نحوه اطلاع رسانی پیامکی رگولاتوری درباره مالکیت سیم کارت ها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

این روزها که سو استفاده گری در فضای مجازی و دزدی هایی که باعث ضرر مالی به افراد جامعه شده است بسیار نگران کننده بوده. از زمانی که تکنولوژی به این نحو درآمد بسیار روش های دزدی تغییر کرد و به راحتی توانستند از افراد سو استفاده کنند. در دنیای سیم کارت هم بسیاری از افراد با رعایت  نکردن چند مسئله و نکته ساده بسیار می توانند جلوی بزرگ ترین مشکل ها را بگیرند  بر اساس قانونی که وجود اگر در قالب استفاده باشد تنها مالک سیم کارت مسئول بوده باید جواب مسئولان قضایی را بدهد. یکی از مواردی که می توان جلوگیری کرد و فهمید که فرد چند سیم کارت به نام خودش دارد مراجعه کردن به دفاتر امور مشترکین است که بدانند چند سیم کارت فعال یا غیر فعال دارند که بتوانند  برای غیر فعال کردن سیم کارت هایی که دارند اقدام کنند.با رعایت کردن این نکات جزئی بسیاری  دیگر نمی توانند از هیچ کس سو استفاده کنند

در همین راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است که از روز شنبه 25 اردیبهشت ماه سال 1401 پیامک اطلاع رسانی برای هر شخص با سرشماره CRA.ir ارسال می شود تا افراد از تعداد سیم کارت هایی که به نام آنهاست، مطلع شوند.

در حال حاضر این امکان وجود دارد که کلیه مشترکین اپراتورهای فعال در کشور با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در بخش حقوق کاربران، منوی "استعلام سرویس های مشترکین" تمام سرویس ها و شماره های تحت مالکیت و اپراتورهای مربوط به آن را استعلام نمایند. سپس در صورت تمایل نسبت به مسدود سازی سیم کارت هایی که در اختیارشان نیست اقدام نمایند.

 

با توجه به این که چندی پیش سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم کارت به سامانه دولت همراه متصل شد، این امکان از طریق سامانه دولت همراه هم وجود داشته و مشترکین می توانند علاوه بر مراجعه به نرم افزار های مدیریت اپراتور مورد نظر خود، با مراجعه به آدرس اینترنتی دولت همراه https://mob.gov.ir از تعداد خطوط تلفن ثابت و سیار خود آگاهی پیدا کنند.

برای سلب امتیاز، لازم است کاربران ابتدا درخواست خود مبنی بر سلب امتیاز مالکیت سیم کارت را به اپراتور مربوطه ارسال نمایند. سپس اپراتور مربوطه، بررسی سیستماتیک خود را آغاز کرده و با ارسال رمز یک بار مصرف ( OTP ) به مشترک، نسبت به احراز هویت مشترک اقدام می نمایند. در صورت تطابق مالکیت سیم کارت با اطلاعات فرد متقاضی درخواست سلب امتیاز ثبت نهایی و تائید می گردد.

 

پیمان قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: " این اقدام رگولاتوری با رویکرد شفافیت در حوزه خدمات ارتباطی و به منظور آگاه سازی مردم از مالکیت سیم کارت هایی که به نامشان است، انجام می شود."

ایشان در ادامه با اشاره به این که در برخی موارد بهره برداران سیم کارت ها، مالک آن نیستند، عنوان کرد: " مشترکان می توانند برای دریافت خدمات و راهنمایی های بیشتر و همچنین تغییر مالکیت و سلب امتیاز سیم کارت خود با مراکز تماس اپراتورها تماس گرفته و یا به آدرس های زیر مراجعه کنند. "

 

مراکز تماس اپراتورها برای تغییر مالکیت و سلب امتیاز سیم کارت

 

ردیف

اپراتور

تلفن مرکز پاسخگویی و پشتیبانی

وب سایت

اپلیکیشن

1

همراه اول

تماس از خطوط همراه اول:

9990

تماس از خطوط غیر از همراه اول: 09129990

/https://mci.ir

همراه من

2

ایرانسل

تماس از خطوط ایرانسل:

700

تماس از خطوط غیر از ایرانسل:

09377000000

/https://irancell.ir

ایرانسل من

3

رایتل

تماس از خطوط رایتل:

100

تماس از خطوط غیر از رایتل:

09202000000

/https://www.rightel.ir

رایتل من

4

شاتل موبایل

تماس از خطوط شاتل موبایل:

200

تماس از خطوط غیر از شاتل موبایل:

09981000000

/https://shatelmobile.ir

شاتل موبایل من

5

آرین تل

تماس از خطوط آرین تل:

800

تماس از خطوط غیر از آرین تل:

09998800000

/https://www.ariantel.ir

آرین تل من

6

آپتل

تماس از خطوط آپتل:

100

تماس از خطوط غیر از آپتل:

09991100000

/https://www.aptel.ir

آپتل من

7

سامان تل

تماس از خطوط سامان تل:

0999999000

تماس از خطوط غیر از سامان تل:

02187640000

/https://www.samantel.ir

سامان تل من

8

لوتوس

تماس از خطوط لوتوس:

1529

تماس از خطوط غیر از لوتوس:

02122042562

/https://lotustel.ir

لوتوس تل 





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : چهار شنبه 4 خرداد 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');