رومینگ یا فراگردی چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

رومینگ یا فراگردی چیست؟

برای عموم مردم که اکثریت در شهرهای بزرگ زندگی میکنند مسئله ی آنتن دهی هیچگاه یک مشکل نبوده است چرا که بعد از گذشت چندین سال از ارائه ی خدمات اپراتورها آنتن دهی در کلان شهرهایی مثل تهران مشهد شیراز و… یک امر ساده می باشد البته ای پیشرفت تا جایی بوده است که روستاها نیز از آنتن دهی بالایی برخوردارند برای همین است که شما تا به حال نام رومینگ را نشنیده اید به قول معروف برایتان نا آشنا به ننظر میرسد که البته کاملا هم حق دارید البته اگر اهل سفرهای خارج از کشور چه برای کار چه برای تفریح و یا هر دلیل دیگر هستید باید از این سرویس استفاده کرده باشید

با توجه به نوع سفر، داخلی یا خارجی، مشترکین می توانند از سرویس رومینگ ملی یا بین المللی استفاده کنند.

 در رومینگ ملی، اپراتوری که از پوشش سراسری و بیشتر برخوردار است، ملزم به سرویس دهی به اپراتورهای کوچک تر می شود. یعنی رومینگ ملی امکان استفاده از خدمات ارتباطی و پوشش شبکه را در داخل کشور برای همه مشترکین (همراه اول،ایرانسل ورایتل) مهیا می سازد.

بعضی از برنامه های موجود در گوشی های هوشمند به صورت اتوماتیک در پس زمینه به یک شبکه متصل شده و به انتقال داده با استفاده از رومینگ ملی می پردازند. یعنی در زمان جابجایی یا مسافرت ، با ورود به منطقه ای که تحت پوشش آنتن دهی اپراتور شما نیست، از پوشش شبکه اپراتور دیگر استفاده می کنید.

این طرح که با هدف بالا بردن کیفیت خدمات اپراتورها صورت گرفته، برای مصرف کننده هزینه ای نخواهد داشت و هزینه آن مابین اپراتورها تسهیم می شود.

بدیهی است؛ در رومینگ ملی اپراتوری که دارای پوشش شبکه و فراگیری بیشتر می باشد، تعداد کاربران بیشتری را مهمان خود می کند. این سرویس احتمال زنگ نخوردن گوشی هوشمند و نداشتن آنتن را تقریبا به صفر می رساند و مشترک هر اپراتور می تواند در هر لحظه از پوشش شبکه ای دیگر اپراتورها استفاده نماید.

با توجه به این که همراه اول به عنوان اولین اپراتور، از بیشترین پوشش شبکه برخوردار است، طبیعتا بیشترین نرخ میزبانی رومینگ نیز بر عهده این اپراتور می باشد.

در گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(فصل بهار 1400) نرخ میزبانی این اپراتور شش برابر از رتبه بعدی بالاتر است.

 

تعداد مکالمه از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتورها پایان سه ماهه اول سال 1400

 

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

 

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

 

2127820

0

ایرانسل

13577955

 

0

رایتل

4181149

2747257

 

 

وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده ها به تفکیک اپراتور بر اساس پایین ترین سطح تکنولوژی تا پایان سه ماهه اول سال 1400

 

نام اپراتور

تعداد شهرهای تحت پوشش

تعداد روستاهای تحت پوشش

درصد پوشش جمعیتی

کیلومتر جاده های اصلی،فرعی و ریلی تحت پوشش

همراه اول

1395

44918

96.9

82146

ایرانسل

1366

19498

87.21

64066

رایتل

438

1069

60.5

27562

 

 








:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت 912 , سیم کارت همراه اول , رندباز , رومینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 25 مرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');