یارانه 15 میلیون ایرانی معادل تبلیغات یک ماه همراه اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

این روز ها که اپراتور های سیم کارت با مجوز دولت توانسته اند قیمت های بسته ها را افزایش دهند و باعث این شوند که مردم تعجب کنند از این افزایش قیمت ناگهانی. اپراتور ها در این سال ها همیشه بهانه های مختلفی داشتند برای افزایش قیمت بسته های خود که  هر از گاهی مقام های مربوطه اجازه افزایش قیمت را نمی دادند. یکی از اپراتور ها که همیشه در افزایش قیمت سهیم بوده اپراتور همراه اول بوده است . اپراتور همراه اول که جدیدا اسناد مالی اش لو رفته و معلوم شده که تبلیغات بسیار گسترده و با رقم بالایی رفته است. همراه اول همیشه به بهانه های مختلف دنبال این بوده قیمت را افزایش دهد و همیشه مدعی بوده است که اگر این کار را نکند از نظر مالی متضرر می شود ولی اسناد ما لی اش چیز دیگر ا نشان داده است در این چند وقت. حال باید دید که واکنش شرکت همراه اول به این قضیه چه خواهد بود

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور در کشور، از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها برخوردار است و در حال حاضر تعداد سیم کارت های فعال این اپراتور در بازار ایران از مرز 100 میلیون می گذرد که از این تعداد، حدود 80 درصد سیم کارت ها اعتباری و 20 درصد آنها نیز دائمی می باشد.

با توجه به این که درآمد اصلی همراه اول از طریق مشترکین خطوط سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول به دست می آید، بررسی ها نشان می دهد که این شرکت در سال 99 بیش از 17 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است. این در حالی است که در اردیبهشت ماه سال 1400 در مجمع عمومی سالیانه سهامداران همراه اول؛ سود خالص این شرکت در سال 99 رقمی معادل چهار هزار و 335 میلیارد تومان اعلام شده است.

این میزان سود قابل توجه در شرایطی بود که در سال 99، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تخلف چند صد میلیاردی تومانی اپراتورها خبر داده بود و گفته بود: "اپراتورها در ایران به مبلغ 600 میلیارد تومان گران فروشی کرده اند." گزارش های سال مالی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل که بر اساس آن مالیات پرداخت می کردند، نشان می داد که این دو اپراتور با وجود سودهای هنگفت، برای کسب سود بیشتر تعرفه های خود را افزایش داده بودند، به همین خاطر آذری جهرمی  از ارسال پرونده گرانفروشی و تخلف اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به شعبه تعزیرات خبر داد که البته تا کنون خبر جدیدی از آن در دسترس نیست.

آنچه قابل تامل و تعمق است ابرام و پافشاری اپراتورها به گران شدن تعرفه اینترنت قبل از شروع سال جدید می باشد. پیش از آغاز سال 1401 اپراتورها اعلام کرده بودند که با تعرفه های ثابت دیگر امکان فعالیت نداشته و خواستار افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت در سال جاری شدند. آنها در حالی ادعا می کردند در صورت عدم تغییر تعرفه ها ضرر خواهند کرد که رقم سود یک سال آنها نجومی و هنگفت برآورد شده بود.

البته این ادعا زمانی که در مقابل هزینه تبلیغات اپراتور همراه اول در سال 1400 قرار می گیرد کمی عجیب و غریب به نظر می رسد، زیرا منطقی نیست شرکتی که زیانده می باشد، رقمی چنین بزرگ را صرف هزینه های تبلیغات خود نماید. این ادعاها زمانی عجیب تر خواهد شد که هزینه بخش تبلیغات اپراتور همراه اول در سال 1400 روند صعودی داشته و نسبت به سال 99 رشد 66 درصدی را نشان می دهد.

 ادعای اپراتورها در خصوص متحمل شدن ضرر مالی به خاطر ثابت ماندن تعرفه ها در سال 1400، باعث شد تا در نهایت در 25 فروردین ماه 1401 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با درخواست افزایش تعرفه ها موافقت کند و وعده دهد که گرانی بسته های اینترنت را جبران خواهد کرد. البته پیش از این نیز ابراهیم رئیسی در شعارهای خود وعده اینترنت رایگان برای گروه های کم درآمد را مطرح کرده بود.

تجربه مردم نشان می دهد که وعده ها و شعار های انتخاباتی، که اغلب در فضای رقابتی انتخابات بیان می شود، فاقد هر گونه برنامه ریزی اصولی و بنیادی بوده و دولت ها معمولا تلاشی در راستای تحقق آنها نخواهند کرد. به نظر می رسد باید منتظر ماند و دید که آیا اپراتورها حاضرند کمی از سود میلیاردی خود در جهت رفاه اقشار کم درآمد جامعه بگذرند و وعده جبران گرانی بسته ها محقق خواهد شد یا نه؟

 





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');