نحوه مدیریت مصرف آزاد اینترنت در اپراتورهای مختلف


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

اینترنت که این روزها بسیاری از مردم از طریق آن با هم دیگر ارتباط برقرار می کنند . این روز ها اینترنت برای بسیاری از مردم مهم شده است به واسطه کار هایی که باید از طریق اینترنت انجام دهند. این روز ها بسیار از مشاغل دولتی دیگر از طریق دورکاری کار انجام می دهند که اینترنت بسیار پر سرعت و خوب لازم دارند. این روز ها اینترنت بعد از تلاطم های فراوانی که داشته است به ساحل آرامش رسیده است. درست در فروردین امسال بود که اپراتور ها با گران کردن بسته های اینترنت باعث تعجب مردم شدند و باعث این شد که به یک بار قیمت ها افزایش چشمگیری داشته باشند . بعد از این اتفاقات بسیاری از اپراتور ها با دادن سرویس های بسیار جذاب و عالی و مقرون به صرفه باعث این بشوند که مردم با خیال راحت از اینترنت استفاده کنند اما مشکل اصلی مردم در مدیریت هزینه ایی است که برای اینترنت خرج می کنند

 هرچند که بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت مقررات ارتباطات؛ اپراتورها موظف هستند قبل از اتمام اعتبار ( اعتبار حجمی یا زمانی ) و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و استفاده از اینترنت تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاع رسانی کنند، ولی هستند کاربرانی که به دلایل مختلف متضرر شده و مجبور به پرداخت هزینه عادی اینترنت می باشند.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی هر سه اپراتور فعال در کشور "طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت " را برای کاربران خود تدارک دیدند تا از این طریق از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکین خود جلوگیری نمایند.

 

خبر امکان قطع مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای مشترکین در سال 99 توسط مدیر کل وقت دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاع رسانی شد:

"از آنجا که یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن های همراه که گاهی بار مالی زیادی برای آنها تحمیل می کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، رگولاتوری با هدف شفاف سازی، مدیریت هزینه ها و جلوگیری از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای کاربران، اپراتورها را ملزم کرد این کدهای دستوری را ایجاد کنند."

بعد از ابلاغ اين مصوبه، کلیه اپراتورها موظف به ایجاد کدهای دستوری و اطلاع رسانی لازم به مشترکین گردیدند. در ادامه به نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتورهای مختلف می پردازیم:

 

 

نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتور همراه اول

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اپراتور همراه اول مصرف مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول با نرخ آزاد به ازاء هر کیلو بایت، در سایت های داخلی منتخب 2/0 ریال و در سایر سایت ها 4/0 ریال محاسبه می گردد. این تعرفه برای مشترکین اعتباری به ازاء هر کیلو بایت در سایت های داخلی منتخب 3/0 ریال و در سایر سایت ها 6/0 ریال می باشد.

بنابراین مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول که بسته اینترنت نداشته و تمایل دارند تا مصرف اینترنت به صورت آزاد را نیز غیر فعال سازند؛ می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

در این روش که یکی از سریع ترین و راحت ترین روش های غیر فعال سازی مصرف اینترنت به صورت آزاد می باشد، مشترکین  سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 113 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 113 مربع ) نسبت به این امر اقدام نمایند. پس از شماره گیری کد اعلام شده، پیامی مبنی بر این که " درخواست شما بررسی و نتیجه از طریق پیامک ارسال خواهد شد."  برای مشترک نمایش داده می شود. سپس پیامک دیگری ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد ( قطع مصرف آزاد )  را به اطلاع مشترک می رساند.

البته مشترکین می توانند هر گاه که تمایل دارند با شماره گیری کد دستوری # 114 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 114 مربع ) نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نمایند.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن یا نسخه وب همراه من

در این روش لازم است مشترک بعد از وارد شدن به اپلیکیشن همراه من ( My Mci) ، در بخش خدمات، گزینه قطع و وصل تعرفه آزاد را انتخاب نماید. سپس در صفحه جدیدی که برایش باز می گردد، کلید کشویی را در حالت غیر فعال قرار دهد. پس از اتمام کار، پیامکی برای کاربر ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد را به اطلاع او می رساند.

