بهترین بازی های فکری رومیزی برای بزرگسالان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

ممکن است با اسم بازی های رومیزی یاد منچ یا مار و پله یاد ایام کودکی خود بی افتن و دل تنگ اون ایام بشن.ما عادت کردیم که اسم بازی می یاد یاد بچه  بیفتیم.اما اینطوری نیس که همه بازی برای بچه ها باشه.اگه بخوایم دقیق‌تر بگیم، بیشتر طرفدارهای بردگیم و بازیکن‌های حرفه‌ای، جزو رده‌های سنی بین 20 تا 40 سال دسته‌بندی میشن. معمولا بهترین بازی فکری توی ژانرهای مختلف، اون قدری گیم‌پلی و مکانیزم‌های پیچیده‌ای دارن که اصلا برای کودکان کم سن و سال مناسب نیستن!

 بردگیم، یک صنعت جهانی با آینده‌ای روشن

طراحی و تولید بردگیم در سراسر جهان سال‌‌هاست که به یه صنعت بسیار گسترده و پرسود تبدیل شده و همین نشون میده که اقبال عمومی نسبت به بازی رومیزی چقدر زیاده. طبق آمار PR Newswire ، بازار بردگیم جهانی در یکی دو سال گذشته چیزی حدود 13 میلیارد دلار ارزش داشته که با شیوع کرونا و افزایش خرید مصرف‌کننده‌ها، پیش‌بینی میشه این رقم تا سال‌های آینده چند برابر بشه.

از طرف دیگه با ورود بازی رومیزی به سیستم‌های آموزشی، مدارس و آکادمی‌ها و استفاده از اون به عنوان یه ابزار آموزشی، میتونه باعث بشه بازارهای جدیدی در سال‌های نه چندان دور توی این حوزه ظهور کنه. بازار بردگیم ایران هم اخیرا با ورود تولیدکننده‌های حرفه‌ای و خوش‌فکر داره آروم آروم به شرایط مناسبی میرسه و قطعا میتونه آینده بسیار درخشانی داشته باشه.

پس بردگیم رو جدی بگیرید، از تجربه کردنش نترسید و مطمئن باشید از ورود به جهان بازی رومیزی پشیمون نخواهید شد. در نهایت این رو به یاد داشته باشید که بهترین بازی فکری اونیه که بهمون کمک کنه رشد کنیم و به نسخه بهتری از خودمون تبدیل بشیم.



 

 

بهترین بازی فکری چه فوایدی داره و بردگیم به چه درد میخوره؟

قطعا تفریح و خوش‌گذرونی یکی از مهم‌‎ترین دلایل برای تجربه بازی رومیزی به حساب میاد، اما جدا از فان بودن، بردگیم فایده‌هایی داره که احتمالا تا حالا نشنیدید. این رو بدونید که یه بازی رومیزی خوب میتونه به تنهایی واسه شما یه دانشگاه باشه! سعی می‌کنیم در ادامه مهم‌ترین فایده‌های بردگیم رو بگیم و برای هر کدوم بهترین بازی فکری رو معرفی کنیم.

1- شکستن یخ جمع

حتما برای شما هم پیش اومده که برای اولین بار توی جمعی قرار  بگیرید که همه معذب هستن و هیچ کس هیچی نمیگه. انگلیسی‌ها یه اصطلاحی دارن با عنوان «آیس بریکر» که به کارهایی میگن که میتونه سریع یه جمع خشک و جدی رو به یه دورهمی شاد و پرانرژی تبدیل کنه. بازی رومیزی یکی از بهترین آیس بریکرهاییه که مخصوصا برای فضاهای کاری یا خانوادگی خیلی خوب جواب میده. پیشنهاد ما بازی کدنیمز هست که جزو بهترین بازی فکری ژانر پارتی گیم حساب میشه. اگر هم آدم‌های اون جمع خیلی افراد رسمی و خشکی نیستن، پی شومرو بازی کنید که میتونه حسابی شما رو بخندونه.

2- افزایش قدرت تفکر منطقی و استراتژیک

تفکر منطقی، یه ویژگی مادرزادی نیست که فقط افراد خاصی اون رو داشته باشن، بلکه یه مهارته که آدم‌ها باید در طول زمان اون رو یاد بگیرن و تمرین کنن. از اونجایی که متاسفانه چنین چیزی رو در هیچ مدرسه و دانشگاهی به شما یاد نمیدن، لازمه که از روش‌های دیگه‌ای تفکر مدیریتی رو یاد بگیرید؛ مثل بازی های استراتژیک

انواع بازی فکری بزرگسالان که در ژانرهای مختلفی توی بازار وجود دارن، بهترین ابزار برای این کار به حساب میان. تحقیقات علمی نشون میده وقتی بردگیم بازی می‌کنید، قسمت‌های مختلف مغز که مربوط به حافظه و تفکر منطقی هستن تحریک میشن و بیشتر به کار میفتن. برای شروع می‌تونید با بازی سیطره کتان شروع کنید که هیچ وقت تکراری نمیشه.

