راه اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم کارت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

کلاهبرداری‌های مجازی که از طریق سیم کارت‌ها انجام می‌گیرد و یا جرائمی و اخاذی‌ها با استفاده از پیام کوتاه و یا تماس‌های تلفنی همواره در حال گسترش و افزایش است. وعده شرکت در قرعه کشی و یا اهدای جوایز نفیس از جمله‌‌ی این کلاهبرداری‌هاست. 

در اکثر موارد افرادی که از این طریق دست به سو استفاده از افراد می‌زنند حتی صاحب خط سیم کارت هم نیستند. بنابراین قربانیان دیگری که صاحب این سیم کارت‌ها هستند نیز به لیست این افراد اضافه می‌شوند. در پی کاهش این جرائم مسئولان همواره در پی راه حلی بودند، یکی از راه حل‌هایی که به تازگی ارائه شده است، لغو امتیاز سیم کارت می‌باشد که از طریق اپلیکیشن اپراتورهای همراه امکانپذیر است. 

جهت اقدام به لغو امتیاز مالکیت سیم کارت خود، ابتدا آخرین نسخه اپلیکیشن مورد نظر را نصب کنید. اپلیکیشن‌های مخصوص به مدیریت حساب سیم کارت ها برای ایرانسل، همراه اول و رایتل به ترتیب My Irancell، My Mci و My Rightel است. پس از نصب و اضافه نمودن حساب خود، در بخش مدیریت سیم کارت ها به سلب امتیاز مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایید. اگر از شاتل و سامانتل استفاده می‌کنید نیز می‌توانید از طریق اپلیکیشن My Shatel و My Samantel اقدام کنید.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم کارت ها از طریق اپلیکیشن مخصوص اپرتورها راه اندازی شد. مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، در این باره می‌گوید: دارندگان سیم کارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های مربوطه امتیاز مالکیت سیم کارت خود را لغو کنند. بنابراین دیگر احتیاجی به مراجعه حضوری نمی‌باشد. دلیل راه اندازی چنین سامانه‌ای کاهش جرائم مربوط به سیم کارت ها، تسهیل لغو نمودن مالکیت یک سیم کارت و در نهایت عدم مراجعه حضوری برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا عنوان شده است.

بر اساس گفته‌های روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری کشور، بر اجرا و راه اندازی چنین سامانه‌ای تاکید نمود و از آن به عنوان گامی در راستای توسعه دولت الکترونیک یاد کرد. در ادامه روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر ضرورت وجود چنین سامانه‌ای در شرایط همه گیری ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: وجود چنین سامانه‌ای برای کاهش مراجعات مردمی در دفاتر پیشخوان و نمایندگی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل لازم است.

افرادی که از سیم کارت های اپراتورهای مجازی تلفن همراه استفاده می‌کنند، مانند شاتل موبایل، های وب، آپ تل و لوتوس می‌توانند به و‌ب‌سایت اپراتور خود مراجعه کنند و درباره سیم کارت هایی که تحت مالکیت آنها ثبت شده است، آگاه شوند. برای سلب امتیاز مالکیت هر کدام از سیم کارت ها نیز می‌توانند از طریق کلیک بر روی گزینه‌های «عدم نیاز به سیم‌کارت» یا «عدم اطلاع از صدور سیم‌کارت» اقدام کنند.

 





:: برچسب‌ها: سیم کارت , سلب امتیاز سیم کارت , لغو مالکیت سیم کارت , کلاهبرداری مجازی , تخلفات سایبری , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 23 اسفند 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');