اپل به دنبال حذف حاشیه‌ نمایشگرهای آیفون


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

شرکت اپل با ثبت اختراعی مبنی بر استفاده از تکنیک‌های نوری برای پنهان سازی حاشیه‌های نمایشگر گوشی‌های موبایل مجددا اقتدار و پیشرو بودن تیم خود در هر زمینه را به نمایش گذاشت. عنوان این اختراع "سیستم و روش نوری برای تقلید از نمایشگر مرز صفر" بوده و در پتنت آن به طرق مختلف این طرح توضیح داده شده است.

 

همه ما گاهی به شیوه طراحی گوشی‌های موبایل فکر می‌کنیم. به اینکه چه تغییراتی می‌تواند آن‌ها را ایده‌آل کند. کمپانی‌های تولید کننده تلفن‌های همراه هم چنین افکاری را در سر می‌پرورانند. کمپانی اپل هر ساله تعداد زیادی اختراع را به ثبت می‌رساند، اما این بار دست روی ویژگی‌ای گذاشته که اولین بار در  نوامبر سال 2017 با انتشار آیفون ایکس به نمایش درآمد. اپل با انتشار آیفون ایکس (آیفون ده) به مناسبت سالگرد ده سالگی ساخت گوشی آیفون، متفاوت‌ترین ویژگی جدید آن را، یعنی از بین بردن حاشیه صفحات به نمایش گذاشت و با این کار بازار رقابت را با رقیب دیرینه خود سامسونگ را گرم کرد. سامسونگ در اوایل سال 2017 مدل گلکسی اس 8 را با کاهش فواصل اطراف صفحات گوشی منتشر ساخت.

 

اما آیا حذف کامل حاشیه اطراف صفحات نمایشگر گوشی‌های موبایل امکان پذیر است؟ به نظر چنین نمی‌آید. زیرا حسگرها و مدارهای نمایشگری که در این نقاط وجود دارند قابل حذف شدن از نمایشگرهای موبایل، تبلت و کامپیوتر نمی‌باشند. هر چند که با فناوری برش نمایشگرهای می‌توان صفحاتی با اندازه حاشیه‌های گوناگون ساخت، اما مدارهای کنترل و حسگرهایی که در اطراف نمایشگرهای گوشی تلفن‌های همراه قرار دارند، همچنان از لوازم ضروری این دستگاه‌ها به شمار می‌آیند. ظاهرا این مورد به یک دغدغه اساسی برای کمپانی اپل تبدیل شده بود و در حال حاضر راه حلی برای حذف تمامی حاشیه‌های صفحات در دست ندارد. اما با توجه به تحقیقات انجام شده، به تکنیک‌هایی دست یافته است تا با کمک آن بتوان این فواصل را از نظر پنهان کرد.

 

شرکت اپل با ثبت اختراعی مبنی بر استفاده از تکنیک‌های نوری برای پنهان سازی حاشیه‌های نمایشگر گوشی‌های موبایل مجددا اقتدار و پیشرو بودن تیم خود در هر زمینه را به نمایش گذاشت. عنوان این اختراع "سیستم و روش نوری برای تقلید از نمایشگر مرز صفر" بوده و در پتنت آن به طرق مختلف این طرح توضیح داده شده است، که در نهایت می‌توان آن را در دو ایده خلاصه نمود:

*   با انجام تکنیکی که به "لوله‌ی نور" معروف است، می‌توان بخش‌هایی از تصاویر روی صفحه را به منطقه مرزی منتقل کرد. یعنی نور و محتوای صفحه به حاشیه‌ها فرستاده و به همین طریق از سیاه دیده شدن حاشیه‌ها جلوگیری کرد.

*   فواصل بیشتری بین پیکسل‌های کناره‌های صفحه نسبت به ارتفاع پیکسل‌های مرکز آن ایجاد می‌شود تا پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی در مدار درایو به صورت پراکنده درآیند.

پاول استفن درزائیک و جان ترنوس که از مخترعان اصلی این طرح هستند، روی پتنت‌هایی نظیر گوشی‌های تاشو نیز کارکرده‌اند. این اختراع در حال حاضر به ثبت رسید است. اما نمی‌توان با قاطعیت عنوان کرد که در چند سال آینده شاهد گوشی تلفن‌های همراه اپل بدون فاصله کناری و حاشیه‌ خواهیم بود.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: برچسب‌ها: اپل , آیفون , گوشی موبایل , صفحه نمایش , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : سه شنبه 18 آذر 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');