امکانات ios 15 چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات ios 15 چیست؟

 

دیگر برای همگی ما ثابت شده است که کمپانی اپل در نود درصد اوقات محصولی را عرضه نمی‌کند کگر آنکه محصولش دارای یک قابلیت جدید و منحصر به فرد ک در سایر گوشی‌ها و محصولات سایر رقیبانش نیست ،باشد و یا چیزی را به بازار عرضه میکند که جدا از منحصر به فرد و خاص بودن احساس نیازش توسط این کمپانی حس شود 

جدا از محصولاتش این کمپانی در زمینه سیستم عامل مخصوص خود یعنی ios  تلاش زیادی کرده تا به بهترین شکل این سیستم عامل را بهبود ببخشد و نتیجه هم همانطور که مشاهده میکنید مطلوب بوده است با ما تا انتهای این خبر همراه باشید تا شما را با سیستم عامل جدید این کمپانی یعنی ios 15  که این کمپانی حسابی برایش تبلیغ کرده آشنا کنیم چراکه همانطور که میدانید این کمپانی نوید یک سری قابلیت‌های کاربردی را در این اپدیت داده است

 

متن زنده (همراه با نسخه اپل از گوگل لنز)

 

شما می‌توانید با کمک گرفتن از این قابلیت جذاب، به سادگی متن‌های موجود در عکس‌های خود را جدا کرده و از آن‌ها در مرورگر یا هر جای دیگری استفاده کنید. به این ترتیب اگر بخواهید از روی یک عکس، شماره‌ی تلفنی را بخوانید؛ به راحتی می‌توانید از این امکان جدید اپل بهره ببرید. امکان ترجمه کلمات خارجی نیز وجود دارد. این قابلیت در حقیقت عکس‌العمل اپل به گوگل لنز است. البته گوگل لنز مدت زیادی است که در دسترس کاربران قرار دارد.

برای استفاده از این گزینه، حتی نیازی به عکس گرفتن از سوژه‌ی مورد نظر را هم ندارید. تنها کافی است تا دوربین خود را به سمت آن بگیرید. آن وقت نماد کوچکی که پایین صفحه قرار دارد؛ اطلاعات متنی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تفاوت «متن زنده» با گوگل لنز در آن است که امکان جدید اپل، فقط در عکس‌ها و تصاویری فعال می‌شود که متن زیادی در آن به چشم می‌خورد. در حالی که گوگل لنز می‌تواند حتی یک حرف را هم از داخل تصویر تشخیص دهد.

 

 

حالت‌های Focus modes در iOS  15

 

اپل برای کاربران خود حالتی را در نظر گرفته است که به کمک آن می‌توانند نوتیفیکیشن‌ها و اعلانات خود را طوری مدیریت کنند؛ که علاوه بر دسترسی راحت‌تر به آن‌ها، مانع از بر هم خوردن تمرکز به این وسیله شوند. شما به این صورت قادر خواهید بود تا پیام‌ها و اعلانات خود را بر اساس لیست مخاطبین خود مرتب نمایید.

در مورد این امکان جدید باید گفت که سه حالت مختلف فوکوس مد: حالت کار، حالت زمان خواب و حالت خصوصی را شامل می‌شوند. شما می‌توانید به سادگی، مخاطبین خود را در این سه دسته طبقه‌بندی کنید و به این صورت، بهتر به پیام‌های آن‌ها دسترسی خواهید داشت. البته حالت Focus Status هم وجود دارد که در این حالت، افراد نمی‌توانند با شما تماسی از طریق برنامه‌های پیغام‌رسان برقرار کنند و گزینه  در «دسترس نیستم» را مشاهده خواهند کرد.

با فعال کردن این گزینه حتی استاتوس شما در فیس‌بوک و تلگرام نیز به حالت «در دسترس نیستم.» تغییر خواهد کرد. بنابراین مخاطبانی که در حالت فوکوس مد برای شما پیامی ارسال کنند؛ با عبارت «delivered quietly» مواجه خواهند شد. اما در هر حال اگر یکی از مخاطبان شما مایل باشد تا در همین وضعیت هم شما را از پیامی مطلع کند؛ می‌تواند با فعال کردن گزینه‌ی «notify anyway» این کار را انجام دهد. نکته‌ی قابل توجه آن جاست که در حال حاضر فعلا فقط در برنامه پیغام رسان اختصاصی Messages اپل امکان استفاده از این قابلیت وجود دارد.

 

نقشه‌ها، عکس‌ها و قابلیت‌های دیگر در آی او اس ۱۵

 

در اپلیکیشن نقشه، این بار با جزئیات بیشتر و دقیق‌تری رو به رو خواهیم بود که قبلا در دسترس نبودند. در بخش عکس‌ها نیز کاربران می‌توانند با گستره‌ی انتخاب وسیع‌تری تصاویر را برای ساختن ویدیو انتخاب و ویرایش کنند. هم‌چنین موسیقی‌های متنوع‌تری را می‌توان برای این ویدیوها انتخاب نمود. به علاوه در قسمت Spotlight  گوشی از این به بعد قسمت عکس‌ها را نیز به لیست جستجو اضافه شده است. این قابلیت از سیستم اختصاصی یادگیری ماشینی اپل بهره برده  است.

آپدیت‌ها و به روزرسانی‌های اپل در این مرحله بسیار جذاب به نظر می‌رسند. باید اما منتظر بود تا در اواخر سال میلادی جاری به طور رسمی و نهایی، وارد بازار شود.

 

 

فیس تایم: SharePlay، به اشتراک گذاری صفحه و سیستم صوتی فضایی

 

شاید بتوان گفت؛ با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و مجازی شدن بیشتر ارتباطات کاری، خانوادگی و دوستانه، بهتر بود اپل زودتر از این قابلیت رونمایی می‌کرد. اما حالا هم دیر نیست و باید از آن استقبال کرد! این قابلیت جدید اپل، به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام برقراری تماس‌های تصویری فیس تایم هم ویدیوی در حال پخش خود را تماشا کنند و حتی آن را با مخاطبین خود نیز به اشتراک گذارند. بنابراین کاربران اپل از این به بعد می‌توانند هم‌زمان با دوستان خود فیلم مورد‌علاقه‌شان را تماشا کنند. البته لازم به یادآوری است که برای استفاده از این قابلیت، همه‌ی کاربران باید اشتراک برنامه‌ی پخش فیلم مورد نظر را داشته باشند.

Screen sharing هم قابلیتی مشابه است که به کاربران امکان آن را می‌دهد تا صفحه‌ی موبایل خود را با هم به اشتراک گذارند و به عنوان مثال یک وبسایت یا مثلا صفحات اینستاگرم را با هم چک کنند.

دیگر امکانات جدید فیس تایم نیز عبارتند از قابلیت اضافه شدن کاربران غیر اپل به مکالمه‌ی تصویری و هم‌چنین سیستم صوتی فضایی. برای استفاده از این سیستم صوتی جدید نیز همه‌ی کاربران فیس تایم باید نسخه‌ی بتا را بر گوشی همراه خود نصب کرده باشند. سیستم صوتی فضایی به آن معناست که شما می‌توانید صدای مخاطبان خود را بر اساس ترتیب قرار گرفتن تصویر آن‌ها بر صفحه‌ی نمایشگر دریافت نمایید.

 





:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 15 تير 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');