تعداد سیم کارت مجاز برای هر ایرانی چه قدر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

ابلاغ قانون محدودیت تعداد سیم کارت از سوی رگولاتوری؛ در روزهای اول تصویب افراد زیادی را که برای اهداف مجاز مختلفی نیاز به سیم کارت های متعدد داشتند، دچار مشکل ساخت. ولی با مرور زمان این افراد نیز مجبور شدند تا تمام نیازهای خود را با همین تعداد سیم کارت مجاز مصوب شده، حل نمایند.

با توجه به این که با پیشرفت تکنولوژی و همه گیری استفاده از فناوری های مدرن، شکل و شمایل کلاهبرداری ها و تخلفات نیز بسیار با گذشته فرق کرده و در حال حاضر متخلفان با تسلط کامل به علم روز دنیا از غفلت و سادگی افراد سوء استفاده کرده و اهداف شومشان را اجرایی می کنند، لازم است کلیه افراد دقت و توجه کافی نسبت به حفظ اموال شخصی مانند سیم کارت ها داشته باشند.

 

 

با توجه به این که آمارها نشان می دهد تعداد سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری واگذار شده در کشور از سوی اپراتورها بسیار بیشتر از جمعیت کل ایران می باشد، به نظر می رسد بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف نیاز به تهیه سیم کارت های متعدد دارند. به طوری که گاها دیده شده تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام یک فرد از 10 سیم کارت هم بیشتر است.

در گذشته هر فرد مجاز بود که از هر اپراتور 10 سیم کارت به نام خودش و با کد ملی خود ثبت نماید، ولی در سال های گذشته این قانون تغییر کرده و بر اساس آخرین اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ هر فرد ایرانی می تواند تنها 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. این قانون بدین معناست که افراد می توانند در مجموع از هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، 10 سیم کارت تحت مالکیت خود داشته باشد. البته اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و سازمان ها برای تعداد سیم کارت های فعال؛ از هیچ محدودیتی برخوردار نیستند. اتباع غیر ایرانی نیز با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت اقامت، کارت پناهندگی، کارت هویت و کارت سبز می توانند به صورت همزمان از مجموع تمام اپراتورهای فعال در کشور سه سیم کارت فعال به نام خود داشته باشند.

 

 

زیرا تخلفاتی که در فضای مجازی صورت می پذیرد؛ معمولا به کمک ابزارهایی مانند سیم کارت انجام می شود و قطعا کلاهبرداران برای حفظ هویت خود از هویت جعلی و سیم کارت هایی استفاده می کنند که به نام شخص دیگری می باشد. از آنجا که بر اساس قانون در صورت وقوع هرگونه جرم و کلاهبرداری تنها مالک سیم کارت باید در مراجع قانونی حضور یافته و پاسخگو باشد، حفظ و مراقبت از هویت شخصی و اسناد و مدارک بر عهده هر فرد می باشد. البته در مواردی هم بعد از تلاش فراوان و ارائه اسناد و ... بی گناهی مالک ثابت خواهد شد؛ ولی این روند علاوه بر این که مستلزم زمان می باشد؛ می تواند باعث ضررهای مالی و از دست رفتن آبرو نیز بشود. چون باید بپذیریم که به هر حال مالک سیم کارت به علت سهل انگاری، در وقوع جرم درصدی مقصر می باشد.

در هر صورت از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، لازم است افراد در اسرع وقت نسبت استعلام تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ اقدام نمایند تا ضمن آگاهی از تعداد سیم کارتی که به نامشان می باشد، در صورت بروز هرگونه مغایرت، نسبت به مسدود سازی سیم کارت و تعیین تکلیف آن اقدام نمایند.

 

روش های استعلام سیم کارت:

·        ارسال کد ملی به سرشماره سرشماره 3000150

·        مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir

·        مراجعه به اپلیکیشن هر یک از اپراتورها ( بخش مدیریت حساب همراه من، ایرانسل من، رایتل من )

·        مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین و مراکز ارتباطی اپراتورها

در هر کدام از این روش ها، تنها با ارائه کد ملی، مشترک می تواند از تعداد سیم کارتی که به نامش می باشد، آگاهی پیدا کند.

 

اگر بعد از استعلام از تمام سیم کارت هایی که به نامتان می باشد، آگاهی داشتید و مغایرتی جود ندارد، می توانید با خیال راحت از آنها استفاده نمایید. ولی در صورت بروز هر گونه مغایرت لازم است؛ سریعا موضوع را پیگیری نموده و با مراجعه به یکی از دفاتر امور مشترکین نسبت به قطع دسترسی آن اقدام نمایید. زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند منجر به بروز مشکلات و دردسرهای فراوانی گردد.

البته استعلام تعداد سیم کارت در بعضی شرایط بسیار مهم تر و جدی تر خواهد بود، زیرا در این شرایط خاص که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، امکان سوء استفاده و کلاهبرداری از سیم کارت تحت مالکیت شما بیشتر است.

 

 شرایط خاص می تواند شامل موارد زیر گردد:

·        اگر به تازگی مورد سرقت قرار گرفته اید و کیف و مدارکتان را دزدیده اند.

·        اگر گوشی هوشمندتان را به سرقت برده اند.

·        اگر سیم کارت بلا استفاده ای داشته اید که اصلا به خاطر نمی آورید؛ دچار چه سرنوشتی شده است.

·        اگر با استفاده از کد ملی خود برای دوست یا آشنایی سیم کارت تهیه نمودید و اکنون از آن فرد و آن سیم کارت بی اطلاع هستید.

·        اگر سیم کارتی داشتید که اکنون به آن دسترسی ندارید و به نوعی گم شده است.

علی ایحال مراقب باشید و با بی خیالی از کنار سیم کارتی که به نامتان بوده، نگذرید و حتما تا تعیین تکلیف نهایی سیم کارت پیگیر باشید و برای مسدود سازی سیم کارت با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به دفاتر امور مشترکین مراجعه فرمایید.

 

با در نظر گرفتن این که تمام مسئولیت های استفاده از سیم کارت حتی در صورت واگذاری خط، به عهده مالک سیم کارت می باشد، تصویب این قانون در راستای مدیریت بر سیم کارت های ارائه شده و جلوگیری از بروز جرم و تخلف صورت پذیرفته و قانونگذار با اشراف کامل بر شرایط، تصمیم به محدود سازی واگذاری سیم کارت نموده است تا از مسائل و مشکلات بعدی جلوگیری نماید. به همین خاطر همکاری و دقت نظر مشترکین بیش از هروقت دیگر می تواند، شرایط را برای کلاهبرداران و متخلفان سخت تر نماید و راه رسیدن به هدف را برای آنها ناهموار سازد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 





:: برچسب‌ها: تعداد سیم کارت مجاز برای هر شخص , محدودیت مالکیت سیم کارت , روش های استعلام سیم کارت , تعداد سیم کارت مجاز , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 8 شهريور 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');