تجارت الکترونیک چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تجارت الکترونیک چیست؟

تعریف تجارت الکترونیک به ساده ترین شکل ممکن به این صورت است که: خرید و فروش در بستر اینترنت را تجارت الکترونیک می‌گویند

 

انواع تجارت الکترونیک

 

 تو دنیای اینترنت انواع و اقسام تجارت به سبک الکترونیک به وجود اومده. با توجه به سایت‌های ارائه دهنده خدمات، فروشگاه‌ها و سایت‌هایی که تبلیغات و فروش محصولات مردم رو انجام میدن، دیگه واسطه‌ها از بین رفتن   و مردم می‌تونن به راحتی با هم و یا با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و کالا‌ها معامله کنن. 

 

 

  •   تجارت الکترونیک بر مبنای ارتباط فروشنده با فروشنده یا B2B

 

در این حالت هر دو طرف فروشنده و یا صاحب یک بیزینس هستن. یکی از طرفین به صورت فروشنده عمده فعالیت میکنه و طرف دیگر هم به عنوان  فروشنده خرده پا، اجناس رو در اختیار مردم قرار میده. به عنوان مثال لوازم جانبی موبایل یه فروشنده بزرگ داره و این فروشنده بزرگ با مراکز فروش و فروشگاه‌های سراسر کشور در ارتباطه.  فروشگاه‌ها از سایت این شخص بازدید می‌کنن و بر اساس موارد موجود تو سایت سفارش‌شون رو به فروشنده بزرگتر اعلام می کنن. کالاهای خریداری شده را فروشنده دوم دریافت میکنه و اونها رو در اختیار مشتری‌های نهایی قرار میده.

 

  • تجارت الکترونیک بر مبنای ارتباط فروشنده با مشتری یا B2C

 

در این حالت خریدار به صورت مستقیم با فروشنده در ارتباطه. مثال اون هم سایت‌های فروشگاه‌‌هایی هستن که افراد ازشون خرید و یا خدماتی رو دریافت می‌کنن.

 

  •   تجارت الکترونیک بر مبنای ارتباط مشتری با فروشنده یا C2B

 

تو این سناریو مشتری یه جورایی شبیه به فروشنده عمل میکنه، به این صورت که اعلام می‌کنه قصد دریافت کالا و یا خدماتی رو داره و بیزینس‌ها به اون پیشنهاداتی رو ارائه میدن، بعد مشتری به بهترین پاسخ و یا قیمت ‌ها جواب میده. 

امروزه سایت‌های زیادی در دنیای وب وجود دارن که ارتباط بین مشتری و فروشنده رو برقرار می‌کنن تا مشتری از بین انواع فروشنده‌ها حق انتخاب داشته باشه.

 

  •   تجارت الکترونیک بر مبنای ارتباط مشتری با مشتری یا C2C

 

تو این حالت هر دو طرف معامله مشتری‌ها هستن. این سناریو معمولاً برای فروش اجناس دسته دوم اتفاق میفته. روند این سایت‌ها هم به این صورته که مشتری کالا و جنس خودش رو تو سایت‌های خاصی قرار میده و افرادی که میخوان این کالا رو بخرن با شخص فروشنده تماس می‌گیرن و میگن که قصد خرید اون کالا رو دارن. از نمونه های موفق این مدل تجارت، میشه از سایت EBay نام برد. 

 

 

بررسی تجارت الکترونیک و انواع آن

 

امروزه دیگه خیلی از مردم به صورت آنلاین خرید می‌کنن و هر محصولی رو که نیاز داشته باشن دم در خونشون تحویل می‌گیرن. 

به جز خرید کردن، دریافت خدمات آنلاین هم خیلی خیلی گسترده شده، مردم ترجیح میدن به جای رفتن به کلینیک، آنلاین مشاوره بگیرن و یا حتی تو کلاس‌های آموزشی مجازی شرکت کنن، محصولات آنلاین رو دیجیتالی دریافت میکنن و هزاران فعالیت دیگه. 

  

 تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی

 

 در تجارت الکترونیک سایت‌ها نقش فروشگاه‌ها رو ایفا می‌کنن و کاربران به عنوان مشتری به سایت میان و محصولات و خدماتی رو که نیاز دارن به صورت آنلاین خرید و یا دریافت می‌کنن. 

 صاحب اون سایت فروشگاهی هم که کالایی رو به فروش رسونده می‌تونه از طریق پست و یا روش‌های دیگه، محصول رو به دست خریدار برسونه. 

 از تجارت الکترونیک به عنوان کسب و کار اینترنتی هم اسم می‌برن. در سال‌های اخیر با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند بسیار فراگیر شدن و دسترسی به اینترنت گسترش فوق العاده‌ای داشته، رشد تجارت الکترونیک یا   کسب و کار اینترنتی بسیار بالا بوده.

 

با گسترش تجارت الکترونیک، سوء استفاده‌هایی که اتفاق می‌افته هم بیشتر شده، به همین خاطر مسئولان و کارشناسان دائما هشدار میدن که حتما از سایت‌های معتبر خرید کنید و مشخصات کارت اعتباریتون رو هرجایی وارد نکنین تا از خطرات و سرقت‌های سایبری در امان باشید. 

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی اپلیکیشن , رویش نوین , اپلیکیشن -نکات طراحی سایت-بهینه سازی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : یک شنبه 23 خرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');