3- بهبود توانایی مذاکره و چانه‌زنی

فرقی نداره که چه شغل یا موقعیت اجتماعی داشته باشید. همه ما هر روز توی شرایطی قرار می‌گیریم که نیاز پیدا می‌کنیم با آدم‌های دیگه مذاکره کنیم و اون‌ها رو به انجام کاری که خودمون می‌خوایم متقاعد کنیم. توی چنین شرایطی همیشه آرزو می‌کنیم که کاش می‌تونستیم با زبونمون مار رو از لونه بیرون بکشیم!

خبر خوب اینه که بازی رومیزی میتونه چنین قدرتی رو در ما به وجود بیاره و تقویت کنه. چاینا تاون یا محله چینی‌ها، یه بازی فکری درجه یکه که هرکسی بتونه بهتر مذاکره کنه و چونه بزنه، برنده میشه. پیشنهاد می‌کنیم چاینا تاونرو با اون رفیقای خوش زبون بازی کنید که بتونید بیشتر لذت ببرید و یاد بگیرید.

4- توسعه تفکر خلاق با بهترین بازی فکری ها

ذهن آدم‌ها برای این که بتونه ایده‌پردازی کنه نیاز داره تا به یک منبع وصل بشه و با ایده‌های جدید تغذیه بشه. بردگیم‌های زیادی وجود دارن که یه انتخاب عالی برای افزایش قدرت خلاقیت و تفکر انتزاعی هستن، اما بدون شک بهترین بازی فکری برای مواقعی که به بن‌بست ایده رسیدید، بازی دیکسیت یا در واقع نمونه دیگه‌یاستوژیتهست. این بازی با تعداد زیادی تصویر خیال‌انگیز میتونه ذهن شما رو تا مدت‌ها به خودش مشغول نگه داره. اگر توی محیط کاری قراره برای موضوعی جلسه طوفان فکری برگزار کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبلش حتما یه دور دیکسیت بازی کنید تا ذهنتون حسابی گرم بشه.

5- کاهش استرس و فشارهای عصبی

استرس و اضطراب میتونه ذهن شما رو پیر کنه و چون این روزها همه ما به نحوی هر روز با هزارتا مشکل سر و کله می‌زنیم، لازم داریم تا ذهنمون رو از این همه فشار نجات بدیم و برای ساعاتی آرامش رو بهش تقدیم کنیم. بردگیم تاکنوکو و یا بازیاسب های تک شاخ با شخصیت های جذابشون میتونن استرس رو ازتون دور کنن و حال خوبی براتون به ارمغان بیارن. ترکیب همه این عناصر با هم حس خوبی از آرامش و لذت به شما میده که شاید توی دنیای واقعی نتونید تجربه‌اش کنید.

6- هدف‌گذاری، مدیریت منابع و تفکر بلندمدت

اگر تا حالا تجربه‌هایی از جنس مدیریت و رهبری رو پشت سر گذاشته باشید، قطعا با ما موافق هستید که این سه ویژگی چقدر برای موفقیت و به ثمر رسیدن یک پروژه موثرن، و احتمالا با این حقیقت تلخ هم مواجه شدید که خیلی از ما توی مهارت‌هایی مثل هدف‌گذاری و تفکر بلندمدت بسیار ناتوان هستیم، چون تا حالا فرصتی برای کسب چنین مهارت‌هایی نداشتیم. دنیای بردگیم و بازی رومیزی میتونه به ما کمک کنه تا یاد بگیریم چطوری با منابع محدودی که داریم، بهترین نتیجه‌ها رو بگیریم. بازی پاورگریداز بهترین بازی فکری توی این ژانره که شما رو وسط یه پروژه خرید و فروش نیروگاه برق قرار میده تا با منابع موجود و سرمایه‌ای که دارید، تلاش کنید به شهرهای مختلف برق برسونید. این بازی با مکانیزم‌های مختلفی که داره، شما رو حسابی درگیر میکنه و بهتون یاد میده که بدون عجله و با آینده‌نگری، برای یک پیروزی بزرگ،  قدم‎های کوچک ولی موثر بردارید.

