طراحی سایت با AMP


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

طراحی سایت با AMP

 

اگه اهل کار کردن با اپلیکیشن‌های مختلف و معتبر بوده باشید حتما تاحالا با یکی از این اپلیکیشن‌های amp سرو کله زدید و خودتون ازش خبر ندارید! و مطمئنم پس از خوندن این محتوا یه لیست بلند از این اپلیکیشن‌ها تو ذهنتون نقش میبنده! پس با در ادامه‌ی مطلب همراه باشید

در واقع طراحی سایت  AMP یه  تکنولوژیه که میشه با استفاده از اون هر صفحه‌ای از وب سایت‌ رو برای موبایل بهینه کرد. این بهینه سازی به منظور افزایش سرعت بارگذاری صفحات روی موبایله. از سال 2016 به بعد گوگل طراحی سایت  AMP رو در نتایج جستجو‌های خودش قرار داده و صفحاتی که از این قابلیت پشتیبانی میکنن به صورت ویژه نشون داده میشن. 

AMP رو  میشه پروژه ای برای طراحی صفحات وب سایت در موبایل  تعریف کرد. در واقع در طراحی سایت  AMP صفحات به صورت ویژه برای موبایل ها طراحی میشن تا با سرعت بالاتری روی گوشی‌های موبایل بارگذاری بشن. این پروژه توسط گوگل پشتیبانی میشه و یک پروژه آزاده. 

 

 

لزوم طراحی سایت  AMP و مزیت های اون

 

 طراحی سایت  AMP این قابلیت رو ایجاد می‌کنه که دستورات اضافی در سایت‌ها حذف بشن، در نتیجه با سرعت بالاتری روی گوشی‌های تلفن همراه بارگذاری میشن . کد های ای ام پی سنگین نیستن و در واقع چند برچسب و محدودیت به کدهای html اضافه می کنن که با استفاده از این برچسب‌ها و محدودیت‌ها سایت‌ها سریعتر روی گوشی‌های تلفن همراه اجرا میشن. در این حالت محتواهای تبلیغاتی از روی سایت‌ها حذف شده و محتواهای متنی سریعتر لود میشن.

 

برای طراحی سایت با  AMP  باید طبق مراحل زیر پیش رفت :

 

  •   ساختن صفحه AMP Html

 

قطعه کد‌های AMP در کنار کدهای html قرار می‌گیرن. ممکنه کد‌هایی که برای هِدِر سایت نوشته میشن کمی بیشتر باشه، اما این کدها دیده نمی‌شن.

 

  •   ساختن تگ تصویر

 

با استفاده از اکثر تگ‌های html میشه تگ‌های amp html را بازسازی و پیاده سازی کرد؛ اما ساختن تگ‌های تصاویر ممکنه کمی متفاوت باشه، البته تگ‌های خاصی از تصویر در ای ام پی ممنوع هستن، اما مابقی تگ‌ها  رو میشه به راحتی با تگ های ای ام پی جایگزین کرد.

 

  • اصلاح  لایه ها

 

برای طراحی بخش ظاهری سایت‌ها، عموما از Css استفاده میشه. در این حالت عناصر کلاس‌ها و موارد مشابه در هِدِر سایت استفاده و شکل ظاهری سایت‌ها را تشکیل میدن، اما در طراحی سایت  AMP  هر صفحه سایت باید یک Stylesheet جداگانه داشته باشه.

 

  •  پیش نمایش صفحات و بررسی اعتبار آنها

 

بعد از اینکه تغییرات در صفحات داده شد می‌تونید به راحتی صفحات رو بارگذاری کنید و اونها رو به صورت پیش نمایش مورد بررسی قرار بدید. ممکنه در طراحی سایت  AMP بخشی‌هایی از سایت و یا صفحات با مشکل روبرو بشن، برای همین بهتره که صفحات در ابتدا به صورت پیش نمایش نشون داده بشن تا در صورت بروز خطا رفع کردن اونها ساده باشه.

 

  •  آماده کردن صفحات برای بررسی و کشف کدهای  AMP

 

ممکنه بخواید یه مقاله تو وب سایت‌تون منتشر کنین، در این صورت سایت شما دارای یک صفحه برای انتشار مقاله به صورت فرمت اصلیه. حالا اگه بخواید این مقاله به صورت amp هم منتشر بشه، در این صورت سایت شما یک بخش دیگری هم داره که مقاله رو به صورت amp نشون میده. اگر گوگل صفحه اصلی رو پیدا کنه برای اینکه به کاربرا نشون بده نسخه دیگه‌ای به صورت amp هم وجود داره، باید صفحات شما را به‌ هم لینک بده که  این کار با استفاده از کدهایی  که در صفحات نوشته شده امکان پذیره.

 

 انتشار صفحه بر اساس AMP

 

حالا که صفحه‌ها ساخته شدن، میشه به راحتی اونها رو روی بستر اینترنت منتشر کرد. این نکته را باید به یاد داشته باشید که AMP یک تکنولوژي نوپا و نوظهوره و خیلی از شرکت ها  هنوز با اون آشنایی ندارن. برای اینکه بتونید فرآیند طراحی سایت  AMP را خوبی انجام  بدید باید با شرکت‌هایی همکاری کنید که مدتیه با این تکنولوژی کار می‌کنن و به خوبی با اون آشنا هستند. 

اگر قصد دارید تا وب سایت خودتون با استفاده از AMP طراحی کنید، کافیه با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنن. 

 چرا باید طراحی سایت  AMP داشته باشیم؟

 

 امروزه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند رشد بسیار بالایی دارن و طبیعتا کاربرهای زیادی رو هم با خودشون همراه کردن. یکی از قابلیت‌های این گوشی‌های هوشمند استفاده از خطوط اینترنت پرسرعته که با استفاده از اون به راحتی میشه از اینترنت استفاده کرد و به وب سایت‌های مختلف سر زد. در حال حاضر سایت‌هایی که از ای ام پی استفاده نمی‌کنن روی گوشی های تلفن همراه به کندی اجرا میشن و به خاطر همین زمان لود بالایی که دارن، ممکنه تعداد زیادی از کاربراشون رو از دست بدن. در واقع آمار نشان میده که اگر سایتی در 3 ثانیه بارگذاری نشه، ممکنه کاربر اون رو ترک کنه.

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی اپلیکیشن , رویش نوین , اپلیکیشن -نکات طراحی سایت-بهینه سازی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : چهار شنبه 12 خرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');