افزایش قیمت به بهانه بهبود کیفیت اینترنت همراه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

حال پس از گذشت چند هفته، مدیر عامل ایرانسل در مصاحبه‌ای که با خبرنگار زومیت داشته اعلام کرده است: "با نگه ‌داشتن تعرفه‌ها در وضعیت موجود، سال آینده ظرفیت شبکه پر می‌شود." بیژن عباسی آرند می‌گوید: "همین وضعیت باعث می‌شود به ‌دلیل تقاضای زیاد، سال آینده کیفیت اینترنت افت کند و نارضایتی عمده به‌ وجود بیاید."

 

مدیرعامل ایرانسل به تازگی اذعان داشت: "تعرفه‌ی بسیار پایین اینترنت موبایل باعث افزایش شدید ضریب نفوذ آن شده که ظرفیت شبکه را پر کرده است؛ این وضعیت سال دیگر به افت کیفیت منجر می‌شود."

 

چندی پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش شدید مصرف اینترنت در سراسر کشور بودیم، به طوری که میانگین مصرف اینترنت بیش از دو برابر شد. در پی این اتفاق، اپراتورهای کشور بدون هشدار قبلی قیمت بسته‌های اینترنت موبایل را افزایش دادند، که طبیعتا موجب ناراحتی مردم و ابراز نارضایتی شد. پس از آن، وزیر ارتباطات و فناوری کشور در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: "اپراتورها هیچ مجوزی برای افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی خود تا پایان سال جاری نخواهند داشت."

 

 

 

طی چند سال گذشته مصرف، کیفیت و سرعت اینترنت شبکه موبایل پیشرفت بسیار زیادی داشته است. این موضوع البته خبر بدی نیست. مشکل اصلی، عدم پیشرفت متعادل اینترنت ثابت و اینترنت شبکه تلفن همراه می‌باشد. در این راستا مدیرعامل ایرانسل می‌گوید: "اگر هم‌زمان با شبکه موبایل، روی شبکه‌ی فیبر نوری هم در کشور ما سرمایه‌گذاری جدی انجام می‌گرفت، اکنون شاهد قیمت‌های منطقی‌تری در تعرفه‌ی اینترنت ثابت بودیم. شبکه‌ی فیبر نوری نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارد؛ بااین‌حال، هزینه‌ی نگه‌داری و قیمت تمام‌شده‌ی آن بسیار کم است. با اینترنت ثابت می‌توان سرویس ارزان و باکیفیت‌تری به مردم داد."

 

این مسئله زمانی شدت گرفت که برخی سامانه‌ها و وب‌سایت‌ها برای برقراری ارتباط مجازی دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر سازمان‌ها نیز امسال به اپراتورها سپرده شدند. تمام این عوامل باعث می‌شود ظرفیت شبکه‌ی موبایل پر شود.

 

مدیرعامل ایرانسل در ادامه افزود: "استفاده از اینترنت موبایل اکنون برای مردم بسیار مرسوم شده؛ این درحالی است که تعرفه‌ی خیلی ارزان و فشار حداکثری به شبکه موبایل باعث شده تا اداره ‌کردن این بار برای اپراتورها سخت شود. او می‌گوید راهی جز اصلاح تعرفه‌ها وجود ندارد."

 

بیژن عباسی آرند در پایان گفت: "ما نمی‌خواهیم فشار به مردم بیاید؛ اما راه‌حل این است که شبکه ثابت گسترش پیدا کند تا سرویس ارزان‌تری به مردم در خانه ارائه شود و مردم تنها در زمانی‌که خانه نیستند، از سرویس مطلوبی روی موبایل استفاده کنند."





:: برچسب‌ها: ایرانسل , بسته های تلفن همراه , اینترنت , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : پنج شنبه 29 آبان 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');