7- تجربه نقش‌ها و جهان‌های جدید

توی زندگی معمولی خیلی پیش نمیاد که بتونیم موقعیت‌های مختلف رو تجربه کنیم و خودمون رو با چالش‌های جدید روبه‌رو کنیم. همین یکنواختی و کسالت میتونه به مرور باعث کم‌حواسی و حتی آلزایمر بشه. اما با کمک بازی رومیزی میتونیم خودمون رو وسط تجربه‌هایی قرار بدیم که شاید در واقعیت هیچ شانسی برای مواجهه با اون‌ها نداشته باشیم. مثلا با بردگیم جیپور، در نقش تاجران هندوستانی قرار می‌گیریم که باید کالاهای باارزشی رو خرید و فروش کنن، با بردگیم وینگسپن می‌تونیم به تماشای پرنده‌های مختلف بریم و شرایط رو برای زندگیشون فراهم کنیم. با فتوسنتز به دنیای گیاهان میریم و باید برای بقا بجنگیم و درگلوم هیون، در نقش تعدادی شوالیه، به سرزمین‌های دور حمله‌ور میشیم و منابع با ارزش رو غارت می‌کنیم.

 

معرفی بهترین بازی فکری بزرگسالان ( لیست بهترین بردگیم های 1400)

در پایان چندتا از بهترین بازی فکری های بزرگسالان رو بهتون معرفی میکنیم تا ببینید قراره در چه دنیای بزرگی غرق بشید… :

  1. بازی فکری استانبول

  2. بازی اعماق

  3. بازی پاورگرید

  4. بردگیم فتوسنتز

  5. بردگیم شگفتی های شرقی

  6. بردگیم ایمهوتپ

  7. بازی کارتی زیرخاکی

  8. بردگیم آخرین ایستگاه

  9. بازی فکری وینگسپن

  10. بردگیم هنر مدرن

  11. بازی فکری مونوپولی

  12. بردگیم استوژیت

  13. بازی فکری کدنیمز

  14. بازی فکری زد و بند

  15. بازی فکری خدمه (Crew)

  16. بازی فکری چاینا تاون

  17. بازی فکری استاک پایل

  18. بردگیم کاتان (Catan)

  19. بردگیم ریسک (Risk)

  20. بازی رومیزی کهربا (Splendor)

  21. بازی رومیزی عجایب هفتگانه

  22. بازی رومیزی Gloomhaven

1-بازی فکری استانبول

جاده‌ی ابریشم به تمامی شهر هایی که توی مسیرش بودن رونق خاصی داد. یکی از این شهر های خوش شانس استانبول بود. حالا بازار استانبول یکی از پر رفت و آمد ترین بازار ها شده و به یکی از مراکر تجاری اصلی دنیا تبدیل شده. توی این بازار از گندم گرفته تا الماس و یاقوت خرید و فروش میشه. در بردگیم استانبول شما نقش یکی از تاجران بزرگ بازار این شهر رو دارید که با استفاده از منابع مالی، خدم و حشم و از مهم تر سیاست و استراتژی‌تون، برای افزایش مقدار دارایی‌تون میجنگید.

2-بازی اعماق

پادشاه دنیای زیر آب از بین رفته، موج های خروشان باید کنترل شن ولی پادشاهی نیست تا اون ها رو سازماندهی کنه. وقتشه هر کس که ادعای قدرت و سیاست داره وارد رقابت برای به دست گرفتن حکومت دنیای تاریک و عمیق اقیانوس ها بشه. قدرتی که تخت پادشاهی به حاکم میده حریفان زیادی رو جلوی مسیر موفقیت شما قرار میده، پس تلاش کنید استراتژی درستی بچینید و از ابزارها و منابع موجودی که دارید استفاده‌ی بهینه داشته باشید.

3- بازی پاورگرید

با زیاد شدن جمعیت بشر، تامین انرژی به یکی از بزرگ ترین مشکلات دولت ها و حکومت ها تبدیل شده. تعدادی از خبره ترین متخصصین برق دور هم جمع شدن تا ایده های خودشون برای تامین بهینه انرژی شهر ها رو به چالش بکشن. توی بازی فکری power grid شما باید بهترین و کم هزینه ترین روش ها برای تولید انرژی و پخش اون رو انتخاب، برنامه ریزی و اجرا کنید.

