مسدود شدن 358 هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت پیامکی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

از زمانی که  گوشی وارد جامعه جهانی شده تا به امروز علاوه بر خوب بود بعضی مشکلات هم به وجود آمده است یکی از این مشکلات این است که بعضی افراد حقوق شهروندی را نادیده میگرن و به آزار و اذیت می پردازد در این نوع موارد به مصداق جرم شناخته شده میتواند پلیس به مقابله کند

با رواج گوشی های هوشمند و پیشرفت علم و فناوری می توان گفت شیوه های جدیدی از مزاحمت های تلفنی ابداع شد که ضمن سلب آسایش مشترکین، موجب نارضایتی آنها نیز می شود. مانند مزاحمت هایی که اشخاص از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی، تماس های صوتی و تصویری، ارسال پیامک و ... برای دیگران ایجاد می کنند و باعث بروز مشکلاتی برای دیگران می شوند. در هر صورت این مزاحمت ها که گاه با مسدود کردن شماره و گاه با شکایت و مراجعه به مراجع قضایی قابل حل می باشند، به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و مالک سیم کارت حتی در صورت نا آگاهی متخلف بوده و طبق قانون باید پاسخگو باشد. ولی در این بین ارسال پیامک انبوه از سوی طریق شماره شخصی نوع خاصی از مزاحمت های تلفنی است که تقریبا برای کلیه مشترکین اپراتورهای فعال در کشور ایجاد دردسر کرده و واقعا موجبات سلب آسایش و آرامش انها را فراهم نموده است.

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری می تواند با استفاده از سامانه های هوشمندی که در اختیار دارد، به راحتی این شماره ها را شناسایی کرده و آنها را مسدود سازد. چون سیم کارت شخصی به هیچ وجه وسیله تبلیغاتی نبوده و متقاضیان ارسال پیامک های انبوه باید از سرشماره های انبوه ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنند و با مراجعه به شرکت های دارای مجوز از طریق پنل های ارسال پیامک انبوه نسبت به این امر اقدام نمایند.

بر اساس اعلام سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی سقف مجاز ارسال پیامک در شبانه روز حداکثر 500 پیامک می باشد و اگر تعداد پیامک های ارسالی مشترک در شبانه روز از این عدد بیشتر شود، پیامک ها تبلیغاتی محسوب شده و مشترک مشمول قانون ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه می گردد. بر اساس این قانون سیم کارت مشترکی که یک بار از این مقررات خارج شود، مسدود گردیده و از سوی رگولاتوری قطع می گردد.

از سال 98 که این قانون در کشور اجرایی گشته، تا کنون تعداد 358 هزار و 606 سیم کارت قطع شده است و با کسانی که اقدام به این کار نموده اند، مطابق قانون پیگیری و رفتار گردیده است. البته مشترکینی که سیم کارتشان به دلیل ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی مسدود شده، فقط یک بار می تواند با مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی یا اپراتور مربوطه، با ارائه تعهد کتبی، مسدودی سیم کارت خود را رفع نموده و آن را مجددا فعال نماید.

در همین راستا و برای رعایت حقوق کاربران و جلب رضایتمندی آنها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نموده است؛ مشترکین اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در صورت مواجهه با پیامک های تبلیغاتی ارسال شده از سوی شماره شخصی، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه 195 ارسال کرده تا رگولاتوری بعد از بررسی و صحت سنجی موضوع، سریعتر نسبت به مسدود سازی شماره اقدام نماید.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 22 اسفند 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');