در سفر اربعین خرید کدام سیم کارت عراقی مناسب تر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

باز محرم و صفر و باز هم داغ اولاد آدم بر جهانیان افتاده است. این روز ها که بسیاری از مردم در دهه مختلف محرم و صفر به عزاداری می پردازند و بسیاری از مردم هم برای اربعین قصد زیارت حرم امام حسین(ع) را دارند کاری که اولین بار جابر صحابه پیامبر انجام داده بود.این روز ها بسیاری از مردم به فکر این هستند که چگونه در کربلا و سامرا و یا نجف با خویشان خود ارتباط برقرار کنند که آنها هم فیض زیارت کربلا را ببرند . اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که مانند سال های گذشته در کنار مردم باشند و خدمات رسانی کنند.انتخاب روشی بسیار مطمئن و درست که کسانی که علاقه ارتباط دارند با خویشان خویش می تواند لذت سفر را دوبرابر کند.بنابراین لازم است مسافران پیش از سفر آگاهی کامل نسبت به راه های ارتباطی با ایران پیدا کنند تا با انتخابیک روش مناسب و کاربردی، از دغدغه های این سفر بکاهند.

زائران سفر به عتبات مانند مسافران هر سفر خارجی دیگری می توانند از دو روش برای برقراری ارتباط با ایران استفاده نمایند.

روش اول: فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

روش دوم: استفاده از سیم کارت های عراقی

 

به طور کلی هزینه های رومینگ بین الملل؛ تابعی از هزینه های بین المللی می باشد، بنابراین در حال حاضر هزینه خرید سیم کارت های عراقی مقرون به صرفه تر و کاربردی تر می باشد. علاوه بر این به دلیل حجم عظیم زوار اربعین، معمولا سرویس رومینگ در روزهای راهپیمایی اربعین دچار مشکل می شود و برای زوار بهتر است با خرید سیم کارت عراقی و استفاده از شبکه های ارتباطی کشور عراق، از بهترین راه برای برقراری ارتباط با ایران استفاده نمایند.

البته خرید سیم کارت عراقی قطعا هزینه های ارتباطی کمتری را نیز برای مسافران به دنبال خواهد داشت. زیرا اپراتورهای عراقی در این ایام سیم کارت های خود را با تخفیفات ویژه برای ارتباطات درون شبکه ای ارائه می کنند و استفاده از این نوع خدمات برای زائران ایرانی که معمولا به صورت گروهی یا کاروانی سفر می کنند، بسیار با صرفه و اقتصادی می باشد و به آنها کمک می کند تا با خرید چند سیم کارت از یک اپراتور، از ارتباط مستمر و ارزان قیمت درون کاروانی در طول سفر بهره مند گردند. 

بنابراین در اینجا تصمیم داریم تا با نگاهی اختصاصی به سیم کارت های عراقی، اطلاعات مورد نیاز مسافران برای خرید سیم کارت را در اختیار آنها قرار دهیم.

سیم کارت های عراقی معمولا توسط سه شرکت Asiacell ، Zain و Korek ارائه می شوند که هر کدام از قیمت و میزان شارژ اولیه متفاوتی برخوردارند.

 

اپراتور آسیا سل ( Asiacell )

کاربرانی که در کشور عراق سیم کارت های اپراتور آسیا سل را تهیه کنند، می توانند از تعرفه های درون شبکه ای به صورت نیم بها استفاده نمایند. هزینه فعال سازی این سرویس بر اساس تعرفه سال 98، پنج هزار دینار عراقی می باشد که با ارسال عدد 2 به سرشماره 293 فعال می گردد.

 

 

اپراتور کورک تلکام ( Korek )

کاربران سیم کارت های این اپراتور نیز مانند آسیا سل این امکان را دارند تا هزینه ارتباطات درون شبکه ای خود را به صورت نیم بها پرداخت نمایند. کاربران برای استفاده از سرویس نیم بها باید کد دستوری # 254 * را شماره گیری نموده و بعد از پرداخت 1500 دینار عراقی ( بر اساس تعرفه سال 98 ) می توانند شش مخاطب را برای مکالمه نیم بها انتخاب نمایند. ( هزینه های کاربر تنها با شش مخاطب انتخابی به صورت نیم بها خواهد بود.)