4-بردگیم فتوسنتز

ما آدم ها تمام طول زندگی برای پول میجنگیم چون اون رو نیازی برای رسیدن به پله های بالاتر میدونیم. اما توی دنیای گیاهان، این موجودات سبز رنگ زندگی همین آدما، نور نقش پول رو ایفا میکنه. گیاهان همونقدر که ما برای پول میجنگیم، برای رسیدن به نور قراره انرژی مصرف کنن. هر گیاهی که به نور بیشتری دسترسی داشته باشه مسیر پیشرفت و رشد راحت تری رو جلوش میبینه.

5-بردگیم شگفتی های شرقی

توی بردگیم شگفتی های شرقی، یک سری جزایر در مشرق زمین وجود داره که شما با گسترش و احداث شعبات تجاری خودتون و حمل و نقل ادویه از طریق کشتی ها به یه عالمه امتیاز و شهرت می رسید. شما به عنوان یک بازرگان در بورد گیم شگفتی های شرقی بهترین فرصت زندگی خودتون رو بدست آورده اید تا به مال و اموال برسید!

6-بردگیم ایمهوتپ

اولین و معروفترین استاد معماری و عمارتگر مصر باستان کسی نبوده جز ایمهوتپ! گفته میشه ایمهوتپ عزیز مسئول ساخت و ساز اولین هرم در مصر “هرم دجسور” در ساغرا و کلا آدم خفنی بوده. سوال اینه که ایا شما میتونید با دستاوردهای اون مرحوم در ساخت و ساز بناهای مختلف در طول تاریخ رقابت کنید ؟ شـما کشـتی هایـی نیـاز داریـد کـه بلوکهـا و سـنگها رو بـه محـل هـای کارگاه سـاختمانی متفـاوت برسـونند ولـی شـما تنهــا کســی نیســتید کــه تصمیــم خواهیــد گرفــت کــه کجــا ایــن کشتیها و محموله هــا ارســال بشن

7-بازی کارتی زیرخاکی

دنیای زیر زمین پر از اسراره؛ یا به گنج پنهانی بزرگی میرسید، یا بخت و اقبال با شما یار نیست و در تله‌ی نفرین گذشتگان اسیر میشید. ولی به ریسک رسیدن به زیرخاکی میارزه

8-بردگیم آخرین ایستگاه

قطار سریع السیری در حال حرکته و جانی خطرناکی رو داره منتقل میکنه. اما توی این قطار، آدمای مختلفی وجود دارن که بعضیا تلاش میکنن محافظین رو از بین ببرن و این جانی رو فراری بدن. باید تا آخرین ایستگاه صبر کرد…

9-بازی فکری وینگسپن

در بازی وینگسپن شما نقش یه پرنده شناس، پژوهش گر پرندگان، پرنده دوست و کلکسیونر پرنده رو دارید که باید تعداد زیادی پرنده رو به زیستگاه خودشون هدایت کنید. توی این بازی هر شخص ماموریت داره با استراژی خودش و با ترکیب کارتهای پرندگان و زیستگاه ها، تعداد بیشتری امتیاز از تخم پرنده ها یا توکنهای غذا و کارت های ماموریت یا پاداش کسب کنه.

10-بردگیم هنر مدرن

 

بردگیم هنر مدرن یه بازیه که توی ۴ دور برگزار میشه و بازیکنا در نقش موزه دارهایی هستند که در تلاشند که به بهترین و مناسب ترین قیمت معامله کنند. حالا توی هر دور بازی، بازیکنا تابلوهایی رو به حراج میذارند و توی پایان هر دور تابلوها فروخته میشه ! هرچی آثار یک هنرمند بیشتر به فروش بره توی اون راند از بازی ارزش و اعتبار هنری اون اثر بیشتر میشه و قیمت اش بالاتر میره

11-بازی فکری مونوپولی

املاک و زمین ها، امروز قدرت محسوب میشن. از مستاجرین خودتون اجاره بگیرید، ملک هاتون رو گسترش بدین، با بقیه مبادله مالی تجاری کنید و سعی کنید در زندان نیوفتید تا زودتر ساختمون هاتون رو بسازید و پول های بانک رو به جیب بزنید.

