قیمت اینترنت تا کجا افزایش پیدا می‌کند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

بنابراین با استناد بر اعلامیه‌های وزرات ارتباطات کشور و رؤسای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، می‌توان از عدم افزایش قیمت بسته‌های اینترنت سیم کارت و اینترنت ثابت، حداقل تا آخر اسفند 99، اطمینان حاصل نمود. آیا در سال 1400 مجددا شاهد رشد قیمت بسته‌های اینترنت خواهیم بود؟ چه تدابیری باید در این حوزه اعمال شود تا منجر به افزایش رضایت کاربران اینترنتی از کیفیت و سرعت اینترنت کشور گردد؟

 

بسیاری از کاربران اینترنت که اغلب آن‌ها کسانی بودند که از سرویس شاتل استفاده می‌کردند، در اوایل فصل پاییز با افزایش 50 درصدی قیمت اینترنت‌های ثابت مواجه شدند. هزینه بسته‌های طرح نقره‌ای شاتل که شامل 360 گیگ اینترنت با سرعت 16 مگابایت بر ثانیه می‌شود از 100 هزار تومان به 150 هزار تومان رسید. در پی اعتراضات کاربران و پیگیری‌های رگولاتوری یا همان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این افزایش قیمت پنجاه درصدی با 30 درصد کاهش مواجه شد، به طوری که در حال حاضر هزینه این بسته‌ها 20 درصد گران‌تر از نرخ اولیه می‌باشد.

 

در اوایل روزهای کرونایی نیز که مردم مجبور به ماندن در خانه شده و میزان استفاده از تلفن های همراه و بسته‌های اینترنتی سیم کارت ها به حداکثر رسید، دو اوپراتور ایرانسل و همراه اول بسته‌های خود را گران‌تر کرده و واکنش‌ افراد مختلف از جمله وزیر ارتباطات کشور را برانگیختند.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ چندی پیش کاربران اینترنت شاتل شاهد افزایش 50 درصدی قیمت سرویس‌ اینترنت خود بودند و این اتفاق ظاهرا براساس مصوبه‌ی رگولاتوری رخ داده بود. دلیل نوسانات قیمت اینترنت ثابت و سیم کارتی در ماه‌های اخیر چه بوده است؟

 

به گفته معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات، حسین فلاح جوشقانی، طبق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات، اپراتورها نمی‌توانند قیمت سرویس‌های پایه را تغییر دهند. از طرفی در مصوبه 177 برای شرکت‌های FCP که خدمات اینترنت و شبکه‌های ارتباطی ثابت ارائه می‌دهند، قانونی دیگر اعلام شده است؛ این شرکت‌ها در صورت ارائه سرویس‌های اینترنتی با SLA ( توافق نامه سطح خدمات) بالاتر که حاصل آن اینترنتی با کیفیت بهتر می‌باشد، می‌توانند سرویس‌هایی با قیمت‌ بیشتر و مورد تائید رگولاتور، به متقاضیان ارائه دهند. حسین فلاح سپس توضیح داد که افزایش 50 درصدی قیمت بسته طرح نقره‌ای شاتل مورد تائید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار نگرفت و تنها مجوز افزایش 20 درصدی به آن‌ها داده شد.

 

فلاح در ادامه افزود که قیمت اینترنت ثابت شرکت‌ها نه بر اساس حجم، بلکه بر اساس سرعت تعیین می‌شود. همچنین رضایت کاربران از کیفیت اینترنت تنها عاملی است که شرکت‌های FCP در آن می‌توانند به رقابت بپردازند.

بر اساس گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قیمت سرویس‌های پایه‌ای که توسط شرکت‌های FCP ارائه می‌شوند در حال حاضر در حداکثر میزان تعیین شده قرار داشته و این شرکت‌ها حق ندارند قیمت‌ها را از مقدار کنونی بالاتر ببرند.

 

از زمانی که مدارس، دانشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سایر مجموعه‌های خدماتی به دلیل اوضاع وخیم کرونا در کشور تعطیل شدند، بسیاری از کارها مانند تحصیل، خرید، سرگرمی و ... به صورت اینترنتی با تلفن های همراه و کامپیوترها انجام می‌شود. به همین خاطر رشد زیادی در میزان استفاده از اینترنت، خصوصا اینترنت‌های سیم کارت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل را شاهد بوده‌ایم. در پی حذف شدن بسته‌های اینترنتی محبوب و پر مصرف ایرانسل و همراه اول در تیر ماه سال 99 و جایگزین شدن بسته‌های گران‌تر بدون مجوز، کشمکش‌هایی بین وزارت ارتباطات و این دو اپراتور شکل گرفت. نتیجه آن بازگشتن دوباره بسته‌های محبوب و خاتمه یافتن این جریانات بود.

 

 به دنبال آن محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشور، در صفحه اینستاگرام خود قاطعانه اعلام کرد که تا پایان سال 99 هیچ اوپراتوری اعم از همراه اول، ایرانسل و رایتل مجاز به گران کردن بسته های اینترنتی سیم کارت های خود را نمی‌باشند.

 

بنابراین با استناد بر اعلامیه‌های وزرات ارتباطات کشور و رؤسای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، می‌توان از عدم افزایش قیمت بسته‌های اینترنت سیم کارت و اینترنت ثابت، حداقل تا آخر اسفند 99، اطمینان حاصل نمود. آیا در سال 1400 مجددا شاهد رشد قیمت بسته‌های اینترنت خواهیم بود؟ چه تدابیری باید در این حوزه اعمال شود تا منجر به افزایش رضایت کاربران اینترنتی از کیفیت و سرعت اینترنت کشور گردد؟

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: برچسب‌ها: اینترنت , شاتل , اینترنت ثابت , افزایش قیمت , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : چهار شنبه 19 آذر 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');