کلاهبرداری از طریق تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

کلاهبرداری از طریق تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی

 

 

با رونق پیدا کردن اینترنت بازار کلاهبرداری نیز به شدت رونق پیدا کرده است به طوری‌که اکثر افراد برای یکبارم که شده قربانی این افراد شده اند.و می‌توان گفت که اولین قدم برای باز کردن پای اپراتورها به حساب‌های کاربری و دیگر حریم‌های شخصی‌مان بیان اطلاعتمان به این افراد است و خب طبیعیست که این افراد خود را تحت عنوان‌ههای مختلف معرفی می‌کنند از بهترین‌ روش‌ها برای جلب اعتماد شخص قربانی استفاده 

 

نکته‌ی جالب توجه این است که از آن جا که در سال‌های گذشته، اطلاعات کاربران از مجراهای تلگرام، ثبت احوال و اپراتورها به بیرون درز کرده است و این افراد سودجو هم احتمالا از آن‌ها آگاهند؛ بعید نیست که هنگام تماس با اشخاص، نام و اطلاعاتی از قبیل کد ملی آن‌ها را نیز بدانند. همین مسئله باعث می‌شود که با مهندسی اجتماعی در این فرایند بتوانند اعتماد کاربران را جلب کنند و اهداف فریب‌کارانه‌ی خود را با راحتی بیشتری پیش ببرند.

 

یکی از شیوه‌های کلاهبرداری از کاربران که همواره بسیار رایج است؛ تماس با آن‌ها به اسم اپراتورهایی مانند ایرانسل، همراه اول و... است. در این روش افرار سودجو با اشخاص تماس می‌گیرند و خود را یکی از کارمندان اپراتورهای گوناگون معرفی می‌کنند. سپس به آن‌ها پیشنهادهایی می‌دهند؛ از جمله وعده‌های سیم‌کارت رایگان، تعویض سیم‌کارت‌های اعتباری با دائمی، برخورداری از اینترنت و تماس رایگان، تبدیل سیم‌کارت‌های 4G به 5G و به این ترتیب مخاطب خود را فریب می‌دهند.

مهندسی اجتماعی به آن معنی است که افراد را با سوء‌استفاده از تمایل طبیعی آن‌ها به اطمینان کردن، وادار به فاش کردن اسرار و اطلاعات شخصی خود کنیم. این روش که social engineering نام دارد؛ در واقع مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که توسط اشخاصی با سوء‌نیت کلاهبردارانه اجرا می‌شود. بسیاری از این شیوه‌های مهندسی اجتماعی اصلا نیازی به دارا بودن اطلاعات فنی و تخصصی ویژه‌ ندارد. یعنی الزاما نباید یک هکر حرفه‌ای به شما حمله کند؛ بلکه بسیاری از مهاجمان، افرادی عادی هستند که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند. بنابراین همواره باید نسبت به این مسائل و محیط اطراف آگاه بود.

در شرایطی که کاربران به این کلاهبرداران و مهاجمان اطمینان کنند و اطلاعات شخصی و آدرس خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند؛ باید منتظر اتفاقات خطرناکی باشیم. برای مثال باید شاهد آن بود که این افراد به آدرس منزل یا محل کار مخاطبان مراجعه ‌کنند و با دریافت مبالغی گاها هنگفت، به آن‌ها وعده‌ی سیم‌کارت دائمی ‌دهند. اما متاسفانه و طبق انتظار، هیچ گاه خبری از سیم‌کارت نخواهد بود. البته این کمترین ضرری است که کاربران را تهدید می‌کند. در برخی موارد با شوربختی اتفاقات خطرناک‌تری انتظار آن‌ها را می‌کشد.

یکی دیگر از روش‌های رایج کلاهبرداری در کنار مهندسی اجتماعی، فیشنیگ است. فیشینگ به این معنی است که افراد سودجو و فریب‌کار، لینکی را برای کاربران اراسال می‌کنند. سپس از آن‌ها خواسته می‌شود تا از طریق ورود به لینک ارسال شده و پرداخت مبلغی، درخواست خود را برای دریافت سیم‌کارت ثبت نمایند. اما غافل از این که این روش نیز دامی است برای دزدی اطلاعات شخصی و دست یافتن به حساب‌های بانکی اشخاص فریب خورده.

نکته‌ای که می‌تواند کاربران را از این تله‌های خوش رنگ و لعاب مصون بدارد؛ آن است که تمامی طرح‌هایی که از سمت اپراتورها ارائه می‌شود؛ در وبسایت آن‌ها به اطلاع کاربران رسیده است. بنابراین در صورتی که با پیام‌هایی این چنینی مواجه شدید؛ کافی است به وبسایت اپراتور موردنظر خود مراجعه کرده و از صحت اطلاعات دریافتی و پیامی که به دستتان رسیده؛ مطلع شوید. بنابر همه‌ی آن چیزی که گفته شد؛ شایسته است تا مخاطبان و کاربران در تمام موارد با حفظ و بالا بردن آگاهی خود، جلوی این زیان‌های مالی و غیرمالی را بگیرند و از اطلاعات خود محافظت نمایند.

 

 





:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند , گوشی هوشمند , رندباز , اندروید , کلاهبرداری اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : چهار شنبه 19 خرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');