گفته‌های آذری جهرمی در مورد حذف بسته‌های اینترنت شبانه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

اخبار حذف شدن اینترنت شبانه و قیمت بسته‌های اینترنتی که مدتی است بسیار خبرساز شده است را همگی شنیده‌ایم، ‌وزیر ارتباطات و فناوری کشور، محمدجواد آذری جهرمی ساکت نماند و در کانال تلگرامی خود به شرح درباره ی آن پرداخت . به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ آذری جهرمی دلیل حذف شدن بسته‌های اینترنتی شبانه را اعتراضات مراجع فرهنگی عنوان نمود.

وی درباره قیمت‌گذاری اینترنت افزود: به طور کلی سه اپراتور ایرانسل، همراه اول، رایتل و بیش از 20 اپراتوری که خدمات اینترنت خانگی به مردم ارائه می‌دهند در یک فضای رقابتی با یک دیگر هستند. دولت دخالتی در قیمت و تعرفه‌گذاری ها ندارد و این اپراتورها هستند که در رقابت با یک‌دیگر قیمت هر بسته اینترنتی خود را مشخص می‌کنند. دولت فقط تعیین می‌کند که سقف قیمت‌های اینترنت چه اندازه باشد. به طوری که در حال حاضر، بر اساس قیمت تعیین شده از سوی کمیسیون تنظیم مقررات، هر کیلوبایت از اینترنت‌های همراه 0.4 ریال است. بنابراین حداکثر قیمت هر یک گیگابایت اینترنت 4000 تومان برآورد می‌شود.

وزیر ارتباطات درباره حذف شدن بسته‌های اینترنت شبانه چنین عنوان کرد: این مسئله مجددا به همان فضای رقابتی بین اپراتورها برمی‌گردد. حذف یا گران شدن یکی از بسته‌ها از سوی یک اپراتور باعث می‌شود کاربران به اپراتور دیگری روی آورند. به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات اپراتورها با یکدیگر تبانی کنند. درست مانند مواقعی  که دارندگان سیم کارت های ایرانسل و همراهاول به حذف شدن بسته‌های پرطرفدار و همچنین گران شدن سایر بسته‌ها اعتراض کردند، ما به عنوان تنظیم کننده مداخله کردیم و با دادن تذکر و تهدید به جریمه، شرایط را به حالت قبل بازگرداندیم. در این شرایط است که ما درباره تعیین قیمت اپراتورها اظهار نظر و مداخله می‌کنیم.

وی ادامه داد: اعتراضاتی که از سوی مراجع فرهنگی به وجود آمده است مبنی بر این که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای استفاده از بسته‌های اینترنت رایگان و نامحدود شبانه، بیدار می‌مانند. به همین دلیل در طی ابلاغیه‌ای که به ما ارسال شد، به حذف اینترنت‌ شبانه توصیه شده بود. هر چند که ما دخالتی در تعیین حجم و قیمت بسته‌ها نداریم، اما توصیه می‌کنیم اپراتورها بسته‌های شبانه خود را با قیمت کمتری ارائه دهند. چرا که این کار باعث می‌شود بخشی از بار ترافیکی شبکه ها به ساعت‌های کم مصرف انتقال داده شود. بنابراین حذف چنین بسته‌ای منطقی به نظر نمی‌آید. هنگامی که یکی از اپراتورها این کار را انجام دهد، به دلیل وجود فضای رقابتی، باقی اپراتورها نیز بسته‌های شبانه ارزان‌تری را ارائه خواهند داد.

 

 





:: برچسب‌ها: همراه اول , اینترنت شبانه همراه اول , سیم کارت همراه اول , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : دو شنبه 18 اسفند 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');