عناصر مهم در طراحی سایت کدامند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

عناصر مهم در طراحی سایت کدامند؟

 

فقط کافیست درباره‌ی زمینه کاریتان در گوگل سرچی داشته باشید تا از اهمیت داشتن سایت و جایگاهتان در سرچ گوگل آگاه شوید، به طوریکه دیگر داشتن یک سایت مزیت محسوب نمیشود بلکه نبودش عیب محسوب مبشود و ضرورتی شدید در وجودش جاری است، و البته نباید این نکته غافل ماند که عناصری که در بهینه رودن و رشد سایت تاثیر می گذارند از خود سایت مهم‌ترند و ما در این مقاله به توضیح درباره آنان میپردازیم

 

از جمله مهم‌ترین عناصر طراحی وب سایت، زبان‌های برنامه نویسی HTML و CSS می‌باشد که می‌توانید با استفاده از آن هر نوع سایتی را که می‌خواهید طراحی کنید. HTML زبان استاندارد طراحی صفحات وب است، که ساختار صفحه با آن طراحی می‌شود. CSS سبک و نحوه‌ی نمایش عناصر HTML را مشخص می‌کند. در واقع این زبان های برنامه نویسی به ما کمک می‌کنند که سایت ما زیباتر و کاربرپسند تر باشد. 

 

در ابتدای باید کمی با تاریخچه وب سایت ها آشنا شوید تا بتوانید به خوبی روند رو به رشد آن‌ها را درک کنید. نخستین وب سایت در سال 1991 ساخته شده و در دسترس عموم قرار گرفت. البته هنوز هم این وب سایت در دسترس عموم قرار دارد و شما می‌توانید از آن بازدید کنید. در سال‌های گذشته سایت ها عموماً صفاتی ساده بودند که شامل محتوای متنی عکس و ویدئویی بودند اما امروزه ساختار سایت ها تغییر کرده است و به صفحاتی زیبا با گرافیک‌های چشم نواز تبدیل شده‌اند.

یکی دیگر از بخش هایی که می تواند باعث زیباتر شدن طراحی سایت شود استفاده از عکس ها و تصاویر زیاد است، بنابراین یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی سایت، آشنایی با نرم افزارهای طراحی گرافیکی می‌باشد. شاید اسم نرم‌افزار Photoshop به گوش شما خورده باشد. در این بین نرم افزارهای دیگری نیز هستند که به شما در طراحی سایت کمک می‌کنند، نرم افزار هایی مانند Adobe Illustrator و Adobe Dreamweaver که باعث می شود با استفاده از آن‌ها تصاویر و المان های گرافیکی زیبایی خلق کنید.

 

در بین عناصر مهم در صراحی سایت شاید بد نباشد به انواع برنامه‌های سایت ساز و سیستم‌های مدیریت محتوا همچون وردپرس و جوملا اشاره کرد. با استفاده از این پلتفرم‌ها و آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، و البته کمی مطالعه می‌توان اقدام به طراحی سایت کرد.

 

 

 

 

 

دیگر عناصر مرتبط

 

یکی از عناصر مهم و مرتبط با طراحی سایت، تعاریفی چون هاست و دامنه می‌باشد. هاست فضای میزبانی است که وب سایت یا اپلیکیشن شما بر روی آن قرار می‌گیرد تا در شبکه‌ی جهانی در دسترس عموم قرار گیرد (مانند یک هارد دیسک که همه به آن دسترسی دارند). دامنه همان آدرس سایت شماست که در مرورگر خود تایپ می‌کنید؛ مانند www.Rooyeshnovin.com که دامین سایت رویش‌نوین می‌باشد. برای توضیحات بیش‌تر و اطلاع از نحوه‌ی خریداری هاست و دامین و چگونگی اتصال آن به وب سایت خود می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

 از دیگر عناصر مهم و مرتبط با طراحی سایت می‌توان به اصول محتوا گذاری و همچنینی استاندارد‌های سئو اشاره کرد. با استفاده از استاندارد‌های سئو سایت شما می تواند در موتور های جستجو همچون گوگل، در صدر رتبه های جستجو قرار گیرد. از آنجایی که قرار گرفتن وب سایت شما در رتبه‌های بالاتر موتورهای جستجو یک امر حیاتی به شمار می‌آید، هرچه محتوای موجود در سایت شما غنی‌تر و بیش‌تر مطابق با اصول سئو باشد، قرار گرفتن در صدر رتبه های جستجو برای شما آسان‌تر خواهد بود.

 

در انتها می‌توان لازم به ذکر شد، اگرچه یادگیری کامل همه‌ی عناصر و دانش مرتبط با طراحی وب‌سایت بسیار پیچیده و زمان‌گیر است، آشنایی کلی با مفاهیم ذکر شده در این مطلب می‌تواند به افرادی که برای گسترش کسب و کار خود به دنبال استفاده از وب سایت هستند بسیار کمک کند.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی اپلیکیشن , رویش نوین , اپلیکیشن -نکات طراحی سایت-بهینه سازی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 10 خرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');