فوت های کوزه گری بازار خرید و فروش سیم کارت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

اصولا چه تفاوتی بین دو نوع سیم کارت صفر و کارکرده وجود دارد و مزیت های هر یک چیست؟ از جمله سوال های مهمی است که پیشنهاد می شود؛ ما را همراهی کنید تا بتوانید دانش خود را در مورد آنها در حد یک کارشناس افزایش دهید.

تعریف سیم کارت صفر و کارکرده:
به طور کلی سیم کارت ها از نظر وضعیت کارکرد به دو دسته، صفر و کارکرده تقسیم می شوند.
سیم کارت صفر سیم کارتی است که تاکنون فعال نشده باشد و هیچ گونه استفاده ای از آن برای ارسال پیامک، برقراری مکالمه و سرویس اینترنت نشده باشد.
سیم کارت کارکرده نیز به سیم کارتی گفته می شود که قبلا فعال شده باشد و از آن مانند همه سیم کارت های معمولی استفاده شده باشد. البته سیم کارت های کارکرده بسته به میزان استفاده به دو دسته سیم کارت کم کارکرد و کارکرده تقسیم می شوند. بر اساس این تعریف؛ اگر سیم کارتی فعال شده باشد و از آن استفاده نشده باشد، سیم کارت کم کارکرد است و یا اگر سیم کارتی فعال شده باشد و تنها از سرویس اینترنت آن استفاده شده باشد، باز هم سیم کارت کم کارکرد می باشد.

بنابراین اگر سیم کارتی فعال شده باشد و از آن استفاده کمی شده باشد، یا برای مدتی خاموش باشد به آن سیم کارت کم کارکرد میگوییم که طبیعتا به علت زنگ خور پایین تر، قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت های کارکرده دارند؛ ولی در رده سیم کارت های صفر قرار نمی گیرند و همچنان سیم کارت های صفر بالاترین قیمت را نسبت به همتایان خود در بازار دارند.
حال در این بین مشکلی که به وجود می آید این است که در بعضی از پیش شماره ها، سیم کارت صفر نداریم، مثلا برخی کدهای سیم کارت همراه اول مانند کد یک تا 7 به دلیل اتمام سرشماره در سال های گذشته، خطوط صفر وجود ندارد و کلیه سیم کارت هایی که با این پیش شماره در بازار عرضه می گردند از نوع کارکرده می باشند.

فوت کوزه گری بازار سیم کارت ایران
ولی این بازار نیز مانند هر بازار دیگری فوت های کوزه گری مخصوص به خود را دارد که اگر بدانید کی و چگونه از آن استفاده کنید؛ به راحتی می توانید سیم کارت خود را به بالاترین قیمت ممکن بفروشید. مثلا یکی از فوت های فروش سیم کارت این است که اگر قصد فروش سیم کارت خود را دارید، سیم کارت را برای مدتی خاموش کنید و زنگ خور گوشی را به میان قابل توجهی کاهش دهید تا سیم کارت در رده سیم کارت های کم کارکرد قرار گیرد و ارزش ریالی بیشتری پیدا کند. البته حتما در این بازه آبونمان را پرداخت کنید تا سیم کارت مسدود نگردد.
یکی دیگر از این فوت های کاربردی، خرید سیم کارت های سلب امتیاز شده می باشد که دوباره به چرخه فروش بازگردانده می شوند و معمولا کم کارکرد یا در حد صفر می باشند و از قیمت مناسبی هم برخوردارند.

دلایل سلب امتیاز سیم کارت
بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها می توانند در شرایطی خاص؛ حق استفاده از خدمات خط را از مشترک سلب نمایند. در این صورت مشترک دیگر صاحب خط نبوده و امکان واگذاری اشتراک به دیگران وجود دارد.

1. فوت مشترک
در صورتی که مشترک فوت نماید و ورثه هم در مدت قانونی، اقدام به تقسیم مبلغ سیم کارت پس از فروش ننمایند و یا از آن استفاده نکنند، اپراتور می تواند سیم کارت را سلب امتیاز نماید.
البته در صورت مراجعه ورثه یا مشترکی که مهاجرت نموده و ارائه دلایل و مستندات لازم در خصوص عدم پرداخت بدهی در مهلت تعیین شده، اپراتور می تواند یک مهلت شش ماهه دیگر برای پرداخت بدهی بدهد. در صورت عدم پرداخت بدهی در این تاریخ، سیم کارت سلب امتیاز می گردد.

2. استفاده غیر مجاز
بر اساس قانون در صورتی که مشترک از خدمات شبکه به صورت غیر مجاز و برای مقاصد نامناسب استفاده کند و یا اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی غیر اخلاقی و غیر قانونی نماید؛ در نوبت اول اخطار، در نوبت دوم قطعی 15 روزه و در نوبت سوم سیم کارت سلب امتیاز خواهد شد.

3. ایجاد مزاحمت
در صورتی که مشترک از طریق تلفن همراه برای دیگران ایجاد مزاحمت نماید، برای بار اول به مدت یک هفته و برای بار دوم به مدت سه ماه سیم کارت قطع می گردد. در بار سوم سیم کارت به طور دائم قطع شده و تلفن همراه سلب امتیاز می گردد.

