کشف باگ جدید آیفون


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

کشف باگ جدید آیفون

 

از آنجایی که برند اپل در تولید گوشی‌های خود وسواس شدیدی به خرج می‌دهد و برای هر بار ارائه‌ی محصول جدید خود زمان زیادی را صرف می‌کند طرفداران این برند کمتر از از هر برند دیگری نگران باگ‌های این کمپانی هستند و از طرفی دیگر رقیبان این برند همیشه در تلاش هستند که بتوانند هم از لحاظ گرافیکی و هم در زمینه سخت افزار ایرادی از محصولات جدید این برند بگیرند و ارزش این کمپانی را زیر سوال ببرند اما همیشه هم اینگونه نیست گاه برنامه نویسان به طور اتفاقی به یکی از باگ‌های اپل برخورد می‌کنند مانند کارل شو که یک محقق امنیتی است و یک باگ را توانست کشف کند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم 

 

قضیه از این قرار است که این روزها در فضای مجازی توئیتی منتشر گردید مبنی بر وجود کاراکتری خاص در نام شبکه وای فای که موجب اختلال در اینترنت گوشی‌های اپل خواهد شد.

طبق گزارشات به دست آمده کارل شو با این توئیت نشان داد که با پیوستن به شبکه ای با نام  (P%s%s%s%s%n%) تمام قابلیت‌های وای فای گوشی‌های آیفون غیرفعال خواهد شد. این شبکه عجیب که با دقت بسیار ایجاد شده و سبب بروز مشکل در قابلیت اتصال آی او اس تلفن همراه می شود، اتصال آیفون را به وای فای کاملا مختل کرده و غیرفعال می‌سازد. این محقق امنیتی در خصوص این که چطور و چگونه به این باگ دست یافته ، توضیحی نداده ولی آنچه که بدیهی و مهم به نظر می رسد آشنایی کامل برنامه نویسان با این الگوی استفاده شده در نام این شبکه می‌باشد که سبب بروز مشکل در سیستم آی او اس می شود.

نحوه عملکرد این شبکه مخرب با نام خاص خود بسیار مبهم می باشد و بعید به نظر می رسد که کاربران به صورت تصادفی در این دام گرفتار شوند ولی لازم است که کاربرانی که از آی او اس استفاده می‌کنند، مراقب شبکه‌های وای فایی که در نام آنها از این علامت (% ) استفاده می شود، باشند. کاربران لازم است تا زمانی که شرکت اپل این مسئله را در بروز‌رسانی سیستم عامل برظرف نکرده است، کاملا هوشیار باشند چرا که امکان دارد بعد از انتشار این خبر افرادی برای شوخی ، وای فای رایگان با کاراکتر n% ایجاد کرده و کسانی که مطلع نیستند قربانی این شبکه باشند. هر چند که حتی اگر دستگاه شما تحت تاثیر این باگ قرار بگیرد ، به نظر نمی رسد آسیب جدی ببیند .

در زبان برنامه نویسی از کاراکتر % برای قالب‌بندی متغیرها در یک رشته خروجی استفاده می شود.در زبان C، مشخصه n٪به معنای ذخیره تعداد کاراکترهای نوشته شده در متغیر ارسالی به تابع می باشد؛ احتمالا در این بین ، زیر سیستم وای فای ؛ نام شبکه (SSID) را به صورت ناسالم به برخی از کتابخانه‌های داخلی که مسئول قالب بندی رشته‌ها هستند اتصال داده که این امر سبب پر شدن خودسرانه حافظه و توقف عملیات توسط سیستم ناظر آی او اس می شود و در آخر وای فای دستگاه غیر فعال می‌گردد که البته برای رفع این مشکل نیز راه حل وجود دارد .

 

چگونگی رهایی از این مشکل

 

شما می توانید به آسانی تمام تنظیمات شبکه را از ابتدا شروع کنید. برای این کار فقط لازم است وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی همراه خود شده و در بخش عمومی (General) گزینه بازنشانی(Reset) را انتخاب کرده و سپس در تنظیمات بازنشانی شبکه (Reset Network Settings) را بزنید. با انجام این کار تمام شبکه های وای فای ذخیره شده در گوشی موبایل شما و سایر موارد مانند تنظیمات دیتای تلفن همراه و دسترسی وی پی ان مجددا تنظیم می گردد. بنابراین نام این شبکه مخرب از حافظه دستگاه پاک می شود و شما می توانید به شبکه وای فای خانگی متصل گردید.

 





:: برچسب‌ها: آیفون -خرید گوشی آیفون-پرفروش ترین گوشی ها-آیفون۱۲-آیفون ۱۱-باگ جدید آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 1 تير 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');