خطر لو رفتن اطلاعات کاربران اینبار از طریق باگ امنیتی اپلیکیشن گوگل


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

خطر لو رفتن اطلاعات کاربران اینبار از طریق باگ امنیتی اپلیکیشن گوگل 

کمتر کسی در این جهان است که از اپلیکیشن گوگل استفاده نکرده و پشت این حرف یک دلیل منطقی است زیرا طبق آمارهای به دست آمده تعداد نصب این اپلیکیشن یک رقم میلیاردی است ! و خب قطعا کیفیت و ویژگی‌های خوب و کاربردی این اپلیکیشن باعث گزارش چنین آماری شده است زیرا تبلیغات هیچ وقت نمی‌تواند چنین رقمی را پدید بیاورد ولی خبری که در این چند روزه تعجب کاربران را برانگیخته است وجود یک باگ در این اپلیکیشن است ! این باگ به حدی جدی است که حتی امنیت اطلاعات کاربران را در خطر انداخته است و البته چنین باگ بزرگی از طرف تیم حرفه‌ای پشت این اپلیکیشن نیز بعید می‌باشد پس با ما در ادامه‌ی این مقاله همراه باشید تا به بررسی این باگ بپردازیم

 

بر اساس گزارشات Techcrunch، آقای سرگئی توشین، به عنوان بنیان‌گذار استارتاپ امنیت اپلیکیشن‌های تلفن همراه Oversecured، در وبلاگ خود پستی منتشر و اعلام کرده که این باگ امنیتی در حقیقت به چگونگی اعتماد اپ گوگل به کدی که با خود برنامه همراه نیست مربوط بوده است. در واقع تعداد زیادی از برنامه‌های اندروید، و به عنوان نمونه اپGoogle، با تکیه بر کتابخانه‌هایی که از قبل روی گوشی‌ هوشمند نصب شده‌اند، از  حجم دانلود و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای اجرا کم می‌کنند.

 

مشخص شده که استارتاپ امنیت اپلیکیشن‌های تلفن همراه Oversecured در اپلیکیشن گوگل با آمار بیش از پنج میلیارد بار نصب، دچار یک باگ امنیتی شده است.

اما نقص امنیتی یاد شده در اپلیکیشن گوگل کاری می‌کند که گوگل کد مورد نیاز خود را به جای کتابخانه مجاز، از اپ مخربی که در همان دستگاه وجود دارد،دریافت نماید. این باگ به اپلیکیشن‌های مخرب امکان آن را می‌دهد تا تمام مجوزهای گوگل را دریافت کنند و تقریبا به همه اطلاعات کاربر دسترسی یابند. بعد از این مرحله، سودجو به حساب‌های گوگل، سابقه جست‌وجو، ایمیل، پیام‌های متنی، مخاطبان و سابقه تماس و همچنین میکروفون و دوربین و مکان کاربر دسترسی پیدا خواهد کرد.

توشین اظهار داشته است که عملکرد این اپلیکیشن مخرب، تنها وابسته به یک بار اجرا روی دستگاه اشخاص قربانی است.البته از نکته‌ی مهمی که عنوان شده است؛ نمی‌توان غافل شد: حذف اپلیکیشن مخرب باعث حذف اجزای مخرب از برنامه گوگل نمی‌شود.

توشین به علاوه بیان کرده است:« آسیب‌پذیری اپ گوگل مشابه اشکال دیگری است که در اوایل سال جاری توسط این استارتاپ در تیک‌تاک کشف شد. این باگ به مهاجم امکان دسترسی به اطلاعات کاربر و در نهایت کنترل حساب قربانی می‌داد.»

سخنگوی گوگل هم‌چنین به TechCrunch اعلام کرده که این باگ ماه گذشته برطرف شده است. و خوشبختانه باید گفت که افراد سودجو در این مدت نتوانسته‌اند از این آسیب‌پذیری سوء‌استفاده کنند. اسکنر بدافزار داخلی اندروید، Google Play Protect، برای جلوگیری از نصب اپ‌های مخرب نیز توسعه یافته است؛ اما باید گفت که متاسفانه هیچ ویژگی امنیتی کامل نیست و موارد مختلفی از این دسته اپلیکیشن‌ها تاکنون از چنگ آن فرار کرده‌اند.

 

 





:: برچسب‌ها: گوگل , گوشی اندرویدی , رندباز , خرید و فروش سیم کارت ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : پنج شنبه 3 تير 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');