شرکت مخابرات و دریافت هزینه های نجومی برای انتقال شماره رند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

شاید کمتر کسی فکر می کرد وقتی گراهام بل توانست تلفن را اختراع کند و ارتباطات به کلی تغییر کند و بسیاری از تلفن ها با همدیگر ارتباطات برقرار کنند. اما این نقطه پایان نبود سال ها بعد وقتی مارتین کوپر  در دفترش نخستین گوشی همراه را تولید کرد و توانست از طریق آن با نفر دیگر ارتباط برقرار کند شروع هیجان انگیز برای مردم بوده است.از آن زمان به بعد تا به امروز گوشی های هوشمند در شکل و اندازه های متفاوت به بازار آمده است که بسیار موثر بوده است و بسیاری از مردم در این سال ها توانسته اند که با این نوع گوشی ها با همدیگر ارتباط داشته باشند و توانسته که جایگزین بسیاری از گجت های دیگر برای مردم شود. این روزها بسیاری از مردم تمایل دارند که از این گوشی ها داشته باشند تا در دهکده جهانی با هم نوع های خود ارتباط داشته باشند.به همین خاطر یکی از مهم ترین تاثیرات تلفن های همراه در زندگی های مدرن امروزی، کاهش استفاده از تلفن های ثابت می باشد.

اگر چه هنوز بیشتر خانه ها و محل های کسب و کار از تلفن های ثابت برخوردارند، ولی کارکرد آنها در این روزها کمرنگ تر از گذشته شده و افراد ترجیح می دهند برای انجام امور مختلف از تلفن های همراه شخصی خود استفاده نمایند. البته همه گیری استفاده از تلفن های همراه به هیچ وجه نتوانسته نقش تلفن های ثابت را برای همیشه از بین ببرد و هم چنان افراد زیادی در ادارات و مغازه ها ترجیح می دهند برای برقراری تماس های تلفنی معمولی از شماره های ثابت استفاده کنند. به همین خاطر هم چنان بازار خرید و فروش شماره های ثابت در ایران پر رونق بوده و مانند هر بازار دیگری از قانون عرضه و تقاضا پیروی می کند.

 

یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر بر تعیین قیمت خطوط ثابت در ایران، میزان رندی شماره می باشد. همان طور که در بازار سیم کارت نیز، قیمت تمام شده یک سیم کارت به عوامل زیادی مانند نوع سیم کارت ( اعم از سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری ) نوع اپراتور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل ) و میزان رندی شماره بستگی دارد، خطوط ثابت تلفن نیز بر اساس نوع رندی، نوع کاربری، تراکم منطقه و ... قیمت گذاری می شوند که هر چقدر میزان رندی یک شماره بیشتر باشد، قیمت خط ثابت هم به همان میزان افزایش می یابد.

 

البته هزینه های مربوط به خرید خطوط ثابت رند، به قیمت نهایی آنها خلاصه نشده و به تازگی شرکت مخابرات ایران اقدام به دریافت مبالغ زیادی، جهت انتقال خطوط رند ثابت می نماید. طبق اعلام یکی از مشترکان تلفن ثابت که جهت نقل و انتقال شماره تلفن ثابت خود به شرکت مخابرات مراجعه نموده بود، از وی خواسته بودند مبلغ گزافی جهت این کار پرداخت نماید. ایشان در این باره بیان کرد: " برای فروش خط خودم با یک خریدار به مرکز مخابرات مراجعه کردیم، متصدی اعلام کرد که شما پول رندی خط را پرداخت نکردید. باید مبلغ گزافی برای امتیاز خط رند پرداخت کنید تا بتوانید تغییر نام دهید."

 

به همین خاطر تجارت نیوز برای مشخص شدن موضوع، اقدام به گزارش میدانی نموده و یک مرکز مخابراتی ضمن تایید این موضوع بیان کرد: "مالکان خطوط رند باید جهت واگذاری شماره خود، مبلغی را به مخابرات پرداخت کنند. این مبلغ رقمی در حدود 130 تا 150 میلیون تومان است. البته این رقم بر اساس بررسی خط گزارش شده اعلام شده و برای سایر خطوط ممکن است این رقم کمتر یا بیشتر هم بشود."

 

به نظر می رسد دریافت وجه مازاد شرکت مخابرات براساس مقررات اجرایی این شرکت بوده که برای شماره های رند و مناسب تلفن ثابت فاقد قرارداد ( شماره هایی که بابت رندی هیچگونه مبلغی پرداخت ننموده اند) در نظر گرفته شده است. بر اساس این قانون؛ در صورت وجود تقاضا مبنی بر تغییر نام، مشترک ملزم به پرداخت بهای رندی شماره خود بر اساس قیمت تعیین شده توسط کمیته نظارتی منطقه خواهد بود. در صورت عدم تمایل به پرداخت بهای رندی نیز، یک شماره عادی جایگزین و تحویل مشتری می گردد.

 

گزارش ها حاکی از آن است که این اقدام شرکت مخابرات با هدف افزایش درآمد و با نگاه تجاری صورت گرفته و در همین راستا این شرکت اقدام به فروش یک سری خطوط رند ثابت با عنوان شماره های طلایی و الماسی نیز کرده است که با توجه به محدودیت شماره ها به روش هایی مثل مزایده از 100 میلیون تومان تا 500 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

 

شایان ذکر است طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هزینه سالانه واگذاری این سرشماره ها بر اساس قیمت پایه ضربدر ضریب نوع ارتباط، ضریب کاربری، ضریب رند بودن و ضریب توسعه یافتگی هر استان قیمت گذاری می شود که این بدان معناست قیمت پایه کدهای چهار رقمی استانی 10 میلیون ریال و چهار رقمی کشوری 80 میلیون ریال می باشد. قیمت کدهای پنج رقمی استانی نیز یک میلیون ریال و پنج رقمی کشوری هم هشت میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

 

منظور از ضریب نوع ارتباط خطوط، یک طرفه یا دوطرفه بودن خطوط می باشد، ضریب کاربری می تواند برای بانک ها، موسسات اعتباری و مالی، فعالیت های تجاری، نیروهای انتظامی، نظامی و فعالیت های خدماتی، دولتی تعریف شود. ضریب رندی هم به میزان رندی شماره که به صورت شماره طلایی، نقره ای، برنزی و معمولی دسته بندی می شود، بر می گردد. 

با توجه به بررسی ها و مشاهدات، به نظر می رسد شرکت مخابرات تلاش نموده تا هم از طریق فروش شماره های رندی که تاکنون واگذار نشده و هم با دریافت مبلغی با ارقام بالا از صاحبان شماره های رند جهت انتقال خط؛ کسب درآمد کند و در این بازار سهمی جهت ایجاد درآمد بیشتر داشته باشد. این در حالی است که هزینه انتقال مالکیت سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول، ( طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده در سال 1400 ) به عنوان دارنده گران ترین و پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در بازار حداکثر 25 هزار تومان می باشد. 







:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 28 آبان 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');