمت سیم کارت کمتر می شود، ( مثلا کد دو از کد سه گران تر است).  ولی در حال حاضر فاصله چندانی بین قیمت های اعلامی سیم کارت 0912 وجود نداشته و کلیه قیمت ها به همین صورت نجومی و غیر قابل باور می باشد.

 

نکته ترسناک ماجرا اینجاست که این روند غیر قابل قبول؛ محدود به سیم کارت دائمی 0912 و یا شماره های رند در بازار نبوده و سیم کارت های اعتباری که زمانی به قیمت اندک به فروش می رفتند و در بعضی شرایط به صورت یکی بخر، یکی رایگان هدیه ببر، در اختیار متقاضیان قرار می گرفتند هم؛ کمتر از 50 هزار تومان به فروش نمی رسند. هر چند که در این بین بعضی از این شماره های اعتباری هم قیمتی تا یک میلیون تومان پیدا کرده اند.

به نظر می رسد تاثیر نوسانات بازار ارز بر این بازار بسیار بیشتر از تصور باشد و خرید و فروش سیم کارت با دلار و اعلام قیمت به صورت لحظه ای قطعا به دلیل سیاست گذاری های اشتباه در طول این سالها می باشد. نکته جالب توجه در این بازار، تبدیل شدن این ابزار ارتباطی به وسیله ای برای جلوگیری از اثر تورم بر پول ملی می باشد که قیمت های عجیب و غریبی را به آنها بخشیده است.

در آشفته بازار کنونی که هیچ چیز از ثبات برخوردار نیست و هر آنچه که بیان شد فقط در این لحظه قابل استناد می باشد و قطعا هیچ کدام از قیمت ها در زمانی که شما این مطالب را می خوانید، به همین مقدار نخواهد بود، تنها یک نکته مهم و مستند وجود دارد و آن این است که تا وقتی محرک های تورم و مهم ترین آنها نرخ دلار ثبات پیدا نکند، بازار سیم کارت ایران به همین منوال ادامه خواهد داد. 

 





:: برچسب‌ها: قیمت های دلاری سیم کارت ، سرمایه ای به نام سیم کارت ، سیم کارت 0912 کد 1 ، سیم کارت دائمی همراه اول ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 18 دی 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');