 

 

اپراتور زین ( Zain )

کاربران این سیم کارت مانند دو اپراتور دیگر امکان استفاده از تعرفه نیم بها برای ارتباطات درون شبکه ای خواهند داشت. این سرویس که با ارسال عدد 2 به سرشماره 2034 امکان پذیر می باشد با هزینه اولیه پنج هزار دینار عراقی ( تعرفه سال 98 ) قابل فعال سازی می باشد. به طور کلی استفاده از سیم کارت های زین در بین مدیر کاروان ها متداول می باشد.

 

 

کدهای دستوری پرکاربرد سیم کارت های عراقی

در اینجا برای آگاهی علاقمندان برخی از پرکاربردترین کدهای دستوری سیم کارت های عراقی را بیان می کنیم:

با توجه به این که در سال های گذشته به دلیل پاندمی کرونا، راهپیمایی اربعین برگزار نمی شد، هزینه های اعلام شده در جدول زیر بر اساس تعرفه سال 98 بوده و قطعا این هزینه ها در سال جاری تغییرات محسوسی خواهد داشت.

 

کدهای دستوری انواع سیم کارت های عراقی

نام سیم کارت

طریقه شارژ کردن

باقیمانده شارژ

لیست بسته های اینترنتی

هزینه تماس با ایران ( بر حسب دقیقه)

هزینه پیام کوتاه

مرکز تماس

آسیا سل

# کدشارژ * 133 *

# 133 *

# 299 *

280 دینار

150 دینار

333

زین

# کدشارژ * 101 *

# 100 *

# 321 *

270 دینار

150 دینار

107

کورک تلکام

# کدشارژ * 221 *

# 211 *

# 250 *

260 دینار

150 دینار

411

 

معمولا سیم کارت ها عراقی با اعتبار 30 روزه و قیمتی مناسب عرضه می گردند؛ ولی مهمترین نکته در خرید این سیم کارت ها، مراجعه به مراکز معتبر می باشد تا بتوانید سیم کارتی با تاریخ مصرف بالاتر و قیمتی اقتصادی تر تهیه کنید. در سال های گذشته، به دلیل تقاضای بالا برای خرید سیم کارت در عراق، تهیه آن بسیار سخت بود و معمولا زائران برای خرید آنها دچار سردرگمی می شدند، به همین خاطر با تمهیدات انجام شده از سوی وزارات ارتباطات، در مرز های ورودی به عراق مانند مرز مهران امکان خرید این نوع سیم کارت وجود داشت. البته برای سال جاری باید منتظر ماند تا در روزهای نزدیک اربعین علاوه بر اعلام تعرفه ها، نحوه ارائه آنها نیز مشخص شود. در هر صورت برای خرید سیم کارت عراقی، مسافران باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشند.

در حالت عادی سفر به عراق برقراری ارتباط با ایران، با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل مقدور بوده و مشکلات شلوغی و اختلال در تماس را نخواهد داشت. ولی در روزهای اربعین به دلیل شلوغی ترافیک تماس ها زیاد بوده و سرویس رومینگ بین الملل کیفیت لازم را نخواهد داشت. علاوه بر این در صورت استفاده از سیم کارت ایرانی در کشور عراق، علاوه بر محاسبه هزینه رومینگ، هزینه تمام تماس هایی که با شما گرفته می شود نیز به حساب مشترک خواهد بود. بنابراین خرید سیم کارت عراقی بسیار به صرفه تر و منطقی تر می باشد. ولی با توجه به این که هنوز تعرفه ها و خدمات این نوع سیم کارت ها اعلام نشده، به طور قطع نمی توان یکی از آنها را به عنوان بهترین و ارزان ترین سیم کارت عراقی اعلام نمود.

البته با توجه به این که فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل و استفاده از شماره تلفن خود در کشور عراق، یکی از راحت ترین روش های ارتباطی با ایران می باشد، پیشنهاد می شود سیم کارت ایرانی(همراه اول، ایرانسل،رایتل) خود را به همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری و گیر نیاوردن سیم کارت عراقی بتوانید از آن استفاده نمایید.

 





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 5 شهريور 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');