جریمه 10 میلیون یورویی اپل در ایتالیا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

نهاد نظارت بر رقابت ایتالیا از عدم پوشش گارانتی در گوشی‌هایی که با آب آسیب دیده‌اند، با اینکه ادعا می­شود این گوشی ها ضد آب هستند، انتقاد کرد. گوشی‌های اپل با حسگرهای تشخیص نفوذ آب ساخته شده، و طبق دستور قوانین گارانتی در صورتی که این حسگر نفوذ آب را ثبت کند، گارانتی تعویض و تعمیر باطل می‌شود.

 

در گذشته نیز AGCM به دلیل اطلاع رسانی نادرست شرکت اپل در رابطه با موضوع Battery Gate که در یکی از به روز رسانی‌ها، در مورد عملکرد باطری و گوشی به مشتریان اطلاعات درستی ارائه نشده بود، این شرکت را 10 میلیون دلار جریمه کرد. علاوه بر اپل، در گذشته سامسونگ نیز به دلایلی توسط این نهاد جریمه شده بود.

 

نهاد نظارت بر رقابت در ایتالیا (AGCM) یک سازمان غیردولتی (NGO) است که در اکتبر سال 1990 تاسیس شد. این نهاد که رسمیت و قدرت اجرایی قوانین رقابتی را داشته و وظیفه حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در ایتالیا و اروپا را بر عهده دارد، به صورت دوره‌ای گزارش‌های خود را به رهبر هیات وزرای ایتالیا ارائه می‌دهد. AGCM از سال 2018 تحت رهبری Roberto Rustichelli بوده است.

 

به گفته خبرگزاری رویترز AGCM اپل را به دلیل اطلاع رسانی نادرست 10 میلیون یورو (نزدیک به 12 میلیون دلار) جریمه کرد. این جریمه در مورد آیفون‌هایی است که از سال 2017 تا کنون ارائه شده‌اند و اپل ادعای ضدآب بودن آن‌ها را داشته است. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از جمله دستگاه‌هایی هستند که به این مشکل دچار بوده‌اند.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ نهاد AGCM در یکی از مجلات ایتالیایی درباب عدم صداقت اپل از بابت ضد­آب بودن محصولاتش، و اطلاع‌رسانی گمراه‌کننده راجع به مقاومت گوشی‌های آیفون در برابر آب از شرکت اپل انتقاد کرده و بیانگر شد: اینکه آیفون تا عمق 4 متری، 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند تنها در شرایط خاص و آزمایشگاهی مثل آب راکد و خالص امکان‌پذیر است.این نهاد از عدم شفاف‌سازی و بیان اینکه گوشی‌های موبایل اپل فقط در چنین شرایطی نسبت به نفود آب مقاومت می‌کنند انتقاد کرد.

 

 

این جریمه‌ها می­تواند به انجام اقداماتی مشابه در دیگر کشورهای اروپایی منجر شده و حتی ممکن است سبب ایجاد دعاوی حقوقی در آمریکا شود. نهاد AGCM  در سایت ایتالیایی خود شرکت اپل را ملزم به اطلاع‌رسانی شفاف و صریح در رابطه این موارد کرد.

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: برچسب‌ها: اپل , آیفون , گوشی موبایل , گوشی ضد آب , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 25 آذر 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');