اتصال به اینترنت از طریق سیم‌کارت ایمن‌تر است یا وای‌وای؟؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

در زمان استفاده از نقلیه عمومی و اماکن عمومی استفاده از اینترنت بی سیم رایگان به احتمال زیاد یکی از مهم ترین مزیت برای همه افراد جامعه به حساب میاد.امروزه داشتن اینترنت بی سیم برای کافه ها و رستوران و فروشگاه ها تبدیل یکی از روش جالب برای کسب مخاطب و رضایت مشتری ها است. اما باید با هم بررسی کنیم که آیا این مزیت واقعا به نفع جامعه است یا نه.

باید بدانید که اینترنت بی‌سیم، از راه‌های سلب امنیت و دسترسی به اطلاعات و حریم شخصی است. به این صورت که وقتی به وای‌فای جایی که نمی‌شناسیم متصل می‌شویم؛ امکان آن وجود دارد تا شخصی ناشناس به داده‌های گوشی موبایل یا لپ‌تاپ ما دسترسی پیدا کند. پس شاید بتوان گفت که در مواقع حضور در مکانی تازه، بهتر آن است که به اینترنت سیم‌کارت خود وصل شویم. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم؛ اتصال به اینترنت سیم‌کارت خودمان، تا چه اندازه امنیت و محرمانگی اطلاعات ما را تامین خواهد کرد.

وصل شدن به یک شبکه‌ی LTE 4G معمولی به آن معناست که اطلاعات ورودی شما رمزگذاری شده است و بنابراین کسی نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. در مقابل اما شبکه‌های وای‌فای برای همگان قابلیت اتصال دارند و به علاوه از نظر امنیتی نیز با هم متفاوتند. پس همیشه وصل شدن به وای‌فای کار خطرناکی نیست. بلکه صحبت از آن زمانی است که شما به یک مودم همگانی و بدون رمز، یا مودمی که افراد زیادی به آن دسترسی دارند؛ وصل می‌شوید. در این صورت متاسفانه هیچ تضمینی برای حفظ هویت و اطلاعات شخصی شما وجود ندارد. پس در راستای حفاظت از حریم شخصی خود، بهتر است تا هزینه‌ی اینترنت سیم‌کارت را متقبل شوید و در مکان‌های عمومی از آن استفاده کنید.

اما خب ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که به هر ترتیب اتصال به اینترنت سیم‌کارت خودتان برایتان مقدور نباشد. در این صورت سعی کنید حتما از یک وی‌پی‌ان معتبر استفاده نمایید.

با وجود تمام نکاتی که ذکر شد؛ هنوز هم باید گفت که حتی اینترنت سیم‌کارت هم غیر قابل نفوذ نیست. تیم‌های تحقیقاتی مختلفی از ابوظبی و آلمان طی بررسی‌های به عمل آمده موفق شده‌اند تا نقاط ضعف این سیستم را نیز دریابند. اما نکته‌ی قابل توجه آن است که دسترسی به این سیستم آنقدر پر دردسر است که به احتمال بالایی می‌توان گفت که تنها برای دستیابی به اطلاعات خاص و نفوذ به حریم شخصی افراد ویژه استفاده می‌شود. پس نگران نباشی

 

در هر حال باید امیدوار بود تا اینترنت G5 نسل جدید از مشخصات امنیتی دقیق‌تر و بهتری برخوردار باشد.

 




:: برچسب‌ها: #گوشی هوشمند , #امنیت استفاده از وای فا , #سیم کارت , #اینترنت سیم کارت , #رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 1 خرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');