نحوه اعلام مفقودی سیم کارت های همراه اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دزدی و سرقت در هر جامعه ایی چیز بدی است و افراد همیشه طرد می شوند از سوی جامعه . این روز ها در جامعه دزدی نسبت به قبل بسیار زیاد شده است و خیلی از مردم دچار این حادثه بسیار بد می شوند و مالی از آنها به سرقت می رود. این روز ها سرقت گوشی همراه بسیار زیاد شده است و مردم بعد از اعلام سرقت باید سریعا به پیشخوان دولت رفته و سیم کارت خود را برای جلوگیری از سو استفاده کردن سیم کارت بگیرند و سیم کارت خود را مسدود کنند.به خاطر اینکه اگر سیم کارت  هر اتفاقی بیفتد و مصداق جرم را داشته باشد برای کسی که سیم کارت به نامش است طبق قانون صدمات ناشی  بروز هر گونه تخلف یا مزاحمت برای فردی که سیم کارت به نامش است جرم محسوب می شود. تنها شخص پاسخگو در مراجع قضایی مالک سیم کارت می باشد، البته در صورت بروز هرگونه ضرر مالی یا جانی نیز، مالک سیم کارت باید نسبت به جبران هزینه ها اقدام نماید.

بنابراین اولین گام اساسی بعد از مفقود شدن یا ربوده شدن سیم کارت، مسدود سازی آن می باشد که در حال حاضر مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند از دو روش برای این کار استفاده نمایند:

 

روش اول: به صورت حضوری

برای این کار مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول لازم است با به همراه داشتن مدارکی که در ادامه ذکر خواهد شد به یکی از دفاتر پیشخوان دولت، نمایندگی های همراه اول، ادارات مشترکین استان ها و یا مراکز تلفن ثابت که ارائه دهنده خدمات خاص همراه اول می باشند، مراجعه نمایند. البته مشترکین در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل باید به یکی از مراکز تلفن ثابت ( سلمان فارسی، نبوت، مالک اشتر، هجرت، شیخ فضل الله ) و امور مشترکین مرکز قدس در تهران و ادارات مشترکین در سایر استان ها مراجعه نمایند.

 

مدارک مورد نیاز جهت مسدود سازی سیم کارت مفقود شده به شرح ذیل می باشد:

·        حضور مالک سیم کارت یا وکیل قانونی وی

·        ارائه اصل و تصویر کارت ملی مالک

·        ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر برای سیم کارت های دائمی

·        تکمیل و امضای فرم درخواست

·        ارائه اصل وکالت نامه دارای اعتبار و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل

البته در صورت عدم حضور مشترک، بستگان درجه یک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و همسر نیز می توانند با در دست داشتن مدارک لازم ( اصل و تصویر شناسنامه مالک و مراجعه کننده ) به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت در تهران و ادارات مشترکین در سایر استان ها مراجعه نموده و صرفا نسبت به قطع مفقودی و تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایند.

 

روش دوم : به صورت غیر حضوری

مراجعه به اپلیکیشن همراه من

برای این کار مشترک سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری باید در گام نخست، وارد " اپلیکیشن همراه من" شده و در منوی خدمات، مدیریت سیم کارت را انتخاب نمایند. در این قسمت، سیم کارت های به نام مشترک نمایش داده می شود که کاربر باید از بین آنها، سیم کارت مورد نظر برای سوزاندن را انتخاب نموده و دکمه اقدام به قطع را بزند. سپس با خواندن شرایط و انتخاب علت درخواست، روی دکمه تایید بزند تا دکمه قطع سیم کارت فعال شود. در نهایت با کلیک بر روی دکمه قطع سیم کارت، سیم کارت مورد نظر مسدود خواهد شد. البته برای مسدود سازی غیر حضوری سیم کارت، حتما باید سیم کارت به نام مشترک باشد.

 

نکات مهم:

·        برای سیم کارت های اعتباری قطع و تعویض سیم کارت به صورت همزمان انجام خواهد می شود.

·        در سیم کارت های دائمی، در صورت درخواست مشترک صرفا نسبت به اعمال قطع مفقودی اقدام شده و بعد از آن مشترک یا وکیل قانونی وی باید ظرف مدت 20 روز نسبت به دریافت سیم کارت جدید اقدام نمایند، در صورت عدم مراجعه مشترک برای دریافت سیم کارت جدید، تلفن همراه مربوطه مجددا وصل می گردد.

·        هزینه تعویض سیم کارت و اخذ سیم کارت جدید از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کسر می گردد.

·        تعویض سیم کارت مشترکینی که قبلا در یکی از دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به قطع مفقودی اقدام نمودند، فقط از طریق همان دفتر صورت می پذیرد.

·        در صورت مسافرت مشترک به سایر شهرهای کشور و نیاز به اعلام مفقودی، مشترکین می توانند با مراجعه به ادارات مشترکین مراکز استان ها، نسبت به این کار اقدام نمایند.

·        در صورتی که مشترک به صورت غیر حضوری و از طریق سایت همراه اول نسبت به اعلام مفقودی اقدام نموده باشد، می تواند با به همراه داشتن مدارک لازم ( اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداخت شده ) به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نموده و نسبت به دریافت سیم کارت اقدام نماید.

 

با توجه به این که بر اساس قانون هرگونه سوء استفاده از خط بر عهده مالک سیم کارت بوده و در صورت وقوع جرم، در وهله ی اول مالک سیم کارت باید در برابر قانون پاسخگو باشد، اکیدا توصیه می شود در صورت مفقودی یا سرقت سیم کارت، بلافاصله درخواست خود مبنی بر اعلام مفقودی یا سرقت را ثبت نموده و سیم کارت را مسدود نمایید. 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : چهار شنبه 2 شهريور 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');