12-بردگیم استوژیت

 

بازی استوژیت و دیکسیت حرفشون یکیه: هر تصویری توی خواب و رویا که میبینیم رو میشه با بقیه هم به اشتراک بذاریم. فقط کافیه توش غرق شی…

13-بازی فکری کدنیمز

دو جاسوس حرفه‌ای وارد شهر شدن که رقیب همدیگه هستن. هر کدوم یه سری مامور عملیاتی دارن که باید لزوما از طریق تصاویر و رمزها با اونا ارتباط بگیرن. اگر فیلم The Departed براتون جذابه، کدنیمز بازی مخصوص شماست. ذهن خودتون رو به چالش بکشید:

14-بازی فکری زد و بند

غنیمت ها جمع شدند و حالا وقت تقسیم غنایم رسیده؛ اما این وسط یه جنگ داخلی شروع میشه و دوستان و دشمنان با هم زد و بند میکنن. باید با بلوف زدن و گاوبندی با بقیه، حقتون رو از تیم دیگه بگیرید…

15-بازی فکری خدمه (Crew)

 

یه شرکت فضایی ادعا کرده که در منظومه شمسی، نهمین سیاره رو کشف کرده و به دنبال اثبات اونه. حالا خدمه‌ی فضاپیما و فضانوردان اون باید با یه کار تیمی، اسناد و مدارکی برای این ادعا جمع آوری کنن …

16-بازی فکری چاینا تاون

منطقه چینی ها تقسیم شده و زمین های اون داره به اربابان جدید واگذار میشه. حالا وقتشه که کارخونه ها توی زمین ها ساخته شن تا با این معامله‌ها، درامد هر شخص افزایش پیدا کنه…

17-بازی فکری استاک پایل

بازارهای سهام و بورس در حال نوسان شدیده و تنها کسانی میتونن از این فرصت استفاده کنن که سهم های خودشون رو بشناسن. اگه با چنتا سیگنال میتونید بهترین تصمیم رو بگیرید، وارد بازی بشید…

18- بردگیم کاتان (Catan)

افرادی که به تازگی به جزیره کاتان مهاجرت کردند؛ حالا باید با ساختن جاده، خونه و حتی شهر این جزیره رو توسعه بدن. برای ساختن این چیزا قطعا دست خالی نمیشه این همه کار کرد! برای ساخت و سازهای خودتون باید اونها رو از مناطق حاصل خیز جزیره برداشت کنید. هم چنین نیازهای خودتون رو می تونید از طریق برداشت منبع! مبادله با مهاجران دیگر و یا از بنادر جزیره تامین کنید. اولین بازیکنی که به ۱۰ امتیاز از ترکیب جاده ها خونه ها و شهرها و برخی کارت های امتیاز برسه برنده بازی میشه.

19-بردگیم ریسک (Risk)

 

ارتش های جهان در حال پیشروی هستند و باید به جنگ ملحق بشیم. سپاه بزرگی در اختیار ماست تا جهان رو فتح کنیم؛ فقط باید علم اصول جنگ، مدیریت نیروها و کمی شانس داشته باشیم…

20-بازی رومیزی کهربا (Splendor)

معامله کردن، همیشه باعث رشد نمیشه. توی بردگیم کهربا باید مراقب طلا و جواهرات‌تون باشید و از اونا بیشتر بسازید تا خرید و فروش براتون ساده تر شه. اینجاست که اشراف زاده ها میان سراغتون…

21-بازی رومیزی عجایب هفتگانه

 

منابع به شما کمک خواهند کرد تا قلمرو خودتون رو مقتدر تر از قبل بسازید و برای جنگ های بزرگتون آماده بشید. مهم اینه که ساختن عجایب هفتگانه در سرزمینتون، میتونه شانس شما رو چندین برابر کنه…

22-بازی رومیزی  Gloomhaven

مزدوران دست به غارت میزنن؛ ولی این بار دست اونا خیلی باز خواهد بود تا سیاهچاله ها و هیولاهای زره پوش رو در تاریک ترین گوشه‌ی دنیا پیدا و نابود کنن…

بهترین بازی فکری رو از کجا بخریم؟

خب حالا که با یه گوشه از دنیای بزرگبردگیم آشنا شدیم، وقتشه که این بازی فکری ها رو تهیه کنیم.فروشگاه چترنگ به عنوان بزرگترین و کاملترین فروشگاه بردگیم و بازی رومیزی، بهترین بازی های فکری برای بزرگسالان و کودکان رو به صورت آنلاین در اختیارتون گذاشته و ارسال رایگان به تمام کشور هم داره. حتی شما میتونید خودتون حضورا به چترنگ بیاید و هر بردگیمی که دوس دارید رو اول بازی کنید و بعدش اگه خواستین بخرین. همینه که چترنگ رو به متفاوت ترین و بهترین فروشگاه بازی فکری تبدیل کرده. دنیای بردگیم ها رو دست کم نگیرید





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 8 خرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');