4. عدم پرداخت قبض
یکی دیگر از این موارد که سبب سلب امتیاز سیم کارت ها می گردد، عدم پرداخت قبض پایان دوره و یا عدم استفاده از سیم کارت های اعتباری برای یک بازه طولانی می باشد که البته این مدت در اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد.

· سلب امتیاز سیم کارت های دائمی در همراه اول
در اپراتور همراه اول، برای قطع کامل و تخلیه سیم کارت دائمی همراه اول به مشترک حدود یک سال فرجه داده می شود تا در این مدت در صورت تمایل، مشترک با پرداخت قبض نسبت به رفع مسدودی و قطعی دو طرفه سیم کارت اقدام نماید، ولی اگر در این بازه با وجود ارسال پیامک از سوی همراه اول، اقدامی برای پرداخت بدهی صورت نگیرد، سیم کارت سلب امتیاز می شود.
البته در خصوص شماره های رند همراه اول، این اپراتور به مدت دو سال پس از اتمام مهلت یک ساله تعیین شده؛ شماره مشترک را حفظ می کند و پس از پایان این مهلت و در صورت عدم پرداخت بدهی نسبت به تخلیه و سلب امتیاز خط اقدام می کند.

· سلب امتیاز سیم کارت های اعتباری در همراه اول
در مورد سیم کارت اعتباری همراه اول در صورتی که مشترک به مدت سه ماه متوالی یعنی 90 روز هیچ استفاده ای اعم از دریافت و برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و یا شارژ مجدد نداشته باشد و یا از تاریخ اعتبار شارژ بگذرد، ( محدودیت مبلغ شارژ زیر 5،000 تومان است ) ابتدا سیم کارت یک طرفه شده و سپس معلق و تخلیه می گردد.
البته در قانون جدید اگر سیم کارت اعتباری شارژ داشته باشد، اپراتور 993 تومان از مبلغ سیم کارت کسر می کند تا سیم کارت را فعال نگه دارد. علاوه بر این اگر سیم کارت بسته اینترنتی داشته باشد که از اعتبار زمانی برخوردار باشد، اپراتور به مرور از اعتبار آن به صورت سه ماه؛ سه ماه کسر می کند تا جایی که میزان اعتبار به زیر اعتبار 1،000 تومان برسد. سپس به مشترک تا سه ماه فرصت داده می شود که اگر در این بازه مشترک هیچ استفاده ای از سیم کارت نکند، سیم کارت سلب امتیاز می شود.

· سلب امتیاز در سیم کارت های دائمی ایرانسل
مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل در صورتی که در یک سال یعنی 6 دوره پرداخت قبض هیچ پرداخت و مصرفی نداشته باشند، سیم کارتشان سلب امتیاز می گردد که برای بازگرداندن بعد از پرداخت هزینه ها، 7 روز زمان می برد.

· سلب امتیاز در سیم کارت های اعتباری ایرانسل
در مورد سیم کارت اعتباری ایرانسل در صورتی که مشترک به مدت سه ماه متوالی یعنی 90 روز هیچ استفاده ای اعم از دریافت و برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و یا شارژ مجدد نداشته باشد، سیم کارت سلب امتیاز شده و امتیاز آن به مشترک بازگردانده نخواهد شد و اپراتور آن را به شخص دیگری واگذار می کند.

· سلب امتیاز در سیم کارت های رایتل
مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل در صورتی که 180 روز سیم کارت خود را شارژ نکنند، به صورت یک طرفه مسدود خواهند شد و اگر این روال به صورت 30 روز دیگر ادامه پیدا کند سیم کارت به صورت دو طرفه مسدود می شود.
در صورت عدم شارژ بعد از گذشت یک سال؛ سیم کارت به حالت ترمینیت در خواهد آمد که در این حالت مشترک باید با مراجعه به فروشگاه های مجاز رایتل برای بازگشت سیم کارت به چرخه سرویس دهی و استفاده مجدد؛ هزینه های لازم را پرداخت نماید.

نحوه خرید سیم کارت های سلب امتیاز شده
در هر صورت اگر سیم کارتی سلب امتیاز گردد، مجددا به چرخه فروش بر می گردد و قیمت گذاری سیم کارت از سوی کارشناس رسمی دادگستری اعلام می گردد و متقاضیان در صورت تمایل می توانند نسبت به خرید آنها اقدام نمایند.
در صورت تخلیه و سلب امتیاز خط، پس از کسر بدهی تلفن ( با یادآوری مبلغ اولیه حق اتصالی که دریافت گردیده به کارشناس دادگستری جهت کسر آن از قیمت نهایی اعلامی از سوی کارشناس هزینه های مجاز واگذاری، حقوق دولتی، مالیات های متعلقه پرداختی و سایر هزینه ها از جمله هزینه کارشناس رسمی دادگستری) به مشترک قبلی بازگردانده می شود.
از آنجایی که بعد از خرید سیم کارت، کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیره شده در سیم کارت دسترسی خواهد داشت که در صورت سوء استفاده از این اطلاعات، همه عواقب متوجه صاحب قانونی سیم کارت می باشد؛ توصیه می شود حتما قبل از واگذاری؛ تمامی اکانت های فعال در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را غیرفعال سازید و فیلم ها و عکس های بار گذاری شده را پاک کنید.

 




:: برچسب‌ها: قیمت گذاری سیم کارت ، خرید سیم کارت ، دلایل سلب امتیاز سیم کارت ، سیم کارت صفر و کارکرده ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 10 دی 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');