در صورتی که مشترک تمایل داشته باشد تا نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نماید، باید همین مسیر را دوباره طی کرده و کلید کشویی را در حالت فعال قرار دهد. در این صورت نیز مشترک پیامک فعال سازی موفق اینترنت با تعرفه آزاد را دریافت خواهد کرد.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور ایرانسل

 

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز برای قطع مصرف اینترنت آزاد می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

این روش که از راحت ترین روش های غیر فعال سازی اینترنت برای مشترکین ایرانسل به شمار می آید، با استفاده از کدهای USSD امکان پذیر است و مشترکین باید کد دستوری # 3 * 2 * 3* 555 *  ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) را شماره گیری نمایند، سپس از مشترک خواسته می شود تا با ارسال عدد یک، فعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد را تایید نماید. بعد از تایید مشترک، پیامی مبنی بر این که"  درخواست شما برای طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت ثبت و با پیامک فعال می شود"  از سوی اپراتور برای مشترک به نمایش در می آید. سپس پیامک دیگری برای مشترک ارسال می گردد که فعال سازی این طرح را تایید می نماید.

در صورتی که مشترک تمایل دارد تا این طرح را غیر فعال سازد ( مصرف اینترنت به صورت آزاد) می تواند کد دستوری# 4 * 3* 555 ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 4 مربع ) را شماره گیری نماید.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند در نسخه وب ایرانسل من ( My Irancell )، گزینه سایر را انتخاب نموده و در بخش طرح کنترل مصرف آزاد، این طرح را فعال نمایند. کاربرانی که از اپلیکیشن ایرانسل من (  My Irancell ) استفاده می کنند نیز باید روی لوگوی ایرانسل زده و سپس روی گزینه پرونده کلیک کرده و طرح کنترل مصرف آزاد را فعال نمایند. در پایان پیامی برای مشترک از سوی اپراتور مبنی بر این که"  درخواست شما ثبت شد. لطفا تا دریافت پیامک فعال سازی منتظر بمانید." برای مشترک ارسال می گردد.

کاربران توجه داشته باشند در صورت فعال سازی طرح محدود سازی ( قطع مصرف آزاد )، گزینه غیر فعال سازی برای مشترک نمایش داده می شود. بنابراین مشترک با انتخاب آن می تواند دوباره از امکان استفاده از اینترنت بدون بسته بهره مند گردد.  البته توجه به این نکته ضروری است که طرح فعال سازی یا غیر فعال سازی کنترل دیتا در ایرانسل محدودیت روزانه داشته و مشترک در هر روز تنها یک بار می تواند مصرف اینترنت آزاد را قطع یا وصل نماید.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور رایتل

 

با توجه به قیمت به صرفه مصرف آزاد اینترنت آزاد برای مشترکین اپراتور رایتل، امکان غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت برای مشترکین رایتل وجود ندارد.

از سال گذشته اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل به ازای هر گیگابایت اینترنت 4 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در مقایسه با تعرفه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، تعرفه بسیار مقرون به صرفه ای می باشد و خیال مشترکین این اپراتور را از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد راحت می سازد.

با توجه به این که نرخ محاسبه تعرفه اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل یک دهم تعرفه دو اپراتور دیگر است، عملا رایتلی ها نیازی به غیر فعال سازی مصرف آزاد دیتا ندارند، ولی در صورت تمایل می توانند از طریق تنظیمات تلفن همراه خود، محدودیتی برای مصرف داده تعیین نمایند تا در صورت عبور از سقف مشخص، مصرف اینترنت سیم کارت به صورت خودکار غیر فعال گردد. البته کاربران اپراتورهای دیگر نیز می توانند از این روش برای مدیریت مصرف اینترنت خود استفاده نمایند.

 

مشترکین کلیه اپراتورها توجه داشته باشند؛ فعال و غیرفعال سازی سرویس مصرف اینترنت آزاد در تمامی اپراتورها کاملا رایگان می باشد و در صورت غیر فعال سازی سرویس تعرفه آزاد، امکان استفاده از اینترنت برای مشترک وجود نداشته و تنها در صورت داشتن بسته با حجم اینترنت می تواند از اینترنت استفاده نماید.

کاربران کلیه اپراتورها در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت این خدمات، می توانند با واحد پشتیبانی اپراتورها تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایند، البته امکان ثبت شکایت در سایت اپراتورها نیز وجود دارد. در صورت عدم رسیدگی و یا دریافت پاسخ مناسب به شکایت ثبت شده، سرشماره 195 مرجع رسیدگی به این مسائل می باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 13 تير 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');